Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Üdvözlet, Uraim!

Ma délután telefonált a Specialista, hogy KÉSZ AZ AUTÓM!!! Tegnapelőtt elvittem Neki a donor gépből az immo-t és a transzponder chipet, és íme, a BJ-s ECU tökéletesen (na jó, majdnem) végzi a dolgát (OPEL márkaszerviz SUCKS...)! A tökéletességnek annyi híja van, hogy a tempomat per pillanat nem működik, hogy miért, az rejtély, de egyelőre nem kezdtem el forszírozni a dolgot. Mire képes a szakértelem, és az elhivatottság!!! Így már nyilván nincs szükség másik ECU-ra, de nagyon köszönöm!

Igen Tisztelt Urak! Mindenkinek nagyon hálás vagyok, hogy lélekben velem volt, és különösen köszönöm a segítőkész megnyilvánulásokat, amikkel próbáltatok kihúzni a bajból!

Remélem, tudom majd viszonozni, és remélem, valahol, valamikor személyesen is meg tudom köszönni mindenkinek!

Annyi haszna azért lett a dolognak, hogy rengeteg információt sikerült összegyűjteni ebben a témakörben, így mindenki profitálhat a dologból, bár kívánom, hogy soha ne legyen rá szükség többé!

Még egyszer NAGYON KÖSZÖNÖM!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet, Uraim!

Ma délután telefonált a Specialista, hogy KÉSZ AZ AUTÓM!!! Tegnapelőtt elvittem Neki a donor gépből az immo-t és a transzponder chipet, és íme, a BJ-s ECU tökéletesen (na jó, majdnem) végzi a dolgát (OPEL márkaszerviz SUCKS...)! A tökéletességnek annyi híja van, hogy a tempomat per pillanat nem működik, hogy miért, az rejtély, de egyelőre nem kezdtem el forszírozni a dolgot. Mire képes a szakértelem, és az elhivatottság!!! Így már nyilván nincs szükség másik ECU-ra, de nagyon köszönöm!

Igen Tisztelt Urak! Mindenkinek nagyon hálás vagyok, hogy lélekben velem volt, és különösen köszönöm a segítőkész megnyilvánulásokat, amikkel próbáltatok kihúzni a bajból!

Remélem, tudom majd viszonozni, és remélem, valahol, valamikor személyesen is meg tudom köszönni mindenkinek!

Annyi haszna azért lett a dolognak, hogy rengeteg információt sikerült összegyűjteni ebben a témakörben, így mindenki profitálhat a dologból, bár kívánom, hogy soha ne legyen rá szükség többé!

Még egyszer NAGYON KÖSZÖNÖM!

Hál Istennek..gatulálok.Remélem mostantól csak a boldog kilómétereket faljátok majd!!

A tempomat lehet hogy egy átbillentés lesz a ECU-ban, esetleg ha nem tempomatos volt a donor akkor azért nem műxik...?

Azért érdekelne részletében a megoldás...(csak hogy tudjam miért is jobb Nekem a luxusadó mellett is a 3.0... :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet, Uraim!

Ma délután telefonált a Specialista, hogy KÉSZ AZ AUTÓM!!! Tegnapelőtt elvittem Neki a donor gépből az immo-t és a transzponder chipet, és íme, a BJ-s ECU tökéletesen (na jó, majdnem) végzi a dolgát (OPEL márkaszerviz SUCKS...)! A tökéletességnek annyi híja van, hogy a tempomat per pillanat nem működik, hogy miért, az rejtély, de egyelőre nem kezdtem el forszírozni a dolgot. Mire képes a szakértelem, és az elhivatottság!!! Így már nyilván nincs szükség másik ECU-ra, de nagyon köszönöm!

Igen Tisztelt Urak! Mindenkinek nagyon hálás vagyok, hogy lélekben velem volt, és különösen köszönöm a segítőkész megnyilvánulásokat, amikkel próbáltatok kihúzni a bajból!

Remélem, tudom majd viszonozni, és remélem, valahol, valamikor személyesen is meg tudom köszönni mindenkinek!

Annyi haszna azért lett a dolognak, hogy rengeteg információt sikerült összegyűjteni ebben a témakörben, így mindenki profitálhat a dologból, bár kívánom, hogy soha ne legyen rá szükség többé!

Még egyszer NAGYON KÖSZÖNÖM!

Ezt jó hallani (olvasni). Amúgy megértem az Opel szervízt is. Nekik nem buli az, hogy bemész, és 10e ft-ért kiokoskodják hogy mi a kánya. Rádsóznak egy félmillás ECU-t... Na az a biznisz!

Másféle megoldáshoz meg lehet hogy nincs is alkatrészük/tudásuk/elszántságuk.

Szóval, mégegyszer, hurrá! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet, Uraim!

Ma délután telefonált a Specialista, hogy KÉSZ AZ AUTÓM!!! Tegnapelőtt elvittem Neki a donor gépből az immo-t és a transzponder chipet, és íme, a BJ-s ECU tökéletesen (na jó, majdnem) végzi a dolgát (OPEL márkaszerviz SUCKS...)! A tökéletességnek annyi híja van, hogy a tempomat per pillanat nem működik, hogy miért, az rejtély, de egyelőre nem kezdtem el forszírozni a dolgot. Mire képes a szakértelem, és az elhivatottság!!! Így már nyilván nincs szükség másik ECU-ra, de nagyon köszönöm!

Igen Tisztelt Urak! Mindenkinek nagyon hálás vagyok, hogy lélekben velem volt, és különösen köszönöm a segítőkész megnyilvánulásokat, amikkel próbáltatok kihúzni a bajból!

Remélem, tudom majd viszonozni, és remélem, valahol, valamikor személyesen is meg tudom köszönni mindenkinek!

Annyi haszna azért lett a dolognak, hogy rengeteg információt sikerült összegyűjteni ebben a témakörben, így mindenki profitálhat a dologból, bár kívánom, hogy soha ne legyen rá szükség többé!

Még egyszer NAGYON KÖSZÖNÖM!

Na végre! :lol: Má' kezdtem aggódni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma regisztráltam az oldalon.

Az lenne a kérdésem,nekem 3,literes Omegám van,az a baj vele,hogy alacsony fordulaton mintha kihagyna a gyujtás,ha valaki tud érdemleges megoldást kérem írjon PÜ-t

köszike:solya

Én első körben gyújtáshibára (áthúzó kábel, zárlatos gyertya, beázott DIS modul) gyanakodnék...

De ezenkívül asszem bátran kijelenthető bármilyen más hibaforrás is (üzemanyagellátás, szívócső problémák, vagy akár EGR szelep) szóba jöhet.

Alaposabban utána kell járni a dolognak, és mindenekelőtt, egy hibakódkiolvasással kezdeni. Ezt megteheted a gémkapcsos trükkel, kivillogtatod a hibakódtárolót, avagy elviszed egy műhelybe, ahol van Opeles Tech2 műszer.

Tudom, nemsokat segített a hozzászólásom, de elég tág a hibaforrások száma.

Link to comment
Megosztás:

Hali, Urak! Megint szívat a gépem...

Műszakira készítem, mert 14-én lejárt. Fékbetétek, féktárcsa csere után akkusaru visszatesz, villog a szervizlámpa, letilt az immo (ez egy átok ez a találmány :lol: ), és a motor pörög, de nem indul. FUCK!!! A héten már jártam így, akkor addig próbálkoztam, hogy lemerítettem az akksit. Elhívtam a Specialistát, aki egy óra múlva megérkezett, én hoztam egy új akksit, beletettük, szerelő beül, indít, motor pöcc-röff, Bögöly meg PAFF... Megjegyzem, megint az arcára volt írva, hogy "Ez micsoda egy balfék..." Azt mondta, gyenge lehetett az akksim. De hát az indítómotort forgatta, mint az állat! Aztán két nap múlva indultam volna otthonról, a jelenség ugyanígy megismétlődött. Levert a víz, de öt perc múlva úgy indult a gép, mintha mi sem történt volna. Kezdem elveszíteni az Omiba vetett hitem...

Más.

Mivel a fékbetétekből a kopásjelző érzékelője mindkét oldalon hiányzik (trehány gazdája volt előttem, az tuti!), a bal oldalon leszigeteltem a végét, de a jobb oldalon a kábel sincs meg. Honnan indul, hogyan tudnám pótolni, tudja esetleg valaki? Most úgy oldottam meg, hogy a visszajelzőből kivettem az izzót, hogy a vizsgabiztosnak nehogy szúrja a szemét. A fékbetétek nincsenek elkopva, nehogy belekössön nekem. Nyilván idővel szeretném az eredeti állapotot visszaállítani, de most így volt az egyszerűbb.

Más.

A bal hátsó kerékagyban az öt menetes furatból csak négy tart, egyben nincs menet (rohadtul trehány gazdája volt előttem!). A szerelési kézikönyv szépen leírja az első agyak cseréjét, de semmit nem ír a hátsó agyak ki-beszereléséről. Tud valaki valami linket, ahonnan szerelési segítség letölthető a "H. R. Etzold:Így csináld"-on kívül? Egyszer még az A-s Omihoz láttam valami könyvet robbantott rajzokkal, meg gyári leírásokkal horror áron, tud ilyenről valaki B-s vonatkozásban?

Skyrangr: kérlek, adj valami emil-címet, ahová a képeket küldhetem a donorról, mert nem sikerült rájönnöm, hogy IDE hogyan tölthetném fel őket. Aztán kezdhetsz nézelődni, mire van szükséged, mert jövő héten már valószínűleg tudom bontani a cuccokat róla! Az árban pedig BIZTOSAN meg fogunk tudni egyezni :) ...

Link to comment
Megosztás:

Hali, Urak! Megint szívat a gépem...

Műszakira készítem, mert 14-én lejárt. Fékbetétek, féktárcsa csere után akkusaru visszatesz, villog a szervizlámpa, letilt az immo (ez egy átok ez a találmány :lol: ), és a motor pörög, de nem indul. FUCK!!! A héten már jártam így, akkor addig próbálkoztam, hogy lemerítettem az akksit. Elhívtam a Specialistát, aki egy óra múlva megérkezett, én hoztam egy új akksit, beletettük, szerelő beül, indít, motor pöcc-röff, Bögöly meg PAFF... Megjegyzem, megint az arcára volt írva, hogy "Ez micsoda egy balfék..." Azt mondta, gyenge lehetett az akksim. De hát az indítómotort forgatta, mint az állat! Aztán két nap múlva indultam volna otthonról, a jelenség ugyanígy megismétlődött. Levert a víz, de öt perc múlva úgy indult a gép, mintha mi sem történt volna. Kezdem elveszíteni az Omiba vetett hitem...

...

Van tartalék kulcsod? azzal is csinálja? Ha nem, akkor a kulcsban halt meg a chip.. szokása... angliából fillérekért lehet rendelni, és ha van opelszervizes ismerősöd pikk pakk rákódolja neked a verdára! Nekem is ez volt a jelenség, mire rájöttem, hogy a kulcs szar nem a kocsi...

Link to comment
Megosztás:

Egyszer még az A-s Omihoz láttam valami könyvet robbantott rajzokkal, meg gyári leírásokkal horror áron, tud ilyenről valaki B-s vonatkozásban?

Létezik, otthon ritka (tán 1999 utánihoz nicns is magyar - de németet angolt láttam olyan 5 ezer Ft körül... ( de mintha rémlene, hogy van magyar is, de ritka mint a V8as Omega...)

Link to comment
Megosztás:

Hali, Urak! Megint szívat a gépem...

Műszakira készítem, mert 14-én lejárt. Fékbetétek, féktárcsa csere után akkusaru visszatesz, villog a szervizlámpa, letilt az immo (ez egy átok ez a találmány :lol: ), és a motor pörög, de nem indul. FUCK!!! A héten már jártam így, akkor addig próbálkoztam, hogy lemerítettem az akksit. Elhívtam a Specialistát, aki egy óra múlva megérkezett, én hoztam egy új akksit, beletettük, szerelő beül, indít, motor pöcc-röff, Bögöly meg PAFF... Megjegyzem, megint az arcára volt írva, hogy "Ez micsoda egy balfék..." Azt mondta, gyenge lehetett az akksim. De hát az indítómotort forgatta, mint az állat! Aztán két nap múlva indultam volna otthonról, a jelenség ugyanígy megismétlődött. Levert a víz, de öt perc múlva úgy indult a gép, mintha mi sem történt volna. Kezdem elveszíteni az Omiba vetett hitem...

Más.

Mivel a fékbetétekből a kopásjelző érzékelője mindkét oldalon hiányzik (trehány gazdája volt előttem, az tuti!), a bal oldalon leszigeteltem a végét, de a jobb oldalon a kábel sincs meg. Honnan indul, hogyan tudnám pótolni, tudja esetleg valaki? Most úgy oldottam meg, hogy a visszajelzőből kivettem az izzót, hogy a vizsgabiztosnak nehogy szúrja a szemét. A fékbetétek nincsenek elkopva, nehogy belekössön nekem. Nyilván idővel szeretném az eredeti állapotot visszaállítani, de most így volt az egyszerűbb.

Más.

A bal hátsó kerékagyban az öt menetes furatból csak négy tart, egyben nincs menet (rohadtul trehány gazdája volt előttem!). A szerelési kézikönyv szépen leírja az első agyak cseréjét, de semmit nem ír a hátsó agyak ki-beszereléséről. Tud valaki valami linket, ahonnan szerelési segítség letölthető a "H. R. Etzold:Így csináld"-on kívül? Egyszer még az A-s Omihoz láttam valami könyvet robbantott rajzokkal, meg gyári leírásokkal horror áron, tud ilyenről valaki B-s vonatkozásban?

Skyrangr: kérlek, adj valami emil-címet, ahová a képeket küldhetem a donorról, mert nem sikerült rájönnöm, hogy IDE hogyan tölthetném fel őket. Aztán kezdhetsz nézelődni, mire van szükséged, mert jövő héten már valószínűleg tudom bontani a cuccokat róla! Az árban pedig BIZTOSAN meg fogunk tudni egyezni :) ...

A vatin is van fent - bár motorodhoz és facelifthez nem jó de minden másban használható:

http://www.vatera.hu/haynes_opel_omega_ben..._164875447.html

Link to comment
Megosztás:

Az hogy hiányzik az egyik menet az ötből, nem biztos, hogy az előző gazda hibája. Nekem is a jobb hátuljában a csavar kiszedésekor jött a menet is. Megvan már a másik agy, de állítólag qrva nehéz kicserélni, pláne, ha mindjárt kerékcsapágyat is cserélnél. Talán idén rászánom magam, hogy megcsináljam.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy hiányzik az egyik menet az ötből, nem biztos, hogy az előző gazda hibája. Nekem is a jobb hátuljában a csavar kiszedésekor jött a menet is. Megvan már a másik agy, de állítólag qrva nehéz kicserélni, pláne, ha mindjárt kerékcsapágyat is cserélnél. Talán idén rászánom magam, hogy megcsináljam.

Dettó. Egy kerékcserénél nekem is kihozta a menetet a csavar.

Lehet hogy egyszer túlhúzta valaki, és utána már nem volt az igazi.

4 csavar is csavar :lol:

Pluszban ha rajta ül a tehermentesítőn, ahogy kell, akkor nincs para.

Persze nem árt az óvatosság, és cserélni, amint lehet.

Link to comment
Megosztás:

Hali, Urak! Megint szívat a gépem...

Műszakira készítem, mert 14-én lejárt. Fékbetétek, féktárcsa csere után akkusaru visszatesz, villog a szervizlámpa, letilt az immo (ez egy átok ez a találmány :lol: ), és a motor pörög, de nem indul. FUCK!!! A héten már jártam így, akkor addig próbálkoztam, hogy lemerítettem az akksit. Elhívtam a Specialistát, aki egy óra múlva megérkezett, én hoztam egy új akksit, beletettük, szerelő beül, indít, motor pöcc-röff, Bögöly meg PAFF... Megjegyzem, megint az arcára volt írva, hogy "Ez micsoda egy balfék..." Azt mondta, gyenge lehetett az akksim. De hát az indítómotort forgatta, mint az állat! Aztán két nap múlva indultam volna otthonról, a jelenség ugyanígy megismétlődött. Levert a víz, de öt perc múlva úgy indult a gép, mintha mi sem történt volna. Kezdem elveszíteni az Omiba vetett hitem...

Más.

Mivel a fékbetétekből a kopásjelző érzékelője mindkét oldalon hiányzik (trehány gazdája volt előttem, az tuti!), a bal oldalon leszigeteltem a végét, de a jobb oldalon a kábel sincs meg. Honnan indul, hogyan tudnám pótolni, tudja esetleg valaki? Most úgy oldottam meg, hogy a visszajelzőből kivettem az izzót, hogy a vizsgabiztosnak nehogy szúrja a szemét. A fékbetétek nincsenek elkopva, nehogy belekössön nekem. Nyilván idővel szeretném az eredeti állapotot visszaállítani, de most így volt az egyszerűbb.

Más.

A bal hátsó kerékagyban az öt menetes furatból csak négy tart, egyben nincs menet (rohadtul trehány gazdája volt előttem!). A szerelési kézikönyv szépen leírja az első agyak cseréjét, de semmit nem ír a hátsó agyak ki-beszereléséről. Tud valaki valami linket, ahonnan szerelési segítség letölthető a "H. R. Etzold:Így csináld"-on kívül? Egyszer még az A-s Omihoz láttam valami könyvet robbantott rajzokkal, meg gyári leírásokkal horror áron, tud ilyenről valaki B-s vonatkozásban?

Skyrangr: kérlek, adj valami emil-címet, ahová a képeket küldhetem a donorról, mert nem sikerült rájönnöm, hogy IDE hogyan tölthetném fel őket. Aztán kezdhetsz nézelődni, mire van szükséged, mert jövő héten már valószínűleg tudom bontani a cuccokat róla! Az árban pedig BIZTOSAN meg fogunk tudni egyezni :) ...

Szia az egész könyv kell vagy csak a hátsó fékre vonatkozó?

Ha csak a hátsó fék kell azt eltudom küldeni mailba de ha az egész akkor cd kell és akár az epc is megvan , ja a dononort bontod már? Vagy fogod mert vevő lenék a hőfok érzékelőre ha van benne és jó meg 1 két apróságra.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszönöm a gyors segítséget, és élnék a lehetőséggel, hogy CD-n megkapjam Tőled a könyvet. Címedet tudom, küldöm a lemezt, és beleteszem az érzékelőt is, csak mondd meg, melyik kell (sok hőfokérzékelő van benne, azt hiszem...), és ami Neked kell, az hol van kb. a motortérben. Meg, hogy hogyan néz ki? Szőrt-szőrért jó így?

Ja igen, azt nem tudom, hogy működőképes-e, azt Neked kell kipróbálnod (szokás szerint :lol: ). Ha adsz egy emil címet, küldök Neked is képeket, és tudsz nézelődni, válogatni. Most már tudom boncolni.

A négy csavar nem a szilárdsága miatt aggaszt, hanem a vizsga miatt- ha a vizsgán kiszúrják, visszatapsolják a kocsit...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszönöm a gyors segítséget, és élnék a lehetőséggel, hogy CD-n megkapjam Tőled a könyvet. Címedet tudom, küldöm a lemezt, és beleteszem az érzékelőt is, csak mondd meg, melyik kell (sok hőfokérzékelő van benne, azt hiszem...), és ami Neked kell, az hol van kb. a motortérben. Meg, hogy hogyan néz ki? Szőrt-szőrért jó így?

Ja igen, azt nem tudom, hogy működőképes-e, azt Neked kell kipróbálnod (szokás szerint ;) ). Ha adsz egy emil címet, küldök Neked is képeket, és tudsz nézelődni, válogatni. Most már tudom boncolni.

A négy csavar nem a szilárdsága miatt aggaszt, hanem a vizsga miatt- ha a vizsgán kiszúrják, visszatapsolják a kocsit...

Melyik vizsgabiztos nézi? :lol:

Főleg ha dísztárcsa van rajta...

Ha meg kiszúrja, akkor megmondod, hogy előtte megvolt, lehet valaki le akarta lopni a kereket... :)

Link to comment
Megosztás:

Erről jut eszembe, csak érdekességként: itt Írországban ha dísztárcsával mész műszakira, rögtön nyertél egy re-test-et... :)

De milyen alapon? Van jópár olyan autó, aminek a gyári dísztárcsáját a csavar tartja, nem is akárhogy...

Meg amúgy is, általában a legtöbb autó gyárilag acélfelnivel+gyári dísztárcsával hagyja el a szalont... Akkor ott az ilyet vizsga előtt le kell bányászni?

Link to comment
Megosztás:

De milyen alapon? Van jópár olyan autó, aminek a gyári dísztárcsáját a csavar tartja, nem is akárhogy...

Meg amúgy is, általában a legtöbb autó gyárilag acélfelnivel+gyári dísztárcsával hagyja el a szalont... Akkor ott az ilyet vizsga előtt le kell bányászni?

Nem tudom a részleteket, meg a miérteket, de ez van...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom a részleteket, meg a miérteket, de ez van...

Genyók :)

Itt kint megvizsgálják az autó szerkezetét, a fékeket, világítást, emissziót, azt mehet isten hírével. :D

Nem kötözködnek, ha jó minden, akkor be happy, ha nem annyira, akkor kapsz egy újratáblát (szinte ingyen újravizsgázhatsz, akár aznap... pl izzóhiba, meg egyéb apróságok), ha nagyon rossz, akkor meg újra kell kérni időpontot, stb. Mindez 4-6000ft, igaz évente.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.