aztec Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 márhogy az Antié mekkora lenne? :D nem erre gondoltam konkrétan :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Cartársak!Honnan lehet megtudni, hogy egy ültetőrugó mennyit ültet?Szemrevételezéssel?Hm? :?: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Ha nincs rajta semmi iromány, akkor szerintem csak próbával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Ha nincs rajta semmi iromány, akkor szerintem csak próbával. Aztecnak menne a dolog, mivel a gép, ami alatt már eredetileg volt még peres 205/60-13 gumival volt szerelve valami spéci felnivel, így sajnos nem tudom megállapítani a dolgot. Viszont láttatlanba értelemszerűen nem vesz ilyesmit, én viszont nagyon szeretnék neki segíteni. Tamástalan vagyok.Amúgy piros színű, de sajnos kb. ennyi. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Cartársak!Honnan lehet megtudni, hogy egy ültetőrugó mennyit ültet?Szemrevételezéssel?Hm? :?: Nekem is piros! Enzo típusú és 35mm-t ültet ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
GPont Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Szóval Te foglalkozol ilyennel? Ami a C oszlopodon van az saját termés?Igen saját, de az még csak a gyári szellőző átalakítása. Közben jött más ötlet erre vonatkozólag, na majd az lesz üvexálas. Nem akarnál egy rövid leírást alkotni magáról a folyamatról? 1-2 helyen lehet olvasni a neten erről , de hátha valami újat mondanál. Őszinte leszek: nem. Nem sajnálom az infót, de én is csak tanulgatom. Eddíg pár átalakításon kívül csak két teljesen saját "művem" van: egy hűtőmaszk, és a közdarab, Ancsám hátsólámpái között. Tehát gyakorlat és tapasztalat híján inkább nem írnék még több baromságot, mint általában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GPont Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Ha a telók nincsenek kicserélve, csak ültetőrugók vannak a kocsi alatt, akkor nem történhet olyan, hogy egy kirugózásnál kiugrik a rugó a helyéről? Tudom, láma vagyok... :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Ha nem úgy lett vágva a rugó, akkor nem valószínű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GPont Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Akkor az ültetőrugó ugyanolyan hosszú, mint a gyári? Bocs, hogy értetlenkedek, de nem vágom, hogy hogyan engedi lejjebb a kocsit egy, a gyárival megegyező hosszú rugó, ráadásul úgy, hogy még keményebb is. :? És még csak fel sem koppan minden kavicson. Erre vannak a progresszív rugók? Igazából azért érdekelne a dolog, mert valahogy le kellene szedni a kocsimat az égből, de nem akarok ennél sokkal keményebb futóművet. Most úgy tíz centi (!) van a kerék teteje, meg a sárvédőív között, úgyhogy nem csoda, hogy 65/75mm-t ültet az egyik cég rugója, amit találtam a neten. Még egy láma kérdés: az ültetőrugókat össze szabad ereszteni a gyári telókkal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabyka Elküldve Március23, 2005 Megoszt Elküldve Március23, 2005 Akkor az ültetőrugó ugyanolyan hosszú, mint a gyári? Bocs, hogy értetlenkedek, de nem vágom, hogy hogyan engedi lejjebb a kocsit egy, a gyárival megegyező hosszú rugó, ráadásul úgy, hogy még keményebb is. :? És még csak fel sem koppan minden kavicson. Erre vannak a progresszív rugók? Igazából azért érdekelne a dolog, mert valahogy le kellene szedni a kocsimat az égből, de nem akarok ennél sokkal keményebb futóművet. Most úgy tíz centi (!) van a kerék teteje, meg a sárvédőív között, úgyhogy nem csoda, hogy 65/75mm-t ültet az egyik cég rugója, amit találtam a neten. Még egy láma kérdés: az ültetőrugókat össze szabad ereszteni a gyári telókkal? Az ültetőrugó rövidebb mint a gyári ha egymás mellé teszed őket, de sokkalta keményebb! Asszem 35-40mm-ig össze lehet engedni a gyári telókat + az ültetőrugót! Egy kis olvasnivaló : http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=...s&kat_id=003002 Link to comment Megosztás: More sharing options...
GPont Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 Egy kis olvasnivaló :http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=kat_reszletes_leiras&kat_id=003002 Tanulságos olvasmány... Asszem utánanézek, nincs-e valami más Opelben rövidebb gátló+teló kombináció. Gyárilag akkora hasmagasság van, hogy simán beleférne 20-30mm. Jobban is nézne ki, meg nem billenne annyira a kaszni. Bár az most sem jellemző. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 No az enyémben is piros vogtland-ok vannak -35mm-esek :D Én is féltem tőle, hogy kiugorhat, de akkor belegondoltam, hogy úgysem naon szoktam megreptetni a gépe, így kicsit megnyugodtam. :P Aztán tovább gondoltam, pl. kerékcserénél fel kel ám emelni a kocsit :smt017 no akkor megint elbizonytalanodtam. A lényeg, ahhogy Szabyka írta, oan 40 mm-ig össze lehet engedni a gyári gátlóva, nem is koppan fel a gátló, meg még ki sem engedi a rugacsot ugrani. Ha ennél nagyobb ültetésű rukót rak alá, akkor már szükséges a csere főleg a gátló hossza és a rugó mérete közötti különbség miatt, mer itt már ugorhat, nomeg persze össze is koppankat a gátló, ami érdekes meglepetést okozhat és tengeribetegséghez is vezethet, ha kipukkan :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 Figyu már! A WM sportdobokról tud valaki valamit? (persze az árán kívűl, azt én is látom) :D Oanra gondolok, hogy áteresztő e, vagy nem, meg rozsdamentes ill. saválló, stb. Köszönve előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BlackCat Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 Nekem is túl sokat ültet a rugóm,és bizony felkoppan!Jó csúnya hangja is van olyankor!Állítólag van felénk egy srác,aki fel tudja keményíteni,meg vágni a szárából is.Ráférne a vasra! :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március24, 2005 Megoszt Elküldve Március24, 2005 A magnum tuningot hanyagolnám a helyetekben. :D A gátlónak nem a legfontosabb paramétere a kirugózási hossz. Ültetésnél sem ezt kell elsődlegesen figyelembe venni. Inkább a munka- pontját kell figyelni, mert ugye ha a gyári gátlóval ülteted, annak az ültetés nagyságával arányos távolságban elmászik a munkapontja, és hamarabb tönkremegy. Valamint rövidebb rugózási útra keményebb kell legyen a gátló, hogy kivédje a felütést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GPont Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 Csak megvizsgálom én azokat a Kadett teló-rugó kombinációkat! :idea: Hátha rövidebbek pár centivel. Most viszont projekt elnapolva... Jött más, amire jobban kell a pénz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Viper Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 A gátlónak nem a legfontosabb paramétere a kirugózási hossz. Ültetésnél sem ezt kell elsődlegesen figyelembe venni. Inkább a munka- pontját kell figyelni, mert ugye ha a gyári gátlóval ülteted, annak az ültetés nagyságával arányos távolságban elmászik a munkapontja, és hamarabb tönkremegy. Valamint rövidebb rugózási útra keményebb kell legyen a gátló, hogy kivédje a felütést. Nem tudsz esetleg valakit, aki felkeményítené a gyári gátlóimat? Nekem is ültetve van a verda fehér Vogtland rugókkal (-35mm) és hát felfelé eléggé engednek a gátlók, lefele meg ugye a rugó miatt meg kemény! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 Kárászy, Katona... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Viper Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 Kárászy, Katona... Köszi! Esetleg a Katonának tudsz valami elérhetőséget? A kárászyt már hívtam és majdnem annyiért keményítenek, mint amennyiért veszek új már keményebb gátlókat!!!! :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vajda Tivadar Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 A rugókat gyári telóval max 40mm-ig válasszátok!!!De néha már ez is tud meglepetést okozni egy jól sikerült buli utánni havari kör hazaszállitásánál (4-5-((((6-7!))))) ) emberkével!Föleg ha már nem a legjobb a teló! 40 mm-nél nagyobb ültetésnél érdemes megvenni a rugót gyártó cég gátlóit-Néha olcsobb mint a keményités ill. a után gyártott! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 Sajnos az ilyen táblázatok is irányadóak csak, hiszen általában csak bővebb típuskörre vonatkoznak, azaz pl. "Astra F 1.6". Namost ezen a típuscsaládon belül is lehet több mint 100kg eltérés, és ez akár 1cm különbséget is eredményezhet a megadotthoz képest. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Március25, 2005 Megoszt Elküldve Március25, 2005 Ebben tuti van vmi, ugyanis mikor én is kérdeztem csergőben hogy mennyié lönne gyári rugesz előre, a srác megkérdezte klima or not klima... mondom van.. de mi köze a rugóhoz... Mire nehezebb a kocsi, erősebb a rugó.. ui: még nem tom mit teszek a törött rugó helyére :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Március27, 2005 Megoszt Elküldve Március27, 2005 Bocs hogy így beszólok, csak pár mantás ötlet. Mantába pl. IZS rugó vágva tök jó a sárga konikhoz. Bazi kemény, nem lesz vele gond. Hátulra a merev tengely miatt, mint ladás rallysok szokták, hogy biztosan el ne mozduljon a rugó, a híd alá két csík biztonsági őv duplán hajtava és csavarozva a kasztnihoz. Kicsit barbár, de ez van. Így is lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opeltds Elküldve Március28, 2005 Megoszt Elküldve Március28, 2005 sziasztok!!! Én azt hallotam ha kipufog szertném tunningolni akkor azt csínáljam hogy: kiszed akatalizátor meg a középső dob és helyete egy cső!! mert van elég folytás a a hátsó doba!! nekem egy turbó astrám van isuzu motoros abba is jó ez a megoldás! neki egy corsába ment a dolog és neki 20 lovat jelentet neki is diezel volt!! köszi a segítséget!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Március28, 2005 Megoszt Elküldve Március28, 2005 neki 20 lovat jelentet :shock: Az ki van csukva! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts