Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Sziasztok!!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyárilag 3 funkciós kijelzővel szerelt műszerfalat ki tudom e cserélni több funkciós kijelzőjűre? Úgy értem be van e szerelve az autóba az összes szükséges jeladó, érzékelő, be van kötegelve és egyszerűen csak csoki le-csoki fel módszer?Vagy gyárilag nincs előkészítés? Autó: Omega GL 1996 év 11 hó, 2.0 16V

Köszi előre is!! <_<

Nem tudod így beletenni, hiányzik pár dolog, és kikábelezve sincs minden.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! A 2.5 l–es Opel Omegám az utóbbi időben elkezdet betegeskedni. A tünetek a következők: hidegen teljesen egyenletesen jár a motor, viszont, üzemi hőmérsékleten már olyan, mint ha két vagy több hengernél kihagyna a gyújtás, és egyenetlenül jár, rángat és erőtlenné válik. A "S" fokozat bekapcsolásával a motor egyenetlen járása jelentősen csökken és némileg nagyobb erővel is dolgozik. Úgy 100 km/h alatt folyamatosan ezeket, a tüneteket produkálja, ( "S" fokozat nélkül jelentősen, "S" fokozattal, kevésbé ) viszont 100 km/h és 2500-as fordulat felett viszont csak nagyobb gázadás alkalmával jönnek elő rajta az előbb fent leírtak ( kizárólag csak is a "S" fokozat használatával ) és ilyenkor a motor vezérlés lámpa is kialszik.Voltam már vele szervizben is és a hibakódok alapján az AGR szelepet valamint a Lamdaszondát hozták ki bűnösnek. Nos az AGR szelep ki lett cserélve és így már a Lamdaszonda sem küld hiba üzenetet, viszont a tünetek még mindig nem szűntek meg. Én még a gyújtótrafóra vagy valamilyen szenzorra gyanakszom. Egyszóval, afelől érdeklődnék tőletek, hogy találkozott-e közületek valaki ilyen vagy hasonló hibajelenséggel és, hogy még mit lehetne az autón megnézni, mi okozhat ilyen hibát.

Link to comment
Megosztás:

Attól még lehet hogy a lambdaszonda okozza a gondot, meg kéne méretni szkóppal a jelét.

De lehet gyertya, gyújtókábel is pl

Amit még megnéznék, a motor hőmérséklet jeladó (kétvezetékes)

Köszönöm a válaszod!

Akkor még ezeket a dolgokat átnézem rajta.

Csak még abban segíts nekem, hogy a motor hőmérséklet jeladót hol találom?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod!

Akkor még ezeket a dolgokat átnézem rajta.

Csak még abban segíts nekem, hogy a motor hőmérséklet jeladót hol találom?

Előre is köszi!

Ha V6 akkor az a szívósor alatt a motor hátsó részénél lesz. Van ott egy a 2 hengersort összekötő "híd" melyen a víz át tud folyni egyikből a másikba, és azon kell rajta lennie 2 db elektromos csatinak.

ITT

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autó: '95 , automta, 2.0/16 V, B/G

A beteg: immobilieser

A tünetek: nem indul az autó :P

A probléma: Nincs meg a gyári kód :(

Kérdés: Hogyan lehet a legolcsóbban és a leggyorsabban orvosolni problémát???? :hiya:

Minden komoly választ örömmel vennék. :lol: Köszi! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Uj vagyok, és a segitségeteket kérem. omega B benzines 2000 16V autot vettem, ha áll az autó jó az alapjárat. Ha elindulok vele akkor tolatva is, az alapjárat felmegy 1500-2000-re de ha megállok megint beáll 800-ra. Lehet, hogy a km óraadó rossz jelet ad a kompjuternek? Kerestem már a jeladót, de nem találom.

Aki tud segitsen!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Uj vagyok, és a segitségeteket kérem. omega B benzines 2000 16V autot vettem, ha áll az autó jó az alapjárat. Ha elindulok vele akkor tolatva is, az alapjárat felmegy 1500-2000-re de ha megállok megint beáll 800-ra. Lehet, hogy a km óraadó rossz jelet ad a kompjuternek? Kerestem már a jeladót, de nem találom.

nincs külön jeladó, az ABS vezérlőből jön a jel. Viszont nem az a baja, ez tuti. Alapjárati motort, folytószelepházat pucold ki rendesen,

és nézd meg, nem-e kap fals levegőt a motor mozgása közben (repedés egy csövön, ami motor mozgásra nyílik).

Link to comment
Megosztás:

nincs külön jeladó, az ABS vezérlőből jön a jel. Viszont nem az a baja, ez tuti. Alapjárati motort, folytószelepházat pucold ki rendesen,

és nézd meg, nem-e kap fals levegőt a motor mozgása közben (repedés egy csövön, ami motor mozgásra nyílik).

Köszi, hogy válaszoltál. Az a baj, hogy a kocsi fel volt bakolva és alapjáraton ketyegett. 800. a bal hátsó kereket megmozdítottuk előre vagy hátra, mindeggy volt, a motor felpörgött. 1500-2000. A kaszni meg se moccant. Ehhez szólj.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy válaszoltál. Az a baj, hogy a kocsi fel volt bakolva és alapjáraton ketyegett. 800. a bal hátsó kereket megmozdítottuk előre vagy hátra, mindeggy volt, a motor felpörgött. 1500-2000. A kaszni meg se moccant. Ehhez szólj.

Próbáld meg, hogy széthúzod a hátsó ABS jeladók (diffiház két oldalán, a féltengelyek tövében pihenek) stekkerét.

Ha ezután is gubanca van, érdekes a dolog... ugyanis ahogy Opel16v is írta, a BC a jelet az ABS-től kapja, egész pontosan a hátsó jeladóktól (mivel ha az elsőket kiszeded, a műszerek működnek, meg ugye a hátsó kerék a hajtott...).

Ha a fordulatszám jeladók nélkül stimmel, nem ingadozik, diagnosztizáltasd az ABS-t.

Ahol van tech2-es műszer, 3-4e ft-ért megcsinálják.

Kísérletezni nem érdemes vele, Kori járt úgy hogy piszkálta az ABS-t, és el is füstölt a vezérlője...

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy válaszoltál. Az a baj, hogy a kocsi fel volt bakolva és alapjáraton ketyegett. 800. a bal hátsó kereket megmozdítottuk előre vagy hátra, mindeggy volt, a motor felpörgött. 1500-2000. A kaszni meg se moccant. Ehhez szólj.

Ez tök jó így, mert ezek szerint megkapja a sebességjelet. Nem azzal van a gond, felesleges ezzel időznöd.

Ugyanis a sebességjel csak annyiban befolyásolja az alapjáratot, hogy ha érzékel sebességet a vezérlő, akkor

emeli a fordszámot a fékrásegítő miatt (biztonsági szempont). De az mindegy, milyen sebesség.

Tehát inkább ott keresném a hibát, hogy pl az alapjárati motor ki van kopva, és emelt fordulat beállításnál

több levegőt is ad, mint kéne... vagy fals levegő kerül valahogy ilyenkor oda... esetleg a vezérlő szar.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogy válaszoltál. Az a baj, hogy a kocsi fel volt bakolva és alapjáraton ketyegett. 800. a bal hátsó kereket megmozdítottuk előre vagy hátra, mindeggy volt, a motor felpörgött. 1500-2000. A kaszni meg se moccant. Ehhez szólj.

Van egy komplett X20XEV motoros szürke Caravanom eladó. Ha nem viszik el 2 héten belül egybe, elkezdem bontani, motorja is eladó lesz...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.