Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

A differenciálművel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A kezelésiben semmit, az "Így csináld!"-ban pedig csak az ellenőrzést mutatja. És ha cserélni akarom? Van egy leengedő amit még nem láttam, vagy olyan nyílvánvaló hogy nem is írják, vagy nem is cserélik az olajat, csak akkor ha totál szétszedik?

Ja, és még egy. Van ez az ajtófogó gumis műanyag vacak. Itt-ott hírdetik használtan az elsőt de a képen a műanyag köröm fehér. És nálam úgy van hogy az elsők feketék a hátsók fehérek (a műanyag részük). Arra gondolok hogy a jó állapotú hátsókat hírdetik elsőnek, pedig az nem ugyanaz.

Szia!

Én is most készülök difiben olajat cserélni, és már körbejártam a témát.

Két módon lehet leengedni.

1. A difi jobb oldalán (menetirány szerinti jobb természetesen) kb. a difi magasságának közepén van egy betöltő csavar, ez szolgál betöltésre és leengedésre vagy inkább leszívásra is.

2. A difi hátulját fogó 5 csavart kilazítod, és szétnyitod a difi hátulját. Ekkor kifolyik az olaj teljesen. Ezt nem tartom annyira jó ötletnek, mert valszeg ott van valami tömítés, ami így cseréssé válik.

Ha esetleg valakinek van jobb tapasztalata, ossza meg velünk. :)

Az "ajtófogó gumis műanyag vacak"-on gondolom azt a foggantyút érted, amivel az ajtót behúzzuk. Nekem a jobb eggyes nincs meg, és már próbáltam szerezni bontókban, de eléggé lehetetlen találni, állítólag rendszerint ez törik el. Egy helyen egyéb cucc vásárláskor adtak egyet ajándékba, a fellegekben jártam, hogy végre megvan, majd kiderült, hogy a jobb hátsó ajtóra való... :D

Szal ha valakinek van, mondjuk kettő, mert már kettő kerestetik, akkor szóljon please. ;)

Üdv,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Rosszul emléksze, amit korábban belinkelt az ember, az nem dízel volt??? Lehet benyás, má nem tom, hirdetés meg má nincs meg...

!!!MV6 RULEZ!!!

Ha a link fölé viszed a kurzort, a böngésző státuszában írja, hogy ...opel_omega_2.2_dti_elegance_klima_alufelni-3697300.

Link to comment
Megosztás:

De dízel volt. Ki mondta hogy nem? :)

Én arra írtam azt, amit NTR kommentelt, vagyis 'mai' dízel kamionba való :D

Jajja, te írtad, hogy nem-e meredek manapság dízelben gondolkodni. Hát nem én gondolkodom benne...

Egyébként a 4 hengreres kereplőktől én iss irtózom, de a sor6 dízel az egy másik dimenzió. Mindenben...

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom.... messze nem biztos,hogy Omega lesz a következő,de az majdnem 100,hogy diesel.

Meg nem is a pár ft-os üzemanyagár számít,hanem az számít,hogy gyakran sokkal olcsóbban veszem.

A 4 henger mellett meg az szól,ma már,hogy nagyobb teljesítményűek,mint az én 6 hengeresem, a fogyasztásról meg ne is beszéljünk.Amíg mennek ezek a lehúzások az országban,meg leszek elégedve egy max. 150 le-s autócskával is.

A 6 henger valóban szebben duruzsol,de azt hiszem le tudok róla mondani :) ... Amúgy meg nem ismerem a 2.2dti-t azért kérdezgettem,120 le nem tűnik szörnyen kevésnek,viszont az autó súlya is közrejátszik...no de mind1. Még a jövő titka ez is...

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom.... messze nem biztos,hogy Omega lesz a következő,de az majdnem 100,hogy diesel.

Meg nem is a pár ft-os üzemanyagár számít,hanem az számít,hogy gyakran sokkal olcsóbban veszem.

A 4 henger mellett meg az szól,ma már,hogy nagyobb teljesítményűek,mint az én 6 hengeresem, a fogyasztásról meg ne is beszéljünk.Amíg mennek ezek a lehúzások az országban,meg leszek elégedve egy max. 150 le-s autócskával is.

A 6 henger valóban szebben duruzsol,de azt hiszem le tudok róla mondani :) ... Amúgy meg nem ismerem a 2.2dti-t azért kérdezgettem,120 le nem tűnik szörnyen kevésnek,viszont az autó súlya is közrejátszik...no de mind1. Még a jövő titka ez is...

Jah, csak a dízelről ugye köztudott hogy nem egy túl tiszta jószág, ráadásul az új, agyonajnározott részecskeszűrős szörnyekről is lassan kiderül, hogy ok hogy nem kormolnak (illetve nem látszik), viszont az általuk kibocsájtott füst sokkal veszélyesebb, mint bármelyik benzin, vagy akár a régi kormos dízelfüst!

Meg ha árakról beszélünk, akkor E85-el ugyanott van az ember, mint dízellel... És akárhogy vesszük, az E85 még környezetbaráttá teszi a vasat (nomeg valamilyen szinten független a kőolajtól, ha úgy vesszük, lassan megújuló energiaforrás).

És akkor ez még csak a direkt környezetterhelés, nem volt szó az indirektről, ami a szenzációsan bonyolult technika előállításából adódik (nemesfémmel teli katalizátor, 1000Bar-okkal üzemelő befecskendezés, stb).

Nem is olyan rég írt valahol egy szakértő (közlekedési vegygépész, vagymi), hogy egy 10-15 éves benzines autóval járni mindent összevetve jóval környezetkímélőbb, mint egy mai, hegyilevegőt kipufogó űberautóval.

Nomeg magyar földön használt dízelautót venni majdnem olyan, mint automata fegyverrel oroszrulettet játszani...

Istentudja hányszor tekerték a km-állást, lehet hogy előtte soksok km-en keresztül az IFA-ból leszívott ""tiszta"" gázolajjal hajtották... megveszi az ember, és széthullik alatta a vas, aztán csak költi a súlyos forintokat.

Persze ez nem általános igazság, szerencsére vannak kivételek, jó szemmel általában ki lehet szúrni a turpisságokat. Továbbá a benzinesnél is előfordulhat ugyanez, viszont az meg kissé érzéketlenebb állatfaj.

Link to comment
Megosztás:

Jah, csak a dízelről ugye köztudott hogy nem egy túl tiszta jószág, ráadásul az új, agyonajnározott részecskeszűrős szörnyekről is lassan kiderül, hogy ok hogy nem kormolnak (illetve nem látszik), viszont az általuk kibocsájtott füst sokkal veszélyesebb, mint bármelyik benzin, vagy akár a régi kormos dízelfüst!

Meg ha árakról beszélünk, akkor E85-el ugyanott van az ember, mint dízellel... És akárhogy vesszük, az E85 még környezetbaráttá teszi a vasat (nomeg valamilyen szinten független a kőolajtól, ha úgy vesszük, lassan megújuló energiaforrás).

És akkor ez még csak a direkt környezetterhelés, nem volt szó az indirektről, ami a szenzációsan bonyolult technika előállításából adódik (nemesfémmel teli katalizátor, 1000Bar-okkal üzemelő befecskendezés, stb).

Nem is olyan rég írt valahol egy szakértő (közlekedési vegygépész, vagymi), hogy egy 10-15 éves benzines autóval járni mindent összevetve jóval környezetkímélőbb, mint egy mai, hegyilevegőt kipufogó űberautóval.

Nomeg magyar földön használt dízelautót venni majdnem olyan, mint automata fegyverrel oroszrulettet játszani...

Istentudja hányszor tekerték a km-állást, lehet hogy előtte soksok km-en keresztül az IFA-ból leszívott ""tiszta"" gázolajjal hajtották... megveszi az ember, és széthullik alatta a vas, aztán csak költi a súlyos forintokat.

Persze ez nem általános igazság, szerencsére vannak kivételek, jó szemmel általában ki lehet szúrni a turpisságokat. Továbbá a benzinesnél is előfordulhat ugyanez, viszont az meg kissé érzéketlenebb állatfaj.

Mindez egy mondattal: "Dízel motor kamionba való!" :)

Link to comment
Megosztás:

A digit beszerelés nagyon nagy munka. Tempomat egyszerűbb. Szerez egy komplett szettet egy ugyanolyan autóból, és simán be lehet rakni. Bár lehet, hogy a V6-osoké is jó lenne bele.

a munkahelyén elintézi szerelők vagy mik

de kicsit pontosabban kéne nekem a leírás alkatrészek és tapasztalatok

Link to comment
Megosztás:

Jah, csak a dízelről ugye köztudott hogy nem egy túl tiszta jószág, ráadásul az új, agyonajnározott részecskeszűrős szörnyekről is lassan kiderül, hogy ok hogy nem kormolnak (illetve nem látszik), viszont az általuk kibocsájtott füst sokkal veszélyesebb, mint bármelyik benzin, vagy akár a régi kormos dízelfüst!

Meg ha árakról beszélünk, akkor E85-el ugyanott van az ember, mint dízellel... És akárhogy vesszük, az E85 még környezetbaráttá teszi a vasat (nomeg valamilyen szinten független a kőolajtól, ha úgy vesszük, lassan megújuló energiaforrás).

És akkor ez még csak a direkt környezetterhelés, nem volt szó az indirektről, ami a szenzációsan bonyolult technika előállításából adódik (nemesfémmel teli katalizátor, 1000Bar-okkal üzemelő befecskendezés, stb).

Nem is olyan rég írt valahol egy szakértő (közlekedési vegygépész, vagymi), hogy egy 10-15 éves benzines autóval járni mindent összevetve jóval környezetkímélőbb, mint egy mai, hegyilevegőt kipufogó űberautóval.

Nomeg magyar földön használt dízelautót venni majdnem olyan, mint automata fegyverrel oroszrulettet játszani...

Istentudja hányszor tekerték a km-állást, lehet hogy előtte soksok km-en keresztül az IFA-ból leszívott ""tiszta"" gázolajjal hajtották... megveszi az ember, és széthullik alatta a vas, aztán csak költi a súlyos forintokat.

Persze ez nem általános igazság, szerencsére vannak kivételek, jó szemmel általában ki lehet szúrni a turpisságokat. Továbbá a benzinesnél is előfordulhat ugyanez, viszont az meg kissé érzéketlenebb állatfaj.

Már ne haragudj, de ez nagyon demagóg duma. Lehet nemszeretni a dízeleket, de hogy ilyen hülye mondvacsinált indokokkal, az vicces. Különösen, az óratekergetés. Hát igen, csak dízelekben tekergetik, benzinesekben véletlenül sem...

Link to comment
Megosztás:

Már ne haragudj, de ez nagyon demagóg duma. Lehet nemszeretni a dízeleket, de hogy ilyen hülye mondvacsinált indokokkal, az vicces. Különösen, az óratekergetés. Hát igen, csak dízelekben tekergetik, benzinesekben véletlenül sem...

Ebben semmi demagógia nincs. Ezek tények. Utána lehet járni, utána lehet olvasni, hogy a mai dízelek mit produkálnak...

Dízelt ott megölték, amikor rátették a közösnyomócsövet. Azóta -nálam- a dízel egyáltalán nem életképes (ne vicceljünk... néhány típusnál 100-150e km-enként befecskendező-csere, széthulló szivattyú, többezer Bar-os nyomások!?). A hagyományos, mechanikus adagolós dízelekre még aztmondom ok, füstösek, de elmennek 1millió km-et, és tulajdonképpen mindennel üzemelnek, ami ég, és magas a kompressziótűrése. De azokból viszont nem fordul elő a mai dízel szutykokhoz hasonló 1,3-1,5ös városi dízel...

Továbbá elfelejtetted az utolsó mondatomat elolvasni "Továbbá a benzinesnél is előfordulhat ugyanez...". Ez igaz az óratekergetésre, az elhanyagolt karbantartásra, a pancsolt üzemanyagra (bár benzint nem tudsz venni a traktorostól, az IFA-stól).

Meg ha már itt tartunk, további kellemetlenség a számomra, hogy a felénk előforduló -20-30-40fokokat a dízel nemigen szereti (tudom, a benzines sem, de az azért jobban tolerálja, és benzinesnél legalább van fűtés :) ).

Link to comment
Megosztás:

Ebben semmi demagógia nincs. Ezek tények. Utána lehet járni, utána lehet olvasni, hogy a mai dízelek mit produkálnak...

Dízelt ott megölték, amikor rátették a közösnyomócsövet. Azóta -nálam- a dízel egyáltalán nem életképes (ne vicceljünk... néhány típusnál 100-150e km-enként befecskendező-csere, széthulló szivattyú, többezer Bar-os nyomások!?). A hagyományos, mechanikus adagolós dízelekre még aztmondom ok, füstösek, de elmennek 1millió km-et, és tulajdonképpen mindennel üzemelnek, ami ég, és magas a kompressziótűrése. De azokból viszont nem fordul elő a mai dízel szutykokhoz hasonló 1,3-1,5ös városi dízel...

Nana. Mosdatjuk a szerecsent? Nemá! Amúgy igazad van, az újak, pont az eszméletlenül megemelt nyomás miatt hullanak szét. No de a 2.0, meg 2.2 DTI, az tudtommal előkamrás, adagolós dízel...

Továbbá elfelejtetted az utolsó mondatomat elolvasni "Továbbá a benzinesnél is előfordulhat ugyanez...". Ez igaz az óratekergetésre, az elhanyagolt karbantartásra, a pancsolt üzemanyagra (bár benzint nem tudsz venni a traktorostól, az IFA-stól).

Lehet venni IFA-s gázolajat, de le kell szűrni, ha nem tetszik. Amúgy egy időben - amikor épült a pálya - árultak a pályások, valami 90, vagy 91-es oktánszámú teljesen adalékmentes benzint. A régebbi autók simán elmentek vele...

Meg ha már itt tartunk, további kellemetlenség a számomra, hogy a felénk előforduló -20-30-40fokokat a dízel nemigen szereti (tudom, a benzines sem, de az azért jobban tolerálja, és benzinesnél legalább van fűtés :) ).

Fűteni a dízelt is lehet, bár abban igazad van, a tartós '-' fokokat nem szereti, de azt semmilyen műszaki dolog sem szereti.

Amúgy a vita onnan indult, hogy a dízel kamionba való. Ezt finomítottad mai dízelre...

Link to comment
Megosztás:

Nana. Mosdatjuk a szerecsent? Nemá! Amúgy igazad van, az újak, pont az eszméletlenül megemelt nyomás miatt hullanak szét. No de a 2.0, meg 2.2 DTI, az tudtommal előkamrás, adagolós dízel...

Lehet venni IFA-s gázolajat, de le kell szűrni, ha nem tetszik. Amúgy egy időben - amikor épült a pálya - árultak a pályások, valami 90, vagy 91-es oktánszámú teljesen adalékmentes benzint. A régebbi autók simán elmentek vele...

Fűteni a dízelt is lehet, bár abban igazad van, a tartós '-' fokokat nem szereti, de azt semmilyen műszaki dolog sem szereti.

Amúgy a vita onnan indult, hogy a dízel kamionba való. Ezt finomítottad mai dízelre...

Ha visszaolvasol, írtam is :

...

(legalábbis a szememben az autóbbi 10-12 év dízeljei iszonyat mélyen vannak...)

...

És visszatérve a DTI motorokra (amiről valóban szó volt, bár azt nem írtam, hogy common-rail motor), valóban közvetlen befecskendezésesek, amik végül pont az emisszió miatt nem reszeltek tovább, ugyanis a közvetlen befecskendezés erősen megnyomta a NOx kibocsájtást. Arról nem is beszélve, hogy zajosabb, és a szinte egyszerre bekövetkező gyulladás -ugyan hatékonnyá teszi a motort- megterheli (relatív magas hengernyomás...), nem is kicsit.

Dízelben, amit elfogadhatónak tartok, az a nagyköbcentis, hagyományos radiális vagy soros adagolós gépek.

Ezek megbízhatóak, 'igénytelenek', nincsen akkora befecskendezési nyomás mint a Napban...

De ettől függetlenül, nem látom értelmét ilyen motorral szerelt személyautónak. Nyomatékos, nehézkes, nagy futásigényre gyártott motorok, bonyolult technikával, amire nembiztos hogy egy személyautónak szüksége van.

Link to comment
Megosztás:

Én nem akarok senki mellett állást foglalni, 11 évig szopódízeleztem...

Nem vót nagy baja az 16D(A)nak, de köszi egyenlőre elég volt főleg mikor -28 ban lefagyott a szűrőm ;) :)

De magyar viszonylatban sztem 20%a a teljes szgk parkra levetítve azok, akik tényleg nagy futásteljesítményre vették, és ezáltal kihasználják - visszakapják az olcsóbb üza - nagyobb szervízköltség dolgot. Kb 1,5 -2 éve a használtautók 80%-a dízel volt? Vajon miért? Nem tudom!, de sejtésem szerint épp szervízintervallum közeliek lehettek a járgányok (3-tól 8 éves korú autók) éshát ugye az évi 30e km mel nem jött vissza annyi amennyi kéne. Németo más tészta, van is pálya :D

Amúgy ez a km mizéria... A főnököm is állandóan azzal jött, hogy 10 év körüli verda max 150 ezerrel.. mondom hol élsz? Max vissaztekerve. Én szívesebben veszek magas futásteljesítményű autót, - nagyonagy valószínűséggel ugye ezek autópálya használatban voltak, többsége tempomattal, nem ölve - mint kevés km mel egy városban használtat.. véleményem szerint a városi 50 ekm felér 100 e autópályával.. de lehet hogy nincs igazam ;)

Ha visszaolvasol, írtam is :

És visszatérve a DTI motorokra (amiről valóban szó volt, bár azt nem írtam, hogy common-rail motor), valóban közvetlen befecskendezésesek, amik végül pont az emisszió miatt nem reszeltek tovább, ugyanis a közvetlen befecskendezés erősen megnyomta a NOx kibocsájtást. Arról nem is beszélve, hogy zajosabb, és a szinte egyszerre bekövetkező gyulladás -ugyan hatékonnyá teszi a motort- megterheli (relatív magas hengernyomás...), nem is kicsit.

Dízelben, amit elfogadhatónak tartok, az a nagyköbcentis, hagyományos radiális vagy soros adagolós gépek.

Ezek megbízhatóak, 'igénytelenek', nincsen akkora befecskendezési nyomás mint a Napban...

De ettől függetlenül, nem látom értelmét ilyen motorral szerelt személyautónak. Nyomatékos, nehézkes, nagy futásigényre gyártott motorok, bonyolult technikával, amire nembiztos hogy egy személyautónak szüksége van.

Link to comment
Megosztás:

Köszi

Vannak "apróbb" bosszantó dolgok, mint az elek ablakok hol akadnak, hátul nem merem lehúzni, mert van hogy nem akarnak felmenni, majd megnézem őket, ha lesz időm.

Vagy az ablakmosó motor behalt, csakhát nem akarok sokat költeni rá, szal vmi bontót kell kutatnom. Vagy pl az abs - elvileg van benne, a check lámpa szerint - de nem múxik, igaz nem is mutat hibát ;)

Tipikus opel ;) - 4 elek ablak, klíma, autómata, stb, de centrálzár az nuku.. vagy nem műxik :P :) :D

Gabo. Grat a géphez. Képek alapján nagyon egyben van.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.