Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Azért ennél lényegesen olcsóbban is lehet kapni (nomeg ebből az árból kilehet már sírni némi kedvezményt! ;) ).

....

Asszem ez a rizikó nem éri meg azt a 'párezer' forintot...

.....kerüld a drasztikus fékezést (persze, amennyire lehetséges)!

Amikor kell valami, mindig a "júniksznál" nézek körül elöszőr, mert ott néha "ki tudunk sírni" kb. 30%-ot, de még így is :D ~24e a két HP, vagy ~26e a két első Brembo. Aztán irány a többi webshop, vaKera meg a többi... :)

Kösz a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég írtam ide a fórumba, fékprobléma miatt, idézem:

"Van egy 95-ös B Omegám, 2,5 TD.

Kiderült, hogy a fékrásegítőben a membrán lyukas. Kicseréltem a fékrásegítőt, bontóból. A membrán ebben nem enged át, a fékem mégsem jó. Kemény, pár centis csak a pedálút, és izomból kell taposni. A fék jó, mert ha izomból belesatuzok, akkor majd kiesek a szélvédőn, de egy sima lassítás is izomlázat okoz...

Vákuum van, bár nem mértük, de a vákuum csövet újjal befogva elég szépen szív.

Mi lehet még gond?"

Az bebizonyosodott, hogy a fékrásegítő egyáltalán nem dolgozik.

Mi okozhatja? A vákum felüli oldalról jónak tűnik, nem enged át, ezt próbáltam.

Szedett már szét valaki fékrásegítőt? Mi van belül, javítható?

Most van kettőm, az egyik működött, de átengedett a vákum felöli membrán, a mostani meg nem enged át, de mégsem működik.

Miként lehetne a kettőből egy jót összetenni?

Köszi,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Rákerestem az MV6 leírásokra és olyan cikkekett is találtam, amiben még beharangozóban van egy 5,7-es V8 erőforrást is. Aztán kérdeztem volna itt hogy mi van azzal, (mert júnikszon nincs hozzá cucc :) ), de látom hogy már korábban is téma volt és sky látott is ilyet. Tehát létezik....

......5,7-es V8 Omegát svédben láttam ....
Link to comment
Megosztás:

Ez a lista alapján csak a 3.0V6 járt az MV6-hoz:

http://img3.tar.hu/korimv6/img/35533961.jpg

A lista alapján 95-ben 3 200 000 Ft körül volt az alapára a legkisebb omegának? Szép!

Megnéztem hogy mivel küzdenek az Insigniasok (OFF) itt fórumon, hát még nagyon semmivel, csak az élményekkel :) . Népítéleten találtam egy 2000-es évjáratú omi beszámolót, amit még nullásan vettek de csak 6 évig nyúzták.

Kiváncsi lennék, hogy hány omega tulaj van aki 0 km-es szalonos gépet vett és még megvan neki? (Kitartott.)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Az az autós aki felvágva előz másokat, MIT REMÉL (?) amikor parától reszketve küldi a fénykürtöt a szabályosan szemből érkezőnek (pl. Neked) mielött neccesen sikerül visszaugrania a saját sávjába? Mit?"

Link to comment
Megosztás:

Rákerestem az MV6 leírásokra és olyan cikkekett is találtam, amiben még beharangozóban van egy 5,7-es V8 erőforrást is. Aztán kérdeztem volna itt hogy mi van azzal, (mert júnikszon nincs hozzá cucc :) ), de látom hogy már korábban is téma volt és sky látott is ilyet. Tehát létezik....

Pár éve volt, itt svédben. V8 volt a hátulján, és szokatlan széles volt a hűtőmaszk. Valamint iszonyat jó hangja volt :D

Nemtudom hogy mi igaz a hírekből, de anno olvastam róla, a motor egy-az-egyben egy Chevy motor, viszont az egész első részt áttervezték. Alkatrész gondolom gyári van max hozzá, az is horror áron...

Link to comment
Megosztás:

Pár éve volt, itt svédben. V8 volt a hátulján, és szokatlan széles volt a hűtőmaszk. Valamint iszonyat jó hangja volt :D

Nemtudom hogy mi igaz a hírekből, de anno olvastam róla, a motor egy-az-egyben egy Chevy motor, viszont az egész első részt áttervezték. Alkatrész gondolom gyári van max hozzá, az is horror áron...

Omega_B_v8com_10.jpg

Corvette motor egész konkrétan.

:)

Link to comment
Megosztás:

Amikor kell valami, mindig a "júniksznál" nézek körül elöszőr, mert ott néha "ki tudunk sírni" kb. 30%-ot, de még így is :D ~24e a két HP, vagy ~26e a két első Brembo. Aztán irány a többi webshop, vaKera meg a többi... :)

Kösz a tanácsokat!

Fridcar - nem tom tart-e még a fékakció...

Link to comment
Megosztás:

Pár éve volt, itt svédben. V8 volt a hátulján, és szokatlan széles volt a hűtőmaszk. Valamint iszonyat jó hangja volt ;)

Nemtudom hogy mi igaz a hírekből, de anno olvastam róla, a motor egy-az-egyben egy Chevy motor, viszont az egész első részt áttervezték. Alkatrész gondolom gyári van max hozzá, az is horror áron...

Én nem értek hozzá, de állítólag 12 centit toldottak bele az elejébe. De a Opel oldalakon nem látszik, hogy pl más hűtőmaszk stb lenne... :)

Sztem az egy átépített, mint az én terveimben szereplő dolog... De a Lexus is csak sor 6 os :D

Link to comment
Megosztás:

Koncepció maradt, nem került szériába, de jól tudod, megtoldották...

74099733.OZJIDCqN.jpg

Nem tudtam jól, mert én azt "hallottam", hogy az elejébe a motor miatt tettek bele egy keveset, de itt mega azt írja, hogy a kocsit nyújtották meg, és elnézve az első ülésekre rárakott műanyag dobozokat, azért kellet a 13 centi, hogy legyen azért hátul hely.

Mindegy az tény, hogy elvileg nincs utcán ilyen gyárilag. Ami van, az nagy valószínűséggel, vmi GM konszernes cucc beadaptálása.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudtam jól, mert én azt "hallottam", hogy az elejébe a motor miatt tettek bele egy keveset, de itt mega azt írja, hogy a kocsit nyújtották meg, és elnézve az első ülésekre rárakott műanyag dobozokat, azért kellet a 13 centi, hogy legyen azért hátul hely.

Mindegy az tény, hogy elvileg nincs utcán ilyen gyárilag. Ami van, az nagy valószínűséggel, vmi GM konszernes cucc beadaptálása.

Ja, magát az autót nyújtották meg, nem az első részt. Valahol volt egy cikk, ami írt róla, meg azt is, hogy ugyan sorozatba nem készült, de egy jópár darabot legyártottak belőle. Már nem magát a V8.com változatot, hanem a belőle készített sorozatgyártású szériát (ami sajnos nem ért el a sorozatgyártásig).

Továbbá ott olvastam, hogy az első része is át lett tervezve, gondolom a V8-asnak (meg a váltónak) kellett a több hely, meg esetleg egy morcosabb futómű...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudtam jól, mert én azt "hallottam", hogy az elejébe a motor miatt tettek bele egy keveset, de itt mega azt írja, hogy a kocsit nyújtották meg, és elnézve az első ülésekre rárakott műanyag dobozokat, azért kellet a 13 centi, hogy legyen azért hátul hely.

Mindegy az tény, hogy elvileg nincs utcán ilyen gyárilag. Ami van, az nagy valószínűséggel, vmi GM konszernes cucc beadaptálása.

Úgy tudom valami 1x példány készült el belőle és mind a GM tulajdonában van/maradt...

Link to comment
Megosztás:

Ja, magát az autót nyújtották meg, nem az első részt. Valahol volt egy cikk, ami írt róla, meg azt is, hogy ugyan sorozatba nem készült, de egy jópár darabot legyártottak belőle. Már nem magát a V8.com változatot, hanem a belőle készített sorozatgyártású szériát (ami sajnos nem ért el a sorozatgyártásig).

Továbbá ott olvastam, hogy az első része is át lett tervezve, gondolom a V8-asnak (meg a váltónak) kellett a több hely, meg esetleg egy morcosabb futómű...

Nem, tom, én a képeken semmilyen módosítást nem láttam. Ha áttervezték volna, akkor vszínű nem lett volna túlmelegedési probléma, ami miatt nem került sorozatgyártásba.

És hova került az a jópár, nem hiszem, hogy csak úgy árulták őket.

Link to comment
Megosztás:

Nem, tom, én a képeken semmilyen módosítást nem láttam. Ha áttervezték volna, akkor vszínű nem lett volna túlmelegedési probléma, ami miatt nem került sorozatgyártásba.

És hova került az a jópár, nem hiszem, hogy csak úgy árulták őket.

Áttervezték, csak kérdés ugye mit... Túl sokat nem variálhatnak egy fix padlólemezzel, ez nem 'csipfúz' :)

Másik meg, hogy az Omega motortere 3 literes motor köré lett tervezve, ehelyett belecipőkanalaztak egy közel dupla akkora agretátot, plusz 1 hengerpárral... eleve könyvelhető volt a bukta (különösen hogy ugye a sor6os dízel is kínlódik már a melegedéstől... nemám egy 'melegebben' járó benzines).

Bár a Holdenek mozognak nagy batár motorokkal, szóval ott megoldották a kínt valahogy. Mindig is mondtam, hogy leleményesek az abo-k :D

Őszintén szólva én nem is hiányolok egy ilyen nagyvasat... Európában nem lenne soha létjogosultsága (bár nem mintha máshol nem lenne sebességkorlátozás). Továbbá itt nem mindegy, hogy ~12-13-at fogyaszt egy csúcsmodell (3,0V6), avagy 20litert.

Odaát, a nagy víz túloldalán megengedi magának a csőcselék ezt, sajnos. Bár lassan rájönnek hogy okosabban kellene pancsolni a fekete aranyat.

Link to comment
Megosztás:

Áttervezték, csak kérdés ugye mit... Túl sokat nem variálhatnak egy fix padlólemezzel, ez nem 'csipfúz' :)

Másik meg, hogy az Omega motortere 3 literes motor köré lett tervezve, ehelyett belecipőkanalaztak egy közel dupla akkora agretátot, plusz 1 hengerpárral... eleve könyvelhető volt a bukta (különösen hogy ugye a sor6os dízel is kínlódik már a melegedéstől... nemám egy 'melegebben' járó benzines).

Bár a Holdenek mozognak nagy batár motorokkal, szóval ott megoldották a kínt valahogy. Mindig is mondtam, hogy leleményesek az abo-k ;)

Őszintén szólva én nem is hiányolok egy ilyen nagyvasat... Európában nem lenne soha létjogosultsága (bár nem mintha máshol nem lenne sebességkorlátozás). Továbbá itt nem mindegy, hogy ~12-13-at fogyaszt egy csúcsmodell (3,0V6), avagy 20litert.

Odaát, a nagy víz túloldalán megengedi magának a csőcselék ezt, sajnos. Bár lassan rájönnek hogy okosabban kellene pancsolni a fekete aranyat.

Ugyenekkora a motortere a Holdennek is... Belefér. Ott valószínűsítem van túlmelegedés, de nem foglalkoznak vele, mert a jelenség tartós - több órás - 200 feletti tempónál jött elő a teszteken. mivel Németo-n kívül máshol nem nagyon lehet ezt megcsinálni, nem melegszik túl a cucc. A vezetőség meg - gondolom - nem akart egy 200 re lekorlátozott 5,7 V8 at.

Európai létjogosultság? .... BMW 540-550? Mercedes S osztály nagy motorjai? (E ben is némelyik) Igenis lett volna, csak a rossz Opel üzletpolitika... Mindegy, késő bánat :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Ugyenekkora a motortere a Holdennek is... Belefér. Ott valószínűsítem van túlmelegedés, de nem foglalkoznak vele, mert a jelenség tartós - több órás - 200 feletti tempónál jött elő a teszteken. mivel Németo-n kívül máshol nem nagyon lehet ezt megcsinálni, nem melegszik túl a cucc. A vezetőség meg - gondolom - nem akart egy 200 re lekorlátozott 5,7 V8 at.

Európai létjogosultság? .... BMW 540-550? Mercedes S osztály nagy motorjai? (E ben is némelyik) Igenis lett volna, csak a rossz Opel üzletpolitika... Mindegy, késő bánat :) :D

Hja. Csak azt vedd figyelembe, hogy az Opel nem volt a prémiumgyártók között, vagyis nem kérhették volna meg az árát úgy, mint egy nagymotoros bajornak, vagy stuttgartinak. Vagyis kérni lehet, csak max nem kapták volna meg.

Ahhoz hogy megérje kifejleszteni egy típust, előállítani, forgalmazni, iszonyatos pénzek kellenek. Szóval az hogy igény(ed) lett volna rá, és az hogy piacilag megérte volna... az Omega esetében látótávolságra sincsenek egymástól.

Persze abszolút más lett volna a helyzet, ha az Opel a prémium felé tör, és a csúcs-csúcs Omega lett volna a belépő tulajdonképp.

Csakhát ja, ezt b#szták el.

De a nagyobb valószínűség, hogy a GM nem is akart ilyesmit. Megmaradni egy középkategóriás gyártónál. Hiszen ezen a kontinensen a prémium kategória nagyon telített, kiforrott gépekkel, erős gyártókkal.

Link to comment
Megosztás:

Hja. Csak azt vedd figyelembe, hogy az Opel nem volt a prémiumgyártók között, vagyis nem kérhették volna meg az árát úgy, mint egy nagymotoros bajornak, vagy stuttgartinak.

Vagyis kérni lehet, csak max nem kapták volna meg.

Szóval lehet hogy nem érte volna meg kifejleszteni egy csúcs-csúcs Omegát, inkább feladták a bíbelődést.

Persze abszolút más lett volna a helyzet, ha a prémium felé tör, és a csúcs-csúcs Omega lett volna a belépő tulajdonképp.

Csakhát ja, ezt b#szták el. Bár lehet hogy a GM nem is akart ilyesmit. Megmaradni egy középkategóriás gyártónál. Hiszen ezen a kontinensen a prémium kategória nagyon telített, kiforrott gépekkel, erős gyártókkal.

Ld Audi.. középből hogy feltört.. mert azért a 100/200/500 széria minden de nem luxus - kb. Seni színvonal... És mégis mivé lett... Mert azt mondták van egy alap minimum ár és felszereltség. Opel ott szúrta el, hogy a B Omegákat kiadta fapadosan. Ha azt nem teszi akkor léphetett volna előre.. Mint ugya a Signum.. semmi más mint egy 5 ajtós Vectra, de volt egy minimum cucc benne, és nem fapad. Ennyi (dolog megbukott, mert attól még egy Vectra maradt)

Mindegy, ezen max sajnálkozhatunk... De ha addig élek is, lesz egy V8as Omegám :) :D

1 lépéssel közelebb kerültem itt egy 380i Rekordhoz... de lehet győz az ész és a kis Lexusnál maradok... de lehet később, ha asszony kijön veszek egyet magamnak ;)

Link to comment
Megosztás:

Sky, lehet szszimmeringet a HF leszedés nélkül cserélni felülről? - Nekem így ócsóbb lenne kísérletezgetni.

Elvileg lehet. Kérdés hogy hogyan van összerakva a szelep-rendszer. Az a dologban a parás, hogy ugye ki kell venni a hidrotőkéket, a szeleprugókat, és akkor a szelepet nemsok tartja, max csak a szszimmering, meg a jóindulat. Na, ha ez a jóindulat is elvész, akkor a szelep klasszul becsúszik a blokkba, akkor meg HF le, mindenképp.

Vagy ha már úgyis le van szedve a vezérlés, akkor lehet játszani azzal, hogy az aktuális dugattyút mindig felső holtpontra forgatni, és így nem tudnak beesni a szelepek (legalábbis elvileg, kérdés hogy milyen hosszú a szelepszár, meg mennyire zsebelt a dugó). De ez 6 hengernél, és 24 szelepnél nem egy hálás meló.

Megjegyzem, hogy ezek mind-mind csak építő jellegű okfejtések, én nem állnék neki a motortérben ilyet bütykölni. Igaz, hogyha leszeded a HF-eket, akkor tömítések, stb... Viszont iszonyatsok szopástól óvod meg magad, nomeg nem is beszélve arról, hogy lehet hogy rövidebb ideig tart levenni a két HF-et, megcsinálni asztalon, becsiszolni a szelepeket, felpucolni mindnet, és visszarakni.

Személyszerint én ezt csinálnám. Avagy méginkább, kikapnám a motort, és bakon megcsinálni az egészet.

Pár évvel ezelőtt, még amikor kispolskit, meg tsai-t bütyköltük, akkor szoktam rá arra(hála kedves kollégámnak), hogy motor ki, és kényelmesen hozzáférve meg lehet bütykölni.

Szerencsére ez azóta se változott, egy motoremelővel megtámogatva bármilyen motor jobban szerelhető kiépítve, mint a motortérben a blokk körül kotorászni (pl egy keresztmotoros autónál már egy vezérmű csere is egyszerűbb, ha kint van a motor. persze ez annak a függvénye is, hogy milyen a motor felfogatása. pl a Saab-oknál dupla bölcső van elől, mint a motort, mind a váltót fél óra alatt le lehet engedni. Omegánál ugyanez van, simán lejön a motor).

Link to comment
Megosztás:

Áttervezték, csak kérdés ugye mit... Túl sokat nem variálhatnak egy fix padlólemezzel, ez nem 'csipfúz' :)

Másik meg, hogy az Omega motortere 3 literes motor köré lett tervezve, ehelyett belecipőkanalaztak egy közel dupla akkora agretátot, plusz 1 hengerpárral... eleve könyvelhető volt a bukta (különösen hogy ugye a sor6os dízel is kínlódik már a melegedéstől... nemám egy 'melegebben' járó benzines).

Bár a Holdenek mozognak nagy batár motorokkal, szóval ott megoldották a kínt valahogy. Mindig is mondtam, hogy leleményesek az abo-k :D

Őszintén szólva én nem is hiányolok egy ilyen nagyvasat... Európában nem lenne soha létjogosultsága (bár nem mintha máshol nem lenne sebességkorlátozás). Továbbá itt nem mindegy, hogy ~12-13-at fogyaszt egy csúcsmodell (3,0V6), avagy 20litert.

Odaát, a nagy víz túloldalán megengedi magának a csőcselék ezt, sajnos. Bár lassan rájönnek hogy okosabban kellene pancsolni a fekete aranyat.

Nem csak a dízelek, a 2 literes benyások is szenvednek a hűtéssel. Valszeg az Omega hűtési rendszere alapban alul lett méretezve...

Link to comment
Megosztás:

Zum Modelljahr 2001 sollte eigentlich noch ein bärenstarker V8-Motor im Omega B auf den Markt gebracht werden: der Y57XE (312 PS). Dieser bärenstarke V8-Motor mit einem Hubraum von 5,7 Litern wuchtete ein maximales Drehmoment von 450 Nm auf die Hinterräder und wurde im GM-Konzern schon in die Modelle Chevrolet Corvette und Camaro sowie im Pontiac Firebird eingebaut. Seit den 1990er-Jahren zeigte der Markt einen deutlichen Trend hin zu leistungsstarken Fahrzeugen. Der Omega V8 sollte auch in dieser Leistungsklasse, die schon BMW mit den Modellen 530i und 540i sowie Mercedes mit den Modellen 400E und 500E besetzte, eine Alternative für leistungsbewußte Aufsteiger bieten. Als Getriebe wäre ausschließlich ein automatisches Getriebe mit der Bezeichnung AR 60 zum Einsatz gekommen.

Es sind viele Gerüchte im Umlauf, warum dieser Motor nur wenige Wochen vor Markteinführung zurückgezogen wurde.

Einige vertreten die Ansicht, daß Opel diesen Motor mangels Marktaussichten zurückzog. Dies Erklärung ist fragwürdig. Die Entwicklungskosten für den Omega V8 waren zu diesem Zeitpunkt schon ausgegeben und hätten keinen plausiblen Grund dafür hergegeben, den Motor buchstäblich in letzter Minute abzusagen, auch wenn angeblich nur wenig mehr als 300 Vorbestellungen für den Omega V8 vorlagen.

Einige behaupten, daß für den V8 im Bereich der Abgasführung und der Lenkung Änderungen an der Bodengruppe erforderlich waren und der Omega bei den zu erwartenden geringen Stückzahlen schlicht zu teuer geworden wäre. Auch dieser Umstand wäre schon während der Entwicklung aufgefallen und erscheint mir daher ebenfalls als zu wenig plausibel, um den serienreif entwickelten Omega V8 in letzter Minute abzusagen.

Aus gut informierter Quelle habe ich dagegen erfahren, daß der Motor trotz aller technischen Kniffe letztlich nicht wirklich vollgasfest war. Durch zu kleine Wasserkanäle traten bei längerer Vollgasfahrt ständig Zylinderkopf- und Zylinderkopfdichtungsschäden auf. Opel hatte schlicht Angst vor teuren Garantieaufwendungen und schlechter Presse, nachdem die im Versuch laufenden Vorserienfahrzeuge reihenweise diesbezügliche Schäden zeigten.

Mir erscheint diese Erklärungsvariante der Absage deshalb glaubwürdig, weil schon der Diplomat V8 dasselbe Problem hatte.

Zudem kam, daß sich 2001 abzeichnete, daß der Mutterkonzern GM angesichts eigener, massiver Finanzprobleme nicht bereit sein würde, Opel Geld für die Entwicklung eines Nachfolgemodells zur Verfügung zu stellen, das auf dem Weltmarkt in Konkurrenz zu anderen Fahrzeugen des GM-Konzerns getreten wäre. Daher sah die langfristige Strategie des GM-Konzerns vor, daß Opel künftig vorwiegend für die Entwicklung der Mittelklasse zuständig sein sollte. Eine Neukonstruktion oder tiefgreifende Modifikation eines V8-Motors für europäische Ansprüche kam somit aus Kostengründen nicht in Frage.

Insgesamt sollen angeblich 32 Omega V8 gebaut worden sein, die sich allesamt im Besitz von Opel befinden.

Die Getriebe

by Senatorman

Link to comment
Megosztás:

Zum Modelljahr 2001 sollte eigentlich noch ein bärenstarker V8-Motor im Omega B auf den Markt gebracht werden: der Y57XE (312 PS). Dieser bärenstarke V8-Motor mit einem Hubraum von 5,7 Litern wuchtete ein maximales Drehmoment von 450 Nm auf die Hinterräder und wurde im GM-Konzern schon in die Modelle Chevrolet Corvette und Camaro sowie im Pontiac Firebird eingebaut. Seit den 1990er-Jahren zeigte der Markt einen deutlichen Trend hin zu leistungsstarken Fahrzeugen. Der Omega V8 sollte auch in dieser Leistungsklasse, die schon BMW mit den Modellen 530i und 540i sowie Mercedes mit den Modellen 400E und 500E besetzte, eine Alternative für leistungsbewußte Aufsteiger bieten. Als Getriebe wäre ausschließlich ein automatisches Getriebe mit der Bezeichnung AR 60 zum Einsatz gekommen.

.

.

.

Akkor látatlanban is jól tippeltem... Nem volt rá kereslet a felmérés alapján, továbbá a GM beintett a fejlesztés költségeire. Az hogy a BMW ott volt a piacion az 530i-vel, nem jelenthetett sokat, hisz' az Omegában is volt 3,0 majd 3,2es V motor. Ráadásul a Bimmerben sor6 volt/van, aminek ugyan csodás a hangja, de nem V6 :)

Nomeg egy soros 3literes motor nem említhető egy lapon egy ~duplaakkora, bugyborékoló V8-al.

Hát azt nemtudom hogy a 2literesek általában hogyan vannak a hűtéssel... Nekem a keskeny hűtő van most bent (nem teljes zárhíd-széles), és ezzel sincsenek bajok (kicsit vízköves volt, de azon segítettünk :D ) se városban vánszorogva, se autópályatempónál (mondjuk a klíma kicsit feljebb tornássza a vizet, de érthető, keskeny a hűtő).

Viszont azt érdekesnek tartom, hogy ugyanaz a hűtő van a 2,0, a 2,5 és 3,0-s motorokhoz is (ráadásul az automata váltó is a hűtőt terheli).

Gondolom ezért is pakolták meg a későbbi V6-os gépeket elektromos szivattyúval.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.