Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

A kormányműből hol ömlik az olaj? Mert az alsó szimmeringet lehet cserélni. Az ABS pedig ott van a kormánymű mellett a hossznyúlványon. Rá is van írva egy fekete müa dobozra, hogy ABS. A fekete doboz alatt van az elektronika, alatta a villanymotor, előtte pedig a szelepek.

Megmondom a frankót, nem tudom, én csak azt láttam mikor alatta voltam, hogy a friss olaj csordogált a kormánymü házon. De azt hiszem amugy is cserés lesz a kormánymü, mert kanyarból nem nagyon akar visszaállni középre a kormány, pedig most volt futómü állitáson az autó. És eléggé bizonytalannak is érzem az úton, a futómü viszont most teljesen ok.

Link to comment
Megosztás:

Urak.

Tud valaki EPC progit letöltésre? Mert amit én találtam eddig torrenten és le is szedtem, azt nem lehet telepiteni, állandóan azt irja ki, hogy incorrect cd. :lol:

Köszi előre is.

Próbáltad deamon tools-al? Az a bajom, hogy nekem anno eredetit adtak telepítésre, és csak telepítésre :lol:

De előtte egy ilyen letöltöttem volt, azt substolni kellett (ill ahogy most hívják mount-olni a drive-t :lol: :lol:)

Link to comment
Megosztás:

Megint újabb dolgot fedeztem fel. Volt egy olyan jelenségem, hogy amikor alapjáraton járt a motor, néha erősen bedöccent, majdnem leállt.

Rájöttem, hogy amikor a szemből jobb oldali ventillátorom / azt hiszem a klimáé / indul el, akkor csinálja ezt az autó. Kimértem a töltésemet.

A kapott értékek:

Alapjáraton minden kikapcsolva 13.77 és 13.80 V között.

Alapjáraton minden bekapcsolva 13.70 V.

Viszont ha az automata klimát is bekapcsolom, akkor leesik a töltésem 13.55 V-ra és amikor ez a ventillátor is bekapcsol, akkor hirtelen leesett egész 13.00-ra illetve egyszer még 12.98-ra is.

Lehet hogy ragad a ventillátor? Vagy rossz a testelése, csak nem találtam meg a kábeleit, nincs aknám.

Vagy lehet hogy a generátor?

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Alapjáraton minden kikapcsolva 13.77 és 13.80 V között.

Alapjáraton minden bekapcsolva 13.70 V.

Viszont ha az automata klimát is bekapcsolom, akkor leesik a töltésem 13.55 V-ra és amikor ez a ventillátor is bekapcsol, akkor hirtelen leesett egész 13.00-ra illetve egyszer még 12.98-ra is.

Lehet hogy ragad a ventillátor? Vagy rossz a testelése, csak nem találtam meg a kábeleit, nincs aknám.

Vagy lehet hogy a generátor?

Szerintetek?

Sztem nincs ezzel gond, alapjáraton a generátor alig tölt, nagyrészt akksiból dolgozik a rendszer. Emelt fordulaton valszeg nem esne le ennyire a feszültség.

Link to comment
Megosztás:

Megint újabb dolgot fedeztem fel. Volt egy olyan jelenségem, hogy amikor alapjáraton járt a motor, néha erősen bedöccent, majdnem leállt.

Rájöttem, hogy amikor a szemből jobb oldali ventillátorom / azt hiszem a klimáé / indul el, akkor csinálja ezt az autó. Kimértem a töltésemet.

A kapott értékek:

Alapjáraton minden kikapcsolva 13.77 és 13.80 V között.

Alapjáraton minden bekapcsolva 13.70 V.

Viszont ha az automata klimát is bekapcsolom, akkor leesik a töltésem 13.55 V-ra és amikor ez a ventillátor is bekapcsol, akkor hirtelen leesett egész 13.00-ra illetve egyszer még 12.98-ra is.

Lehet hogy ragad a ventillátor? Vagy rossz a testelése, csak nem találtam meg a kábeleit, nincs aknám.

Vagy lehet hogy a generátor?

Szerintetek?

A venti szorulhat egy kicsit, és nagyobb induló áramot vesz fel mint kellene...

Csinálni nemsokat tudsz ellene, 2x meggondolandó hogy szétszedd, egyszerűbb kicserélni (3-4e ft). :lol:

Azért a csatlakozókat nem árt megpucolni, nagy áramok jönnek-mennek!

Egyébként alapjáraton, kikapcsolt fogyasztókkal a 13,8as korrekt töltés, és a világítással 13,7-es töltés is ok.

Klíma miatt normális hogy leesik a töltés, mert akkor mennek ventilátorok, illetve a gerjesztés is áramot vesz fel.

A ventiket a klíma és a motor hűtésvezérlése egyaránt kapcsolgatja -magas hűtővíz hőmérséklet, illetve magas nyomóoldali nyomás esetén- több fokozatban.

Mérd le fordulaton a töltést (2-2200 körül). Ha ott ok, akkor no para, a ventit orvosold valahogy :lol:

Link to comment
Megosztás:

A venti szorulhat egy kicsit, és nagyobb induló áramot vesz fel mint kellene...

Csinálni nemsokat tudsz ellene, 2x meggondolandó hogy szétszedd, egyszerűbb kicserélni (3-4e ft). :lol:

Azért a csatlakozókat nem árt megpucolni, nagy áramok jönnek-mennek!

Egyébként alapjáraton, kikapcsolt fogyasztókkal a 13,8as korrekt töltés, és a világítással 13,7-es töltés is ok.

Klíma miatt normális hogy leesik a töltés, mert akkor mennek ventilátorok, illetve a gerjesztés is áramot vesz fel.

A ventiket a klíma és a motor hűtésvezérlése egyaránt kapcsolgatja -magas hűtővíz hőmérséklet, illetve magas nyomóoldali nyomás esetén- több fokozatban.

Mérd le fordulaton a töltést (2-2200 körül). Ha ott ok, akkor no para, a ventit orvosold valahogy :lol:

Köszi. Akkor valahogy még megmérem fordulaton a töltést. Sajnos a venti vezetékeihez nem fértem hozzá, mert szét kéne szedni hozzá az autó elejét. De ha csere, akkor ugyis szét kell boritani. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Akkor valahogy még megmérem fordulaton a töltést. Sajnos a venti vezetékeihez nem fértem hozzá, mert szét kéne szedni hozzá az autó elejét. De ha csere, akkor ugyis szét kell boritani. :lol:

Max a maszkot kell leszedni, azt meg csak 2-3 csavar tartja, meg a műanyag stiftek alul!

Ez ne tartson vissza :lol:

Link to comment
Megosztás:

Max a maszkot kell leszedni, azt meg csak 2-3 csavar tartja, meg a műanyag stiftek alul!

Ez ne tartson vissza :lol:

A maszkot leszedtem, nem fértem hozzá a vezetékekhez. :lol:

Az ABS vezérlőmnek is le kéne olvasni a számát, de csurom dzsuva az egész, felülről nem férek hozzá hogy leolvassam, aknám meg nincs. Néha tele van a hócipőm. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na szép lassan teleirom ezt a topikot. Megpróbáltam a kapcsolókban izzókat cserélni.

Hogy a fenébe lehet az izzót kiimádkozni belőle? Mert megpróbáltam kiforrasztani. A legvékonyabb, leheletnyi pákával csináltam, de csak azt értem el hogy az egész müanyag elolvadt körülötte. Ha jól láttam, az ónozás alatt még a lábak is szét vannak hajtogatva. Hogy lehet három kéz nélkül megoldani, hogy a müanyag ne olvadjon el, a lábak közben vissza legyenek hajtogatva és valahogy előre ki is tudjam húzni az izzót?

Nem vagyok egy elektromos guru, de ez már nagyon meghaladja a képességeimet. :lol:

Ja és vettem direkt ilyen ónszivó zsinórt, ami az ónt nem szivta, viszont szépen elolvasztotta a forrasztás körül a müanyagot. :lol:

Még jó hogy tartalékoltam kapcsolóból. :lol:

Elektromos szakik?

Link to comment
Megosztás:

Na szép lassan teleirom ezt a topikot. Megpróbáltam a kapcsolókban izzókat cserélni.

Hogy a fenébe lehet az izzót kiimádkozni belőle? Mert megpróbáltam kiforrasztani.

Szerintem nagyon ne aggódj, én is szana-szét olvasztottam a műanyagokat mikor ledeztem, de a műanyag alatt egy viszonylag erős réz vezető van, szóval nem fog szétesni! :rolleyes: Nálam a lábak nem voltak széthajtogatva, egymás után forrasztgattam ki a lábakat. Az izzó felől egy kis csipesszel fogd meg a lábat, és melegítés közben húzd, a kapcsolót előtte fogd be mondjuk egy kis satuba, és ezzel meg van a harmadik kezed. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nekem égőt eddig csak a tetőablak tekerő kapcsolójában kellett cserélnem, a gombok csak kontakthibásak voltak, a tisztítás pedig csak ideiglenes javítást hozott. A klíma kapcsolója renszeresen kaki, ill a jobb oldali ülésfűtés kapcsoló sz@rakodott, de ott maga a kapcsoló volt kuka, és cserés. tehát érdemes előtte multiméterrel kimérni az égőt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Olyan vagyok mint a kisgyerek. Tele vagyok kérdésekkel! :-)

Az automata klimás TD Omegánál a két első ventillátornak együtt kell müködnie, egyszerre, vagy külön müködnek?

Mert amióta az Omi nálam van, kb három hete, nekem még csak szembenállva a jobb oldali müködik, az csinálta eddig a gebaszt is. A szemben állva bal oldali még egyszer sem kapcsolt be.

Link to comment
Megosztás:

Olyan vagyok mint a kisgyerek. Tele vagyok kérdésekkel! :-)

Az automata klimás TD Omegánál a két első ventillátornak együtt kell müködnie, egyszerre, vagy külön müködnek?

Mert amióta az Omi nálam van, kb három hete, nekem még csak szembenállva a jobb oldali müködik, az csinálta eddig a gebaszt is. A szemben állva bal oldali még egyszer sem kapcsolt be.

Egyszerre mennek, csak különböző fokozatokban (csak külsők félgázon, külsők+belső félgázon, külső+belső teljes fordulaton+ECU hűtés), asszem még talán párhuzamosan is vannak kötve.

Továbbá elviekben, ha a hőgomba eléri az adott vízhőmérsékletet, az megszakítja a klíma működését, és nyél gázon hajtja mindegyik ventit hogy hűtse a vizet.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerre mennek, csak különböző fokozatokban (csak külsők félgázon, külsők+belső félgázon, külső+belső teljes fordulaton+ECU hűtés), asszem még talán párhuzamosan is vannak kötve.

Továbbá elviekben, ha a hőgomba eléri az adott vízhőmérsékletet, az megszakítja a klíma működését, és nyél gázon hajtja mindegyik ventit hogy hűtse a vizet.

Akkor viszont nekem gond lehet a szemből bal oldali ventivel. Na azt is megnézetem. Bár eddig nem éreztem hiányát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.