Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Kijon az csak akarni kell! A kis csavarhuzo csereld nagyobbra, a finom feszegetest pedig komolyabb szandekot kifejezo behatasra.

Aztan ha kijott, akkor mehetsz bontoba vadaszni meg mukodot...

Pont ezt szerettem volna elkerülni...

Tehát roncsolás nélkül nem fog menni :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek újra itt... :D 3 év kihagyás után visszatértem újra az Omegához (de az Opelhez nem voltam hűtlen). Elkezdtem visszaolvasgatni amiből kimaradtam (van mit pótolni), sőt a megfogalmazódott kérdéseimmel kapcsolatban használtam keresőt is! :icon4:

Ez pedig többek közt a kipörgésgátló volt. Azt találtam, hogy ezt csak a V6-osokba rakták. Ez igaz? Ezek szerint esélytelen működésre bírni egy kétezresben? (tudom az ABS kocka is más)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek újra itt... :D 3 év kihagyás után visszatértem újra az Omegához (de az Opelhez nem voltam hűtlen). Elkezdtem visszaolvasgatni amiből kimaradtam (van mit pótolni), sőt a megfogalmazódott kérdéseimmel kapcsolatban használtam keresőt is! :icon4:

Ez pedig többek közt a kipörgésgátló volt. Azt találtam, hogy ezt csak a V6-osokba rakták. Ez igaz? Ezek szerint esélytelen működésre bírni egy kétezresben? (tudom az ABS kocka is más)

Forras : http://senatorman.de/opel_omega_b.htm

Az itt levo infok szerint sperr-t barmelyik 4 hengereshez lehetett rendelni mindvegig. En kifejezetten utalom a TC-t hogy elveszi a gazt ha pl temposan kellene valahol kifordulni egy utra es felvenni a forgalom ritmusat, ehelyett megindul a kanyar kozepen megforog a belso kerek onnantol masodpercekig cammogas.... Sokkal jobban orulnek egy mezei sperrnek.

Inkabb egy ilyen beszerzeset javaslom ha nagyon hianyzik.

Link to comment
Megosztás:

Forras : http://senatorman.de/opel_omega_b.htm

Az itt levo infok szerint sperr-t barmelyik 4 hengereshez lehetett rendelni mindvegig. En kifejezetten utalom a TC-t hogy elveszi a gazt ha pl temposan kellene valahol kifordulni egy utra es felvenni a forgalom ritmusat, ehelyett megindul a kanyar kozepen megforog a belso kerek onnantol masodpercekig cammogas.... Sokkal jobban orulnek egy mezei sperrnek.

Inkabb egy ilyen beszerzeset javaslom ha nagyon hianyzik.

No várjá', azé a sperr meg a TC - ASR és tsai nem ugyanazok... A sperr az a sperr differenciálmű, a többi meg elektronika. Amúgy a TC-t tudtommal ki lehet kapcsolni. Legalábbis nekem van gombocska. Tény, hogy ettől még nem 100%asn "buta" vasam lesz, szal valamennyire beleugat a végén a dolgokba - a la Tas.

TC, ASR rel, meg annyira gyorsul, amennyire a sperr miatt képes a lassabban forgó oldali kerékkel. Az más kérdés, hogyha meg tudod fogni, akkor TC nélkül kicsit jobb gyorsulásra lehet ösztökélni. Az ASR amúgy gázelvétellel játszik, hogy ne pörögjön ki a kerék (kipörgésgátló), a TC-s meg - elvileg - tud kerekenkénti fékezést megcsúszáskor stb.

Link to comment
Megosztás:

Forras : http://senatorman.de/opel_omega_b.htm

Az itt levo infok szerint sperr-t barmelyik 4 hengereshez lehetett rendelni mindvegig. En kifejezetten utalom a TC-t hogy elveszi a gazt ha pl temposan kellene valahol kifordulni egy utra es felvenni a forgalom ritmusat, ehelyett megindul a kanyar kozepen megforog a belso kerek onnantol masodpercekig cammogas.... Sokkal jobban orulnek egy mezei sperrnek.

Inkabb egy ilyen beszerzeset javaslom ha nagyon hianyzik.

sperr!? jáj!!!

mi csak lehegesztettük, vagy bronzot vertünk a bolygótárcsa mellé, és már kész is volt a parasztsperr! :icon4:

igaz, ette a gumit (meg néha a diffit, amikor a lehegesztett bolygótárcsa szétszakadt), de olcsó volt, gombokért lehetett pótolni, és tolta a seggét, mint állat.

ja, ez Zsigulival vót :D

Link to comment
Megosztás:

OK! A következő miatt kérdeztem ezt (és kimondottan nem a sperr érdekelt): írországban nem csak nem jellemző a téligumi, de beszerezni is nehéz, viszont az elmúlt két tél bebizonyította, hogy itt is tud fagyni, és havazni. Szóval csak kellene egy kis "segítség" az elinduláshoz! :D Tudom, tanuljak meg vezetni... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

sperr!? jáj!!!

mi csak lehegesztettük, vagy bronzot vertünk a bolygótárcsa mellé, és már kész is volt a parasztsperr! :icon4:

igaz, ette a gumit (meg néha a diffit, amikor a lehegesztett bolygótárcsa szétszakadt), de olcsó volt, gombokért lehetett pótolni, és tolta a seggét, mint állat.

ja, ez Zsigulival vót :D

Hejj, a régi jó kis ezeröcsis csajozós idők...

Link to comment
Megosztás:

Ahan... Közben már elkezdtem nézni az itteni online áruházakat is... Lehet gumivásárlás lesz a vége, de a TC akkor is b@ssza a fantáziám...

Tolókocsival jársz, hogy nehogy megbotolj? :icon4:

Hidd el, rendes téli gumival nem lesz probléma az indulással. Én svédben tolom, problémamentesen. Időnként az ABS dolgozik egyet-egyet, de még az is hanyagolható lenne.

Ha meg az ember nem ügyes annyira, hogy TC nélkül is az úton tartsa nyélgázon a vasat, akkor az csak közlekedjen nagypapisan. ;)

JA! TC gyanánt télen bent van hátul 4 db 40x40-es betonlap. Fog mint az állat :D

Amúgy te annyit írtál, hogy Omega, sornégy. Ez a sornégyes gyári mérete. Azt én honnan találjam ki, hogy neked milyen méretű a gumid? :icon4: ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Tolókocsival jársz, hogy nehogy megbotolj? :icon4:

Hidd el, rendes téli gumival nem lesz probléma az indulással. Én svédben tolom, problémamentesen. Időnként az ABS dolgozik egyet-egyet, de még az is hanyagolható lenne.

Ha meg az ember nem ügyes annyira, hogy TC nélkül is az úton tartsa nyélgázon a vasat, akkor az csak közlekedjen nagypapisan. ;)

JA! TC gyanánt télen bent van hátul 4 db 40x40-es betonlap. Fog mint az állat :D

Amúgy te annyit írtál, hogy Omega, sornégy. Ez a sornégyes gyári mérete. Azt én honnan találjam ki, hogy neked milyen méretű a gumid? :icon4: ;) ;)

Visszajöttem Omegaszekcióba, kapom is az ívet rendesen... ;)

Tudod nekem pl kimaradt a ladakorszak, szóval hátsókerekes gyakorlatom a nullához konvergál. Igaz volt otthon is egy Omegám 9 hónapig, de egy X20SE motoros kombival nem sokat mutatott magából a fíling. Amúgy meg igazad van, valszeg nagypapis vezetés lesz a fiammal a hátam mögött, ha a biztonságos vezetést nem tudom másként megoldani...

Link to comment
Megosztás:

Visszajöttem Omegaszekcióba, kapom is az ívet rendesen... :D

Tudod nekem pl kimaradt a ladakorszak, szóval hátsókerekes gyakorlatom a nullához konvergál. Igaz volt otthon is egy Omegám 9 hónapig, de egy X20SE motoros kombival nem sokat mutatott magából a fíling. Amúgy meg igazad van, valszeg nagypapis vezetés lesz a fiammal a hátam mögött, ha a biztonságos vezetést nem tudom másként megoldani...

Sztem hóban egy rakat kaki a TC. Jobban jársz, ha megtanulod, mikor elkezdi kitolni a fenekét, elveszed a gázt és ha kell kicsit ellenkormányzol. Persze a téligumi elengedhetetlen.

Link to comment
Megosztás:

http://camskill.co.uk/m95b0s703p0/Winter_-..._15_195_65_R_15

A szomszédodban van. Pluszba bárhova szállítanak.

Olcsóbb mint az ASR/TC mókolás.

Sztem hóban egy rakat kaki a TC. Jobban jársz, ha megtanulod, mikor elkezdi kitolni a fenekét, elveszed a gázt és ha kell kicsit ellenkormányzol. Persze a téligumi elengedhetetlen.

Kösz, ezek voltak az érdemleges válaszok, még ha nem is a kérdésre volt egyértelmű felelet.

Link to comment
Megosztás:

JA! TC gyanánt télen bent van hátul 4 db 40x40-es betonlap. Fog mint az állat :D

Jó dolog, zsigulis időkben jól jött. Igaziból, nekem csak téligumi van télen, más segítség nincs. Se TC, se más okosság, sőt az ABS-em is szar, mégis közlekedek vele és van élet csodák nélkül is. Igaz a hirtelen beköszöntött eső-ónos eső után a havazást megszenvedtem a kopott nyárival, de hazahoztam a vasat...

Amúgy te annyit írtál, hogy Omega, sornégy. Ez a sornégyes gyári mérete. Azt én honnan találjam ki, hogy neked milyen méretű a gumid? :icon4: :icon4: ;)

Valamint ajánlott is a 195/65R15. Mazsoláknak kicsit erős lesz télen a 225-ös gumi...

Link to comment
Megosztás:

Ahan... Közben már elkezdtem nézni az itteni online áruházakat is... Lehet gumivásárlás lesz a vége, de a TC akkor is b@ssza a fantáziám... De rossz méretet linkeltél... :D 225/55 R16

Te ASR-re vágysz, a TC (ESP) kicsit többet tud, mint említettem (köszi Zoli :icon4: ) Namármost ASR-rel sztem szarabb elindulni nagyobbacska hóban mint anélkül, a 2,2 Omegán speer volt, ASR nem, ellenben a 3,2 es TC-s, és szívtam is vele, ha elfelejtettem kikapcsolni...

Visszajöttem Omegaszekcióba, kapom is az ívet rendesen... :icon4:

Tudod nekem pl kimaradt a ladakorszak, szóval hátsókerekes gyakorlatom a nullához konvergál. Igaz volt otthon is egy Omegám 9 hónapig, de egy X20SE motoros kombival nem sokat mutatott magából a fíling. Amúgy meg igazad van, valszeg nagypapis vezetés lesz a fiammal a hátam mögött, ha a biztonságos vezetést nem tudom másként megoldani...

Én se hátsókerekessel kezdtem anno az életemet, bár volt Zsiguli a seggem alatt, de nem sokáig és csak nyáron, szal maradt az, hogy kietlen nagy placcokon igenis nyúztam az Omegát, sőt ha volt oly szíves leesni az első hó, az első dolgom az volt, hogy kerestem egy Felvonulási teret, és kipróbáltam ezt azt. Gyakorlat teszi az embert, sajnos, se olvasással, se tabletták szedésével az nem jön. (Ajánlhatnám a vezetéstechnikai tréningeket, de hogy készség szinten menjen, ahhoz nem elég 1-2 napos oktatás.)

Jó dolog, zsigulis időkben jól jött. Igaziból, nekem csak téligumi van télen, más segítség nincs. Se TC, se más okosság, sőt az ABS-em is szar, mégis közlekedek vele és van élet csodák nélkül is. Igaz a hirtelen beköszöntött eső-ónos eső után a havazást megszenvedtem a kopott nyárival, de hazahoztam a vasat...

Valamint ajánlott is a 195/65R15. Mazsoláknak kicsit erős lesz télen a 225-ös gumi...

Apám mindig ezen röhög, mikor a sok új Mercis-ajdis stb vagy 100 megy a tökig érő hóba (alatta meg tükörjég ugye) oszt jól felcsavarodik a fára, mert azt hiszi, hogy az ASRTCABSESPDKWBKV majd megoldja helyette a dolgot, vagy 2 vel, mert azt se tudja merre a gázpedál...

szal téligumesz, speer, és némi rutin. Ezek nélkül ASR rel sem fogsz boldogulni. (és tényleg nem kéne - főleg így - 225 ben gondolkodni télen...)

Link to comment
Megosztás:

Apám mindig ezen röhög, mikor a sok új Mercis-ajdis stb vagy 100 megy a tökig érő hóba (alatta meg tükörjég ugye) oszt jól felcsavarodik a fára, mert azt hiszi, hogy az ASRTCABSESPDKWBKV majd megoldja helyette a dolgot, vagy 2 vel, mert azt se tudja merre a gázpedál...

szal téligumesz, speer, és némi rutin. Ezek nélkül ASR rel sem fogsz boldogulni. (és tényleg nem kéne - főleg így - 225 ben gondolkodni télen...)

Ez semmi. Én egy olyan kijelentésen röhögtem magam könnyesre, hogy a 4x4/4WD/AWD meghajtás biztonságosabb télen...

Miért is!? :icon4:

Fék mind a négy keréken van, így is, úgyis. Max annyiban jobb az összkerék, hogy kijön nagyobb ganyéból is :icon4:

Persze aláírom, hogy jobban tapad, meg miegymás. de aki azért vesz négykerékmeghajtást, hogy biztonságban legyen, az vegyen rollert, és járjon BKV-vel :D

(nameg az esetek többségében a mazsola usernél mindegy hogy hány kerék hajt. ha elvész a tapadás, akkor legtöbbször irány az árok, jobb esetben)

Link to comment
Megosztás:

Azért egy aktív 4kerékhajtás csodákra képes, látszik hogy nem ültél még felkészített EVO-ban :D

Ha csúszik, akkor nem mindegy hány kerék hajtott?

Tükörjégen ígyis-úgyis pörög minden hajtott kerék. Nem mindegy hogy csak az első kettő (vagy hátsó kettő), vagy épp mind a négy kerék pörög? :)

Felkészített EVO-ban még nem ültem, de volt szerencsém már egy-két komoly 4kerekes géphez.

Nem vita tárgya, a 4kerékhajtás jobb. De nem azért, mert télen biztonságosabb.

Link to comment
Megosztás:

Azért egy aktív 4kerékhajtás csodákra képes, látszik hogy nem ültél még felkészített EVO-ban :)

Azért ez egy kicsit gyenge volt tőled, mérnök úr! Neked kellene a legjobban tudni, hogy az erő irányából, milyen módon mozdítható ki a test. Ha megcsúszik - főleg jégen - fújhatod a 4 kereket, meg főleg fújhatják azok, akik azért veszik mert szerintük ez csodaszer és helyettesíti a tudást. Egyébiránt igen, van a 4 keréknek, a sok csodás 2 és 3 betűsnek van előnye, azért találták ki, de nem helyettesíti a rutint, maximum korrigálja egy darabig a bal######kodást...

Link to comment
Megosztás:

Ha csúszik, akkor nem mindegy hány kerék hajtott?

Tükörjégen ígyis-úgyis pörög minden hajtott kerék. Nem mindegy hogy csak az első kettő (vagy hátsó kettő), vagy épp mind a négy kerék pörög? :)

Felkészített EVO-ban még nem ültem, de volt szerencsém már egy-két komoly 4kerekes géphez.

Nem vita tárgya, a 4kerékhajtás jobb. De nem azért, mert télen biztonságosabb.

Tudsz Te fijam, ülj előre, hol végeztél, északon!?!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.