Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Magnójét, de megoldotott, bekapcsolva szereltem és volt egy kis szikra, ezért az autó 2-3 biztositékot lecsapott, kicseréltem mostmár jó :D

Szereltem be egy 300w magnat erősitőt meg hozzá 300w magnat mélyládát, majd teszek fel képet, elég szépen szól, csak a hátsó szélvédőm mozog és azt bezörgeti :s meg a rendszámtáblát :s

A rendszámnál volt pár nekifutásom a Polskinál, mire nem rezgett a cucc :wacko:

Kitartást!

Link to comment
Megosztás:

Sztem a krómozott rendszámtáblatartómat még a két szélén odafúrom az ajtóhoz

Nekem is az volt a megoldás, csak nekem több kicsit több csavar kellett :D És némi parketta alátét (vékony habszivacs). De szerencsém volt, mert gyárilag volt egy csomó lyuk :wacko:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Kezd az őrületbe kergetni az autóm. Próbáltam keresni a fórumban,de ilyesmit keveset találtam.

Leszívja kb. 3 órán belül az akksit.

Írom a kórismét. :D

C20NE(benzin-gáz), CD felszereltség, nagyzene, akksi: Bosch Sliver 72Ah/640A, generátor és önindító kb egy éve felújítva

Futárkodom az autóval ígyy kialakul szokásként rendszeresen úgy hagyom a rádiót bekapcsolva,ha megállok a kocsival. Nem egyszer előfodult,hogy akár 3-4 órára. Semmi gond nem volt ilyen esetben, pöcröff....viszont nemrégiben egy 2 óra múlva már teljesen off....gyújtás rá, semmi. Akksi ment töltőre.

Másnap kimértük, szívni nem szívja semmi (-0,05-0,07V). Járó motornál viszont mindenfélét mutatott 12-14-ig. Néha stabil 14,3V. Akksira tippeltünk, mivel már kb 4 éves volt.

A mester tanácsára Alphaline hasonló kaliber megvesz 74Ah/640A. 23ezeré.....újra kimér, mostmár járó motornál is stabilan 14,3V.

Kb 3 hét múlva reggelre megint lemerült. Mérés....13-at tölt csak, szívni ismét semmi. Asszonta a nagy melegek nem tesznek jót, mert átveszi a hőt a generátor, felmelegszik, kimegy egy dióda és már rögtön csak 13-at tölt. Feszszab. kikerül, 14,3 megint.

Megnit 3 hét eltelik,elérkezik a tegnapi nap. Megint off. Reggel megyek ráméretni és valszeg generátor felújítás lesz a vége.

Testkábelek cseréje megoldhatja a problémát vagy mélyebben keresgéljük?

Még egy kis zavaró infó: az új akksi cseréje után nem szól a duda (csak bizticsere?)

A középkonzolon is gond van a kezelőszervek műkódésével.

A fűtésfokozatkapcsoló 0-ás és 1-es fokozaton is a 2-est nyomja. Réegebben álló motornál ha pl. 2-esen volt nem ment csak,ha beindítottam. Most már anélkül is megy, nem kell a járó motor, elég neki a gyújtás.

Mellette a 3 kapcsoló sem jó. Hátsóablak fűtés, belső keringető, klíma ki/be. A hátsóablakfűtés kapcsolója néha fordítva működik, néha nem. A másik kettő már egyáltalán nem.

Még egy megfigyelés a motor működésével kapcsolatban. Ált. az alapjáraton pill. fogyasztási érrtékem 700-800/ford-on 2,7-3,3 esetleg 3,5.

Amióta rosszalkodik a töltésem nem akarja elkapni az alapjáratot rendesen; 400-on szenved 10-15 másodpercig és utána egy kis gázfröccs segítséggel nagynehezen beáll 600-ra dadogva, de 3,7-4,0 már az érték. Gyorsításoknál nem érzek változást, de a fogyasztásom is 1-2 literrel megnőtt.

Zárlatos lehet valami? Esetleg jeladó probléma?

Segítsetek lécci!

Ákos

Link to comment
Megosztás:

Gázzal járok. Szerintem amiatt másak az értékek, de nem nagyon törődtem vele,mert városban 9-10 országúton 8. Nekem így jó. Csak mostanában úgy, hogy nem nyomom 11 körül van és ez már nem tetszik.

Az akksi probléma megoldódott. A probléma a hátsóablak fűtés reléje (valszeg beragadt; eddig kikapcsolt). -12,8Voltot szívott le. Kivettük a biztijét -> -0,08V. Egyenlőre ennyivel letudtuk.

Hibakódot délután olvasok, de amíg bejöttem a munkahelyemre, már nem nagyon volt probléma az alapjárattal.

Köszi a tippeket!

Link to comment
Megosztás:

Ismét a közkedvelt BC -vel kapcsolatban morfondíroznék egy kicsit!

Amikor az autómba beszerelték egy másik vekiből az elektromos ablakokat, akkor kábelköteget is cseréltek. Nem csak a zt a pár szál tyúkbelet ami az blakhoz kell.

Ugyanebből a vekiből a srácok akik szétszedték kivágták a BC kijelzőt.

A kérdés az lenne, hogy lehet-e annyira mákom, hogy az ominózus kábelköteghez tartozik az a kábelköteg amiről levágták a kijelzőt?

Illetve működhet e a computer?

Link to comment
Megosztás:

Ismét a közkedvelt BC -vel kapcsolatban morfondíroznék egy kicsit!

Amikor az autómba beszerelték egy másik vekiből az elektromos ablakokat, akkor kábelköteget is cseréltek. Nem csak a zt a pár szál tyúkbelet ami az blakhoz kell.

Ugyanebből a vekiből a srácok akik szétszedték kivágták a BC kijelzőt.

A kérdés az lenne, hogy lehet-e annyira mákom, hogy az ominózus kábelköteghez tartozik az a kábelköteg amiről levágták a kijelzőt?

Illetve működhet e a computer?

Nem! :D

Link to comment
Megosztás:

19 az Induktív impulzusadó - Téves fordulatszám jel.

Tehát a fordulatszám jeladó hiba.

Elsőnek akkor ezt nézd meg. Átnézed a csatlakozásokat, ha tudod megnézed 1 másikkal.

Rákérdezhetsz az Astra topikban, mondjuk a motor altopikban vagy az ált. müszakiban, ők többen vannak és előbb juthatsz válaszhoz. :wacko:

Thor barátunk épp nyaral és nem tud neked segíteni, neki is ilyen motor van a gépében. :D

Link to comment
Megosztás:

19 az Induktív impulzusadó - Téves fordulatszám jel.

Tehát a fordulatszám jeladó hiba.

Elsőnek akkor ezt nézd meg. Átnézed a csatlakozásokat, ha tudod megnézed 1 másikkal.

Rákérdezhetsz az Astra topikban, mondjuk a motor altopikban vagy az ált. müszakiban, ők többen vannak és előbb juthatsz válaszhoz. :wacko:

Thor barátunk épp nyaral és nem tud neked segíteni, neki is ilyen motor van a gépében. :D

Hol találom ezt meg szerinted?:wacko: Úgyértem ezt az impulzus adó ketyerét betyerét:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezd az őrületbe kergetni az autóm. Próbáltam keresni a fórumban,de ilyesmit keveset találtam.

Leszívja kb. 3 órán belül az akksit.

Írom a kórismét. :D

C20NE(benzin-gáz), CD felszereltség, nagyzene, akksi: Bosch Sliver 72Ah/640A, generátor és önindító kb egy éve felújítva

Futárkodom az autóval ígyy kialakul szokásként rendszeresen úgy hagyom a rádiót bekapcsolva,ha megállok a kocsival. Nem egyszer előfodult,hogy akár 3-4 órára. Semmi gond nem volt ilyen esetben, pöcröff....viszont nemrégiben egy 2 óra múlva már teljesen off....gyújtás rá, semmi. Akksi ment töltőre.

Másnap kimértük, szívni nem szívja semmi (-0,05-0,07V). Járó motornál viszont mindenfélét mutatott 12-14-ig. Néha stabil 14,3V. Akksira tippeltünk, mivel már kb 4 éves volt.

A mester tanácsára Alphaline hasonló kaliber megvesz 74Ah/640A. 23ezeré.....újra kimér, mostmár járó motornál is stabilan 14,3V.

Kb 3 hét múlva reggelre megint lemerült. Mérés....13-at tölt csak, szívni ismét semmi. Asszonta a nagy melegek nem tesznek jót, mert átveszi a hőt a generátor, felmelegszik, kimegy egy dióda és már rögtön csak 13-at tölt. Feszszab. kikerül, 14,3 megint.

Megnit 3 hét eltelik,elérkezik a tegnapi nap. Megint off. Reggel megyek ráméretni és valszeg generátor felújítás lesz a vége.

Testkábelek cseréje megoldhatja a problémát vagy mélyebben keresgéljük?

Még egy kis zavaró infó: az új akksi cseréje után nem szól a duda (csak bizticsere?)

A középkonzolon is gond van a kezelőszervek műkódésével.

A fűtésfokozatkapcsoló 0-ás és 1-es fokozaton is a 2-est nyomja. Réegebben álló motornál ha pl. 2-esen volt nem ment csak,ha beindítottam. Most már anélkül is megy, nem kell a járó motor, elég neki a gyújtás.

Mellette a 3 kapcsoló sem jó. Hátsóablak fűtés, belső keringető, klíma ki/be. A hátsóablakfűtés kapcsolója néha fordítva működik, néha nem. A másik kettő már egyáltalán nem.

Még egy megfigyelés a motor működésével kapcsolatban. Ált. az alapjáraton pill. fogyasztási érrtékem 700-800/ford-on 2,7-3,3 esetleg 3,5.

Amióta rosszalkodik a töltésem nem akarja elkapni az alapjáratot rendesen; 400-on szenved 10-15 másodpercig és utána egy kis gázfröccs segítséggel nagynehezen beáll 600-ra dadogva, de 3,7-4,0 már az érték. Gyorsításoknál nem érzek változást, de a fogyasztásom is 1-2 literrel megnőtt.

Zárlatos lehet valami? Esetleg jeladó probléma?

Segítsetek lécci!

Ákos

Látom, időközben már oldódott meg a problémákból :wacko:

De nekem testhiba volt a gyanúm, így első olvasatra. Nem kell cserélni, elég ha minden csatlakozót, sarut és minden ami összefügg a testeléssel megpucolsz fémtisztára. Gondolok itt a bal oldalon arra "test csomópontra" ahol összpontosul az összes testkábel :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Hol találom ezt meg szerinted?:D Úgyértem ezt az impulzus adó ketyerét betyerét:D

Üdv!

A főtengely jeladó, a termosztát mögött/alatt van jól eldugva :wacko: Egy talán 5-vagy 6-os imbusz fogja, ha jól emlékszem :wacko:

A másik vége meg a kábelköteg jobb oldalába van befűzve alulról (az 1-es 2-es injektor között) Ez sima csati.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A főtengely jeladó, a termosztát mögött/alatt van jól eldugva :D Egy talán 5-vagy 6-os imbusz fogja, ha jól emlékszem :wacko:

A másik vége meg a kábelköteg jobb oldalába van befűzve alulról (az 1-es 2-es injektor között) Ez sima csati.

Nem ennek a kábele megy el a vezérműfedél fölött? Mert annak a szigetelése kicsit már kivan "öregedve".

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem a főtengely fordulatszám jeladót, de csak annyit látok hogy a szervószivattyú mögé megy be a kábel, semmi többet:( Szigetelése viszont eléggé jól kivan töredezve.

Akkor sanszos, hogy csere lesz :D

Igen, bocsi a szervóval pontosabban be tudtam volna határolni :wacko: Csak a tegnapi 16 óra egysegges vezetés után sikerült itthon aludni 4 órát, szóval voltam már fittebb is :wacko:

Nekem már sikerült úgy kiszenvedni, hogy semmi mást nem kellett bontani hozzá. De nem 5 perc volt :S

Link to comment
Megosztás:

Akkor sanszos, hogy csere lesz :wacko:

Igen, bocsi a szervóval pontosabban be tudtam volna határolni :wacko: Csak a tegnapi 16 óra egysegges vezetés után sikerült itthon aludni 4 órát, szóval voltam már fittebb is :wacko:

Nekem már sikerült úgy kiszenvedni, hogy semmi mást nem kellett bontani hozzá. De nem 5 perc volt :S

Nálad is szarakodott? Én most letördeltem róla a szét öregedett szigetelést, és körbetekertem 2réteg szigetelőszalaggal, de mostmár alapjáraton kivillanik néha a MIL lámpa, és valamikor alig indul el:S Szal valahol bontanom kell egyet, mert az új 25rugó :D

Link to comment
Megosztás:

Nálad is szarakodott? Én most letördeltem róla a szét öregedett szigetelést, és körbetekertem 2réteg szigetelőszalaggal, de mostmár alapjáraton kivillanik néha a MIL lámpa, és valamikor alig indul el:S Szal valahol bontanom kell egyet, mert az új 25rugó :D

Nem szarakodott, csak felújításkor pont a szakadozott kábel miatt cserélni akartam egy itthonlévő zsír újra, amit elvileg Asszonyéhoz adtak még régebben tévedésből. Nah az pont nem volt jó bele. El sem akart vele indulni, csak iszonyat nehezen és volt hibakód, meg durrogás meg minden. Vissza is raktam a régit :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Nem szarakodott, csak felújításkor pont a szakadozott kábel miatt cserélni akartam egy itthonlévő zsír újra, amit elvileg Asszonyéhoz adtak még régebben tévedésből. Nah az pont nem volt jó bele. El sem akart vele indulni, csak iszonyat nehezen és volt hibakód, meg durrogás meg minden. Vissza is raktam a régit :D

És hogyan tudtad kiszedni? Mert én néztem hozzá, de valami 3-4cikkszámút is ír ehhez a motorhoz, és nem tudom melyik lenne jó bele:S Mert van 6ezerér HansPries márkában 12 38 914 es cikkszámon.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.