Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Elvittem szerelőhöz és végülis kiderült, hogy csak toronycsapágyat kell rajta cserélni. A nyekergésre meg azt mondta, hogy valószínűleg a szervópumpa az de ezzel nem lehet semmit se csinálni. Hát ennyi....... Mindenkinek köszi az ötleteket.. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Elvittem szerelőhöz és végülis kiderült, hogy csak toronycsapágyat kell rajta cserélni. A nyekergésre meg azt mondta, hogy valószínűleg a szervópumpa az de ezzel nem lehet semmit se csinálni. Hát ennyi....... Mindenkinek köszi az ötleteket.. <_<

Nahát.... :P Én meg nagyokosan kizártam a toronycsapágyat, merthogy az elvileg akkor kopog, amikor dolgozik a futómű, nem gondoltam volna, hogy álló helyzetben is mocorog, ha tekered a kormányt. De az legalább nem olyan vészes, örülök, hogy csak ennyi.... :D

Más, de idevág: ma láttam olyan szervízes sztetoszkópot olcsóé, amivel direkt azt lehet hallgatni, mi hol kopog, nyekereg, zörög az autón. Nagyon poén, kicsit olyan doktorbácsis.... :rolleyes: ;)

Link to comment
Megosztás:

Nahát.... :P Én meg nagyokosan kizártam a toronycsapágyat, merthogy az elvileg akkor kopog, amikor dolgozik a futómű, nem gondoltam volna, hogy álló helyzetben is mocorog, ha tekered a kormányt. De az legalább nem olyan vészes, örülök, hogy csak ennyi.... :D

Más, de idevág: ma láttam olyan szervízes sztetoszkópot olcsóé, amivel direkt azt lehet hallgatni, mi hol kopog, nyekereg, zörög az autón. Nagyon poén, kicsit olyan doktorbácsis.... <_< ;)

Apukám maszekolt egyet magának nemrég: hosszú pálca végén nyitott tetejű konzervdoboz, aminek nyitott végét kell a füledhez tartani. Tökéletesen működik hidrotőkeszerű motorkopogás körülbelüli helyének kiszűrűésére, én is kipróbáltam. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 1.2 16V G Astrám. Azt mondta egy szerelő, hogy a motor vezérműláncos, és nem vezérműszíjas. Tud erről nekem valaki megbízható infót adni? Mert ha tényleg láncos, akkor nincs gáz, de ha szíjas, akkor nem szeretnék szíjszakadás miatt valami komolyabb galibát!

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1.2 16V G Astrám. Azt mondta egy szerelő, hogy a motor vezérműláncos, és nem vezérműszíjas. Tud erről nekem valaki megbízható infót adni? Mert ha tényleg láncos, akkor nincs gáz, de ha szíjas, akkor nem szeretnék szíjszakadás miatt valami komolyabb galibát!

Előre is köszi!

Láttam én már láncszakadást is...... na jó, no para. Nem az 1.2 fogja széttépni láncait :rolleyes: Azért a feszítő mechanizmust csekkoljátok, mert az se egészséges, ha egy két fogat átugrik a cucc, olyan laza... <_<

Link to comment
Megosztás:

erre kivi lennék ezt hogy csekkolják le... :rolleyes:

Most akkor bizti ződet irtam.... lebuktam ;) <_< - nem tudom, hogyan van a láncfeszités megoldva ezeken a motorokon. De a lánc is nyúlik idővel, valami biztos van. Vagy akkor csere?

Link to comment
Megosztás:

Adorjant!

Köszi az infót! A lánc hangját nem hallom a járgányon. Ha lassan megyek az utcán (25-30km/h) és az úttesten sétáló gyalogost érek utol, rá kell dudálnom, hogy észrevegyen.

Egyébként a vezérműlánc mennyit bír ki? Mármint hány kilométert lehet vele elmenni csere nélkül?

Link to comment
Megosztás:

az enyémmel én 40.000 km-t mentem el, és féluton van..

Én először 60.000-nél cseréltem a betéteket meg a fékolajat és most volt először szétszedve a hátsó dobfék is..nincs vele gond, de kitisztítottuk. 100.000-nél viszont cserélem a tárcsákat és lehet a dobot is

Link to comment
Megosztás:

Én először 60.000-nél cseréltem a betéteket meg a fékolajat és most volt először szétszedve a hátsó dobfék is..nincs vele gond, de kitisztítottuk. 100.000-nél viszont cserélem a tárcsákat és lehet a dobot is

Nekem 120-ezer környékén volt az első tárcsa csere, a hátsó fékeket még nem bontottam meg... <_< a fékpadon rendben volt, 135-ezret mutat a számláló, lassan lehet hogy időszerű lessz... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nemtom, korábban milyen fékalkatrészek voltak az én autómon csereberélve, de én lecseréltem 132.000-nél:

- Első betétek csere és új tárcsa (a régi már jó vállas volt)

- Hátsó betétek csere, dob felszabályozva, betétek becsiszolva a szabályozott dobhoz. (ez utóbbi nagyon fontos, különben nem fekszik fel a betét, megég majd és nem fog fogni)

Szóval nem kell szerintem a dobot cserélni feltétlenül. Bőven min. vastagság felett van még igy is, hogy felhúzták.

Még be kéne állitanom a kézifék bowdenjét és süti-főzi lenne. (túl magasan fog)

Link to comment
Megosztás:

A járgányom (1.2 16V) lassan szervízes lesz. Nem márkaszervízbe hordopm, mert azok csak lehúzzák az embert itt nálunk.

A szervízkönyv szerint a gyertyákat 60000km vagy 4év után cserélni kell. Az autóm 4 éves lesz, de csak 32000 van benne. A kérdés: cserélni vagy nem cserélni? Mit tanácsoltok?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem 1 autó legjobban az állásban öregszik meg: 4 év alatt nem sok a km, de ettől még a szervízeket el kell végeztetni: van amikor azt írják 30.000 km vagy 2 év stb..olajat + szűrőket minden évben célszerű így is cserélni... Mindenképp nézesd át, olyan ismerőssel aki ért a kocsihoz és meg is bízol benne..

Link to comment
Megosztás:

gyárikat.

asszem az olcsobbik olyan 12-13 ezer körül van.

mennyi van a gépedvben?

az enyémmel én 40.000 km-t mentem el, és féluton van.... pedig én szoktam gyorsan is menni nagyritkán....

Szia!

67e van benne, a szervízben mondták, hogy cserélni kell a fékpofákat.

Elvittem haveromék szervízébe, aki kiszedte és azt mondta, hogy kb 40%-os,

úgy hogy visszarakta és mondta, hogy kb 20ekm van még benne és jó utat kívánt.

Na ennyit a márkaszervizekről.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

67e van benne, a szervízben mondták, hogy cserélni kell a fékpofákat.

Elvittem haveromék szervízébe, aki kiszedte és azt mondta, hogy kb 40%-os,

úgy hogy visszarakta és mondta, hogy kb 20ekm van még benne és jó utat kívánt.

Na ennyit a márkaszervizekről.

Csak nem az Invesztában voltál?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok

Következő a problémám :

2006.07 hó vége felé vettem egy Astra Classic II-t szalonból.Mindenképpen új autót akartam márcsak a 2 év Garancia miatt is.Most egy éves a verda beleszaladt 30.000km , és a jobb hátsa gátlómból csöpög az olaj ,valamint a jobb hátulja magasabban is van jó1 centivel mint a baloldal.Elvittem a kereskedésbe ,hogy vizsgálják be nézzék meg a fútóművet , mert van amikor elég érdeksen beleng a kocsi az úthibákon.Megnézték ,majd kérdezték mi is a kocsinak a pontos problémája , mert ők nem észlelnek semmi rendeleneséget.Mondom akkor csak nézze már meg a jobb hátsó gátlót mitől olajos , meg mért áll a kocsi segge jobb oldalt magasabban.Nos fél óra múlva visszahívtak,hogy igen a jobb hátsó gátlóbol valóban csöpög(de csak kicsit!!!)az olaj , és ez nem nagy probléma , de cserélik.Viszont itt jön a lényeg csak azt!Előzőleg nekem azt mondták hozzá értő emberek ,hogy a hátsó lengéscsillapító cseréje mindig párban történik, és én is furcsaáltam ,hogy csak a problémásat hajlandók cserélni.Bombáztam őket kérdésekkel, hogy ezt mégis ,hogy?jobb hátsó gátlóm új lesz a baloldaliban meg 30.000km ???ne mondják már nekem ,hogy nem fog máskép viselkedni az autó!Erre közölték ,hogy ha valaki lengéscsillapítót vesz csak úgy kap rá garanciát ha párban veszi, viszont mivel ez garanciás így csak a problémás darabot cserélik.Kérdésem az ,hogy ez normális hozzá állás?Valóban csak a problémás darabot kötelesek cserélni és nem párban???

Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Következő a problémám :

2006.07 hó vége felé vettem egy Astra Classic II-t szalonból.Mindenképpen új autót akartam márcsak a 2 év Garancia miatt is.Most egy éves a verda beleszaladt 30.000km , és a jobb hátsa gátlómból csöpög az olaj ,valamint a jobb hátulja magasabban is van jó1 centivel mint a baloldal.Elvittem a kereskedésbe ,hogy vizsgálják be nézzék meg a fútóművet , mert van amikor elég érdeksen beleng a kocsi az úthibákon.Megnézték ,majd kérdezték mi is a kocsinak a pontos problémája , mert ők nem észlelnek semmi rendeleneséget.Mondom akkor csak nézze már meg a jobb hátsó gátlót mitől olajos , meg mért áll a kocsi segge jobb oldalt magasabban.Nos fél óra múlva visszahívtak,hogy igen a jobb hátsó gátlóbol valóban csöpög(de csak kicsit!!!)az olaj , és ez nem nagy probléma , de cserélik.Viszont itt jön a lényeg csak azt!Előzőleg nekem azt mondták hozzá értő emberek ,hogy a hátsó lengéscsillapító cseréje mindig párban történik, és én is furcsaáltam ,hogy csak a problémásat hajlandók cserélni.Bombáztam őket kérdésekkel, hogy ezt mégis ,hogy?jobb hátsó gátlóm új lesz a baloldaliban meg 30.000km ???ne mondják már nekem ,hogy nem fog máskép viselkedni az autó!Erre közölték ,hogy ha valaki lengéscsillapítót vesz csak úgy kap rá garanciát ha párban veszi, viszont mivel ez garanciás így csak a problémás darabot cserélik.Kérdésem az ,hogy ez normális hozzá állás?Valóban csak a problémás darabot kötelesek cserélni és nem párban???

Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.

Hali!

A lengéscsillapító kopó alkatrész - vagy nem? Végülis kicserélték, bár elég gáz, hogy próbálják bagatellizálni a problémát....

Nekem is volt ilyesmi gondom egy korábbi autómon, és ott is cserélték. És ott is csak a rosszat. Mondjuk, ott gyári hibás volt, és kevesebb mint 5000 km-nél már cserélték, tehát nem igazán volt különbség a régi és új között.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.