Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

na szétkaptam én is a ventillátor ellenállásdobozát, ami a csatlakozó mellett volt...

aláfeküdve kiszedtem, nem kellett lebontani a ventillátort, bár így elég korlátozott a mozgásban

valami forrasztás/hegesztés dolgot kellene eszközölni rajt, mert csak odahajlítottam

mondjuk most jó, de ki fog rázódni... ;)

ez tudtommal mivel ellenálláshuzal így nem forrasztható, max megpatkolod egy réz csővel, amit rápréselsz... :rolleyes:

Ha jól emlékszem jó hozzá a régi tollbetét, ami pl a szines tollban volt ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közvélemény kutatás!

Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára?

Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be!

Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közvélemény kutatás!

Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára?

Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be!

Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata..

:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közvélemény kutatás!

Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára?

Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be!

Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata..

Elvileg engem érdekelne. És minden információ is, amit tudni lehetne róla.

Link to comment
Megosztás:

Egy ptc ellenállás és egy relével vezérelhető a klíma bekapcs gomb. Kb ennyivel parasztban megoldható de kifinomultabb módszerekkel király módon fog kapcsolgatni a klíma. Mondjuk ha minden légbeömlőre rakunk érzékelőt akkor megoldható a mindegy milyen állásban van a levegő bejöveteli helyét jeltő tekerő. Azzal nagyságrendekkel nagyobb lehet a lehetőségek tárháza.

Ha valakinek van valami használható ötlete akkor azt szívesen veszem!

Link to comment
Megosztás:

Azt gázzal eggyütt cserélik és kiszedik az összes gázt majd újat tültenek bele. Nincs megadva csereperiódus de ha méred hogy a középső belépőkön hány fokos a levegő akkor az alapján döntsd el te magad. Tíz fok alatt oké de talán uhunak volt töltés után 4fokos a levegője. A lényeg hogy te érzed mennyire hűvös a levegő és kellene e hűvösebb neked.

Ezt anno régebben kiveséztük ebben a topicban.

Link to comment
Megosztás:

Azt gázzal eggyütt cserélik és kiszedik az összes gázt majd újat tültenek bele. Nincs megadva csereperiódus de ha méred hogy a középső belépőkön hány fokos a levegő akkor az alapján döntsd el te magad. Tíz fok alatt oké de talán uhunak volt töltés után 4fokos a levegője. A lényeg hogy te érzed mennyire hűvös a levegő és kellene e hűvösebb neked.

Ezt anno régebben kiveséztük ebben a topicban.

Köszi! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közvélemény kutatás!

Lenne olyan, akit érdekelne félautomata megoldás klimára?

Beállítod a hőfokot, és ő adig hűt, amig el nem éri, majd kikapcsolja a klimát. aztán ha melegszik az idő, akkor újra be!

Fűtést persze nem tudja tekergetni, azért félautomata..

Jah, engem érdekelne.

És még jobban érdekelne egy olyan megoldás, ami gyorsításnál kikapcsolja a klímát.

Persze lehet a kettő kombinációja is... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csalán!

Minek neked kikapcsolni a klímát gyorsításnál? Azért annyira csak nem sietsz valahová nem? Amúgy az elektromos gázpedállal szerelt autóknál ezt viszonylag könnyen meg tudnánk oldani de talán a tempomattal szerelteknél is lehetne valamit kiokoskodni. Az a gáz hogy nem tudom hogy az elektromos gázpedál hogy működik de valószínűleg ha potméterhez hasonló elven akkor csak az ellenállásváltozást kell figyelnünk egy elektronikával ami ugyanúgy egy relét vezérel.

Link to comment
Megosztás:

Csalán!

Minek neked kikapcsolni a klímát gyorsításnál? Azért annyira csak nem sietsz valahová nem? Amúgy az elektromos gázpedállal szerelt autóknál ezt viszonylag könnyen meg tudnánk oldani de talán a tempomattal szerelteknél is lehetne valamit kiokoskodni. Az a gáz hogy nem tudom hogy az elektromos gázpedál hogy működik de valószínűleg ha potméterhez hasonló elven akkor csak az ellenállásváltozást kell figyelnünk egy elektronikával ami ugyanúgy egy relét vezérel.

Értettem, amit leírtál, csak éppen gyakorlatilag nem tudom kivitelezni, mert nem vagyok elektro-szaki. Sőt, az autót is főleg szeretem, olvasok róla, gyakorlatban marad a kerékcsere, olajcsere, szűrő-cserék, oszt' jónapot... :lol:

Sietés? Nem, ilyenről szó nincs! A 6.5-ös átlagfogyasztásom sem azt mutatja. Haladni persze azért szeretek... :lol:

Biztonságos előzés miatt viszont nagyon is kell! Főleg olyan kanyargós utakon, mint ami Debrecen és Fehérgyarmat között van. Aki járt már erre, tudja miről beszélek. A klíma annyit fog vissza, hogy előzés előtt szinte mindig kikapcsolom.

Link to comment
Megosztás:

Semmi gond, tudom miről beszélsz én nemrég jártam az említett szakaszokon. A gázadásnál kikapcsolós még nincs kigondolva de a másik prototípusa már üzemel a saját kocsimban és nagyon jó lett. A probléma csak a szépítéssel van mert igen ocsmány a felcelluxozott ellenállások rengetege a légbeömlők előtt. A hamutál előtti részen kábelhegyek, a középkonzol kiszedve (csak így fértem hozzá a klíma bekapcs kapcsolóhoz) és a szivargyújtó bele is lóg kifelé. Maga az elektronika elkészült és nagyon jól műkszik.

Link to comment
Megosztás:

Semmi gond, tudom miről beszélsz én nemrég jártam az említett szakaszokon. A gázadásnál kikapcsolós még nincs kigondolva de a másik prototípusa már üzemel a saját kocsimban és nagyon jó lett. A probléma csak a szépítéssel van mert igen ocsmány a felcelluxozott ellenállások rengetege a légbeömlők előtt. A hamutál előtti részen kábelhegyek, a középkonzol kiszedve (csak így fértem hozzá a klíma bekapcs kapcsolóhoz) és a szivargyújtó bele is lóg kifelé. Maga az elektronika elkészült és nagyon jól műkszik.

Igen, el tudom képzelni, mert bátyám feltaláló, és minden prototípusa így néz ki. De a végén szép is és jó is lesz. Ezek szerint most arra vársz, hogy legyen elég érdeklődő "sorozatgyártás" végett?

A hőmérséklet szenzort hova helyezted?

Link to comment
Megosztás:

Semmi gond, tudom miről beszélsz én nemrég jártam az említett szakaszokon. A gázadásnál kikapcsolós még nincs kigondolva de a másik prototípusa már üzemel a saját kocsimban és nagyon jó lett. A probléma csak a szépítéssel van mert igen ocsmány a felcelluxozott ellenállások rengetege a légbeömlők előtt. A hamutál előtti részen kábelhegyek, a középkonzol kiszedve (csak így fértem hozzá a klíma bekapcs kapcsolóhoz) és a szivargyújtó bele is lóg kifelé. Maga az elektronika elkészült és nagyon jól műkszik.

mostmár még azt javasolnám, hogy fogjatok össze Gabi-val és a +BC esetén a kijelzőjén lehetne állítani a kívánt hőfokot :lol: de frankó lenne..még én isvennék olyan komplett kütyüt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én meg díjaznám ha összejönne. Gabit majd megkeresem (bocs a tegezésért opel16v) és igazából egy kiforrott ötlet kellene. Az enyém csak simán egy kis családi otóba tervezett valami de ha kigondoljuk akkor lehetne egy konkrét szép és esztétikus kialakítású kütyüt fabrikálni... :lol: Majd nyaralás után jelentkezem mert fontos csajozni valóm akadt a balatonon. Bocs mindenki előre is, elvileg péntek reggel indulok félautómata klímával. Drukkoljatok és vagy megfagyok vagy jégkockaként érek haza:D (ha műkszik továbbra is, akkor lehet hogy túlélem?)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a kikapcsolós félautomata megoldás. Majd számolj be, milyen feeling hosszabb úton. Kíváncsi vagyok a fogyira is így, mennyi az esetleges megtakarítás a folyamatoshoz képest. Én ugyanis közérzetileg nem vagyok híve a néha ki-bekapcsolom dolognak. Nálam folyamatosan megy, rátekerek kis meleget és a felét szélvédőre irányítom, hogy ne fagyjak meg, hogy kellemes legyen a közérzetem. Sztem kellemetlen kikapcsolgatni, mert akármilyen tiszta is a lefolyó, akkor is kicsit dohosabb a levegő kikapcs után, melegebbnek is érzed, utána meg bekapcskor relatíve hideg lesz megint. Haverom autójában mentem így nemrég. Engem kicsit megviselt az állandó hőingadozás. Kíváncsi vagyok, a te rendszered mennyire kifinomult, észrevehető-e egyáltalán ilyesfajta ingadozás...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a kikapcsolós félautomata megoldás. Majd számolj be, milyen feeling hosszabb úton. Kíváncsi vagyok a fogyira is így, mennyi az esetleges megtakarítás a folyamatoshoz képest. Én ugyanis közérzetileg nem vagyok híve a néha ki-bekapcsolom dolognak. Nálam folyamatosan megy, rátekerek kis meleget és a felét szélvédőre irányítom, hogy ne fagyjak meg, hogy kellemes legyen a közérzetem. Sztem kellemetlen kikapcsolgatni, mert akármilyen tiszta is a lefolyó, akkor is kicsit dohosabb a levegő kikapcs után, melegebbnek is érzed, utána meg bekapcskor relatíve hideg lesz megint. Haverom autójában mentem így nemrég. Engem kicsit megviselt az állandó hőingadozás. Kíváncsi vagyok, a te rendszered mennyire kifinomult, észrevehető-e egyáltalán ilyesfajta ingadozás...

A kompresszornak nem tesz be az állandó ki-be kapcsolgatás hosszabb távon :lol: ?

Link to comment
Megosztás:

Az automata klíma is kapcsolgatja a kompresszort...

Az olajtöltésről csak annyit, hogy a gázzal együtt kb. 1 decilitert tölt bele a gép a G astránál és 750 gramm gázt.

2 évente érdemes átvizsgáltatni a rendszert.

Ha üzem közben a hőcserélő felöl sistergő-suhogó hang hallatszik , akkor alacsony a nyomás.

Még egy ideig hűt , de fel lehet készülni egy szervízlátogatásra.

Link to comment
Megosztás:

Az automata klíma is kapcsolgatja a kompresszort...

Az olajtöltésről csak annyit, hogy a gázzal együtt kb. 1 decilitert tölt bele a gép a G astránál és 750 gramm gázt.

2 évente érdemes átvizsgáltatni a rendszert.

Ha üzem közben a hőcserélő felöl sistergő-suhogó hang hallatszik , akkor alacsony a nyomás.

Még egy ideig hűt , de fel lehet készülni egy szervízlátogatásra.

És egy ilyen művelet (ellenőrzés, esetleg utánzöltés) mennyibe kerül?

Link to comment
Megosztás:

Az automata klíma is kapcsolgatja a kompresszort...

Az olajtöltésről csak annyit, hogy a gázzal együtt kb. 1 decilitert tölt bele a gép a G astránál és 750 gramm gázt.

2 évente érdemes átvizsgáltatni a rendszert.

Ha üzem közben a hőcserélő felöl sistergő-suhogó hang hallatszik , akkor alacsony a nyomás.

Még egy ideig hűt , de fel lehet készülni egy szervízlátogatásra.

Ha kicsire van véve a klíma, akkor nem kapcsolgat a kompresszor? Mert ha kicsire van vagy nagyra, gondolom van fogyasztás különbség is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.