Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

32 perce, Barret írta:

Na szét szedtem a műszer egységet nem láttam semmi rendellenese ha csavar húzóval tekergetem  a napi számlálót  úgy minden faja. Ja és előbb is írtam Km óra mérő működik.Viszont ez a spirál nem túl rövid ?  http://kephost.com/image/0yYj

Hát ha a sebesség mérő működik akkor nem, mert ugye ez a spirál hajtja. Valahol pedig valami gubanc van, mert ugye direkt hajtása van a spirálról számolnia kéne. Pörgetni kellene hátul az órát pölö egy akus fúróba fogott négyszögletesre reszelt szöggel, akkor látni fogod " hol tűnik el" a hajtás. 

Link to comment
Megosztás:

27 perce, zotya975 írta:

Hát ha a sebesség mérő működik akkor nem, mert ugye ez a spirál hajtja. Valahol pedig valami gubanc van, mert ugye direkt hajtása van a spirálról számolnia kéne. Pörgetni kellene hátul az órát pölö egy akus fúróba fogott négyszögletesre reszelt szöggel, akkor látni fogod " hol tűnik el" a hajtás. 

Köszi a segítséged úgy tűnik sikerült meg csinálnom  . A bal oldalt a műszeregységnél egy zöld fogaskerekes tengely kézzel véletlen bejebb toltam (eléggé kint volt ) össze raktam gyorsba és mentem pár km teszt kört. És mér . Remélem így is marad .

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Barret írta:

Köszi a segítséged úgy tűnik sikerült meg csinálnom  . A bal oldalt a műszeregységnél egy zöld fogaskerekes tengely kézzel véletlen bejebb toltam (eléggé kint volt ) össze raktam gyorsba és mentem pár km teszt kört. És mér . Remélem így is marad .

Akkor jó.:icon13:

Link to comment
Megosztás:

Na sajnos úgy tűnik ez a KM órás dolog még sem oldódott meg. Ma egyszer csak megyek és hirtelen nem mér a km óra mérőm , se a napi számláló. Este ahogy jöttem haza látom hogy a fordulat számmérő alsó felén nem világít úgy (gondolom ez az izzó ). Illetve fel villant a chechk engine. Ki villogtatam gyorsba 24-es hiba kód Sebesség érzékelő. Lehetséges hogy a spirál csúszott ki ? (váltó oldat fogóval húztam még rá  illetve a km óránál egy fém "karika" szorítja oda )

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Barret írta:

Na sajnos úgy tűnik ez a KM órás dolog még sem oldódott meg. Ma egyszer csak megyek és hirtelen nem mér a km óra mérőm , se a napi számláló. Este ahogy jöttem haza látom hogy a fordulat számmérő alsó felén nem világít úgy (gondolom ez az izzó ). Illetve fel villant a chechk engine. Ki villogtatam gyorsba 24-es hiba kód Sebesség érzékelő. Lehetséges hogy a spirál csúszott ki ? (váltó oldat fogóval húztam még rá  illetve a km óránál egy fém "karika" szorítja oda )

Ha se a sebességet nem méri, se a távolságot, akkor vagy lecsúszott vagy elszakadt a spirál. Az út( vagy sebesség jeladót) is ez hajtja azért dob rá hibakódot. Annak a fém lemezkének rá kell kattannia az óra hátuljában amikor rátolod a spirált. Lehet nem ment teljesen a helyére és lecsúszott. 

 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Ha se a sebességet nem méri, se a távolságot, akkor vagy lecsúszott vagy elszakadt a spirál. Az út( vagy sebesség jeladót) is ez hajtja azért dob rá hibakódot. Annak a fém lemezkének rá kell kattannia az óra hátuljában amikor rátolod a spirált. Lehet nem ment teljesen a helyére és lecsúszott. 

 

Na azt hiszem meg van a ludas .  A váltóba bemenő spirál vége "bele tört" . Valami tipp hogyan tudnám kiszedni a váltóból azt a kis darabot ? (erős mágnessel és csavar húzóval próbáltam) . Esetleg ha megyek vele kijön magától ?

 http://kephost.com/image/0Qpk
http://kephost.com/image/0Qpa

Link to comment
Megosztás:

18 perce, Barret írta:

Na azt hiszem meg van a ludas .  A váltóba bemenő spirál vége "bele tört" . Valami tipp hogyan tudnám kiszedni a váltóból azt a kis darabot ? (erős mágnessel és csavar húzóval próbáltam) . Esetleg ha megyek vele kijön magától ?

 http://kephost.com/image/0Qpk
http://kephost.com/image/0Qpa

Az egesz muanyagot ki tudod venni konnyen, ugy hatha jobban hozzafersz.

Csak ellit takaritsd kicsit korbe, ne mennyen a retekbol a valtoba. :-)

Link to comment
Megosztás:

36 perce, Barret írta:

Na azt hiszem meg van a ludas .  A váltóba bemenő spirál vége "bele tört" . Valami tipp hogyan tudnám kiszedni a váltóból azt a kis darabot ? (erős mágnessel és csavar húzóval próbáltam) . Esetleg ha megyek vele kijön magától ?

 http://kephost.com/image/0Qpk
http://kephost.com/image/0Qpa

 

17 perce, aholy írta:

Az egesz muanyagot ki tudod venni konnyen, ugy hatha jobban hozzafersz.

Csak ellit takaritsd kicsit korbe, ne mennyen a retekbol a valtoba. :-)

Ugyvan, ezt az alkatrészt kell kivenni amit fent látni az a csavar fogja, és benne lesz a letört vég. https://cromax.hu/img/P0488380.JPG

Spirálból érdemes venni bontott gyárit, mert az újak nagy része kattog-ugrál. 

Link to comment
Megosztás:

54 perce, zotya975 írta:

 

Ugyvan, ezt az alkatrészt kell kivenni amit fent látni az a csavar fogja, és benne lesz a letört vég. https://cromax.hu/img/P0488380.JPG

Spirálból érdemes venni bontott gyárit, mert az újak nagy része kattog-ugrál. 

Ohh , hát gyárit halászni nem hiszem hogy egyszerű lesz.A km óra meg fontos h mérjen. Esetleg nem tudok olyan márkát aminek akkor nem ilyen"vacak" módon van össze rakva ?

Link to comment
Megosztás:

41 perce, Barret írta:

Ohh , hát gyárit halászni nem hiszem hogy egyszerű lesz.A km óra meg fontos h mérjen. Esetleg nem tudok olyan márkát aminek akkor nem ilyen"vacak" módon van össze rakva ?

Hát nem tudom, amikor nekem elszakadt vettem egyet aztán miután pár hónapig kísérleteztem zsírzással, olajozással, ( hol kattogott, hol ugrált a mutató hol mindkettő) bontóztam egyet, ami azonnal jó lett az újat meg nekiadtam valakinek had kínlódjon vele ő. 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, zotya975 írta:

 

Ugyvan, ezt az alkatrészt kell kivenni amit fent látni az a csavar fogja, és benne lesz a letört vég. https://cromax.hu/img/P0488380.JPG

Spirálból érdemes venni bontott gyárit, mert az újak nagy része kattog-ugrál. 

Na vettem valami már rá nézésre is vacak km óra spirált (lehet hogy hoszabb is ) de az a mű anyagot a váltóból nem bírom kiszedni . (csavart ki csavartam ) . Nincs esetleg valami technikája ?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, npisti írta:

Kedves Fórum tagok!

X14XE motoros Astra F kocsim van.  GL változat.

A km spirál elvezetésről tudnátok képet feltenni?

A szerelő egy hosszabb, ABS-s Opel km spirált tett be, ez eltörött.

Köszi

 

 

Félig most kötöttem be a km óra spirát. Nem tudom hogy a 16v nek is olyan-e a váltója mint a 8v esneknek , de délután teszek fel képet, szerintem annyiba különbözhet max hogy arébb kell kicsit rá csavarni. De nem bonyolul művelet. Váltó végéről le tekered a spirált. Bent kiszeded a km óra csoporot . A tűzfalon van neki egy lyuk amin kimegy . Én az elszakadtat úgy szedtem ki hogy meg fogtam a km óra spirát és erősen meg húztam és jött vele a gumi tömítés . Nem bonyolult művelet. Itt a kép hogy a tűzfalnál hogy van el vezetve  és hogy megy a váltóig(bár nekem 8v es .) : http://kephost.com/image/0QLd
  http://kephost.com/image/0QLR

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

5 perce, Barret írta:

Na vettem valami már rá nézésre is vacak km óra spirált (lehet hogy hoszabb is ) de az a mű anyagot a váltóból nem bírom kiszedni . (csavart ki csavartam ) . Nincs esetleg valami technikája ?

Ha jól tudom nincs, csak a csavar fogja ami rajta van O gyűrű az tömít, és ki kellene jönnie.  Volt már aki beletörte szóval óvatosan a feszegetéssel, mozgatással. Beesni nem tud, ( hacsak nem törik szét)ezen a videón alulról látszik hol van kábé 19 másodpercnél pont középen van:

 

 

Link to comment
Megosztás:

Just now, zotya975 írta:

Ha jól tudom nincs, csak a csavar fogja ami rajta van O gyűrű az tömít, és ki kellene jönnie.  Volt már aki beletörte szóval óvatosan a feszegetéssel, mozgatással. 

Ohh .. hát nagyon nem akar kijönni , meg meleg is a motor , várok picit aztán ha már nem lessz olyan meleg a motor neki esek még1x . Sajna bontóba 3 kocsiból szedték ki de mind 3 törött volt. :( . Vicc hogy amúgy egy ilyen egyszerű alkatrészt miért nem tudnak meg csinálni normálisan. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Barret írta:

Ohh .. hát nagyon nem akar kijönni , meg meleg is a motor , várok picit aztán ha már nem lessz olyan meleg a motor neki esek még1x . Sajna bontóba 3 kocsiból szedték ki de mind 3 törött volt. :( . Vicc hogy amúgy egy ilyen egyszerű alkatrészt miért nem tudnak meg csinálni normálisan. 

Hát a gyárban belerakták, azóta nem mozgatta senki, " belegyógyult". 

Link to comment
Megosztás:

Just now, Barret írta:

Tuti hogy nem fog kijönni,  a B meg oldás hogy a bele tört véget hogy kéne kihalászni .......

 

A C megoldás meg az hogy leveszed a váltó alját, és onnan tolod ki, visszagörgetsz linkeltem egy videót azon látni belülről pár pillanatig.  De nehéz visszavarázsolni a váltó ( pontosabban a diferenciál mű)alsó fedelét szivárgás mentesen. 

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Barret írta:

Na sikerült , Fogó erősebb teljes rántás és ki is jött. 

Már csak kerítenem kéne egy rendes gyári km óra spirált . (érzem h a mostani fos lessz pedig még csak a kiszerelve nézegettem )

 

Csorgathatsz bele felülről sűrű olajat, az segíteni szokott, de többnyire nem tartósan. Meg az sem mindegy hogy az óra mögött a barna testkábelt melyik irányból kerülöd ki vele, ha ha rossz fele akkor visszarakás után feszül. Ugyanígy a szervódob alatt is kétféleképpen lehet elvezetni, ezzel is meg lehet próbálni játszani ha kattogna. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!
Nagyon rég jártam már erre, de a verdát még mindig hajtom! :)
Öregszik, mint ahogy én is és ezt azt rendbe kellene hoznom rajta.
A váltó ötödik fokozatba néha nehezen kapcsolható, ami előfordult már pár éve, akkor a kulisszában lett kicserélve valami, amit nem én csináltam.
Van egy még nagyobb hibája is, ugyanis ötödikben zajos lett.
Szerintetek érdemes javításba fogni, vagy bontottat keressek?
Esetleg nem tudnátok forrást, Békés megyében lenne a legjobb?
97-es, német motoros TD Caravan, X17DTL motorkóddal.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Digger írta:

Sziasztok!
Nagyon rég jártam már erre, de a verdát még mindig hajtom! :)
Öregszik, mint ahogy én is és ezt azt rendbe kellene hoznom rajta.
A váltó ötödik fokozatba néha nehezen kapcsolható, ami előfordult már pár éve, akkor a kulisszában lett kicserélve valami, amit nem én csináltam.
Van egy még nagyobb hibája is, ugyanis ötödikben zajos lett.
Szerintetek érdemes javításba fogni, vagy bontottat keressek?
Esetleg nem tudnátok forrást, Békés megyében lenne a legjobb?
97-es, német motoros TD Caravan, X17DTL motorkóddal.

Olajat próbáltad már lecserélni? Váltókulissza állítás megvolt? 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
14 órája, kimi1012 írta:

Sziasztok váltó rudazatot hogy tudom beállítani? Néztem videót róla de nekem nincs a kulisszánál két lyuk csak Z5zpJh-iGroa3ZQ0aX5icoMLruKMWcaySSHmAggIegy! 

Nem jön be a videó, de többnyire a váltókarnál vagy két lyuk van amiket egybe kell hozni, vagy két nyíl amiknek össze kell érniük, amúgy a kart ütközésig ( rükikarika felhúzás nélkül) balra kell húzni és az 1-es 2-es között félúton rögzíteni. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.