Jump to content

Stofl

Forummember
  • Content Count

    2,078
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

Stofl last won the day on April 15

Stofl had the most liked content!

Community Reputation

296 Segítőkész

About Stofl

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 02/12/1985

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://https://sites.google.com/site/gastraokossagok/

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Bács-Kiskun
  • Érdeklődés
    Opel Astra G, H

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Volt: Astra G Z14XE '03, F C14SE '95 van: H Z18XER '06, G Z14XE '01
  • City
    Harta

Recent Profile Visitors

4,903 profile views
  1. A kéziféknél csak a bovden feszességét szabad beállítani, nem a fogást. A fogás erösségét az utánállitó szabályozza. Ha az nem jó, vagy a féknek egyéb baja van, akkor csak a dobon belüli kar fog felfeküdni, és nem lesz elég fég. Ha a bovden feszes, de nem fog a fék, akkor jó eséllyel az üzemi fék sem fog. Első körben le kell szedni a dobot, ellenőrizni a mechanikát, rugókat, után állítót. Ezután jöhet a bovden feszesség beállitása, hogy hány kattanásnál fogjon. Gyakrabban van baj a fék kopásával és utánállítóval mint hogy után kelljen állitani a karnál. Persze új kötél felrakásakor párszor után kell tekerni.
  2. Cromax, Csergő, itt biztos van gyári. Vagy gyárinak megfelelő minőséget a kaffer, vagy Kovács autótól. Láncosok majd csak megírják, mi a gyári márka.
  3. Szia! Itt kicsit talán összekeveredtek a dolgok. Nem csak az első évjáratok szíjasok. A lengyelek a Classicok. Láncos lenygeleknél volt, de szíjas nem twinport is készült ott. Továbbá lenygel twinport is lehet szíjas, tehát nem ez alapján kell választani, hanem motorkód alapján. És van egy csomó késői 8 szelepes is, tehát rengeteg a lehetőség. Ha a 8 szelepesekkel nem foglalkozunk, akkor az első évjáratok az X-el kezdődők bowdenes pedállal, X14-X16XE szíjas. Kb 2000-2001-től Z-vel kezdődő elektromos pedálos Z14XE-Z16XE szíjas. Ez tartott egészen 2004-ig. 2002-ig 4 év/60ekm csere, 2003-tól 6év/90ekm csere. Ezen belül is voltak különbségek azonos motorkódnál, pl hűtőmodul, két venti. 2004-től lengyelek is gyártottak, ekkor a Z14XE-Z16XE mellett megjelentek a Z14XEP, Z16XEP motorok is, ezek a twinportok. Ezekből csak a Z14XEP láncos. Én személy szerint a 2002-2005-ig található Z14XE szíjast favorizálom. (6év/90ekm-es csere periódussal. És az kb 35 ezres anyagköltségből megvan, hosszbordással együtt.) A twinport kényesebb, nagyobb költségű, de kevesebbet fogyaszt, és az 1,6-os talán jobban megy. Viszont nem lehet leszedni az egr-t szépen, kényesebb az olajra, 1,4-nél a vezérlés csere tényleg drága és nehezebb otthon kivitelezni. Twinport szelep is problémásabb, műanyag szelepfedéllel is új problémák jönnek.
  4. Sziasztok! 2001-es Z14XE hűtő modulos, két ventilátoros autóval kapcsolatban lenne kérdésem. OP-COM-al a motorvezérlőben és a hűtő modulban is lehet hűtővíz hőmérsékletet kiolvasni. A kettő nekem eltér. Motorvezérlő mutatja mindig a jónak tűnőt, ami kb egyezik a műszerfalival is, és ehhez igazodva a ventilátorok 1-es fokozata is jókor indul. A hűtő modulban viszont folyamatosan 70 fokot mutat a gép. Tegnap néztem egy ugyan ilyen autót, és ott mindkét helyen a "valós" és azonos érték volt. Van erre ötletetek, hogy hol és hány darab hőmérséklet szenzor van, melyik egység honnan veszi a jelet? Illetve kell-e vele foglalkozni, és okozhatja-e ez esetleg hogy meleg indításnál a fordulatszám egy pillanatra leesik, majd onnan tér észhez az autó. Köszi! (ventilátor fokozatok jók, klíma működik, hibakód, üzenet nincsen)
  5. Stofl

    Astra gyári "HIFI"

    Szuper!
  6. Stofl

    Astra gyári "HIFI"

    Akksit nem kötötted le szereléskor? Újra kell tanítani utánna. Egyébként egyszer már nekem is felejtette el ok nélkül is az automata funkciót. Vagy nem is engedi újra tanítani?
  7. Sziasztok! Na elkészült a tempomat. Hát....voltak izgalmak. Első elakadás az volt, amikor kiderült, hogy nem csak az utasteret kell nulláról kábelezni, hanem a motortérben, motor vezérlő csatlakozójában sincsen semmi.... Nagyon nagy köszönet gyurigyereknek, aki adott nekem pineket az ecu csatlakozóhoz!!! A próba kör előtt, gondoltam tesztelek op-com-al. Karon minden működött, kuplung kapcsoló viszont folyamatosan aktív volt. Hát.... darabokra szedtem mindent, ki a kapcsoló, mérés, kábelek, mérés, összekötés, mérés, ecu csatlakozó szétszed 15x, pin csere, direkben táp, semmi.... Ekkor fórum kereső, és lám, leszűrtem a lényeget. Ne foglalkozzak a tesztel, menet közben kell kipróbálni! :D :D Mindent összerak, megy, tempomat, jeeee. Néhány órát és ideget megspóroltam volna, ha a témát átolvasom az elmúlt 7 évre nézve. Érdekesség, hogy az op-com menet közben mindig aktívat mutat, sosem változik, hiába nyomom a kuplungot. És mégis minden hibátlan. Kuplungra, fékre, 0-ra kikapcsol. Köszi!
  8. Oké, köszi! Várom a fejleményeket, hogy megtalálod-e! El is ugranék érte, ahogy látom, közel vagy!
  9. Szüleim 2005-ös lengyel classicjában is csillapítottan nyílt, de az már nincs meg. Viszont a mostaniban ami nekünk van, törött a kerék. Hogyan csináltál kereket? Megosztod a módját?
  10. Szuper! Akkor neked van csatid. 4 pint tudnál küldeni a megmaradtakból? Z14XE A csati üres helyein lévő gumis műanyagos valami hogy jön ki? Piszkálni, nyomni, fúrni kell?
  11. Szia! Ez a terv, rajta vagyok! De inkább gyakorlás az első terv. Csak senki nem akarja adni a csatlakozót. Komplett köteget adnának, mondjuk értem.
  12. Közvetlenül az ecu-ra menő csatlakozóra gondolok, az X71-re. Abból és nyílván az X2-ből is hiányzik. Eddig még csak olyan embert találtam akinek megvoltak a vezetékek. Innen szép nyerni!
  13. Köszi, ez megvan, de nincs benne infó erre vonatkozóan. Neki is mwgvoltak a vezetékek. Kezd érdekes lenni, ejj ejj.
  14. Sziasztok! Tempomat beépitéssel elakadtam. Az autó 2001-es Z14xe. Utastér és programozás kész. A négy vezetékes köteg a motortérben. Viszont az ECU-ra menő x71-es csatlakozó-ból hiányoznak a tempomathoz tartozó vezetékek. Kb a csatlakozó fele üres. A vezeték nélküli helyek pedig valami gumis vagy müanyag valamivel vannak ledugózva. Oké, hogy az utastérben is mindent nulláról kellett kábelezni, de hogy az ecunál sincs semmi.... találkoztatok már ilyennel? Milyen pinek kellenek az x71-be és hogy lehet belerakni, forrasztani a kábeleket? Köszi!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.