Jump to content
OPEL FÓRUM

Stofl

Forummember
  • Content Count

    2,172
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

Stofl last won the day on March 20

Stofl had the most liked content!

Community Reputation

340 Segítőkész

About Stofl

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 02/12/1985

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://https://sites.google.com/site/gastraokossagok/

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Bács-Kiskun
  • Érdeklődés
    Opel Astra G, H

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Volt: G(Z14XE '03), F(C14SE '95) van: H (Z18XER '06), G(Z14XE '01)
  • City
    Harta

Recent Profile Visitors

5,518 profile views
  1. Sok sikert! A legjobbakat! Örülök, hogy megelégedéssel gondolsz majd mindig vissza a kis gépre!
  2. Na akkor sorban. Klímás: ha a klímás csak gázt tölt, oda ne menj. Az nem klímás, hanem csaló. Egy klímás megméri, hogy mennyi gáz van a rendszerben, lefejti. Ezután nyomás próbát végez. Ha az ok, akkor feltölti gázzal, olajjal, jelölővel a rendszert. Ezek áltak a kérdések jelentős részére választ kapsz. Klíma kapcsolás: Ha az előzőeken túl vagy, akkor lehet ellenőrizni, kapcsol-e a kompresszor. Ha kapcsol, lehet tovább menni, ha nem kapcsol, meg kell mérni, hogy a tekercs kap-e 12V-ot. Ha kap, mágnestekercs szakadás, ha nem kap, akkor diagnosztika a követekző lépés. Ventik: Ha kapcsol a kompresszor is, akkor a ventik működése a kérdés. Ezt lehet találgatni, de géppel két néhány perc. Ha nem sikerült csatlakoznod, akkor kérj segítséget a környékeden, valaki majd csak. Itt a környékben gyakran olsagatunk adatot, tesztelünk egymásnak, én szívesen szoktam segíteni annak aki nem pofátlan. OP-COM-al nem csak a gáz nyomást tudod ellenőrizni, hanem a venti fokozatok kapcsolását, működését, víz hőfokot és ezek hatására történő kapcsolásokat. Ha a kompresszor nem kapcsol be, az előzőek alapján lehet kevés gáz, rossz hőmérséklet érték, mágnestekercs hiba, motor vezérlő hiba, fűtés panel hiba, relé hiba, biztosíték hiba. Stb. Hűtőt könnyű kilyukasztani, de a te 1 ventis esetedben a víz hűtőn van a venti, nem a klímáén. Nem valószínű, hogy megütöttétek..
  3. Ha megy a kompresszor, akkor nagy baj nem lehet. (relatív) Van valamennyi gáz/nyomás a rendszerben. Szenzoroknak van valamilyen jele. A 3 leggyakoribb hiba talán, a gáz elszökése (neked maradt még benne), a mágnestekercs szakadása( ha indul a kompresszorod jó), és a venti előtét ellenállás szakadása (lehet nálad ez a baj, vagy az elégtelen nyomás (szörcsögő hang is utalhat erre akár) OP-COM-al ellenőrizhető). Messze is vagyunk egymástól, meg most amúgy sem jó össze ülni, így sajnos nem tudom megnézni neked.
  4. Az bőven elég az okosok szerint. Akkor szokott baj lenni, ha hónapokig nem megy. De ugye ha kevés a gáz, nem indul el a klíma, hiába "kapcsolja" be az ember, attól az még nem megy. A kompresszor kell, hogy elinduljon. De azt persze lehet érezni, hallani. OP-COM lenne a legjobb, mert ott külön-külön el tudod indítani a venti fokozatokat, ellenőrizve, hogy mindegyik jó-e.
  5. Hidegben álló helyzetben is bekapcsol a klíma kompresszor, de ennek is vannak feltételei. Van hőmérséklet és nyomás feltétele is jól működő rendszer esetén. A ventillátorok nem a klíma kapcsolására indulnak, hanem a klíma rendszer nyomás hatására. Ezért lehet hogy 5 másodperc múlva indul/indulnak a ventik, lehet csak 2 perc múlva. Lehet olyan, hogy alsó határon van a gáz mennyiség. Ekkor még indul a kompresszor, de a venti alacsony külső hőmérsékletnél lehet 10 perc után sem kapcsol be. Ezt monitorozni, és ellenőrozni OP-COM-al könnyen lehet. ELM327 és scanmy opel alkalmazással a venti relék állapotát és klíma gázt is lehet nézni. Tévedés hogy a klíma bekapcsolása indítja közvetlenül a ventiket. Alapvetően két féle rendszer van benzineseknél. (dízelt nem ismerem) 1 vagy 2 ventis. 2 ventis hűtés modulos stb.... A ventik indulása és a forgási fokozatok nagysága függ a klíma nyomástól és a hűtővíz hőmérséklettől is. Kár találgatni, dugj rá valamit, és egyből választ kapsz mindenre. Ha keveset van használva egy klíma, akkor azért szökik el a gáz, ha tömítetlen a rendszer akkor azért. Több oka lehet mindennek. 1 ventilátoros esetén Kb 12-13 bárnál indul az első fokozat, és 10-nél leáll, ha a hűtővíz hőmérséklete kb 99 fok alatt van. Mert ha eléri a 99-et akkor elindul a nyomástól függetlenül. Amíg nem csökken kb 95-ig a víz hőfok.
  6. A klíma csak egy nyomás érték elérése esetén indítja a ventit. Ha a venti minden fokozata jó, akkor a klímával, klíma nyomással lesz baj. Egyéb esetben motorvezérlő hiba is lehet. Ha nincs op-com-od, nézd meg hány foknál kapcsol a venti! Abból kiderül megvan e az első fokozat. Leggyakrabban talán az első veszik el.
  7. Hiába veszel a gyári GM Sachs helyére egy Sachs-ot. Köze nem lesz egymáshoz a kettőnek. Esetleg ha GM-et veszel, talán hasonló lesz. De erre is kicsi az esély. Tapasztalat/tény.
  8. Vaux-com-ban aktívnak kell lenniük a füleknek. Op-com sok mindenben hiányos.
  9. Évjárat függő.2001-2002-ig még van hűtés vezérlő modul is. És természetesen relézve van. További kérdést megelőzve, gyakori probléma az előtét ellenállás hibája.
  10. Köszönöm!
  11. Ez a szoftver, vagy adatbázis hol érhető el? Nagyon pöpec!
  12. Stofl

    Astra gyári "HIFI"

    Alsó két csatlakozó szabvány iso. Egyedül a gyújtás 12 és az állandó 12V ami rándiónként változhat. Felső csatlakozó a kijelzőé, arra nem lesz szükséged.
  13. Legvalószínűbb, hogy csak kiégett az izzó.
  14. H Astrában is alapértelmezett gyújtáson a műszerfal világítás.
  15. Szia! Két külön dolog. Az abs hiba és hogy néha nem mér az óra, az 1 hiba. Nem kap jelet a bal első keréktöl. A többi hibával ettől függetlenül kell foglalkozni. Lamdba szonda lehet cserés. Folytó szelepet meg érdemes lenne takarítani.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.