Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Egyszerre probalok valaszolni a ket hszre.

Hogyne ereznem. Orulok ha a nyari van fent mert legalabb nem er le a tukor kanyarban. Szinte csak varosban megyek vele bpesten. Nyilvan figyelni kell ra, de aki nem figyel az akarmilyen ballonost szetcsaphat. Tok kenyelmesen jarok vele.

A telim 16os, de ezzel nem csapatunk temposan. :D

Semmi baj a 17es kerekkel csak kompromisszumokkal jar.

Link to comment
Megosztás:

Nekem elég volt feltenni a 14-es gyári helyett a 15-ös rendőrfelnit, 185 helyett 195-ös gumival, és kapásból romlott a fékhatásom, a gyorsulásom, valamint a kormányon is érezni hogy et49 helyett et46-s a felni.

Na már most egy 17-es alu az még sok sok kilóval nehezebb mint egy akármilyen lemez, a gyárinál meg jóval, ráadásul peres gumival biztos nagyon szereti a kiváló magyar utakat.

A fékhatás miért romlik nagyobb kerékkel,szélesebb gumival?

Nekem ET37 a nyári felnim de nem érzek semmi feltűnő különbséget a lemezhez képest,de mondjuk az ET42 asszem(D Corsáé)

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert egyrészt nehezebb, másrészt egy nagyobb felninek nagyobb az inerciája. (ugyanaz a tömeg nagyobb átmérőn helyezkedik el, tehát megnő az erőkar) Innentől kapásból nehezebb megofgni azt a forgó tömeget, egy szélesebb gumi nagyobb tapadását meg szerintem nem kell részleteznem.

Link to comment
Megosztás:

Javaslom egyszer probalj ki egy olyan nem gyari felnit, ami mondjuk nem 50kg felgumizva aztan hallgatom a tapasztalatokat...

:lol: te mit szólsz bele amikor még csak 3 éve használsz különbözö 17-eseket? :D én most qrva jól érzem magam a 14-esekkel, úgyhogy csak az a jó :lol:
Link to comment
Megosztás:

Egyszerre probalok valaszolni a ket hszre.

Hogyne ereznem. Orulok ha a nyari van fent mert legalabb nem er le a tukor kanyarban. Szinte csak varosban megyek vele bpesten. Nyilvan figyelni kell ra, de aki nem figyel az akarmilyen ballonost szetcsaphat. Tok kenyelmesen jarok vele.

A telim 16os, de ezzel nem csapatunk temposan. :D

Semmi baj a 17es kerekkel csak kompromisszumokkal jar.

Például autópályamatrica, meg a mögötted haladó kürtje, ha kátyúhoz érsz! :D:D:D Na meg parkolás... Nem lehet parkolni például magas padkára sem, csak különös óvatossággal!!! Aztán ott a kedvencem, amit a legtöbb peres-gumis ember nem fog fel... 1.4-es motorhoz felteszi a 205 széles gumit, és csodálkozik, hogy a 60 lóból marad 20 öszvér... Nagy kerék-nagy motor!!! Nekem az 1.6 16V-oson is érezni, hogy a kisebb felnikkel fürgébb.

Egyébként mindegy, hogy hány kiló a felnid... a nagyobb felni lehet könnyebb, mint a kisebb acélfelni, csak míg az acélfelni súlyának nagy része közelebb van az agyhoz, addig az alufelnié kintebb kerül... Hogy miért? Nagyobb az átmérője, ezért az anyagtöbblet pár centivel hosszabb erőkarral kapja a hajtást, lendítést... és ugye a lendület meg a sebesség négyzetével szorozva a tömeg... A tömeg meg nem a felni közepén van, és nem is a küllők, vagy a felniprofilon, hanem a peremeknél. Tulajdonképpen a legnagyobb tömeg kikerül a felni szélére... plussz a gumi, ami 17-es esetén jóval nehezebb...

legjobb teszt az a kötélre kötött vaslap... megpörgeted, és megnézed meddig száll el... utána hosszabbra kötöd, megpörgeted, és ismét megnézed mennyire száll el... a hosszabb madzagon pörgetett azonos súlyú vaslap messzebb repül. Szerintem tehát alufelni ide, vagy oda... nehezebb megfogni, és gyorsítani. De ez csak személyes vélemény...

Jah! És a gumik ára! :) egy 17-esre a középkategóriás gumiszett annyi, hogy már téli-nyári kijönne 14-esre. Astra esetén csak fanatizmus esetén merem ajánlani! :)

Link to comment
Megosztás:

Mindenki elfeledkezik a kerék kerületéről, csak átmérőzik, meg peresgumizik. 17-es malomkerékre raknék egy 70-es magasságút, mint a 13-asra, akkor nem csodálkoznék, ha sz?r lenne a fék, meg alig menne. Viszont 20kmh-nál lelőne a trafi 69-cel. :D

Nem fér e fejembe, hogy egy szélesebb gumival hogy romolhat a fékhatás és ugye plusz kanyarstabilitást se ad.

Bár én csak 14"-os 185-ös gumikkal járok, de jobb, mint a judit 13". Könnyebb a kormányt tekerni, fog a fék mint a barom, nem csúszik meg a kerék olyan könnyen (gondolom ehhez nincs köze a plusz 1 centi szélességnek) és gyorsulásban semmit nem vettem észre, mert a 13"-os guminak megfelelő külső kerületű kerék van a kocsimon, 14"-os verzióban.

(17"-nál már tényleg van akkora súrlódás, hogy észrevenni a gyorsuláson, hja bocs, a gumi szélessége adja a súrlódást, nem a felni mérete. :D )

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segitséget.Csak érdeklödtem'hogy a 17 felnik elférnek e az astra alatt.

Akkor maradok a 15 felninél.

Beszeltem egy gumis ismerössel es ő ajanlott egy felnit gumival a gumi merete 185/50/R15 a felni ET nem tudom de azt mondat astra ra jo.

185/55 R15 lesz a helyes méret, de én azt nem igazán ajánlom, a lehető legdrágább a váltóméretek közül.

Próbáld meg inkább a 195/50 r15-öt, hidd el sokkal olcsóbb lesz gumit venned.

Nekem a télim 185/55 15-ös, az egyik elsőm elszállt, 23 ezer volt pótolni...

Link to comment
Megosztás:

Például autópályamatrica, meg a mögötted haladó kürtje, ha kátyúhoz érsz! :D:D:D Na meg parkolás... Nem lehet parkolni például magas padkára sem, csak különös óvatossággal!!! Aztán ott a kedvencem, amit a legtöbb peres-gumis ember nem fog fel... 1.4-es motorhoz felteszi a 205 széles gumit, és csodálkozik, hogy a 60 lóból marad 20 öszvér... Nagy kerék-nagy motor!!! Nekem az 1.6 16V-oson is érezni, hogy a kisebb felnikkel fürgébb.

Egyébként mindegy, hogy hány kiló a felnid... a nagyobb felni lehet könnyebb, mint a kisebb acélfelni, csak míg az acélfelni súlyának nagy része közelebb van az agyhoz, addig az alufelnié kintebb kerül... Hogy miért? Nagyobb az átmérője, ezért az anyagtöbblet pár centivel hosszabb erőkarral kapja a hajtást, lendítést... és ugye a lendület meg a sebesség négyzetével szorozva a tömeg... A tömeg meg nem a felni közepén van, és nem is a küllők, vagy a felniprofilon, hanem a peremeknél. Tulajdonképpen a legnagyobb tömeg kikerül a felni szélére... plussz a gumi, ami 17-es esetén jóval nehezebb...

legjobb teszt az a kötélre kötött vaslap... megpörgeted, és megnézed meddig száll el... utána hosszabbra kötöd, megpörgeted, és ismét megnézed mennyire száll el... a hosszabb madzagon pörgetett azonos súlyú vaslap messzebb repül. Szerintem tehát alufelni ide, vagy oda... nehezebb megfogni, és gyorsítani. De ez csak személyes vélemény...

Jah! És a gumik ára! :) egy 17-esre a középkategóriás gumiszett annyi, hogy már téli-nyári kijönne 14-esre. Astra esetén csak fanatizmus esetén merem ajánlani! :)

Dudaljon. Kovetesi tavolsag be nem tartasa stb..

16os a legkisebb kerek amit fel tudok tenni ugyh lepjunk tul a 14es a kiralyon. Kanyarodni is kell meg atvinni az erot. 195 van rajta, gyari szelesseg. Nem fogja vissza. De nyilvan nem tudom mert sose hasznaltam ilyet.

A gumik arat most hanyagolhatjuk, nem turkalnek senkinel.

Link to comment
Megosztás:

Például autópályamatrica, meg a mögötted haladó kürtje, ha kátyúhoz érsz! :D :D :D Na meg parkolás... Nem lehet parkolni például magas padkára sem, csak különös óvatossággal!!! Aztán ott a kedvencem, amit a legtöbb peres-gumis ember nem fog fel... 1.4-es motorhoz felteszi a 205 széles gumit, és csodálkozik, hogy a 60 lóból marad 20 öszvér... Nagy kerék-nagy motor!!! Nekem az 1.6 16V-oson is érezni, hogy a kisebb felnikkel fürgébb.

Egyébként mindegy, hogy hány kiló a felnid... a nagyobb felni lehet könnyebb, mint a kisebb acélfelni, csak míg az acélfelni súlyának nagy része közelebb van az agyhoz, addig az alufelnié kintebb kerül... Hogy miért? Nagyobb az átmérője, ezért az anyagtöbblet pár centivel hosszabb erőkarral kapja a hajtást, lendítést... és ugye a lendület meg a sebesség négyzetével szorozva a tömeg... A tömeg meg nem a felni közepén van, és nem is a küllők, vagy a felniprofilon, hanem a peremeknél. Tulajdonképpen a legnagyobb tömeg kikerül a felni szélére... plussz a gumi, ami 17-es esetén jóval nehezebb...

legjobb teszt az a kötélre kötött vaslap... megpörgeted, és megnézed meddig száll el... utána hosszabbra kötöd, megpörgeted, és ismét megnézed mennyire száll el... a hosszabb madzagon pörgetett azonos súlyú vaslap messzebb repül. Szerintem tehát alufelni ide, vagy oda... nehezebb megfogni, és gyorsítani. De ez csak személyes vélemény...

Jah! És a gumik ára! :) egy 17-esre a középkategóriás gumiszett annyi, hogy már téli-nyári kijönne 14-esre. Astra esetén csak fanatizmus esetén merem ajánlani! :)

Magas padkára állás... Aki nem tud lendület nélkül fölállni egy padkára, az nem fog földobni 17-est (ha mégis, akkor meg meg is érdemli.. :D ) A kátyúkat meg 14-el is kerülgettem, 16-al is kerülgetem. Arról ha odab.sszák, nem a kerék tehet. Nem kell odab.szni. Többeknek is sikerült már így közlekedni, nem lehetetlen. Ettől függetlenül, azért mert nincs annyi gumi rajta, egy rendes felni még nem papírból van. :rolleyes: Emberfüggő, valaki egy 17-es Alessioval is eljár úgy, hogy egyszer nem üti le, van aki a 13-as acélra is csomót tud kötni olyan suta. Olyat kell venni, amit Ő tud használni. Ha tudja magáról, hogy állandóan leveri, akkor valszeg nem fog nagyfelni peres gumi kombót föltenni. Nekem a valamikori 60 lovas szívódízelemen van fönt a 205/45-16, és járóképes. Sőt, még el is lehet indulni vele, pedig nincs benne felező. Cserébe lehet vele kanyarodni is és nem csak kettesben. A tömegáthelyeződés gyakorlatilag számolható, az autóban sokkal kevésbé érezni, mint azt, hogy nem nyúlik oldalra, mint a ballonos gumi és hidd el, az sokkal jobban tud érdekelni az autóban, mint az, hogy éppen hol van a felni súlypontja. :D

Link to comment
Megosztás:

Tavasszal kicsit csinosítgatom a gépet. Szeretnék felnit rá! Van valakinek ötlete, és tapasztalata ,hogy hol és milyet éri meg venni?

14"-ost (4x100) szeretnék az Astrára.

Link to comment
Megosztás:

Magas padkára állás... Aki nem tud lendület nélkül fölállni egy padkára, az nem fog földobni 17-est (ha mégis, akkor meg meg is érdemli.. :D ) A kátyúkat meg 14-el is kerülgettem, 16-al is kerülgetem. Arról ha odab.sszák, nem a kerék tehet. Nem kell odab.szni. Többeknek is sikerült már így közlekedni, nem lehetetlen. Ettől függetlenül, azért mert nincs annyi gumi rajta, egy rendes felni még nem papírból van. :rolleyes: Emberfüggő, valaki egy 17-es Alessioval is eljár úgy, hogy egyszer nem üti le, van aki a 13-as acélra is csomót tud kötni olyan suta. Olyat kell venni, amit Ő tud használni. Ha tudja magáról, hogy állandóan leveri, akkor valszeg nem fog nagyfelni peres gumi kombót föltenni. Nekem a valamikori 60 lovas szívódízelemen van fönt a 205/45-16, és járóképes. Sőt, még el is lehet indulni vele, pedig nincs benne felező. Cserébe lehet vele kanyarodni is és nem csak kettesben. A tömegáthelyeződés gyakorlatilag számolható, az autóban sokkal kevésbé érezni, mint azt, hogy nem nyúlik oldalra, mint a ballonos gumi és hidd el, az sokkal jobban tud érdekelni az autóban, mint az, hogy éppen hol van a felni súlypontja. :D

2 hete a céges skodát odavágtam egy kátyúba. Felni nem sérült, de a gumi igen. Nem rajtam múlt... A 2 centis vízben nem látszott a 10 centi mély gödör... Szóval lehet óvatoskodni, de a legtöbb ilyen malőr még a rutinos óvatosakkal is kibaxik... Jah! 30-al gurultam a pocsolyába, de a kátyú pont akkora volt a víz alatt, hogy majdnem kiszakadt a futómű is...

Aztán egyszer tömör tégla esett elém éjfélkor, amit nem tudtam sehogyan elkerülni... nem rajtam múlt, de a felni ismét megúszta... 165/70R14... ez mondjuk 16-17-es alu esetén felni kukázás... és nem rajtam múlt egyik sem!!!

Link to comment
Megosztás:

15" vegyél,az mutat rajta,új vagy használt lenne?

Valóban a 15"-os jobban mutat, de "ezekre" utakra inkább elég a 14"-os.

Az megy, hogy új avagy használt mindegy, ha árban elfogadható!

Link to comment
Megosztás:

Valóban a 15"-os jobban mutat, de "ezekre" utakra inkább elég a 14"-os.

Az megy, hogy új avagy használt mindegy, ha árban elfogadható!

A 14" nem fog mutatni rajta,de Te tudod...

Használtat kapsz olcsón,de azok olyanok is <_< amúgy használtba is ki lehet fogni jót,szépet(Én is ilyet vettem 15"-ba 40K-ért)

Ha már egyszer beruházol rá,mert "csinosítani"akarod az autót szánj rá kicsit többet,mert egy szép felni nagyot dob az autón :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A RacingLine márkájú felnikről tud valaki valamit mondani?

Egyik jó ismerősöm mondta, hogy ha egy mód van rá akkor német felnit vegyek.

Úgy tudom ez pont nem az, de árban elég jónak tűnik. Ráadásul új! De tudom ez édes kevés!

Tehát? Valakinek valami tapasztalata esetleg?

Link to comment
Megosztás:

A RacingLine márkájú felnikről tud valaki valamit mondani?

Egyik jó ismerősöm mondta, hogy ha egy mód van rá akkor német felnit vegyek.

Úgy tudom ez pont nem az, de árban elég jónak tűnik. Ráadásul új! De tudom ez édes kevés!

Tehát? Valakinek valami tapasztalata esetleg?

Magam nem ismerem ezt a felnit, de az biztos, hogy újak esetén elég borsos lehet a vételár. Amennyiben használtat vennél, úgy érdemes inkább a gyári felnik között keresgélni, azok jóval erősebbek és időtállóbbak, mint ezek az olcsóbb kategóriás megoldások.

Link to comment
Megosztás:

Magam nem ismerem ezt a felnit, de az biztos, hogy újak esetén elég borsos lehet a vételár. Amennyiben használtat vennél, úgy érdemes inkább a gyári felnik között keresgélni, azok jóval erősebbek és időtállóbbak, mint ezek az olcsóbb kategóriás megoldások.

A szívem inkább az eredeti felé húz mindig és ezért is ragaszkodom a gyári Opel felnihez, de 14"-ba nem sok a válaszási lehetőség. Van egy típus, ami után vadászok egy ideje, ami a képen is látszik. Csak 14"-osba jó állapotban lévőt nehéz találni. Egyébként, ha vennék egy karcosat és felújítatnám akkor meg ugyanott vagyok, hogy már sokba jönne ki és annyit meg nem érne így.

5803690_1_644x461_opel-alufelni-nyari-gumikal-egyeb-telepules.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.