Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Azzal ne foglalkozz! Azt kell írnia. Ha elmegy az immo, csrélje a motorvezérlőt, csrélje az immo egységet, programozza az immot. Ez a sorrend. Akkor lehet, hogy szerencséd lesz. Felprogramoztattad a régi transzpondert, vagy megpróbáltátok legalább? Elvileg lehet a melegtől, bár amikor nekem behülyült, nem volt meleg. Amúgy a melegtől a motorvezérlő szarakodhat, de aggodalomra nincs ok, max átáll vészprogramra, valamikor 4-5 éve +40 fokok voltak, én ISS jártam így. Kigyulladt a sárga és nem engedte 3000 főlé a fordulatot. Este hazafelé, már minden OK volt...

Nem programoztattam fel, mert azt mondta, hogy most nem az immoval van probléma.

Kérdeztem az immo kiiktatásról, de szerinte nem lehet.

Igazából nem volt valami segítőkész, rákérdeztem néhány dologra, hogy az okozhatte a problémát a válasz "minden lehetséges".

Pénzt viszont nem kért.

Link to comment
Megosztás:

Az gáz, ha nincs benne a venti. A bal oldali kerékdobban a kerék mögött kell lennie. Az ECU házán van egy túlmelegedés elleni termokapcsoló. Sztem pótold a ventit, 5-6e körül lehet kapni. De azt is ajánlom, hogy a motortéri relédobozban az összes biztit nézd át, mert el szoktak szállni.

Már megvettem vagy 4 éve, de eddíg nem volt semmi probléma ezért nem foglalkoztam vele.

Pénteken viszem berakatni, remélem a csatlakozó megvan a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem azért, de ha nem értesz hozzá, akkor miért postolsz? Csak azért, hogy írj? A múltkori meg a mostani is hülyeség? Miért? Ha tekkel olvassák, akkor nem kell villogtatni. Teccikérteni?

:omg: Valami félreértésben élhetsz td, nem énhozzám képest kell meghatároznod önmagad. Tudod, én vagyok a nátha House :hiya: ne is foglalkozz velem, a kolléga meg elég okos ahoz, hogy elválassza az ocsút a búzától. :icon13: Bízd rejá a dógot tesaó :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Motorvezérlő hűtőventillátor...? Ja ja én is olvastam, hogy némelyikben van, de az enyémben sincs, szerintem a 98 utáni vasakba szereltek. Ha kigyulladt a motorlámpád akkor kell, hogy legyen hibajel tárolva, ha peched van akkor ecu hibakód lesz. Villogtasd ki cimbora ! Aztán meglátod a továbbiakat.

94-esembe iss van....

Link to comment
Megosztás:

:omg: Valami félreértésben élhetsz td, nem énhozzám képest kell meghatároznod önmagad. Tudod, én vagyok a nátha House :hiya: ne is foglalkozz velem, a kolléga meg elég okos ahoz, hogy elválassza az ocsút a búzától. :icon13: Bízd rejá a dógot tesaó :D :D :D

Na ezzel megint csak magad minősíted. Hülyének lenni állapot, de a hülyeséget hirdetni...

Link to comment
Megosztás:

Nem programoztattam fel, mert azt mondta, hogy most nem az immoval van probléma.

Kérdeztem az immo kiiktatásról, de szerinte nem lehet.

Igazából nem volt valami segítőkész, rákérdeztem néhány dologra, hogy az okozhatte a problémát a válasz "minden lehetséges".

Pénzt viszont nem kért.

Akkor lehet azért nem volt barátságos, mert a múltkor elfelejtette végigvinni ezt a procedúrát. A lényeg, hogy megoldódott a problémád...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos több Opelnél előfordult már ez a hiba :unsure:

Nem csak Opeleknél. Minden generátornál előfordul. Függetlenül hogy Marelli, Delphi, vagy Bosch generátor. Elfogy a kommutátor, aztán a szénkeféken át rövidzárlatba viszi a fesszabályzót, és amikor a tapasztalatlan user kicseréli a töltésszabályzót, a diódahíddal együtt (mert ugye sok generátornál együtt van a kettő), akkor megint kifekszik, és megy a hümmögés...

94-esembe iss van....

Minden Omegában van ECU hűtés. Gyárilag. Más kérdés hogy egy kocc után elfelejtik visszarakni, vagy visszakötni...

Link to comment
Megosztás:

Na ezzel megint csak magad minősíted. Hülyének lenni állapot, de a hülyeséget hirdetni...

Hát ez vicces, hogy épp te mondod :D Nem minősítek senkit, csak finoman megkértelek , hogy hagyj békén, mivel nem neked írtam amit írtam, tehát válaszolnod sem kell rá. Ááhhh, de minek erőlködöm már megint...mindegy...soha nem fogod megérteni. :omg: Te nyertél megint...legyőztél a rutinoddal... :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Minden Omegában van ECU hűtés. Gyárilag. Más kérdés hogy egy kocc után elfelejtik visszarakni, vagy visszakötni...

Hol? Ez itt az ecum eleje meg a hátulja.

ecu.jpg

ecu2.jpg

Ez pedig a relédoboz. Sehol semmilyen levegő bevezető cső. Feltételezem nem a gondos gazdi falazta le gyári minőségben a "kocc" után. :D

reldoboz.jpg

Szerintem maradjunk annyiban, hogy nem minden típusban van ecu hűtés, Gondolom a proci teljesítményétől függhet.

Link to comment
Megosztás:

Hol? Ez itt az ecum eleje meg a hátulja.

Ez pedig a relédoboz. Sehol semmilyen levegő bevezető cső. Feltételezem nem a gondos gazdi falazta le gyári minőségben a "kocc" után. :D

Szerintem maradjunk annyiban, hogy nem minden típusban van ecu hűtés, Gondolom a proci teljesítményétől függhet.

én még nem láttam olyan Omegát amiben ne lett volna. hogy a tiédben miért nincs, az jó kérdés.

hogy nem függ az a procitól (mivel nem a proci az ami melegszik), az tuti.

az ECU-t meg hiába nézed, nem azon van a hűtés hanem ahogy Kori is írja, a doboz aljából, egy műanyag csövön kapja a hűtőlevegőt a ventilátortól, ami a bal kerékdob előtt van

Link to comment
Megosztás:

Hol? Ez itt az ecum eleje meg a hátulja.

Szerintem maradjunk annyiban, hogy nem minden típusban van ecu hűtés, Gondolom a proci teljesítményétől függhet.

A rengeteg relédobozban lévő port tekintve van de legalábbis volt benne ECU hűtés...azt gondolom nem hiszed Te sem hogy a relatíve zárt dobozba máshogy ennyi por kerülhetett.

Link to comment
Megosztás:

A rengeteg relédobozban lévő port tekintve van de legalábbis volt benne ECU hűtés...azt gondolom nem hiszed Te sem hogy a relatíve zárt dobozba máshogy ennyi por kerülhetett.

Szerintem az előző tulaj gyereke tette bele vödörrel+kislapáttal :D

Link to comment
Megosztás:

Hát ez vicces, hogy épp te mondod :D Nem minősítek senkit, csak finoman megkértelek , hogy hagyj békén, mivel nem neked írtam amit írtam, tehát válaszolnod sem kell rá. Ááhhh, de minek erőlködöm már megint...mindegy...soha nem fogod megérteni. :omg: Te nyertél megint...legyőztél a rutinoddal... :D :D :D

Visszaolvasva 10 postot bebizonyosodott gyorsan az igazam. Ez a dilettantizmus és dezinformálás már részedről a sokadik...

Link to comment
Megosztás:

én még nem láttam olyan Omegát amiben ne lett volna. hogy a tiédben miért nincs, az jó kérdés.

hogy nem függ az a procitól (mivel nem a proci az ami melegszik), az tuti.

az ECU-t meg hiába nézed, nem azon van a hűtés hanem ahogy Kori is írja, a doboz aljából, egy műanyag csövön kapja a hűtőlevegőt a ventilátortól, ami a bal kerékdob előtt van

Hm. Utánajárok ha hazamentem, egyébként biztosan igazatok van, tavaly nagy forróságban gyengélkedett kicsit,néha nehezen indult, de kis pihenés után megjavult. Hibakódót nem adott, s mivel azóta nem fordult elő újra nem tudtam hibát keresni sem. Köszönöm a segítséget, szaktársak!

Link to comment
Megosztás:

Hm. Utánajárok ha hazamentem, egyébként biztosan igazatok van, tavaly nagy forróságban gyengélkedett kicsit,néha nehezen indult, de kis pihenés után megjavult. Hibakódót nem adott, s mivel azóta nem fordult elő újra nem tudtam hibát keresni sem. Köszönöm a segítséget, szaktársak!

Akkor tuti hogy a hűtés hiánya miatt feküdt ki... Már 1-2 ilyen esettel találkoztam (szerencsére nem nálam), volt hogy szétcsúszott a stekker, vagy a relé égett be. Vicces amikor megáll a gép 'kimelegedés' miatt... Kevésbé amikor a horvát autópályán :D :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor tuti hogy a hűtés hiánya miatt feküdt ki... Már 1-2 ilyen esettel találkoztam (szerencsére nem nálam), volt hogy szétcsúszott a stekker, vagy a relé égett be. Vicces amikor megáll a gép 'kimelegedés' miatt... Kevésbé amikor a horvát autópályán :D :D :D :D

Nálam pont ez volt a helyzet, mármint szét volt csúszva a csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

Nálam pont ez volt a helyzet, mármint szét volt csúszva a csatlakozó.

Ja, haver is felhívott, hogy mi a sz@r lehet, mert 30km-enként megáll a verda, és mire így Zadarból hazaérnek, addigra megszül a 6 hónapos terhes felesége :D

Én nagy kapcsolási rajzot, ő a telefont tartva hamar meglett a probléma, az említett csatlakozó... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.