Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Gyakorlati tapasztalatom nincs, szerintem jó buta hangja lesz, Te meg süket fél év múlva.. :huh:

Egy angol figura kivette X30XE-ből a 2 középső dobot és feltett egy kultúr sport dobot és állítólag 230LE lett a teljesítménymérésen így.Ha nem leszek lusta megkeresem a linket ahol megírta.

NEm célom a teljesítménynövelés. Zörög néha az egyik (de lehet mindkettő) középdobom, aztán nem akarom megvárni amíg szétesik (vagy vattacukor nő belőle :lol: :lol: ), és nem biztos, hogy kicserélném.

Kedves barátunk - opel omega 01 - miután eladta a 120ezres 6sebességes MV6-ját meg megvált a 3ezres sor6 A kombitól iss, most épp egy 98-as MV6 kombival jár. Nem csúnya autó, motorja mint a Doxa. Nnaa, ő kivette a középső dobokat, hátulra meg rakott fel vmilyen - elvileg mv6 12e-s utángyári - kipuffot.

Nem lett sokkal erősebb a hangja, inkább mélyebb. Mentem vele, nem olyan vészes. Viszont 3500-4000-es fordulat felett kicsit repedtfazék lett, lehet a hátsó dob miatt.

Sok helyen olvasom, hallom, hogy 1az1be kibaxták a középdobot, de V6-nál azé az alaphang is eleve nagyobb, meg ilyent csak ezt az egyet láttam/hallottam/próbáltam, és az nem győzőtt meg 100%-osan. Csak ezé'...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bár nem témába vág,de azért szólok,hogy ha esetleg valamidet(fém,kerámia,üveg) porfesteni kell akkor keress meg emailban vagy priviben.Az ár az omegásoknak baráti :huh: .1600 ft négyzetméter ill 1500 kilója.

Még egyszer bocsi hogy itt is szólok,de nagyon ráérek:(

Ja a helyszin Győr.

Hali all:csiziktomi

Link to comment
Megosztás:

Öcsém Omijából a kat ki lett herélve és átmenő cső lett behegesztve. A középső dobok is ki lettek nyitva és újraépitve a belsejük. Iszonyat hangja lett, enyhén szólva repedtfazék. Szerdán megint szétszedjük a középdobokat, mert zörögnek.Perforált átmenő cső lesz benne. Öcsém szerint iszonyatosan megy. Én inkább megvettem a bosal középdobokat, igy 8-10 évig nem lesz vele gondom. Vaterán is van fenn occsoé.

Link to comment
Megosztás:

NEm célom a teljesítménynövelés. Zörög néha az egyik (de lehet mindkettő) középdobom, aztán nem akarom megvárni amíg szétesik (vagy vattacukor nő belőle :lol: :huh: ), és nem biztos, hogy kicserélném.

Kedves barátunk - opel omega 01 - miután eladta a 120ezres 6sebességes MV6-ját meg megvált a 3ezres sor6 A kombitól iss, most épp egy 98-as MV6 kombival jár. Nem csúnya autó, motorja mint a Doxa. Nnaa, ő kivette a középső dobokat, hátulra meg rakott fel vmilyen - elvileg mv6 12e-s utángyári - kipuffot.

Nem lett sokkal erősebb a hangja, inkább mélyebb. Mentem vele, nem olyan vészes. Viszont 3500-4000-es fordulat felett kicsit repedtfazék lett, lehet a hátsó dob miatt.

Sok helyen olvasom, hallom, hogy 1az1be kibaxták a középdobot, de V6-nál azé az alaphang is eleve nagyobb, meg ilyent csak ezt az egyet láttam/hallottam/próbáltam, és az nem győzőtt meg 100%-osan. Csak ezé'...

Nincs rossz hangja a V6-nak, de a sor6 az gyönyörű, főleg a dualram...

Link to comment
Megosztás:

de hol?

Reggel nézd meg van -e alatta víz, vagy a motortér alsó műanyag borításán nem -e áll a víz (csövek, hűtő, segéd keringető, vízpumpa elfolyásnál általában ide folyik).

Ha nem akkor amit még megnéznék ezután a fűtéscsap a tűzfal előtt (fűtögess és nézd meg kézzel nem vizes -e). 3 cső és 1 vákumvezeték megy bele.

Amúgy sajna sok helyről folyhat, vízcsövek, olajhűtő tömítés, termosztát tömítés és kivezető csöve, vízpumpa, motor hátsó részén kilépő fém vízcső tömítése, segédkeringető szivattyú, ventillátor hőkapcsoló, hőgomba...stb stb

Szerintem figyelgesd hátha látszik, a fagyálló azért hagy nyomot - főleg ha nem fogy vészesen!A fentiek a jobbik eset, mert ha fogyogat és nem kifelé akkor akár HFtömi csere....de ez worst scenario.

Nincs valami értelmes szerelőd?Rakjátok nyomás alá emeljétek fel azt kiderül...az a xar hogy egy 50Ft-os tömítésért "néha" - mindig :huh: nagyot kell bontani a V6-ban hogy hozzáférjenek.

Link to comment
Megosztás:

El sem hiszem, hogy 2010-től elég lesz 2 évente zöldkártyázni az autót. Ja és a fosvágen póló lett az év autója :huh: Az Astra a 3. lett.

Jade... Ez milyen? újautó ugye 4évente műszaki - 4évente zk? :lol:

Szerintem erre hamar rájönnek az illetékesek hogy nem buli, és visszatáncolnak!

Bár ne így legyen, nem ötletet akarok adni...

Nekem is jobb lenne, elég lenne csak minden 2évben hazavinni az Omit, így most akkor 2011szeptemberig nem kellene ezen fájjon a fejem. :lol:

Itt svédben évente kötelező a besikt, kb olyan mint a műszaki. Csakhogy az autót ÁLLAMI hatóság nézi át, nem maszek, akinek egy-két 5000-esért átcsúszik a szeme a halott lengéscsillapító felett, avagy a saját autójával áll rá tesztelni, CO-t mérni.

Mondjuk ami fontos, az hogy itt csak olyan autó megy át rajta, ami megfelel, és ez innen kezdve garancia valamilyen szinten egy autó vásárlásakor!

Link to comment
Megosztás:

Mindenki szídja a műszaki vizsgáink komolyságát. Az én autóm teljesen ok, de a fólia miatt kénytelen vagyok zsírozott műszakira vinni, mert nem az állapot a fontos a kpm-nél, hanem min tudnak elkaszálni. Pl miután hozzámkerült az Omega, berakattam a gázt, és elvittem kpm műszakira, mondván, hogy egy 8 éves, rendszeresen karbantartott autón csak nem találnak kivetnivalót. Találtak. Bedugták a CO mérőt, és kb 10 percig 3500on tartották a motor fordulatát. A CO elment rossz irányba, erre lekorlátozták a ZK-át. Utánna belekötöttek, hogy a motor és a katalizátor közötti csövön lévő burkolat lyukas. 5 percig győzködtem azon hogy átmenjen az autó. Azóta inkább levágtam a burkolatot, amit a jó magyar utak szaggattak szét előtte. És akinek hiányzik a kat? Az mit csinálna, ha minden rendben lenne a műszakik során? Vagy egy kicsit lógó kormánymű, vagy segédirányítókar? Esetleg olajfojás a motoron vagy a váltón? Én még nemigen láttam olyan Opelt, ami nem folyatta az olajat vhol. Bukjon meg az összes Opel? Azonban van, hogy tényleg bontószökevényeket tolnak át műszakin, szétrohadva, fék nélkül. Ezzel én sem értek egyet.

Link to comment
Megosztás:

Mindenki szídja a műszaki vizsgáink komolyságát. Az én autóm teljesen ok, de a fólia miatt kénytelen vagyok zsírozott műszakira vinni, mert nem az állapot a fontos a kpm-nél, hanem min tudnak elkaszálni. Pl miután hozzámkerült az Omega, berakattam a gázt, és elvittem kpm műszakira, mondván, hogy egy 8 éves, rendszeresen karbantartott autón csak nem találnak kivetnivalót. Találtak. Bedugták a CO mérőt, és kb 10 percig 3500on tartották a motor fordulatát. A CO elment rossz irányba, erre lekorlátozták a ZK-át. Utánna belekötöttek, hogy a motor és a katalizátor közötti csövön lévő burkolat lyukas. 5 percig győzködtem azon hogy átmenjen az autó. Azóta inkább levágtam a burkolatot, amit a jó magyar utak szaggattak szét előtte. És akinek hiányzik a kat? Az mit csinálna, ha minden rendben lenne a műszakik során? Vagy egy kicsit lógó kormánymű, vagy segédirányítókar? Esetleg olajfojás a motoron vagy a váltón? Én még nemigen láttam olyan Opelt, ami nem folyatta az olajat vhol. Bukjon meg az összes Opel? Azonban van, hogy tényleg bontószökevényeket tolnak át műszakin, szétrohadva, fék nélkül. Ezzel én sem értek egyet.

Osztom véleményedet.

És itt kint is osztják!

Az autónak alapvetőleg a biztonságnak kell eleget tennie! Az autón legyen jó a fék, a futómű, világítás legyen korrekt, és az egyéb biztonsági felszerelések is meglegyenek. Ezenkívül ne okádja a CO-t, meg egyebeket.

Az hogy rohad, az hogy csöpög, az hogy 12féle szín van a kasztnin... a lőtéri döglött kutyát sem érdekli!

Biztonságos legyen neked, és a többi autósnak, ennyi.

Nincs kötözködés, de győzködés sincs! Vannak értékek, normák. ha az autó felette van, viheted, ha akár csak egy hajszállal alatta, akkor kapsz egy újratáblát (ha még jobban, akkor teljesen új vizsga).

Ehhez hozzátartozik hogy átszámítva 8000ft-ba sem kerül a vizsga (ha megbukott az autó, és újra hozhatod, akkor csak ~5000ft). Egy lista az vizsgák eredményéről : PDF . Első oszlop a sikeres, második a sikertelen, de ismételhető vizsga (vagyis kis javítást igényel), a 3. oszlop a sikertelen vizsga, ami nem ismételhető, csak új vizsga tehető (4. oszlop a mozgásképtelen, vizsga nélküli autók száma).

Csak hogy mennyire szigorúak. Kollégának a 3 éves OFF Citroen C5-je nem ment át a vizsgán, újratáblát kapott... az izzókkal, meg a futóművel volt probléma. De nem engedték át, csak a javítás után. Szabály az szabály.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megvan az olajfogyasztást mi okozta.Xar a szelepfedelem a szelepszászimmeringek,a vezérműtengely szimmering(még jó hogy csak ennyi :huh: )

Azután érdeklődnék,hogy nincs-e valakinek elfekvőben egy olcsó de jó szelepfedele?Ja a motor X20XEV

Köszönöm :csiziktomi

Mi a sz@r a szelepfedélben? Necces lesz szerezni, ritkán adja el az ember a megúnt szelepfedelét :lol:

Keresd meg itt Mifi-t, ő bontott Omegát, esetleg nézd meg vaterát, ott hirdetnek Omegások rendszeresen, kérdezz rá. Mondjuk így is esélyes hogy nehéz lesz szerezni, hacsak nincs egy bontott motor valahol...

Egyébként a vezérműtengely szimering tipikus. Én 2x cseréltem mire jó lett :lol:

Szelepszárszimeringek viszont jó buli! :D

Link to comment
Megosztás:

Mi a sz@r a szelepfedélben? Necces lesz szerezni, ritkán adja el az ember a megúnt szelepfedelét :huh:

Keresd meg itt Mifi-t, ő bontott Omegát, esetleg nézd meg vaterát, ott hirdetnek Omegások rendszeresen, kérdezz rá. Mondjuk így is esélyes hogy nehéz lesz szerezni, hacsak nincs egy bontott motor valahol...

Egyébként a vezérműtengely szimering tipikus. Én 2x cseréltem mire jó lett :lol:

Szelepszárszimeringek viszont jó buli! :lol:

A többi már megvan a a szelepfedéllel az a baj hogy már kétszer cseréltünk tömítést + o gyűrűket a másodiknál már használtunk plusz tömítőpasztát is (Loctite) és még így is áll a gyertáknál az olaj .

csiziktomi

Link to comment
Megosztás:

A többi már megvan a a szelepfedéllel az a baj hogy már kétszer cseréltünk tömítést + o gyűrűket a másodiknál már használtunk plusz tömítőpasztát is (Loctite) és még így is áll a gyertáknál az olaj .

csiziktomi

Érdekes. Lehet el van vetemedve, vagy repedve vhol.

Privátban küldtem egy mailcímet, őt próbáld meg zargatni. Páran vásároltunk már tőle, megbízható srác.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Megpróbálom

Akárhogy agyalok rajta, nem jön át hogy mi lehet a nyomor azzal a szelepfedéllel. Új, jó minőségű tömítéssel(fekete, kék v. piros Loctite, meg alaposan kinyomva tömítőpasztával nem szabad hogy folyjon. Ha ereszt, akkor valahol szemmel látható repedésnek, törésnek, hiánynak kellene lennie!

Javasolt a Loctite 5910, 5699, vagy 5203, 5205 számú tömítők használata (legjobb talán az 5203, csak nem mindig egyszerű a beszerzés. direkt tömítések 'feljavítására' való)!

Persze előtte csont tisztának, zsírmentesnek és száraznak kellene lennie, de gondolom ezt nem kell mondani...

Link to comment
Megosztás:

Akárhogy agyalok rajta, nem jön át hogy mi lehet a nyomor azzal a szelepfedéllel. Új, jó minőségű tömítéssel(fekete, kék v. piros Loctite, meg alaposan kinyomva tömítőpasztával nem szabad hogy folyjon. Ha ereszt, akkor valahol szemmel látható repedésnek, törésnek, hiánynak kellene lennie!

Javasolt a Loctite 5910, 5699, vagy 5203, 5205 számú tömítők használata (legjobb talán az 5203, csak nem mindig egyszerű a beszerzés. direkt tömítések 'feljavítására' való)!

Persze előtte csont tisztának, zsírmentesnek és száraznak kellene lennie, de gondolom ezt nem kell mondani...

Az a baj hogy én se értem majd ma kimegyek és átnézem azt a xart.Azonban azt mondták a szervízben,hogy nem függőleges irányba vetemedik hanem oldalirányba.Emiatt létezhet olyan ,hogy nem tömít rendesen(bár az is igaz ,hogy nem túl vastagon kentük meg )

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hogy én se értem majd ma kimegyek és átnézem azt a xart.Azonban azt mondták a szervízben,hogy nem függőleges irányba vetemedik hanem oldalirányba.Emiatt létezhet olyan ,hogy nem tömít rendesen(bár az is igaz ,hogy nem túl vastagon kentük meg )

5203-as pirossal kell megkenni az új tömítést, hogy tele legyen a vájata a fedélben a gumitömítéssel, meg a pasztával.

Utána visszarakod a helyére (a csavarokat átlósan, és apránként húzd meg hogy ne tekeredjen még véletlenül se a fedél), és megvárod míg kikeményedik (külső felén le tudod ellenőrizni), és csak utána indítsd be a motort, nehogy az olaj elkenje a tömítést amíg még 'puha'.

Amúgy nagyon nem hiszek én ebben a vetemedés dologban... Erőhatásnak, túlzott hőhatésnak nincs kitéve a szelepfedél, másrészt elég masszív alumíniumból van öntve, bordázva is van, szóval nem az a fajta. Ettől függetlenül lehetetlen nincs! :huh:

Link to comment
Megosztás:

5203-as pirossal kell megkenni az új tömítést, hogy tele legyen a vájata a fedélben a gumitömítéssel, meg a pasztával.

Utána visszarakod a helyére (a csavarokat átlósan, és apránként húzd meg hogy ne tekeredjen még véletlenül se a fedél), és megvárod míg kikeményedik (külső felén le tudod ellenőrizni), és csak utána indítsd be a motort, nehogy az olaj elkenje a tömítést amíg még 'puha'.

Amúgy nagyon nem hiszek én ebben a vetemedés dologban... Erőhatásnak, túlzott hőhatésnak nincs kitéve a szelepfedél, másrészt elég masszív alumíniumból van öntve, bordázva is van, szóval nem az a fajta. Ettől függetlenül lehetetlen nincs! :huh:

V6-nál szoktt ez ugye probléma lenne, ahol vetemedik a műanyag fedél. Nálam a Vik©tor Reinz típusú tömítés segített, mert az első cserénél rosszabb lett mint előtte. Jobban kitöltötte a vájatot, mint a másik tömítés

Link to comment
Megosztás:

V6-nál szoktt ez ugye probléma lenne, ahol vetemedik a műanyag fedél. Nálam a Vik©tor Reinz típusú tömítés segített, mert az első cserénél rosszabb lett mint előtte. Jobban kitöltötte a vájatot, mint a másik tömítés
+ha még kap hozzá a gyári GM pasztából (80ml, silopisztollyal kinyomható,gr.8.768,,1503305,,csergőnél is kapható) akkor lehetetlen a folyás.,remélem az olajbeöntősapka gumiszimeringjét is kicserélték.......(800-ft az eredeti)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.