Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Hello!

valaki tud segíteni ebben a kérdésben aki mostanában esetleg cserélt ilyeneket, vagy a sorszámát?

A stiftét megtaláltam,elvileg.Asszem neked kettő kell.

Igenis!

Katalógusszám: 90523189

Cikkszám: 07 58 915

Egyébként,ha visszaolvasol szerintem megtalálod a másikat is.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Kinek van váltóolaj csere utáni tapasztalata? Nekem most cseréli a haver, mert sajna nem tudok aknára állni. Könnyebb lett a váltó mozgása a fokozatok között és puhábban, olajozottaban működik? Szerintem az enyémbe még soha nem volt cserélve. Éreztem a szagát is mikor épp kiengedte. Biztos jobb lesz már az új olajjal... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kérdésem f astra váltóval kapcsolatban.Nem találtam hasonló kérdést.Féltengely kihajtás "lóg" kotyan sajna elég nagyot föleg a hosszabik féltengelynél.

Van állítási lehetőség de az a diffi hézagot állítja vagy a kihalytás is?

A hiba jelenség nagy sebességnél rázza a kormányt.Más minden rendbe van át néztük kerék centirozva nem kotyan más.Nem szálszakadtt a gumi se.

Valakinek ötlete?Aki találkozott már ilyennel kérem adjon tanácsot.

köszönöm elöre is

üdv Riccardó

Link to comment
Megosztás:

Letudná írni vki a váltóolaj szint ellenőrzés folyamatát? (C20NE)

Illetve, hogy mennyi olajnak kéne benne lenni?

Data szerint 2.0 motornál (bár nem írja a váltó számát) 1,9 liter a hajtómű feltöltési mennyisége.

Szerintem motortípustől függetlenül a rövid féltengely mellett kell nézni a szintet, és a nyílás alatt 1.5-2- centire kell lennie:

Úgy emlékeztem, hogy ez csak a "kis" motoroknál, jellemzően F13-as váltónál van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kérdésem f astra váltóval kapcsolatban.Nem találtam hasonló kérdést.Féltengely kihajtás "lóg" kotyan sajna elég nagyot föleg a hosszabik féltengelynél.

Van állítási lehetőség de az a diffi hézagot állítja vagy a kihalytás is?

A hiba jelenség nagy sebességnél rázza a kormányt.Más minden rendbe van át néztük kerék centirozva nem kotyan más.Nem szálszakadtt a gumi se.

Valakinek ötlete?Aki találkozott már ilyennel kérem adjon tanácsot.

köszönöm elöre is

üdv Riccardó

Ha a féltengely belső csuklója a váltóban tengelyirányban mozog egy picit az nem baj.

Igen, az a difié.

A féked milyen régi? Az is tud ilyet okozni, de még elég sok minden.

Link to comment
Megosztás:

Ha a féltengely belső csuklója a váltóban tengelyirányban mozog egy picit az nem baj.

Igen, az a difié.

A féked milyen régi? Az is tud ilyet okozni, de még elég sok minden.

A fékem az uj tárcsa betét elötte is meg volt ez a probléma.A féltengely kihalytás le fel értem a kotyogást és gyanusan nagy.

üdv Rics

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F13-as váltóm van és elég nagyot kottyan a váltórúd. A kottyanás 90%-a attól a csuklótól jön, ami a váltó fedelébe bemenő kar után van rögtön. A csuklót két stift fogja össze, és közötte van egy műanyag "kocka". Az egyik stift cserélhetős, ezt már kicseréltem, a másik viszont valami csapszeg jellegű és nem tudom hogy lehetne leszedni? Máshogy nem tudok hozzájutni a kis "kockához", aminek a lyukja ki van kopva. Ilyen kis műanyagot lehet venni valahol, vagy bontó? (de ott is csak kopott van). Még arra gondoltam hogy valahogy megvastagítom a csapszeg tengelyét és akkor nem löttyen a műanyagban akkorát.

Aki már szerelt ilyet, kérem segítsen! :D

Üdv, Ákos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F13-as váltóm van és elég nagyot kottyan a váltórúd. A kottyanás 90%-a attól a csuklótól jön, ami a váltó fedelébe bemenő kar után van rögtön. A csuklót két stift fogja össze, és közötte van egy műanyag "kocka". Az egyik stift cserélhetős, ezt már kicseréltem, a másik viszont valami csapszeg jellegű és nem tudom hogy lehetne leszedni? Máshogy nem tudok hozzájutni a kis "kockához", aminek a lyukja ki van kopva. Ilyen kis műanyagot lehet venni valahol, vagy bontó? (de ott is csak kopott van). Még arra gondoltam hogy valahogy megvastagítom a csapszeg tengelyét és akkor nem löttyen a műanyagban akkorát.

Aki már szerelt ilyet, kérem segítsen! :D

Üdv, Ákos

Lehet kapni a kis kockát, meg a stifteket is. Mindkét stift ugyanúgy jön ki: a vékonyabbik végén kell összenyomni a rögzítő rugós füleket, pl. egy kis fogóval. Sajna nem jó az EPC-m, de a stiftek számát még tudom: 07 58 915. A kockát külön nem hozza az EPC az Astra F-nél, de asszem Kadettnél igen, és az ugyanaz (annak mondom, aki utána tud nézni EPC-ben). De régebben le volt írva ebben a topicban is a száma egyébként.

Link to comment
Megosztás:

Lehet kapni a kis kockát, meg a stifteket is. Mindkét stift ugyanúgy jön ki: a vékonyabbik végén kell összenyomni a rögzítő rugós füleket, pl. egy kis fogóval. Sajna nem jó az EPC-m, de a stiftek számát még tudom: 07 58 915. A kockát külön nem hozza az EPC az Astra F-nél, de asszem Kadettnél igen, és az ugyanaz (annak mondom, aki utána tud nézni EPC-ben). De régebben le volt írva ebben a topicban is a száma egyébként.

Nekem azt hiszem a régebbi fajta rudazat van, mert az egyik stift az úgy van ahogy mondod, hogy a végén van egy kis rugós pöcök, az tartja a helyén, de a másiknak tányér alakú mind a két vége. De megnézem megint és csinálok képet róla! Majd max a rugós verzió lesz a másik fajta helyett is, ha sikerül kiműtenem :D

Link to comment
Megosztás:

Neked is olyan, mint nekem volt. Egyik fele szegecselt. Flex a barátod. Szegecs vég leköszörül, kiütődik, rugós stift a helyére oszt örül.(nincs az a műanyag kikopva csak a szegecs lett vékonyabb)

Gumikocka váltórudazathoz (most már műanyag) néven keresd: kat. Szám.:755341

De nem a leg olcsóbb, van ahol 3 ropit is elkérnek érte. (nem utángyáriért)

Link to comment
Megosztás:

Én franciakulccsal összenyomtam egy kissé a két szárát ami a kockát tartja és azóta nem lötyög.

Előtte azért kivettem a kockát belőle. :D

Sziasztok!

F13-as váltóm van és elég nagyot kottyan a váltórúd. A kottyanás 90%-a attól a csuklótól jön, ami a váltó fedelébe bemenő kar után van rögtön. A csuklót két stift fogja össze, és közötte van egy műanyag "kocka". Az egyik stift cserélhetős, ezt már kicseréltem, a másik viszont valami csapszeg jellegű és nem tudom hogy lehetne leszedni? Máshogy nem tudok hozzájutni a kis "kockához", aminek a lyukja ki van kopva. Ilyen kis műanyagot lehet venni valahol, vagy bontó? (de ott is csak kopott van). Még arra gondoltam hogy valahogy megvastagítom a csapszeg tengelyét és akkor nem löttyen a műanyagban akkorát.

Aki már szerelt ilyet, kérem segítsen! :D

Üdv, Ákos

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt hiszem a régebbi fajta rudazat van, mert az egyik stift az úgy van ahogy mondod, hogy a végén van egy kis rugós pöcök, az tartja a helyén, de a másiknak tányér alakú mind a két vége. De megnézem megint és csinálok képet róla! Majd max a rugós verzió lesz a másik fajta helyett is, ha sikerül kiműtenem :D

Műanyag rúd leakaszt a villafelőli oldalon, majd az alsó gömbcsukló aljáról a seeger gyűrű (vagy micsoda) levesz, lefelé le húz és már vihető is a satuhoz műtétre a beteg. Ajánlatos még a váltócsuklót is szétszedni (ahol felvan fogatva a csukló a váltóra), mert ott is van két műanyag persely és a csap, ami tud jól "nyúlós" váltókar utat okozni.

Link to comment
Megosztás:

Műanyag rúd leakaszt a villafelőli oldalon, majd az alsó gömbcsukló aljáról a seeger gyűrű (vagy micsoda) levesz, lefelé le húz és már vihető is a satuhoz műtétre a beteg. Ajánlatos még a váltócsuklót is szétszedni (ahol felvan fogatva a csukló a váltóra), mert ott is van két műanyag persely és a csap, ami tud jól "nyúlós" váltókar utat okozni.

Köszi a leírást, meg fogom műteni hétvégén a beteget :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.