Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Kori!

Köszönöm a válaszokat, most már tudom mi az a HDK fej. Valószínű, hogy a hét vége felé tudom levinni egy komolyabb szerelőhöz, és majd akkor derül ki hogy pontosan mi a helyzet. Csere vagy javítás.

Omegatd!

Kérdésedre válaszolva 170000-nél volt a váltóban olaj cserélve szűrővel együtt. Ezzel egyidejűleg a motor is le lett szervizelve. Mióta megadta magát a váltó azóta csak egy olajszint ellenőrzés volt, és a váltóra vonatkozó rovatot olvastam el. Abban szerintem nincs szó a HDK fejről. Ha a hozzászólásommal megbántottalak elnézésedet kérem, de nekem a Te krédésed tűnt beszólásnak. De lehet, hoyg csak én értettem félre.

Köszi mindent!

Link to comment
Megosztás:

A V6-nál a kettőstömegű lendkerék hogy van a főtengelyhez rögzítve? Csak a csavarokkal vagy van egy tárcsalemez a csavarok és lendkerék között? Nézegettem az EPC-t, és ott nem látok ilyen tárcsalemezt, csak a lendkereket meg a csavarokat hozza, viszont az enyém át lett alakíttatva és Nálam rátettek egy tárcsalamezt a lendkerékre majd utána jönnek a csavarok...ilyet viszont csak automatánál hoz, lehet hogy túlbuzgóak voltak?

Másik kérdés a tűgörgős csapágyat milyen mélyen kell benyomni?Nekem csak a szélén volt a főtengyely végén lévő kiképzésnek, azaz a nyelestengely rögtön belecsúszott összeillesztésnél ez így ok?

Link to comment
Megosztás:

A V6-nál a kettőstömegű lendkerék hogy van a főtengelyhez rögzítve? Csak a csavarokkal vagy van egy tárcsalemez a csavarok és lendkerék között? Nézegettem az EPC-t, és ott nem látok ilyen tárcsalemezt, csak a lendkereket meg a csavarokat hozza, viszont az enyém át lett alakíttatva és Nálam rátettek egy tárcsalamezt a lendkerékre majd utána jönnek a csavarok...ilyet viszont csak automatánál hoz, lehet hogy túlbuzgóak voltak?

Másik kérdés a tűgörgős csapágyat milyen mélyen kell benyomni?Nekem csak a szélén volt a főtengyely végén lévő kiképzésnek, azaz a nyelestengely rögtön belecsúszott összeillesztésnél ez így ok?

Hát ja. Kicsit túlbuzogtak a skacok. Csinálhattak pár átalakítást már :rolleyes:. A lemezkére a hidrokuplungot rakjuk az automatánál. Azt a manuálisnál nem használjuk semmire. A lendkerék közvetlenül megy a főtengelyre. Ezért nem tanáltad epc-ben. A csapágy meg szerintem úgy jól van bent. Ha nem lóg ki akkor teljesen biztos

Link to comment
Megosztás:

Hát ja. Kicsit túlbuzogtak a skacok. Csinálhattak pár átalakítást már :rolleyes:. A lemezkére a hidrokuplungot rakjuk az automatánál. Azt a manuálisnál nem használjuk semmire. A lendkerék közvetlenül megy a főtengelyre. Ezért nem tanáltad epc-ben. A csapágy meg szerintem úgy jól van bent. Ha nem lóg ki akkor teljesen biztos

Akkor tehát jól gondoltam hogy főtengely vége, lendkerk és csavarok a sorrend...nem pedig főtengely vége, lendkerék, vmi tárcsaszerűség, és csavarok. Ha lesz hely, idő akkor kikapom belőle és megnézem a GM számát is. Úgyis megy a nyomozás a varrógép hang után.Köszi

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Urak!

Meselek egy kicsit.

Ment a nagy dilemma, hogy mit epitsek a valtohibasan vett autombol. Vegul annyira megfogott mar az is ahogy egyesben ugyahogy mukodott az automata, illetve hogy sosem volt meg

sem hatulkaparos senem automatas autom, hogy vegulis belevagtam. Valtofelujitas!

Persze ezzel ohatatlanul beteljesitettem Omegatd joslatat, a 3 kiloert vasarolt auto budzseje megkozelitette az 1 misit! Es meg igy is jol jottem ki eddig.

(ezt nem azert irom ide, mert megbantam! csupan azert, ha valaki nem tudna penzugyileg mire vallalkozik, amikor vasarlaskor esz nelkul nez el hibakat az autonak...)

Konkretan a kocsi alatt levo valto semmire sem volt mar jo. Szanaszet volt egve, egyetlen hasznalhato alkatresze sem maradt. Meg szerencse, hogy mar elozoleg beszereztem

egy tartalekot. De ha mar 30 ezret fizet az ember egy sima valtocsereert, plusz olaj, tomiteskeszlet es szurok, akkor nem illene belefutni abba, hogy a felrakott bontott valto

fel ev mulva beszarik, es ujra az egesz elolrol. Szoval a bontott valtot ujittattam fel. Uj lamellak(40 bol 14), felujitott turbina, UJ magnesszelepek, uj fekszalag, fekszalagnal valami loszarnak

bronzpersely. Meg az aprosagok. Ebbol all a muvelet. 230e Ft.

Holnap lesz egy utam, beszamolok a megerte nem erte faktorrol is. ^_^

Udv.

Meg is van az elso kerdeses pont. Minden ######a, de engem zavar az is ha lampanal a feket kell nyomni meg az is ha kiveszem N be utana meg rant egy picit D be rakasnal. Akinek ilyen van esetleg tobb is volt. Mekkorat szokott/szabad rantania?

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Meselek egy kicsit.

Ment a nagy dilemma, hogy mit epitsek a valtohibasan vett autombol. Vegul annyira megfogott mar az is ahogy egyesben ugyahogy mukodott az automata, illetve hogy sosem volt meg

sem hatulkaparos senem automatas autom, hogy vegulis belevagtam. Valtofelujitas!

Persze ezzel ohatatlanul beteljesitettem Omegatd joslatat, a 3 kiloert vasarolt auto budzseje megkozelitette az 1 misit! Es meg igy is jol jottem ki eddig.

(ezt nem azert irom ide, mert megbantam! csupan azert, ha valaki nem tudna penzugyileg mire vallalkozik, amikor vasarlaskor esz nelkul nez el hibakat az autonak...)

Konkretan a kocsi alatt levo valto semmire sem volt mar jo. Szanaszet volt egve, egyetlen hasznalhato alkatresze sem maradt. Meg szerencse, hogy mar elozoleg beszereztem

egy tartalekot. De ha mar 30 ezret fizet az ember egy sima valtocsereert, plusz olaj, tomiteskeszlet es szurok, akkor nem illene belefutni abba, hogy a felrakott bontott valto

fel ev mulva beszarik, es ujra az egesz elolrol. Szoval a bontott valtot ujittattam fel. Uj lamellak(40 bol 14), felujitott turbina, UJ magnesszelepek, uj fekszalag, fekszalagnal valami loszarnak

bronzpersely. Meg az aprosagok. Ebbol all a muvelet. 230e Ft.

Holnap lesz egy utam, beszamolok a megerte nem erte faktorrol is. ^_^

Udv.

Meg is van az elso kerdeses pont. Minden ######a, de engem zavar az is ha lampanal a feket kell nyomni meg az is ha kiveszem N be utana meg rant egy picit D be rakasnal. Akinek ilyen van esetleg tobb is volt. Mekkorat szokott/szabad rantania?

Hello! Elöször is gratulálok az oldalhoz,már többször végigolvastam az egészet és nagyon sok hasznos informáciot találtam és sok segitö Omegást. En uj Omegas vagyok,de elotte vectra b automatám volt és imádtam. Az egyik sem csinált olyat hogy N fokozatbol D-be,vagy bármilyen fokozatba rántott volna,sött észre sem venni. Szerintem nézd meg az olajat. Azért is mertem belevágni egy ujabb automatába,mert azt hittem nem tudnak átvágni,de sikerült. A probakörnél semmi nem derült ki,csak pár orával késöbb mikor kifizettem. Persze azota elérhetetlen a csávo. Mindegy beleszerettem az uj járgányba. Azt csinálja,hogy amikor 2-böl 3-ba kellene váltani nem mindig sikerül,pontosabban akkor nem amikor papásan közlekedek vele,akkor nem. Ha épphogy rajta a gázon a lábam 40km/h után érzem hogy váltana,de csak akkor vált ha visszaveszem a gázrol a lábam,vagy gyorsitok egy picit. Ha rajta tartom tovább a lábam,akkor 50-nél kidobja. Valakinek van ötlete,hogy mi lehet ez? Az egyik szerelö azt mondta fékszalag 160ezer ugy hogy nem is látta,a másik azt mondta 99% hogy mágnesszelep 35-ért. Ez jobban hangzik. Olajat és szüröt cseréltem és kiprobáltam mechanikusan a váltot,ugy veszi a sebességet rendesen. Többször kiprobáltam. Ha van fejlemény jelezni fogom,talán másnak is hasznos lehet.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Udv.

Meg is van az elso kerdeses pont. Minden ######a, de engem zavar az is ha lampanal a feket kell nyomni meg az is ha kiveszem N be utana meg rant egy picit D be rakasnal. Akinek ilyen van esetleg tobb is volt. Mekkorat szokott/szabad rantania?

Én egy Chryslert hajtok most, az is automata, és valamennyi moccant a bódén, amikor D-be húzom. De rántásnak nem nevezném (otthoni Vw Golf is ezt csinálja, tudtommal ez ok).

Viszont az, hogy fékről lelépve kúszik, az az automaták sajátja. Vagy megszokod, vagy veszel kéziváltóst, vagy behúzod a kéziféket.

Link to comment
Megosztás:

Én egy Chryslert hajtok most, az is automata, és valamennyi moccant a bódén, amikor D-be húzom. De rántásnak nem nevezném (otthoni Vw Golf is ezt csinálja, tudtommal ez ok).

Viszont az, hogy fékről lelépve kúszik, az az automaták sajátja. Vagy megszokod, vagy veszel kéziváltóst, vagy behúzod a kéziféket.

Szevasztok!

Kozben bedobtam a seggem mas automataba is, meg kozben megszoktam... nem rant ez semmit. Automata nagy kiralysag imadom!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Kozben bedobtam a seggem mas automataba is, meg kozben megszoktam... nem rant ez semmit. Automata nagy kiralysag imadom!

Naugye! ^_^

Rántást egyszer tapasztaltam, amikor belemerülve a pofázásba, R-ből D-be húztam a választót, miközben az autó hátrafele gurult. Olyat rúgott, hogy éreztem az ülésmerevítőt a gerinccsigolyáimon. :D

Amúgy sztem ez a kúszás kifejezettem vicces az automatában. Csak meg kell szokni.Eegyik itteni ismerősöm megjátszotta azt, hogy beült a járgányba, berakta D-be, majd látta hogy nyitva van a hátsó ajtó, és kiszállt becsukni. Akkor vette észre hogy valami nemjó... Mire leesett neki, hogy az autó komótosan halad előre, addigra a villanyoszlop és a lökhárító intim közelségbe kerültek (-10centi :D ) :D

Link to comment
Megosztás:

Pl ez nyitja-zárja a beáramló víz útját. Kicserélni általában a hátsó palástlemez levétele után lehet. Típusfüggő a csere időtartama.

Mifele viz, szegenyember valtoja vizzel megy? <_<

Amire gondolt szerintem az a szolenoidok amiket a valtovezerlo kapcsolgat, ok pedig olajat engednek vagy nem bizonyos csovekben amikben

az olajnyomas egy dugattyut mukodtetve zarni vagy elengedni tud tarcsas kuplungot vagy eppen fekszalagot. Szoval elektronikus vezerlesu valtonal

letfontossagu, ha valtast is elvarsz tole.

kukucs:

http://www.youtube.com/watch#!v=Yv69ly...feature=channel

Link to comment
Megosztás:

Mifele viz, szegenyember valtoja vizzel megy? <_<

Amire gondolt szerintem az a szolenoidok amiket a valtovezerlo kapcsolgat, ok pedig olajat engednek vagy nem bizonyos csovekben amikben

az olajnyomas egy dugattyut mukodtetve zarni vagy elengedni tud tarcsas kuplungot vagy eppen fekszalagot. Szoval elektronikus vezerlesu valtonal

letfontossagu, ha valtast is elvarsz tole.

kukucs:

http://www.youtube.com/watch#!v=Yv69ly...feature=channel

Nem mondta hogy miről van szó. Legfőképpen nem azt hogy váltóról.

De ezen kívül lehetett volna még kismillió más mágnesszelep az autóban.

Én automata mosógépre gondoltam... Mert ugye abban is van mágnesszelep.

:wacko:

Link to comment
Megosztás:

A mosogépem jo,én most tényleg egy omega automata váltó mágnesszelepére gondoltam.<_< Fentebb már leirtam a problémát. 2-ből 3.-ba nem mindig vált. Két szerelővel beszéltem abbol az egyik fékszalagot akar 2 kiloért javitani,a másik 35-ért mágnesszelepet. Én szivem szerint a másodikat választanám,de most nem mardt rá pénzem,ezért arra gondoltam kicserélném én őket. Olajat meg szőrőt most cseréltem benne,utána 10szer probáltam vele ugy menni,mint amikor rossz volt és váltott. Utána megint nem. Ha 40km/h után jobban a gázra lépek akkor vált,vagy ha leveszem a gázrol a lábam akkor is,csak akkor rántva egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

A mosogépem jo,én most tényleg egy omega automata váltó mágnesszelepére gondoltam.<_< Fentebb már leirtam a problémát. 2-ből 3.-ba nem mindig vált. Két szerelővel beszéltem abbol az egyik fékszalagot akar 2 kiloért javitani,a másik 35-ért mágnesszelepet. Én szivem szerint a másodikat választanám,de most nem mardt rá pénzem,ezért arra gondoltam kicserélném én őket. Olajat meg szőrőt most cseréltem benne,utána 10szer probáltam vele ugy menni,mint amikor rossz volt és váltott. Utána megint nem. Ha 40km/h után jobban a gázra lépek akkor vált,vagy ha leveszem a gázrol a lábam akkor is,csak akkor rántva egy kicsit.

Szerviz modban ha te valtasz neki akkor azonnal es rendesen bevaltja?? Mert ez igy lehet elektronikus para is.

En hozza nem nyulnek otthon az biztos, egyebkent nekem a 240 bol kijott a teljes fullos felujitas. Uj magnesszelepek, konverterfelujitas, lamellasorcsere, bronzperselyezes, olaj, szuro, tomitesszett, munkadij.

Link to comment
Megosztás:

Szerviz modban ha te valtasz neki akkor azonnal es rendesen bevaltja?? Mert ez igy lehet elektronikus para is.

En hozza nem nyulnek otthon az biztos, egyebkent nekem a 240 bol kijott a teljes fullos felujitas. Uj magnesszelepek, konverterfelujitas, lamellasorcsere, bronzperselyezes, olaj, szuro, tomitesszett, munkadij.

Szerviz modban oda-vissza tökéletesen vált,annyi van vele hogy szervizben 1-ből 2be nem annyira szépen vált,egy minimális rántás érezhető. Sajnos én felujitást nem tudom anyagilag megengedni,mert még csak most jon az átirás. Max egy bontott váltó.

Link to comment
Megosztás:

Szerviz modban oda-vissza tökéletesen vált,annyi van vele hogy szervizben 1-ből 2be nem annyira szépen vált,egy minimális rántás érezhető. Sajnos én felujitást nem tudom anyagilag megengedni,mert még csak most jon az átirás. Max egy bontott váltó.

A bontott valtoban is van 2-300 ezer km. Egyebkent en is hasonloan probaltam okositani, en is vettem egy bontottat aztan vegul beepites elott arra koltottem ra a 240 et hogy tuti legyen. A szelepcsere az csak a biztonsag kedveert, elvileg mukodtek meg, de a lamellak, fekszalag, meg a turbinara igencsak rafert a csere. Megveszel egy bontottat atlag 50 ert, ingyen nem csereli ki neked senki. Olaj, szuro, omites kell ahhoz is. Ezzel igy is kozeliti a 100at a tortenet es a hiba barmikor ujra eloallhat sajnos. Ha nagyon nem megy anyagilag akkor lehet hogy manualis atepitesen kene gondolkodnod.

Link to comment
Megosztás:

A bontott valtoban is van 2-300 ezer km. Egyebkent en is hasonloan probaltam okositani, en is vettem egy bontottat aztan vegul beepites elott arra koltottem ra a 240 et hogy tuti legyen. A szelepcsere az csak a biztonsag kedveert, elvileg mukodtek meg, de a lamellak, fekszalag, meg a turbinara igencsak rafert a csere. Megveszel egy bontottat atlag 50 ert, ingyen nem csereli ki neked senki. Olaj, szuro, omites kell ahhoz is. Ezzel igy is kozeliti a 100at a tortenet es a hiba barmikor ujra eloallhat sajnos. Ha nagyon nem megy anyagilag akkor lehet hogy manualis atepitesen kene gondolkodnod.

Mire mindent megvesz a manuálishoz (váltó, kuplung, pedálsor, kuplung fő-munkahenger), meg a munkadíjak (váltó ki-be, pedálsor csere, váltórudazat csere...)... Az se kerül sokkal kevesebbe.

Link to comment
Megosztás:

Mire mindent megvesz a manuálishoz (váltó, kuplung, pedálsor, kuplung fő-munkahenger), meg a munkadíjak (váltó ki-be, pedálsor csere, váltórudazat csere...)... Az se kerül sokkal kevesebbe.

En futottam ebben az ugyben par kort mielott dontottem, hogy mi legyen vele. Az atalakitas kozepara 120e Ft korul van uj kuplunggal. Igen ez egy picit tobb, mint az elobb vazolt bontott valtos tortenet, de

ne felejtsuk el hogy ott azert lobalja damoklesz a szabjat erosen!

Link to comment
Megosztás:

En futottam ebben az ugyben par kort mielott dontottem, hogy mi legyen vele. Az atalakitas kozepara 120e Ft korul van uj kuplunggal. Igen ez egy picit tobb, mint az elobb vazolt bontott valtos tortenet, de

ne felejtsuk el hogy ott azert lobalja damoklesz a szabjat erosen!

Hát ja. Automata váltó elég lutri, ha gondozásmentes helyről (pl Mo. való).

Egyik ismerősnek van egy Volvója, 350e km-rel, szalonból hozta ki, automata, és még a büdös életben semmit sem költött rá, a kötelező szervizelések kivételével. Ebben benne volt a váltó többszöri olaj/szűrő/fogyóanyagainak cseréje is.

És a mai napig hajtja, és nem retteg hogy otthagyja valahol.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.