Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Szóval egy 1.6 16v ecotec x16xel kerül be......

Mi a probléma az ecotec -el? a "B" vectrámba is ez van és 350K után sem zabál olajat egyszer sem kelett hozzányúlni.... és nem kopog nem zörög nem nyivákol...... teljesen megbízható......

Papírozás? :D Az mi ? :D

Nem.... egy "A" vectra híd tárcsákkal........

A motor .... c16sz nagyon nagyon gyenge..... olyannyira hogy 135-140 fölé sehogy nem akar menni a mutató..... van valami kehéje .... de nem a motornak szerintem, az totál fel lett újitva.... mind 1

nem kell és kész :D az x16xel is most az uccso csavarig felújul

ugy ugrik vissza :D elektronikát én kötöm !

X16sz-t akartál írni gondolom. Az a 71 ló az tényleg nem túl vastag egy ekkora autóba. Bátyámnak is az volt, az alapból nem fog neked jobban menni.

Hát, akkor szerencsés vagy azzal a b vecivel. :) Mondjuk ha már ilyen mértékű átépítés, én biztos nem 1.6-ot raktam volna bele. Az már marhára mindegy hogy egy 1.6 vagy egy 2.0 miatt zsanettoznak meg a kpm-esek. :D

De természetesen kíváncsian várjuk a beszámolókat és a képeket az átépítésről.

A hátsó tárcsához milyen féket teszel előre?

Link to comment
Megosztás:

X16sz-t akartál írni gondolom. Az a 71 ló az tényleg nem túl vastag egy ekkora autóba. Bátyámnak is az volt, az alapból nem fog neked jobban menni.

Hát, akkor szerencsés vagy azzal a b vecivel. :) Mondjuk ha már ilyen mértékű átépítés, én biztos nem 1.6-ot raktam volna bele. Az már marhára mindegy hogy egy 1.6 vagy egy 2.0 miatt zsanettoznak meg a kpm-esek. :D

De természetesen kíváncsian várjuk a beszámolókat és a képeket az átépítésről.

A hátsó tárcsához milyen féket teszel előre?

x16sz...elírtam... igen 70 paci nagyon gyenge.... 1.6 x16xel van kéznél..... egy teljes generál után kerül vissza.... kpm..... hmmmmm AZ MI? :D

Az 1.6 L bőven elég nem gyurma gyuri vagyok :D csak egy kicsit menjen jobban. A takarékosság maradjon. Hosszú utakon járok,nem gyorsulgatok.

A hátsó tárcsákhoz? Maradnak a gyári tárcsák.... kellene valami más? Várom a javaslatokat !!

Link to comment
Megosztás:

x16sz...elírtam... igen 70 paci nagyon gyenge.... 1.6 x16xel van kéznél..... egy teljes generál után kerül vissza.... kpm..... hmmmmm AZ MI? :D

Az 1.6 L bőven elég nem gyurma gyuri vagyok :D csak egy kicsit menjen jobban. A takarékosság maradjon. Hosszú utakon járok,nem gyorsulgatok.

A hátsó tárcsákhoz? Maradnak a gyári tárcsák.... kellene valami más? Várom a javaslatokat !!

Akkor én már inkább egy SE-t tettem volna be. Sokkal kevésbé kényes mint egy ecotec, ellenben ez is 100 ló, és el lehet sütni műszakin.

Az x16sz-nek elöl 236-os tárcsája van, az kevés lesz a hátsó tárcsához. Így a hátulja túl lesz fékezve.

Ahhoz kell előre a 256-os tárcsa, illetve a 22-es főfékhenger.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan milyen motorról van szó?

Mondjuk én az ecoteceket messziről kerülöm ha tehetem, de sok sikert hozzá!

Papírozás hogy lesz? Vagy megy "okosban"? És milyen motor is volt az amit túl gyengének találtál?

Jól értem hogy a b veci független hátsó felfüggesztését toljátok alá? (volt ám "A" veciből is ilyen, igaz csak sedanból)

Kedves Cartárs!

Ezt a hozzászólást és a benne leírtakat Neked ajánlanám barátilag :)

A mai napon végre eljutottunk oda Alex barátommal (bakker még egy Ecotec ;) ) hogy eljutottunk Havassy Mesterhez és végre sikerült lemérni mit is tud a 'jóöreg' megbízható, ám méltatlanul leszólt "Ekótekk".

Sajnos elkövettem 2 hibát.

Az egyik hogy téli gumi volt fent. A Mester szerint a téli gumiból fakadó gumideformitás miatt bent maradhat akár 6-8-10 lóerős is. Szóval majd megyek egy nyári gumis mérésre is és bizakodva indulok neki az X20XER 160 lóerejének, hátha meglesz.

A másik hiba az hogy elcsesztük haverral az AFR mérésére behegesztett 2. szonda anyájának pozícióját és nem fér be a standard Bosch szonda. Emiatt nem tudtunk AFR mérni, ergo még ott is maradhatott néhány kóbor lóerő. Nem akarok sokat, legyen meg a 160 gyia és ennyi.

Szóval jöjjenek a számok:

Az újkori gyári 136 lóerőből (5600 l/min) és a 185 Nm (4000 l/min) nyomatékből sikerült kihozni 153 lóerőt (5747 l/min) és 208 Nm-t (3909 l/min). De ami külön érdekes, az az hogy 2500-tól 200 Nm felett van egész 5300-ig a nyomaték.

Szóval meghozta a gyümölcsét az a sok agyalás, tervezés és számolgatás ami egy változtatást megelőzött.

2014-03-08_19-13-54_835.jpg

2014-03-08_08-45-50_937.jpg

Mindezt 55000 km-t megtéve a felújítás óta, mert most pont 277.500-on áll az óra :)

Alex Cartársnak sajnos 12 aljában mozgott a padlógázas AFR (túl dús), mert a gyári 3 baron túl sokat toltak a kék C20XE injektorok. De így is 151 lóerő és 204 Nm jött össze ami szép teljesítmény egy 300.000 km-es motortól :)

Elképzelhető hogy nálam is ugyanez lesz a helyzet, de ez csak jövő hónapban derül ki ha megrendelem az AEM szélessávú szettet és áthegesztem a szondahelyet.

Szóval én nem szeretném kerülni az Ecotec-et, inkább beleülök :)

(Semmi bántó szándék nincs bennem, csak húzom az agyad :D)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Gratula, nemrossz eredmény ;)
Ha szabad tudnom, mit kóstál egy ilyen fékpadi mérés?

Kedves Cartárs!

Ezt a hozzászólást és a benne leírtakat Neked ajánlanám barátilag :)

A mai napon végre eljutottunk oda Alex barátommal (bakker még egy Ecotec ;) ) hogy eljutottunk Havassy Mesterhez és végre sikerült lemérni mit is tud a 'jóöreg' megbízható, ám méltatlanul leszólt "Ekótekk".

Sajnos elkövettem 2 hibát.

Az egyik hogy téli gumi volt fent. A Mester szerint a téli gumiból fakadó gumideformitás miatt bent maradhat akár 6-8-10 lóerős is. Szóval majd megyek egy nyári gumis mérésre is és bizakodva indulok neki az X20XER 160 lóerejének, hátha meglesz.

A másik hiba az hogy elcsesztük haverral az AFR mérésére behegesztett 2. szonda anyájának pozícióját és nem fér be a standard Bosch szonda. Emiatt nem tudtunk AFR mérni, ergo még ott is maradhatott néhány kóbor lóerő. Nem akarok sokat, legyen meg a 160 gyia és ennyi.

Szóval jöjjenek a számok:

Az újkori gyári 136 lóerőből (5600 l/min) és a 185 Nm (4000 l/min) nyomatékből sikerült kihozni 153 lóerőt (5747 l/min) és 208 Nm-t (3909 l/min). De ami külön érdekes, az az hogy 2500-tól 200 Nm felett van egész 5300-ig a nyomaték.

Szóval meghozta a gyümölcsét az a sok agyalás, tervezés és számolgatás ami egy változtatást megelőzött.

Mindezt 55000 km-t megtéve a felújítás óta, mert most pont 277.500-on áll az óra :)

Alex Cartársnak sajnos 12 aljában mozgott a padlógázas AFR (túl dús), mert a gyári 3 baron túl sokat toltak a kék C20XE injektorok. De így is 151 lóerő és 204 Nm jött össze ami szép teljesítmény egy 300.000 km-es motortól :)

Elképzelhető hogy nálam is ugyanez lesz a helyzet, de ez csak jövő hónapban derül ki ha megrendelem az AEM szélessávú szettet és áthegesztem a szondahelyet.

Szóval én nem szeretném kerülni az Ecotec-et, inkább beleülök :)

(Semmi bántó szándék nincs bennem, csak húzom az agyad :D)


Link to comment
Megosztás:

Nem mert, de Alexenel nehezebb az tuti. :)

Ne szerkesszeeel. :) majd motorcsere lesz. 3ajtos xer 1 autot adott gurulobol 140ig. Nalam 2szem, lomok...meg a puttony :) ..eddig, ezutan csak jobb lehet

Te kis ravasz :)

Most vagy tudod hogy erősebb a Tiéd, vagy mégsem annyival nehezebb :)

Az Övé most 1345 környékén lehet kb.

Az szép :) Gratu.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Cartárs!

Ezt a hozzászólást és a benne leírtakat Neked ajánlanám barátilag :)

A mai napon végre eljutottunk oda Alex barátommal (bakker még egy Ecotec ;) ) hogy eljutottunk Havassy Mesterhez és végre sikerült lemérni mit is tud a 'jóöreg' megbízható, ám méltatlanul leszólt "Ekótekk".

Sajnos elkövettem 2 hibát.

Az egyik hogy téli gumi volt fent. A Mester szerint a téli gumiból fakadó gumideformitás miatt bent maradhat akár 6-8-10 lóerős is. Szóval majd megyek egy nyári gumis mérésre is és bizakodva indulok neki az X20XER 160 lóerejének, hátha meglesz.

A másik hiba az hogy elcsesztük haverral az AFR mérésére behegesztett 2. szonda anyájának pozícióját és nem fér be a standard Bosch szonda. Emiatt nem tudtunk AFR mérni, ergo még ott is maradhatott néhány kóbor lóerő. Nem akarok sokat, legyen meg a 160 gyia és ennyi.

Szóval jöjjenek a számok:

Az újkori gyári 136 lóerőből (5600 l/min) és a 185 Nm (4000 l/min) nyomatékből sikerült kihozni 153 lóerőt (5747 l/min) és 208 Nm-t (3909 l/min). De ami külön érdekes, az az hogy 2500-tól 200 Nm felett van egész 5300-ig a nyomaték.

Szóval meghozta a gyümölcsét az a sok agyalás, tervezés és számolgatás ami egy változtatást megelőzött.

Mindezt 55000 km-t megtéve a felújítás óta, mert most pont 277.500-on áll az óra :)

Alex Cartársnak sajnos 12 aljában mozgott a padlógázas AFR (túl dús), mert a gyári 3 baron túl sokat toltak a kék C20XE injektorok. De így is 151 lóerő és 204 Nm jött össze ami szép teljesítmény egy 300.000 km-es motortól :)

Elképzelhető hogy nálam is ugyanez lesz a helyzet, de ez csak jövő hónapban derül ki ha megrendelem az AEM szélessávú szettet és áthegesztem a szondahelyet.

Szóval én nem szeretném kerülni az Ecotec-et, inkább beleülök :)

(Semmi bántó szándék nincs bennem, csak húzom az agyad :D)

Azért nagyon nem mindegy hogy melyik ecotec. :D Bár Alex kollegáé még asszem pont nem a problémamentes darabok közé tartozik.

Azt hiszem azért az ecotecek nem véletlenül nyerték el hírnevüket. :)

Meg itt most nem a teljesítmény volt a kérdés, hanem a megbízhatóság. Az meg ezeknél a tapasztalatok alapján erősen esetleges. 55.000km? Én az elmúlt két évben toltam az autóba 60.000-et. :D Nálam az még annyira nem mérvadó. Én maradok a jó öreg bevált egyszerű faék technológiáknál. :) Mondjuk tudom hogy én vagyok a helikopter, de nekem már a vectrában is túl sok az elektronika. Bár ez még legalább a faék egyszerűségű, viszonylag könnyű kitalálni hogy mi a kehe. Bár előre félek hogy mikor szarik be a főtengely jeladó az SE-n.

Ja igen, itt a végén kicsit elkalandoztam, de annyi lenne a lényeg, hogy én az egyszerűbb technikát kedvelem. Azokkal jellemzően kevesebb a baj. (mondjuk a rekord cih motorja erre pont tökéletes ellenpélda)

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Azért nagyon nem mindegy hogy melyik ecotec. :D Bár Alex kollegáé még asszem pont nem a problémamentes darabok közé tartozik.

Azt hiszem azért az ecotecek nem véletlenül nyerték el hírnevüket. :)

Meg itt most nem a teljesítmény volt a kérdés, hanem a megbízhatóság. Az meg ezeknél a tapasztalatok alapján erősen esetleges. 55.000km? Én az elmúlt két évben toltam az autóba 60.000-et. :D Nálam az még annyira nem mérvadó. Én maradok a jó öreg bevált egyszerű faék technológiáknál. :) Mondjuk tudom hogy én vagyok a helikopter, de nekem már a vectrában is túl sok az elektronika. Bár ez még legalább a faék egyszerűségű, viszonylag könnyű kitalálni hogy mi a kehe. Bár előre félek hogy mikor szarik be a főtengely jeladó az SE-n.

Ja igen, itt a végén kicsit elkalandoztam, de annyi lenne a lényeg, hogy én az egyszerűbb technikát kedvelem. Azokkal jellemzően kevesebb a baj. (mondjuk a rekord cih motorja erre pont tökéletes ellenpélda)

Thor és az én 2.0 ecotecem között csak a szívócső (öntvény vs. duál port), pár jeladó, ill. a szoftver (Simtec 56 vs. 70) különbözik. Ettől miért lenne problémásabb? :blink:

Óra szerint egy héten belül belefordul a 300.000.km-be, de valszeg ennél több van benne jó magyar szokás szerint... <_<

Lassan négy éve van nálam, ezalatt 120.000km-t hajtottam bele. Az elején cseréltem benne a vezműtengely-jeladót, valamivel később trafót, majd tavaly nyáron benzinpumpát. Múlt héten lett megkuplungozva. Ennyi volt a muszáj... Ennyitől én nem mondanám megbízhatatlannak...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem mert, de Alexenel nehezebb az tuti. :)

Ne szerkesszeeel. :) majd motorcsere lesz. 3ajtos xer 1 autot adott gurulobol 140ig. Nalam 2szem, lomok...meg a puttony :) ..eddig, ezutan csak jobb lehet

Kat.adat szerint szinte egy súlyban van egy azonos felszereltségű z18xe ill. z22se (1305 vs. 1308). Van egy sanda gyanúm, hogy az enyém (x20xev-t nem tüntették fel...) sem könnyebb ezeknél, ráadásul fullos felszereltségű, az e ablakoktól az e tolótetőn keresztül a fűthető, lufis bőr ülésekig minden benne van, amit anno kérni lehetett. Egyszóval, hacsak a tiédben nincs 50 kilónyi hangrendszer, akkor nem valószínű, hogy lényegesen nehezebb lenne... ;) Az enyém az alu kerekekkel, pótkerékkel, ill. a kötelező motyókkal a puttonyban, kb. 3/4 tank benzinnel 1345kg. Pár kiló eltérésnek nincs jelentősége, 100-150kg jelent 60-70km/h-tól 210-220km/h-ig számít 2-3 autót. Igaz, Thor? :blush: :D

Módosítva : Alex75
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...Alex Cartársnak sajnos 12 aljában mozgott a padlógázas AFR (túl dús), mert a gyári 3 baron túl sokat toltak a kék C20XE injektorok. De így is 151 lóerő és 204 Nm jött össze ami szép teljesítmény egy 300.000 km-es motortól :)...

Valszeg rosszul tettem, hogy a gyári kialakítású szívócsővel mentem mérni, kicsit furcsállom, hogy 4800-tól így elfogy a nyomaték. Elvileg, mivel az enyém kb. 500-zal feljebb érte el a teljesítmény maximumot (szépen aládolgozott az xer leömlő), egy ici-picit jobbnak kellett volna lenni. Most, hogy ki lettek szedve a szűkítők, és rövidebbre lettek véve a csőhosszok, megkapta a nagy tölcsért és a program is hozzászokott, jobbnak tűnik, mint a méréskor. Legalábbis szebb a szívóhangja... :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért nagyon nem mindegy hogy melyik ecotec. :D Bár Alex kollegáé még asszem pont nem a problémamentes darabok közé tartozik.

Azt hiszem azért az ecotecek nem véletlenül nyerték el hírnevüket. :)

Meg itt most nem a teljesítmény volt a kérdés, hanem a megbízhatóság. Az meg ezeknél a tapasztalatok alapján erősen esetleges. 55.000km? Én az elmúlt két évben toltam az autóba 60.000-et. :D Nálam az még annyira nem mérvadó. Én maradok a jó öreg bevált egyszerű faék technológiáknál. :) Mondjuk tudom hogy én vagyok a helikopter, de nekem már a vectrában is túl sok az elektronika. Bár ez még legalább a faék egyszerűségű, viszonylag könnyű kitalálni hogy mi a kehe. Bár előre félek hogy mikor szarik be a főtengely jeladó az SE-n.

Ja igen, itt a végén kicsit elkalandoztam, de annyi lenne a lényeg, hogy én az egyszerűbb technikát kedvelem. Azokkal jellemzően kevesebb a baj. (mondjuk a rekord cih motorja erre pont tökéletes ellenpélda)

Na most ácsi!

Mivel én csak reagáltam az általánosan "kerülendőnek" titulált ecotec savazásra, így azt hiszem akkor ez így 1-1.

De csak hajtogatod, hogy nem problémamentes, de ezt honnan a bánatból veszed? De most komolyan kérdem. Ahogy megismertelek, nem jellemző Rád ekkora mérvű tárgyi tévedés, de most akkor ez hogy csúszott be? Komolyan érdekel, mert abszolút nincs igazad ebben a kontextusban, főleg ilyen általánosítás mellett.

Lehet csak fáradt voltál amikor írtad, de azt sem értem, hogy ezen mi nem világos, hogy lekocogtam vele felújítás után 55k km-t probléma nélkül (fogyó kopón kívül). Ember, nem a km sok, hanem az a felhasználás amit kapott és láss csodát még mindig tud ennyit az autó és hidd el, el mernék vele indulni bárhova. Ennyit a megbízhatóságról.

Megint tapasztalatokról beszélsz, de mire gondolsz? "S*gghüle" 'hozzánemértő' szerelők elmondásából táplálkozol? vagy valami senkiházi letojom az autóm gazda elmondása alapján ítélkezel, aki lemegy 30k km-t olajcsere nélkül? Akinek 60k+ km-es gyertyái vannak? Akinek 8 éves benzinszűrője van? Innen jönnek a tapasztalatok?

De komolyan érdekel hogy honnan jön ez! Nem akarom feleslegesen gerjeszteni az indulatokat, de a pontatlan infóközlés szerintem Téged is bosszant, nem?

Az elektronikával egyetértek, de ez van. Polskiban vagy az S51-ben nincs agyon tömve cuccokkal. Ezen nem tudok és nem is kell változtatni. Kiforrott technikák ezek.

És hidd el itt sincs túlbonyolítva a dolog. Főtengely, vez.tengely, levegő hőmérséklet, légtömegmérő, fojtószelep poti, kopogásszenzor és lambdaszonda. Soknak sok, de nem egy atomerőmű. Adja magát.

Mikor sz@rik be? Had kérdezzek valamit? Mennyi idős is? Hány csillió jelet is adott az már az ECU-nak? Szerintem megszolgálta a kenyere javát nemde?

Végszóként egyik barátom mondását tudnám idézni:

"Öreg autó nincs csak elhanyagolt"

Uff,

Én beszéltem!

Link to comment
Megosztás:

Thor és az én 2.0 ecotecem között csak a szívócső (öntvény vs. duál port), pár jeladó, ill. a szoftver (Simtec 56 vs. 70) különbözik. Ettől miért lenne problémásabb?

Óra szerint egy héten belül belefordul a 300.000.km-be, de valszeg ennél több van benne jó magyar szokás szerint...

Lassan négy éve van nálam, ezalatt 120.000km-t hajtottam bele. Az elején cseréltem benne a vezműtengely-jeladót, valamivel később trafót, majd tavaly nyáron benzinpumpát. Múlt héten lett megkuplungozva. Ennyi volt a muszáj... Ennyitől én nem mondanám megbízhatatlannak...

Ennyi. És hány éves alkatrészeket kellett először cserélni? Semmi sem megy örökké sajnos, de Te is gyári szintű cuccokat teszel bele, így megint csak hosszú évekig nyugodt lehetsz.

Nincs akadálya. Sőt, Thor is jöhetne. Aztán már csak egy háromsávos kellene...

Részemről mehet. És akkor látnánk hogy az új szívócsővel összebarátkozott progi mennyivel lett jobb.

Valszeg rosszul tettem, hogy a gyári kialakítású szívócsővel mentem mérni, kicsit furcsállom, hogy 4800-tól így elfogy a nyomaték. Elvileg, mivel az enyém kb. 500-zal feljebb érte el a teljesítmény maximumot (szépen aládolgozott az xer leömlő), egy ici-picit jobbnak kellett volna lenni. Most, hogy ki lettek szedve a szűkítők, és rövidebbre lettek véve a csőhosszok, megkapta a nagy tölcsért és a program is hozzászokott, jobbnak tűnik, mint a méréskor. Legalábbis szebb a szívóhangja...

Majd ha meglesz az AEM motyó, akkor szépen megnézzük mennyit számít a miniRamAir cuccos AFR-ben. Ezért is döntöttem emellett hogy kell egy saját, mert csak egyszer kell megvenni és utána lehet vele játszani. Meg elegem is lett a sötétben tapogatózásból. :)

Link to comment
Megosztás:

Thor :...Szóval jöjjenek a számok:


Az újkori gyári 136 lóerőből (5600 l/min) és a 185 Nm (4000 l/min) nyomatékből sikerült kihozni 153 lóerőt (5747 l/min) és 208 Nm-t (3909 l/min). De ami külön érdekes, az az hogy 2500-tól 200 Nm felett van egész 5300-ig a nyomaték.

Szóval meghozta a gyümölcsét az a sok agyalás, tervezés és számolgatás ami egy változtatást megelőzött...

Nem rossz. Különösen a nyomatékgörbe tetszik. Mintha egy turbósé lenne (picit kevesebb Nm-el :D )!

A kérdésem, hogy másnak is 9e-ért mérik le a motorjának a teljesítményét?

Módosítva : reddish
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.