Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

Ha nincs rajta semmi iromány, akkor szerintem csak próbával.

Aztecnak menne a dolog, mivel a gép, ami alatt már eredetileg volt még peres 205/60-13 gumival volt szerelve valami spéci felnivel, így sajnos nem tudom megállapítani a dolgot.

Viszont láttatlanba értelemszerűen nem vesz ilyesmit, én viszont nagyon szeretnék neki segíteni.

Tamástalan vagyok.Amúgy piros színű, de sajnos kb. ennyi. :D

Link to comment
Megosztás:

Szóval Te foglalkozol ilyennel? Ami a C oszlopodon van az saját termés?
Igen saját, de az még csak a gyári szellőző átalakítása. Közben jött más ötlet erre vonatkozólag, na majd az lesz üvexálas.

Nem akarnál egy rövid leírást alkotni magáról a folyamatról?

1-2 helyen lehet olvasni a neten erről , de hátha valami újat mondanál.

Őszinte leszek: nem. Nem sajnálom az infót, de én is csak tanulgatom. Eddíg pár átalakításon kívül csak két teljesen saját "művem" van: egy hűtőmaszk, és a közdarab, Ancsám hátsólámpái között. Tehát gyakorlat és tapasztalat híján inkább nem írnék még több baromságot, mint általában.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az ültetőrugó ugyanolyan hosszú, mint a gyári? Bocs, hogy értetlenkedek, de nem vágom, hogy hogyan engedi lejjebb a kocsit egy, a gyárival megegyező hosszú rugó, ráadásul úgy, hogy még keményebb is. :? És még csak fel sem koppan minden kavicson. Erre vannak a progresszív rugók?

Igazából azért érdekelne a dolog, mert valahogy le kellene szedni a kocsimat az égből, de nem akarok ennél sokkal keményebb futóművet. Most úgy tíz centi (!) van a kerék teteje, meg a sárvédőív között, úgyhogy nem csoda, hogy 65/75mm-t ültet az egyik cég rugója, amit találtam a neten.

Még egy láma kérdés: az ültetőrugókat össze szabad ereszteni a gyári telókkal?

Link to comment
Megosztás:

Akkor az ültetőrugó ugyanolyan hosszú, mint a gyári? Bocs, hogy értetlenkedek, de nem vágom, hogy hogyan engedi lejjebb a kocsit egy, a gyárival megegyező hosszú rugó, ráadásul úgy, hogy még keményebb is. :? És még csak fel sem koppan minden kavicson. Erre vannak a progresszív rugók?

Igazából azért érdekelne a dolog, mert valahogy le kellene szedni a kocsimat az égből, de nem akarok ennél sokkal keményebb futóművet. Most úgy tíz centi (!) van a kerék teteje, meg a sárvédőív között, úgyhogy nem csoda, hogy 65/75mm-t ültet az egyik cég rugója, amit találtam a neten.

Még egy láma kérdés: az ültetőrugókat össze szabad ereszteni a gyári telókkal?

Az ültetőrugó rövidebb mint a gyári ha egymás mellé teszed őket, de sokkalta keményebb!

Asszem 35-40mm-ig össze lehet engedni a gyári telókat + az ültetőrugót!

Egy kis olvasnivaló : http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=...s&kat_id=003002

Link to comment
Megosztás:

Tanulságos olvasmány...

Asszem utánanézek, nincs-e valami más Opelben rövidebb gátló+teló kombináció. Gyárilag akkora hasmagasság van, hogy simán beleférne 20-30mm. Jobban is nézne ki, meg nem billenne annyira a kaszni. Bár az most sem jellemző. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

No az enyémben is piros vogtland-ok vannak -35mm-esek :D

Én is féltem tőle, hogy kiugorhat, de akkor belegondoltam, hogy úgysem naon szoktam megreptetni a gépe, így kicsit megnyugodtam. :P

Aztán tovább gondoltam, pl. kerékcserénél fel kel ám emelni a kocsit :smt017 no akkor megint elbizonytalanodtam.

A lényeg, ahhogy Szabyka írta, oan 40 mm-ig össze lehet engedni a gyári gátlóva, nem is koppan fel a gátló, meg még ki sem engedi a rugacsot ugrani.

Ha ennél nagyobb ültetésű rukót rak alá, akkor már szükséges a csere főleg a gátló hossza és a rugó mérete közötti különbség miatt, mer itt már ugorhat, nomeg persze össze is koppankat a gátló, ami érdekes meglepetést okozhat és tengeribetegséghez is vezethet, ha kipukkan :D

Link to comment
Megosztás:

A magnum tuningot hanyagolnám a helyetekben. :D

A gátlónak nem a legfontosabb paramétere a kirugózási hossz.

Ültetésnél sem ezt kell elsődlegesen figyelembe venni. Inkább a munka-

pontját kell figyelni, mert ugye ha a gyári gátlóval ülteted, annak az

ültetés nagyságával arányos távolságban elmászik a munkapontja, és

hamarabb tönkremegy. Valamint rövidebb rugózási útra keményebb

kell legyen a gátló, hogy kivédje a felütést.

Link to comment
Megosztás:

A gátlónak nem a legfontosabb paramétere a kirugózási hossz.

Ültetésnél sem ezt kell elsődlegesen figyelembe venni. Inkább a munka-

pontját kell figyelni, mert ugye ha a gyári gátlóval ülteted, annak az

ültetés nagyságával arányos távolságban elmászik a munkapontja, és

hamarabb tönkremegy. Valamint rövidebb rugózási útra keményebb

kell legyen a gátló, hogy kivédje a felütést.

Nem tudsz esetleg valakit, aki felkeményítené a gyári gátlóimat?

Nekem is ültetve van a verda fehér Vogtland rugókkal (-35mm)

és hát felfelé eléggé engednek a gátlók, lefele meg ugye a rugó miatt

meg kemény! :D

Link to comment
Megosztás:

A rugókat gyári telóval max 40mm-ig válasszátok!!!De néha már ez is tud meglepetést okozni egy jól sikerült buli utánni havari kör hazaszállitásánál (4-5-((((6-7!))))) ) emberkével!Föleg ha már nem a legjobb a teló! 40 mm-nél nagyobb ültetésnél érdemes megvenni a rugót gyártó cég gátlóit-Néha olcsobb mint a keményités ill. a után gyártott!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az ilyen táblázatok is irányadóak csak, hiszen általában

csak bővebb típuskörre vonatkoznak, azaz pl. "Astra F 1.6". Namost

ezen a típuscsaládon belül is lehet több mint 100kg eltérés, és ez akár

1cm különbséget is eredményezhet a megadotthoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Ebben tuti van vmi, ugyanis mikor én is kérdeztem csergőben hogy mennyié lönne gyári rugesz előre, a srác megkérdezte klima or not klima... mondom van.. de mi köze a rugóhoz...

Mire nehezebb a kocsi, erősebb a rugó..

ui: még nem tom mit teszek a törött rugó helyére :oops:

Link to comment
Megosztás:

Bocs hogy így beszólok, csak pár mantás ötlet.

Mantába pl. IZS rugó vágva tök jó a sárga konikhoz.

Bazi kemény, nem lesz vele gond. Hátulra a merev tengely miatt, mint ladás rallysok szokták, hogy biztosan el ne mozduljon a rugó, a híd alá két csík biztonsági őv duplán hajtava és csavarozva a kasztnihoz.

Kicsit barbár, de ez van. Így is lehet.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!!!

Én azt hallotam ha kipufog szertném tunningolni akkor azt csínáljam hogy: kiszed akatalizátor meg a középső dob és helyete egy cső!!

mert van elég folytás a a hátsó doba!! nekem egy turbó astrám van isuzu motoros abba is jó ez a megoldás! neki egy corsába ment a dolog és neki 20 lovat jelentet neki is diezel volt!!

köszi a segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.