Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Astra G tulajdonos lettem én is,érdekelne ha a hátsó ajtóba szeretnék hangszórót aplikálni,

ahhoz vezetékeznem is kell,vagy már van ott.Esetleg a kalaptartóra szereljek,valami tapasztalatot

tud adni valaki.Ha már van a fórumon erről írás hol keressem?Egyelőre erősítő,szubláda nélkül gondolkodom.

Köszi Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G tulajdonos lettem én is,érdekelne ha a hátsó ajtóba szeretnék hangszórót aplikálni,

ahhoz vezetékeznem is kell,vagy már van ott.Esetleg a kalaptartóra szereljek,valami tapasztalatot

tud adni valaki.Ha már van a fórumon erről írás hol keressem?Egyelőre erősítő,szubláda nélkül gondolkodom.

Köszi Zoli

Szia!

Én nemrég építettem be két Astrába is, a B oszlopig van elkábelezve, vagyis ha az ajtónál a csatlakozót szétszeded, akkor ott találod meg.

13-as hangszoró megy bele, a gyári 3 csavarosnak van kifurva, de kiemelőkeret nem kell, csak 4db lyukat kell furni a csavaroknak.

Ha bármiben segíthetek szólj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G tulajdonos lettem én is,érdekelne ha a hátsó ajtóba szeretnék hangszórót aplikálni,

ahhoz vezetékeznem is kell,vagy már van ott.Esetleg a kalaptartóra szereljek,valami tapasztalatot

tud adni valaki.Ha már van a fórumon erről írás hol keressem?Egyelőre erősítő,szubláda nélkül gondolkodom.

Köszi Zoli

Ezt ill. a hifi topicot olvasd végig ott megtalálsz mindent ami ehhez kell. Ha bármiben segíthetek szólj bátran!

Imy!

Ez az ajtóban lévő csatlakozó? Nekem nincs hátul semmilyen elektromos cucc ezért nekem van egyáltalán ott csati? Nem emlékszem ilyesmire.

Link to comment
Megosztás:

Imy!

Ez az ajtóban lévő csatlakozó? Nekem nincs hátul semmilyen elektromos cucc ezért nekem van egyáltalán ott csati? Nem emlékszem ilyesmire.

Hát ha sem elektronyos ablak, sem kpzár, sem hangszóró, akkor minek is oda madzag? El tudom képzelni, hogy "kispórolják" a hátsó ajtóból.

Link to comment
Megosztás:

Ezt ill. a hifi topicot olvasd végig ott megtalálsz mindent ami ehhez kell. Ha bármiben segíthetek szólj bátran!

Imy!

Ez az ajtóban lévő csatlakozó? Nekem nincs hátul semmilyen elektromos cucc ezért nekem van egyáltalán ott csati? Nem emlékszem ilyesmire.

Központi zár sincs? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én még csak 5 napja vagyok tulajdonosa egy Classic II caravannak,de máris merültek fel bennem kérdések.

Megoldható-e, hogy az ablaktörlő "tanítható" legyen? (Corsa C-ben /a lecserélt darab/ ha az ablaktörlő bajuszkarját bekapcsoltam majd kikapcsoltam akkor a következő bekapcsoláskor az előzőleg "betanított" időközönként törölt a lapát)

A belső lámpát ki lehet-e kapcsolni? (Nyitott ajtó mellett nem mindíg van szükség belső világításra)

Caravan változatnál a csomagtér padló filc borítását hogyan lehet "lenttartani" ? ( az ajtó zárjánál a pótkerés fölött kicist felkunkorodik a filc és ez zavaró számomra)

hirtelen ennyi jutott eszembe.

válaszokat előre is THX

üdv:

snoop

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én még csak 5 napja vagyok tulajdonosa egy Classic II caravannak,de máris merültek fel bennem kérdések.

Megoldható-e, hogy az ablaktörlő "tanítható" legyen? (Corsa C-ben /a lecserélt darab/ ha az ablaktörlő bajuszkarját bekapcsoltam majd kikapcsoltam akkor a következő bekapcsoláskor az előzőleg "betanított" időközönként törölt a lapát)

A belső lámpát ki lehet-e kapcsolni? (Nyitott ajtó mellett nem mindíg van szükség belső világításra)

Caravan változatnál a csomagtér padló filc borítását hogyan lehet "lenttartani" ? ( az ajtó zárjánál a pótkerés fölött kicist felkunkorodik a filc és ez zavaró számomra)

hirtelen ennyi jutott eszembe.

válaszokat előre is THX

üdv:

snoop

Nálunk is van CorsaC a családban, És nekem is feltüntek a problémáid. :lol:

1.: Ablaktörlőt nem lehet tanítani, csak szakaszos, lassú, és gyors fokozatot tud.

2.:Ha kinyitod az ajtót akkor világít, kikapcsolni nem lehet mint a C-ben (ott világítás gomb megnyom), bekapcsolni csukott ajtónál a világításkapcsoló kihuzásával lehet.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én még csak 5 napja vagyok tulajdonosa egy Classic II caravannak,de máris merültek fel bennem kérdések.

Megoldható-e, hogy az ablaktörlő "tanítható" legyen? (Corsa C-ben /a lecserélt darab/ ha az ablaktörlő bajuszkarját bekapcsoltam majd kikapcsoltam akkor a következő bekapcsoláskor az előzőleg "betanított" időközönként törölt a lapát)

A belső lámpát ki lehet-e kapcsolni? (Nyitott ajtó mellett nem mindíg van szükség belső világításra)

Caravan változatnál a csomagtér padló filc borítását hogyan lehet "lenttartani" ? ( az ajtó zárjánál a pótkerés fölött kicist felkunkorodik a filc és ez zavaró számomra)

hirtelen ennyi jutott eszembe.

válaszokat előre is THX

üdv:

snoop

Az első kérdésedre imy válaszolt, a másodiknál max házilag kötsz be egy kapcsolót a pilácsra ( nálam az f-ben így volt megoldva mert szétesett a kapcsolóm és mindíg világított), a filc lenttartására esetleg egy darab tépőzárat ragasztasz a filcre és a lentmeradási helyre.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Kerdesem volna: elektromos szakinal voltam, generator felujitas, stb...

Minden jo lett, kiveve a bal oldali ablakok (elso es hatso) elfelejtettek azt a funkciojukat, hogy az ablakemelo gomb hosszabban nyomva tartasaval teljesen le/fel megy az ablak. Meg lehet ezt a funkciot ujra tanitani neki?

Koszi!

Udv.

TayRol

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Kerdesem volna: elektromos szakinal voltam, generator felujitas, stb...

Minden jo lett, kiveve a bal oldali ablakok (elso es hatso) elfelejtettek azt a funkciojukat, hogy az ablakemelo gomb hosszabban nyomva tartasaval teljesen le/fel megy az ablak. Meg lehet ezt a funkciot ujra tanitani neki?

Koszi!

Udv.

TayRol

Persze. Felhúzod pár másodpercig nyomva tartod. Lehúzod, nyomva tartod. Ennyi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha Cl2-be utólag szeretnék riasztót beépíteni akkor a hátsó ajtókhoz a világítás kapcsolót be kell építeni mivel ebből kifelejtették. Ennek a vezetéke valameddig be van húzva /pl. mint a hátsó hangszóró vezetékei a B oszlopig/, vagy teljesen elölről kell vezetékelni? Caravan-nál meg van ez a világítás kapcsoló vagy ott is "kifelejtették"?

Köszi a válaszokat!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha Cl2-be utólag szeretnék riasztót beépíteni akkor a hátsó ajtókhoz a világítás kapcsolót be kell építeni mivel ebből kifelejtették. Ennek a vezetéke valameddig be van húzva /pl. mint a hátsó hangszóró vezetékei a B oszlopig/, vagy teljesen elölről kell vezetékelni? Caravan-nál meg van ez a világítás kapcsoló vagy ott is "kifelejtették"?

Köszi a válaszokat!

Van ott egy szürke vezeték, csak az-e, azt nem tudom.

B oszlopnál, s kb addig ér fel mint ahova acsatlakozó kell, annak idején kérdeztem, hogy minek a vezetéke, de senki nem írta meg, Én arra tippelek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha Cl2-be utólag szeretnék riasztót beépíteni akkor a hátsó ajtókhoz a világítás kapcsolót be kell építeni mivel ebből kifelejtették. Ennek a vezetéke valameddig be van húzva /pl. mint a hátsó hangszóró vezetékei a B oszlopig/, vagy teljesen elölről kell vezetékelni? Caravan-nál meg van ez a világítás kapcsoló vagy ott is "kifelejtették"?

Köszi a válaszokat!

Nekem bent van gyárilag a cl2-ben, de majd megkukkerolom a vezeték színét.

Link to comment
Megosztás:

szituáció:

Kikapcsolt (tehát nem világitó) belsölevegőkeringető kapcsoló, jár a amotor....

Majd amikor leveszem a gyujtást, villanik 1-et...NAh ez mitől van? :lol:

Ez nálam is előfordul, szerintem nem gáz.

A gyújtás levételekor biztos elenged a kis motor, ami a csappantyút mozgatja és emiatt bevillan, mintha zárna. Vagy valami ilyesmi... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez nálam is előfordul, szerintem nem gáz.

A gyújtás levételekor biztos elenged a kis motor, ami a csappantyút mozgatja és emiatt bevillan, mintha zárna. Vagy valami ilyesmi... :lol:

Nem akkor kap áramot, amikor belsőlevegőre kapcsol?

Mert ha nem így van akkor elég gagyi megoldás, nemcsoda, hogy eltörik az a műanyag. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Bevallom, ezt a topicot nem olvastam végig, de remélem olyasmit kérdezek, ami még itt nem volt.

Kigondoltam egy elektronikát. Ilyet már biztosan más is kigondolt előttem, szóval valahol biztosan kapható is ilyen. :lol: Nem szeretném házilag megcsinálni, azt szeretném, ha ez egy kész, E-betűvel ellátott kis doboz lenne, ami miatt a rendőr sem piszkálhat. Néhány autógyár gyárilag is szerelt ilyet bizonyos országokba szánt autóiba, csakhát azok gyárilag voltak beszerelve.

A következőről lenne szó:

A G Astrám reflektor izzói a gyújtás ráadásakor kapnának egy 6-10V közötti feszültséget. Ez lenne a nappali fény. Hogy pontosan mennyi legyen ez, azt úgy kellene meghatározni, hogy nappal ne legyen vakító, se ne legyen nagyon halvány, sárgás. Ez így mindig világítana, ha rajta van a gyújtás. Abban a pillanatban, hogy bekapcsolom a lámpát (akár csak a helyzetjelzőt), megszűnne ez a feszültség és ugyanúgy működne minden, mint más Astrákban. Így lenne egy menetfény, ami városon kívül ugye kötelező nappal is, de nem égetném feleslegesen a műszerfal izzóit, hátsó lámpákat, rendszámlámpát. A központi kijelző is normálisan leolvasható lenne így nappal is.

Ha most nappal megyek országúton, akkor fogyaszt:

2*55W tompika, 2*5W (lehet, hogy 2*4W) első helyzetjelző, hátul 2*5W helyzet és még 5W rendszám, a műszerfalban még durván 10W. Ez összesen kb. 145W.

Ha működne a kapcsolás mondjuk 8V-tal, akkor az kb. 2*30W lenne, tehát 145 helyett 60W.

Persze nem csak a teljesítmény számít, de így izzókat is kevesebbszer kellene cserélni, ráadásul az ilyen irányú fény hiába gyengébb, adott körülmények között akár jobban is látszódhat messziről, mint a tompított, ami a föld felé irányul.

Mit gondoltok erről? Látott már valaki valahol ilyen kapcsolást?

Köszi,

Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.