Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Naja. De a benzines nem csinál fekete kormot, ami elszínezi az olajat. Inkább savasodni szeret, ami viszont világos színt okoz, de ahhoz ugye idő kell, ezért is van a csereperiódus 1-2 évre maximalizálva. Lebegő dzsuva max egy kis koksz, ami szintén nem fekete hanem barna.

Évente szigorúan csere, ha van benne 10, ha nincs...

Link to comment
Megosztás:

Az a szűrő a finom szennyeződésnek nem gátja (pl korom). Ha egy motor élete során jó minőségű olajjal van használva, szinte egyáltalán nincs lerakódás sehol,

mert az olaj folyamatosan "kimossa". Nekem pl az opel féle 10w40 olaj egyáltalán nem jött be, nagyon gyatra minőségű. Ha azzal használtam volna az omegát,

valszeg most nem lenne ilyen jó állapotban a motorja 375e km-rel :D

Biztos helyről kell beszerezni. Amikor csapágyas lett, Castrol volt benne...

Link to comment
Megosztás:

Évente szigorúan csere, ha van benne 10, ha nincs...

Így, így.

Én is ezt vallom.

A sötétzöldek meg bekaphattyák (leginkább az ő szentgráljuk a longlife olaj, merthogy azzal kevésbé szennyezed a környezetet...).

Mondjuk nekem ilyen bajom nincs, szinte 2-3 havonta cserélem a nyálat benne (10e-enként)... :D

Link to comment
Megosztás:

Én nem bízok az ilyenekben. Eltömítenek mást ISS...

Ez nem olyan, mint a hűtőtömítő.

Egészen híg lötty, valahogy megduzzasztja a szimering gumit és ezért jobban tömít.

Direkt főtengely szimering szivárgáshoz való.

Láttam olyat is, ami besűríti az olajat és a sűrűbb olaj nem fog annyira szivárogni.

Azt biztos nem tölteném a motorba.

Link to comment
Megosztás:

Biztos helyről kell beszerezni. Amikor csapágyas lett, Castrol volt benne...

A legtöbbet a castrolt hamisítják, teljesen eredeti csomagolásban. Pl a legnagyobb netes olajshopokon is lehet

hamisakat kapni belőlük... azért egy jó magnatec ott van a szeren, azzal nem lenne gond. bár eredetiben kb 10e Ft 4L.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem olyan, mint a hűtőtömítő.

Egészen híg lötty, valahogy megduzzasztja a szimering gumit és ezért jobban tömít.

Direkt főtengely szimering szivárgáshoz való.

Láttam olyat is, ami besűríti az olajat és a sűrűbb olaj nem fog annyira szivárogni.

Azt biztos nem tölteném a motorba.

azért erre kíváncsi lennék. mi mit duzzaszt...

mindegy, ha nem csöpög a szimering, akkor boldogság van.

nekem legutóbb egy ilyen tisztító-tömítő kúra után elkezdett szólni az összes hidrotőke. győztem őket cserélgetni (még Omega előtti vasnál).

azóta a motorba csak olajat öntök, semmi mást.

Link to comment
Megosztás:

Az volt benne, magnatec...

Anno használtam 1x Magnatecet, elvileg jó volt a forrás, de már az olaj szagától is hányingerem volt, olyan jellegzetesen rossz szaga volt. Rekordmennyiséget fogyasztott belőle az autó. Ismerős G Astrájába tett, de Ő is visszaállt, mert ott is fogyott (most nem fogy mással). Kinek mi jön be sztem, a forrás meg biztos számít, mert sajnos mindent hamisítanak már..

Link to comment
Megosztás:

Az volt benne, magnatec...

És mennyibe került? :D Sajnos a legismertebb forgalmazóknál is sok helyen hamisított van, még maga a forgalmazó sem mondja meg róla,

olyan jó minőségben csomagolják. Ezért lutri a castrol. Ha olcsó, az már gyanús lehet. Német forrásból kb 10e Ft / 4L, na az az eredeti.

Link to comment
Megosztás:

És mennyibe került? :D Sajnos a legismertebb forgalmazóknál is sok helyen hamisított van, még maga a forgalmazó sem mondja meg róla,

olyan jó minőségben csomagolják. Ezért lutri a castrol. Ha olcsó, az már gyanús lehet. Német forrásból kb 10e Ft / 4L, na az az eredeti.

Matko Destanov-ot kell kérdezni, ő megmondja! :icon4:

(Macskajaj)

:icon4:

Link to comment
Megosztás:

És mennyibe került? :D Sajnos a legismertebb forgalmazóknál is sok helyen hamisított van, még maga a forgalmazó sem mondja meg róla,

olyan jó minőségben csomagolják. Ezért lutri a castrol. Ha olcsó, az már gyanús lehet. Német forrásból kb 10e Ft / 4L, na az az eredeti.

Nem emlékszem, de boltban kannával (1 karton) vettem, mellé még 1 benzinesbe valót is...

Link to comment
Megosztás:

Nem emlékszem, de boltban kannával (1 karton) vettem, mellé még 1 benzinesbe valót is...

Latjatok ezert maradok en is inkabb a sokat szidott gyarinal, azt talan nem jut eszebe senkinek hamisitgatni, mert egyszeruen nem eri meg :D

Mondjuk GM-bol is inkabb a dexos2-t, a 10w40 et jobban ette, mint ezt. Aztan most lattam a szelepszarakon meg a vezermutengelyek szimeringjeinel, hogy

hova is tuntette...

Link to comment
Megosztás:

Latjatok ezert maradok en is inkabb a sokat szidott gyarinal, azt talan nem jut eszebe senkinek hamisitgatni, mert egyszeruen nem eri meg :D

Mondjuk GM-bol is inkabb a dexos2-t, a 10w40 et jobban ette, mint ezt. Aztan most lattam a szelepszarakon meg a vezermutengelyek szimeringjeinel, hogy

hova is tuntette...

Nem kekeckedés, de pont a gyári GM olajokról ment a hír, hogy állítólag még a szakszervizek is hamis olajjal vannak ellátva.

Ettől függetlenül lehet hogy kacsa az egész (illetve ugyanígy igaz lehet más gyártó termékeire is).

Link to comment
Megosztás:

Nem kekeckedés, de pont a gyári GM olajokról ment a hír, hogy állítólag még a szakszervizek is hamis olajjal vannak ellátva.

Ettől függetlenül lehet hogy kacsa az egész (illetve ugyanígy igaz lehet más gyártó termékeire is).

Amig egy porgos cdti 30e km es ciklussal nem all tole hosszaba ket ismeros astraban (nem tudom ravenni oket hogy ezt el kene felejteni, es meglepetesemre birjak!), addig en ra merem

bizni a V6 ot 10 ezrenkent cserelve gyok2 vel hajtva.

Egyebkent nyilvan ahol hordos olaj van vagy csak a falbol jon a cso meg a pisztoly... ott akarmi is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Amig egy porgos cdti 30e km es ciklussal nem all tole hosszaba ket ismeros astraban (nem tudom ravenni oket hogy ezt el kene felejteni, es meglepetesemre birjak!), addig en ra merem

bizni a V6 ot 10 ezrenkent cserelve gyok2 vel hajtva.

Egyebkent nyilvan ahol hordos olaj van vagy csak a falbol jon a cso meg a pisztoly... ott akarmi is lehet.

ja, ez így van.

btw, sikerült emberi áron olajat szerezni. 60sek/liter (1800/lityi) áron Mobil1 olajat... verhetetlen ár, olcsóbb, mint a szupermarketes.

cserébe meg kellett dolgozzak érte. jó móka szívni... olajat :D

Link to comment
Megosztás:

Amig egy porgos cdti 30e km es ciklussal nem all tole hosszaba ket ismeros astraban (nem tudom ravenni oket hogy ezt el kene felejteni, es meglepetesemre birjak!), addig en ra merem

bizni a V6 ot 10 ezrenkent cserelve gyok2 vel hajtva.

Majd nézd meg, ezekből a 30e csereperiódusos autókból mennyi éli meg a 200e km-t motorbontás nélkül :D

Link to comment
Megosztás:

Majd nézd meg, ezekből a 30e csereperiódusos autókból mennyi éli meg a 200e km-t motorbontás nélkül :D

ez lett volna a következő kérdés. hogy vajon miért van az a tévhit, hogy a mai autókban nincs anyag!?

hát ezért.

a fogyasztói társadalom oltárán feláldozzák a megbízhatóságot.

továbbá a gyárnak is érdeke hogy a garanciaidőn túl ne húzza soká az autó, addigra úgyis kijön az új modell, tessék azt venni!

az meg szerintem kamu, hogy a 'modern olajak' 3x annyit kibírnak, mint egy nem-modern. főleg úgy, hogy bizonyos motorok esetén egyik évről a másikra váltottak olajcsere periódust. közben a technika nemnagyon változott. tehát egy modern olajat kevésbé savasít a levegő, az ok. de a motor ugyanúgy belerondít, a kopó fémszemcsék ugyanúgy ott lebegnek benne...

Link to comment
Megosztás:

ez lett volna a következő kérdés. hogy vajon miért van az a tévhit, hogy a mai autókban nincs anyag!?

hát ezért.

a fogyasztói társadalom oltárán feláldozzák a megbízhatóságot.

továbbá a gyárnak is érdeke hogy a garanciaidőn túl ne húzza soká az autó, addigra úgyis kijön az új modell, tessék azt venni!

az meg szerintem kamu, hogy a 'modern olajak' 3x annyit kibírnak, mint egy nem-modern. főleg úgy, hogy bizonyos motorok esetén egyik évről a másikra váltottak olajcsere periódust. közben a technika nemnagyon változott. tehát egy modern olajat kevésbé savasít a levegő, az ok. de a motor ugyanúgy belerondít, a kopó fémszemcsék ugyanúgy ott lebegnek benne...

Az van hogy az utobbi evekben az autokat mar nem Joskanak es Pistanak probaltak eladni, hanem a flottakezelok voltak a piac nagy resze. Oket pedig azzal lehetett megfogni, hogy evente eleg 1x benezni a szervizbe...

3 ev utan ahogy lejar a gari, ugyis beallitanak egy ujat a helyere.

Link to comment
Megosztás:

Az van hogy az utobbi evekben az autokat mar nem Joskanak es Pistanak probaltak eladni, hanem a flottakezelok voltak a piac nagy resze. Oket pedig azzal lehetett megfogni, hogy evente eleg 1x benezni a szervizbe...

3 ev utan ahogy lejar a gari, ugyis beallitanak egy ujat a helyere.

Ja, tudom.

Hasonló problémát akart megoldania Toyota is pár éve.

Szervizmentes motor.

100e km, aztán kuka, motorcsere (persze nem egészen kuka, asszem gyárilag generálozták volna a motorokat).

Állítólag a számok azt mutatták, hogy jobban megérte volna 100e-enként motort cserélni, mint a szervizre költeni.

Azt' még sem valósult meg... :D

Link to comment
Megosztás:

Főtengely szimeringre visszatérve..Sokan megkenik a főtengelyt olajjal a szimering helyén.Ha teflonos a szimering akkor tönkreteszi és azért kezd el megint folyni.

Ezt furcsállom. A klímakompresszorban is teflonos vagy fémkerámiás a tengelyszimering, és ha az nem kap olajat, akkor pont fordított eset történik, szépen megég a tömítés és csöpög, mint a vőlegényé.

Olyannyira olajozni kell, hogy már berakáskor is alaposan le kell kenni, pluszban a kompresszor palástjában van egy olajfurat, ami mindig áztatja a tömítést.

Ráadásul a kompresszorban nem csak olaj úszik, hanem állandó túlnyomás alatt is áll.

Szerintem, ha kopott a főtengely (márpedig egy pár százezret futott autónál nagy valószínűséggel az), akkor rakhatsz be akármilyen szimeringet, az könnyezni fog. Megoldás az SKF szalag (bár sokan ezt sem tartják jó megoldásnak), vagy pedig főtengely ki, és hozzáköszörültetni gépműhelyben a köv. méretű szimeringhez.

Taszáron, a gépműhelyben szinte szóba sem állnak veled, ha nem köszörülik meg a főtengelyszimeringet is.

Ott mondta a szaki, hogy jobb megcsinálni, lehet hogy pár ezressel több a munkadíj, de utána nem lesz probléma az ügyfélnek, és nem lesz nekik se probléma, hogy viszik vissza a felújított motort, hogy csöpög a nyál belőle...

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki járt már így, kíváncsi lennék, hogyan oldotta meg:

Be van szorulva a hamutartó a digitklíma panel alatt. Ha jól tudom a klíma előlapját sem tudom így kivenni, mert egy rögzítő csavar pont a hamutartónál van.

Már próbáltam csavarhúzóval finoman feszíteni itt-ott, hátha a kiakad, ami a szorulását okozza, de sikertelen. Mindezt nehezíti, hogy még nem láttam ilyet, így nem tudom pontosan milyen lehet a mechanikája, mi szorulhatott meg.

Valakinek tippje, vagy csak "kivágni" lehet már, és komplettem cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki járt már így, kíváncsi lennék, hogyan oldotta meg:

Be van szorulva a hamutartó a digitklíma panel alatt. Ha jól tudom a klíma előlapját sem tudom így kivenni, mert egy rögzítő csavar pont a hamutartónál van.

Már próbáltam csavarhúzóval finoman feszíteni itt-ott, hátha a kiakad, ami a szorulását okozza, de sikertelen. Mindezt nehezíti, hogy még nem láttam ilyet, így nem tudom pontosan milyen lehet a mechanikája, mi szorulhatott meg.

Valakinek tippje, vagy csak "kivágni" lehet már, és komplettem cserélni?

Kijon az csak akarni kell! A kis csavarhuzo csereld nagyobbra, a finom feszegetest pedig komolyabb szandekot kifejezo behatasra.

Aztan ha kijott, akkor mehetsz bontoba vadaszni meg mukodot...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.