Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

miller - ajánlon figyelmedbe : http://hu.wikipedia.org/wiki/Benzin - alapfokon...

Ha a szénhidrogén lánc lassan oxidálódik, megváltoztatja a lánc szerkezetét, így tulajdonságait is, mely okozhatja a benzin "megromlását" azaz tulajdonságának olyan mérvű megváltozását, hogy belső égésű motorban nem látja el szerepét.

A drágább (és nagyobb oktánszámú ) benzinek olyan adalékokat tartalmaznak amelyek az oxidációs folyamatokat és a szénhidrogén láncok széttöredezését lelassítják. Azért a 4 éves benyára kíváncsi lennék... Márcsak a tankban felgyülemlő és kicsapódott pára és tsai miatt is...

Miller, mielőtt lehülyézel vkit, nézd meg, hogy a diplomád érvényes-e még, és nem smittelted! :) :D és van aki tud drágább benyát venni, én örülök neki!

Télre leállított kismocikban egy tél alatt is meg tud dögleni a benzin.4év után max. mosóbenzinnek lesz jó.........

Link to comment
Megosztás:

miller - ajánlon figyelmedbe : http://hu.wikipedia.org/wiki/Benzin - alapfokon...

Ha a szénhidrogén lánc lassan oxidálódik, megváltoztatja a lánc szerkezetét, így tulajdonságait is, mely okozhatja a benzin "megromlását" azaz tulajdonságának olyan mérvű megváltozását, hogy belső égésű motorban nem látja el szerepét.

A drágább (és nagyobb oktánszámú ) benzinek olyan adalékokat tartalmaznak amelyek az oxidációs folyamatokat és a szénhidrogén láncok széttöredezését lelassítják. Azért a 4 éves benyára kíváncsi lennék... Márcsak a tankban felgyülemlő és kicsapódott pára és tsai miatt is...

Miller, mielőtt lehülyézel vkit, nézd meg, hogy a diplomád érvényes-e még, és nem smittelted! :) :D és van aki tud drágább benyát venni, én örülök neki!

régen meg azért nem volt probléma a benzinnel, mert tolták bele az ólmot, ami igen jól konzerválta... ;)

No hát akkor te vagy a miller......aki ilyen drága benzint bír venni.....

akinek még a garázsa is járólapozott.................. :smartass: :smartass: :smartass: :smartass: :smartass: :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Mikor tankoltál bele benzint utoljára?

Astrás topikokban a gázzal járók szoktak panaszkodni hogy ha sokáig áll a tankban a benzin (mert folyton mondjuk gázzal járnak), akkor hajlamos "megromlani", amitől aztán nem indul el az autó. Nem véletlenül írják még a fűnyírók kézikönyvében is hogy télen ha nem használod, le kell engedni belőle a benzint, mert akár már egy hónap alatt tönkremehet annyira hogy nem indul el vele az autó. Járj gyakrabban benzinnel ha ez a baja.

Utoljára kb 4 honapja ,de akkor is amikor friss volt dadogva indult vele aztán mivel meleg volt egyből átváltott gázra , már volt hogy lejtőn mentem és direkt átváltottam benzinre hátha indul de nem akart ,pörgette a motort de ahogy ráléptem a kuplungra megállt ,kb 300m mentem igy vele a lejtőn . Mintha nem kapna benzin . Üdv

Link to comment
Megosztás:

Utoljára kb 4 honapja ,de akkor is amikor friss volt dadogva indult vele aztán mivel meleg volt egyből átváltott gázra , már volt hogy lejtőn mentem és direkt átváltottam benzinre hátha indul de nem akart ,pörgette a motort de ahogy ráléptem a kuplungra megállt ,kb 300m mentem igy vele a lejtőn . Mintha nem kapna benzin . Üdv

Nem lehet hogy a gázzal van vmi gáz? :D

mmint hogy a gáz-vezérlő nem engedi az AC-t menni? vagy egyszerűen nem kapnak az injektorok tápfeszültséget?

nem tudom pontosan hogyan szakítja meg a gázvezérlő a benzinüzemet, de én ott néznék körül.

gyújtás, ilyesmi kizárva, mert ugye akkor gázzal se menne.

azt mondod hogy az AC is szállít, gondolom ha megnyomod a szelepet a benzinhídon akkor spriccel...

tehát kizárásos alapon valami a gázüzem vezérlése körül lehet...

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet hogy a gázzal van vmi gáz? :D

mmint hogy a gáz-vezérlő nem engedi az AC-t menni? vagy egyszerűen nem kapnak az injektorok tápfeszültséget?

nem tudom pontosan hogyan szakítja meg a gázvezérlő a benzinüzemet, de én ott néznék körül.

gyújtás, ilyesmi kizárva, mert ugye akkor gázzal se menne.

azt mondod hogy az AC is szállít, gondolom ha megnyomod a szelepet a benzinhídon akkor spriccel...

tehát kizárásos alapon valami a gázüzem vezérlése körül lehet...

Én is gondolkoztam rajta csak a baj az hogy nem tudom hol kell keresni mert elvileg egy relével elveszik az injektoroktól a tápfeszültséget , az AC akkor is mükszik .de egyszer bekötöttem direktre az injektorokat is akkor sem ment .Szóval tanácstalan .Üdv :(

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkoztam rajta csak a baj az hogy nem tudom hol kell keresni mert elvileg egy relével elveszik az injektoroktól a tápfeszültséget , az AC akkor is mükszik .de egyszer bekötöttem direktre az injektorokat is akkor sem ment .Szóval tanácstalan .Üdv :(

pedig valami itt lesz. gyújtásnak lennie kell, mert gázzal megy. ha meg nem kap gázt, és nem indul el, akkor benzint sem kap... lehet hogy más is meg van szakítva... mérted is a 12V-ot az injektoroknál?

Link to comment
Megosztás:

Mi lett cserélve? A csapágy, a tárcsa, vagy a szerkezet?

kompleten a hidraulikus kinyomó gondolom benne van a csapágy is!

Most elvileg cserélek hidraulikus kinyomót, szerkezetet, és tárcsát.

De még nem szedték szét ezért igazából nem tudom mi történt, de még egyszer nem akarok így járni.

Majd meg írom, hogy mi volt a baj.

Link to comment
Megosztás:

kompleten a hidraulikus kinyomó gondolom benne van a csapágy is!

Most elvileg cserélek hidraulikus kinyomót, szerkezetet, és tárcsát.

De még nem szedték szét ezért igazából nem tudom mi történt, de még egyszer nem akarok így járni.

Majd meg írom, hogy mi volt a baj.

csak akkor ha szettben veszed. amúgy nincs egyben a munkahenger és a csapágy, külön cserélhető.

Link to comment
Megosztás:

Ja :huh:

akkor megkérdezem, de elvileg szettben cserélem!

jobb is így hogy külön cserélhető. a kinyomócsapágy legatyásodhat de a munkahenger nemigazán az a tönkremenős fajta.

én 2 éve cseréltem az Omegában a gyári kinyomócsapágyat, legalább 250e km benne volt. csak azért cseréltem, mert nem akartam a következendő 100e km alatt lehúzni a váltót... de még bőven elment volna pártízezer km-t.

szóval így spórolni lehet vele. asszem Fordban cseréltem, ott valami 60-70e volt, és csak egyben...

itt asszem egy 20-as az SKF csapágy, a hidraulika meg passz...

de ha nem ereszt, nem olajos, akkor sztem fölös cserélni.

nameg az Omega váltóját leakasztani nem nagy kunszt... 20 perc alatt megvan, ha van csápos emelő, meg váltó-alátámasztó ;)

Link to comment
Megosztás:

jobb is így hogy külön cserélhető. a kinyomócsapágy legatyásodhat de a munkahenger nemigazán az a tönkremenős fajta.

én 2 éve cseréltem az Omegában a gyári kinyomócsapágyat, legalább 250e km benne volt. csak azért cseréltem, mert nem akartam a következendő 100e km alatt lehúzni a váltót... de még bőven elment volna pártízezer km-t.

szóval így spórolni lehet vele. asszem Fordban cseréltem, ott valami 60-70e volt, és csak egyben...

itt asszem egy 20-as az SKF csapágy, a hidraulika meg passz...

de ha nem ereszt, nem olajos, akkor sztem fölös cserélni.

nameg az Omega váltóját leakasztani nem nagy kunszt... 20 perc alatt megvan, ha van csápos emelő, meg váltó-alátámasztó ;)

Nálam pont megvolt ez a művelet és minden úgy volt,ahogy mondod!

Gyors megvolt a váltó leszedés,én cseréltem tárcsát,szerkezetet és a csapágyat is.A hidraulikát nem vettem meg hozzá,mert az hibátlan,csak a belsejét cseréltük ki a csapággyal.

Viszont van 1 kérdésem!

Utánaolvastam,meg más kocsin is csináltam már,de itt nagyon gáznak tűnik...

EGR lefalazása...

Ha keresztben nézzük a motort (B Vectra),akkor a jobbján van a szelep,akkor ezek szerint az Omegán a tűzfal alatt van? :(

Hogy lehet azt előbányászni?Vagy itt másfele tették?

Tudna valaki képet küldeni,merre van a szelep?

Link to comment
Megosztás:

Nálam pont megvolt ez a művelet és minden úgy volt,ahogy mondod!

Gyors megvolt a váltó leszedés,én cseréltem tárcsát,szerkezetet és a csapágyat is.A hidraulikát nem vettem meg hozzá,mert az hibátlan,csak a belsejét cseréltük ki a csapággyal.

Viszont van 1 kérdésem!

Utánaolvastam,meg más kocsin is csináltam már,de itt nagyon gáznak tűnik...

EGR lefalazása...

Ha keresztben nézzük a motort (B Vectra),akkor a jobbján van a szelep,akkor ezek szerint az Omegán a tűzfal alatt van? :(

Hogy lehet azt előbányászni?Vagy itt másfele tették?

Tudna valaki képet küldeni,merre van a szelep?

Nem kell lefalazni. elég csak a vákuumot lekötni, a hatás ugyanaz, mivel a mágnesszelep nyit-zár, de mivel nem kap vákuumot, ezért a csappantyút nem mozgatja.

amúgy jó helyen gondolod, pontosan ott van. a motor hátsó hengere és a tűzfal között.

elérni csak akkor lehet ha leszeded a váltót (illetve ha nőgyógyász a szakképesítésed :P ).

vákuumcsöve egy fehér vékony műanyagcső, egyszerű megkeresni. a szívócsonktól megy a motor hátoldalára, egész pontosan a menet szerinti bal oldalra. lámpával, bebújva még talán látni is lehet.

jó móka szerelni, én cseréltem már alatta tömítést... jópár órás cécó egy nyamvadt 1300Ft-os tömítésért :D

Link to comment
Megosztás:

hali!most lehet h hülyeséget kérdezek de tudja vki h az elektromos tetöablak burkolatábol log ki egy üvegbura ami tök fekete!az most mi lenne?nem szedtem még szét!kösz

Gyújts alá és 2 dologra fogsz rájönni!

1. Nem üveg!

2. Nem fekete!

Az infra vevője, de milliószor el lett már mondva!

Link to comment
Megosztás:

IMG_20121015_171332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/121015/IMG_20121015_171332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ültetve lett a gépezet.

Igen stabil az úttartása,most jól jön az ülések oldaltartása is. :)

Van 1 kérdésem is!

Nálam sper difi van felrakva és a féltengelyeknél 1-1 fogaskerék kilóg a difiből és nincs rajtuk semmi gumiharang.Azokra kéne valami,ugye?

Valaki írna még nekem adatokat,hogy mekkora sebességnél melyik fokozatban mit forog a főtengely?

Nem tudom,mennyire lett elrakva a difi miatt az áttét...

Link to comment
Megosztás:

IMG_20121015_171332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ültetve lett a gépezet.

Igen stabil az úttartása,most jól jön az ülések oldaltartása is. :)

Van 1 kérdésem is!

Nálam sper difi van felrakva és a féltengelyeknél 1-1 fogaskerék kilóg a difiből és nincs rajtuk semmi gumiharang.Azokra kéne valami,ugye?

Valaki írna még nekem adatokat,hogy mekkora sebességnél melyik fokozatban mit forog a főtengely?

Nem tudom,mennyire lett elrakva a difi miatt az áttét...

egyenes vagy ferde fogazású?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.