Jump to content
OPEL FÓRUM

Stofl

Forummember
  • Content Count

    2,128
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

Stofl last won the day on November 26

Stofl had the most liked content!

Community Reputation

319 Segítőkész

About Stofl

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 02/12/1985

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://https://sites.google.com/site/gastraokossagok/

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Bács-Kiskun
  • Érdeklődés
    Opel Astra G, H

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Volt: Astra G Z14XE '03, F C14SE '95 van: H Z18XER '06, G Z14XE '01
  • City
    Harta

Recent Profile Visitors

5,208 profile views
  1. Op-com is elég tid kód index váltáshoz. De hogy megoldja-e, azt nem tudom.
  2. Netet bogarászva találtam ilyen problémára megoldást. Standalone, stand alone, egységnek írták. Ennek a beszerelésével megoldhatóak ezek a gondok, állítólag. De hogy hol találsz ilyet.....vagy a kesztyűtartóban elrejted a gyári rádiót.
  3. Pont arról értekezünk, amit az utolsó bekezdésben írsz. Kivéve, hogy se nem olcsóbb, se nem környezet kímélőbb az előállítása. És nem csak rosszul működő motoroknál okozhat gondot. Még a fűnyírómra is rá van írva, hogy max 10% etanol. Astrára nem találtam sajnos ilyen adatot. És a kúton kapható üzemanyagokról volt szó. Felénk pl csak v-power, maxxmotion, és evo100 van prémiumnak. Jelölés nélküli magas oktán számút nem is tudom hol lehet kapni. Nagy városokban biztos. Egyébként drasztikus különbség van kutak üzemanyaga között. Tehát ha papíron két egyforma között is nagy a különbség, gondolom ha papíron változik, azt észre fogjuk venni. Egyébként az Astra könyvében az szerepel, ha jól rémlik, hogy 98-as oktán számig tudja hozzá állítani a gyújtás időzítést, a felett feleslegesen tankolunk bele. Tehát széria motorba is van értelme 95 felettit tankolni. De minden verzió álláspontja mellett és ellen lehet tanulmányokat találni a neten. A tapasztalat viszont az, hogy a 100-as pl maxxmotion vagy evo jobb mint a sima 95. Ahogy a 0w40 is sokkal jobb mint a 10w40. Csak drágább, és nem tudni megéri-e.
  4. Talán a benzin olyan, mint az olaj. Minél jobb, annál jobb, csak az árát nem tudni, hogy megéri-e. A 100-as mindennek jó szerintem. Egy barátom a veterán 120L-be és Waresz 353-asba is 100-ast rak. Nyári autók, keveset mennek. A sima 95-el rozsdásodott minden, és meg is romlik hamar. 4-5 hónap állás után döglött az autó vele. 100-as üzemanyaggal 6 hónap után is repülnek. Én a H-ba mindig 100-ast rakok. (14 éves) G-n még meg az agyalás. Meglátom tapasztalok-e negatívumot januártól. Majd lehet megy a teszt ide-oda.
  5. Ez engem is foglalkoztat. Mindenhol azt írják, hogy káros, problémás. A kérdés, hogy milyen mértékű lesz ez a hatás. Lehet az ég világon semmilyen. De aki keveset megy, annak talán ajánlott gondolkodni a 100-ason.
  6. Bal első kerék adja a sebesség jelet a műszerfalnak. Kerékaggyal együtt kell cserélni ha az a hiba. Vezeték hiba is lehet, érintkezés is. Első körben új tárcsák, betétek, és a hibás kerékagy cseréje, csatlakozók tisztítása. Csak szenzort nem lehet cserélni, valami félre értés lehet ott.
  7. Direkt nem pontos a műszer. Amiket eddig néztem, kb 88 fokig mutat rendesen, 90 felett már nem akar mutatni pontos értéket, hogy ne idegesítse a tulajt. 92-93 fok mellett valójában már száz fok körül van. Érdemes obd-n keresztül nézni. És eldönteni, jó e a hőfok az adott motorkódnak, használatnak. Ha benzinesed van, elképzelhető a termosztát már nem zár rendesen.
  8. Talán a padlólemezt. Egyértelmű, ne tessék belekötni, ha tudjuk mire gondol. Padlólemezre is alvázvédőt kenünk, tehát alváz az, attól, hogy önhordó. A problémás rész inkább, hogy utólagos rögzítési pontokhoz kíván gyereket rögzíteni. Kicsit furcsállom. Mi bekötjük övvel a gyerekülést, amikor gyerkőcöt fuvarozunk. De értem a felvetést, de mégis kicsit necces talán.
  9. Z18XER egészen más motor, EGR nélkül. Érdekesség képen hidrotőkék sincsenek benne. A káros anyag csökkentést ennél az emelt üzemi hőmérséklettel, és a változó szelep vezérléssel oldották meg.
  10. Annyit hozzá tennék, hogy nem kell az eredeti rádió, és elég egy op-com hozzá, hogy a kijelző kód indexxét átírd, 12-re. Ekkor a dátum állandóan ott lesz. 3 perces művelet, jobb mint a bontás, és bármikor 3 perc vissza csinálni.
  11. Amire zotya975 is céloz, esetek túlnyomó többségében a belső keringető zsalu hibája okozza a párásodást. A hátsó ablakok persze állandóan párásak, de az első hármat simán kezeli az autó, ha jó a zsalu, és nincs beázás. Klímázással pedig az a tapasztalatom, hogy azt sokáig kell nagyon járatni. Mert ha csak 1-2 percre, a leszárításra használom, akkor még jobban, azonnal vissza párásodik, ezért nem is nagyon szoktam erre. Ha járatod 15-20 percig akkor kiszárítja a rendszert már jobban.
  12. Sziasztok! Z147-es 4-5-ajtóshoz létezett gyárilag színre fújt kilincs és díszléc? Kb egy éve figyelem a bontott Astrákat, de mindegyiken fekete volt.
  13. 7zap-on vagy a carcat-on ki tudod keresni. De ebay-en nem fogsz venni. Bontósokat kell keresni, facebook csoportokat. 15-35e Ft között lehet kapni.
  14. Ha a rendszerben hiba van, akkor mehet a ventilátor olyankor is, amikor a hőmérséklet nem indokolja. OBD-n tudod ellenőrizni. Dupla bilincsnek nem lehet értelme. El sem férne a legtöbb esetben. Ahol rugós bilincs van, oda érdemes lehet awab bilincset rakni. Cseréltem mér én is. 100 fok körül nagy nyomás van a rendszerben. Lehet olyankor szivárog, és el is párolog gyorsan. Többihez nem tudok hozzászólni.
  15. Ventilátor indulási hőmérsékletnél nézd a motorteret, járó motornál. Talán találsz szivárgást, megduzzadt csövet. A termosztáton lévő kis csőnek nem kellene mozognia. Z14XE-nél csak 1 hő szenzor van. A motorvezérlő indítja (vagy hűtés modul) ez alapján a ventit, ventiket. Nincs már külön venti kapcsoló. A műszerfali hőfokmérő nem a valóst mutatja. Direkt mindig 90 környékén van. OBD-n keresztül lehet nézni a valós értéket. 88-92 mutatott hőmérséklet 85-100 fok lehet valójában simán. Hamar kapcsol a venti álló helyben. Klímánál meg folyamatosan kapcsolgat a külső hőmérséklettől függetlenül.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.