Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Most viszem a kocsit 30 000-es szervizre.

Milyen olajat ajánlanátok hozzá?

Márka és viszkozitás is érdekel.Ha jól olvastam, az opel márkát kerülni kell.

Eddig 5w30-at tettek bele

szerk: 1.4-es twinport g astra :D

Ha figyelmesen is olvasol a választ és a hozzájuk tartozó pro és kontra érveket is meg fogod találni, külön van erre topic. :D

Nagyvonalakban: Metabond, Castrol, Mobil, Fuchs, Liqui Moly.....

Viszkozitáshoz kellene a motorkód is, mivel eltérő illesztésűek a motorok.

Link to comment
Megosztás:

Na én a láncosra se bíznám rá magam: max 90 ezernél azt is simán cserélném.

Csúnya volna, ha 90 ezret bírna csak! Az enyémben 143 ezer van, és még gyári... kiváncsi lennék, hogy mi a csereintervallum és, hogy hogyan lehet biztosra mondani, hogy cserés (talán a hangjából?)

Az, hogy twinportos tudtommal nem jelenti azt, hogy láncos.

Link to comment
Megosztás:

Csúnya volna, ha 90 ezret bírna csak! Az enyémben 143 ezer van, és még gyári... kiváncsi lennék, hogy mi a csereintervallum és, hogy hogyan lehet biztosra mondani, hogy cserés (talán a hangjából?)

Az, hogy twinportos tudtommal nem jelenti azt, hogy láncos.

Én úgy tudom,hogy a twinport motoroknál kezdték el alkalmazni a vezérműláncot.Gondolom a szervíz intervallum kitolása miatt.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom,hogy a twinport motoroknál kezdték el alkalmazni a vezérműláncot.Gondolom a szervíz intervallum kitolása miatt.

A motorkerékpárok nagy részében is vezérműláncot alkalmaznak, kicsit nagyobb fordulat az üzemi fordulatuk, 5-6e az alap, és némelyik 12-13e-et is forog, és ott is a láncok lazán elmennek 40-60e km-t. Akkor sem szakad el, max megnyúlik....

Autóban minimum dupláját, de inkább többet elmennek.

Vezérműláncszakadásról még nem hallottam(de biztossan előfordul, de kisebb rá az esély), de szíjszakadásról már igen.

Nem ugy van autóknál is, ha elér egy bizonyos nyulást /x szem hosszusága/, akkor csere? (Wessz Te mit tudsz róla?)

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom,hogy a twinport motoroknál kezdték el alkalmazni a vezérműláncot.Gondolom a szervíz intervallum kitolása miatt.

cáfolnám,az egyém az elsők közül való,semmi twin port meg ilyesmi és láncos,én valahogy jobban bizom a láncban mint a szíjban.A szíjat érik mindenféle hülső hatások is a használaton kivül,por viz.......... Aláncnak semmi baja,kap olajat és kimegy a világból:)

Link to comment
Megosztás:

no, a lánc az csak meg tud nyulni. cserébe 3x annyiba is kerülhet mint a vezérmüszij., cserébe hangosabb mint a szijas motor. igaz, hogyritkábban kell cserélni.

igazából egyikkel sincs baj, ha a megfelelő karbantartást megkapja.

nekem még láncos motorom nem volt, de egyszer se volt bajom a szijassal...

Z14XEP láncos

Z16XEP szijas motor...

a twinport az meg az a szelep amitöl ultrakeveset eszik a motor cserébe kattog, kerreg mintaz állat :D

Link to comment
Megosztás:

no, a lánc az csak meg tud nyulni. cserébe 3x annyiba is kerülhet mint a vezérmüszij., cserébe hangosabb mint a szijas motor. igaz, hogyritkábban kell cserélni.

igazából egyikkel sincs baj, ha a megfelelő karbantartást megkapja.

nekem még láncos motorom nem volt, de egyszer se volt bajom a szijassal...

Z14XEP láncos

Z16XEP szijas motor...

a twinport az meg az a szelep amitöl ultrakeveset eszik a motor cserébe kattog, kerreg mintaz állat :D

so-so, hangszigetelés kérdése... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olaj kérdéskörben érdeklődnék.

Olajcsere előtt állok 1.4 twinport és CASTROL EDGE 0-30w vagy 5-30w olajat gondoltam bele a 5-30w txt helyett.

Problémám a következő 0-30w szimpatikusabb és a GM is jóváhagyta de nem tudom nem -e túl híg?

Az 5-30w belevaló lenne de nincs jóváhagyás a GM-től elvileg vw lett kifejlesztve.

Kérdésem az lenne van -e valakinek tapasztalata valamelyik olajat illetően.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vezérműlánc kérdésről csak annyit, hogy új kora óta szervizelünk több dízel Merci Sprintert. az eggyikben most van 920 000 km, mi még a lánchoz nem nyúltunk és teljesen normális hangja van. Viszont csinálunk VW LT teherautókat is és azoknál két vezérműszíj van, nem egynél szakadtt már el idő előtt, vagy a feszítő görgő rugója tört el. Nem mindíg kell szerencsére levenni a hengerfejet, de

volt már emiatt 3 felé tört vezérműtengely, elgörbült szelepek stb.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP19NF8064 a motor száma nálam szíjhajtás van benne de a képeken nem igazán látom a szíjat6 láncot

bazzz..... hallatszik a hangján egy motornak ha beindítod, hogy vez.szíj vagy lánc van benne!

Uhunak "talán esetleg" meg elhiheted munkájából kifolyólag......

megnyugtatásképpen: XEP láncos, nekem is az van :D

Link to comment
Megosztás:

Nem az ékszíjra gondolsz? Az más! :D

Az kívülről is látszik.

A mantámban a láncot már cseréltem. 5eFt volt az iwis márkájú. Kitudja mennyi volt a motorban, de olyan 200e nél több tuti nem volt a láncban és meg volt nyúlva.

Szerintem többet bír és biztonságosabb a szíjnál, de hangosabb, ez tény.

Link to comment
Megosztás:

Nem az ékszíjra gondolsz? Az más! :D

Az kívülről is látszik.

A mantámban a láncot már cseréltem. 5eFt volt az iwis márkájú. Kitudja mennyi volt a motorban, de olyan 200e nél több tuti nem volt a láncban és meg volt nyúlva.

Szerintem többet bír és biztonságosabb a szíjnál, de hangosabb, ez tény.

Elnézést, így már értem. Én azt hittem hogy az ékszíjat cserélték láncra. Bocs uhu a gyanusítgatásért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.