Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Egyenlőre marad a mágnesszelep csere,annyira futja. Igaz én keveslem érte a 35ezret. Olaj+szürő+ mánesszelep. De azt mondták hogy 99% hogy az megoldja a problémát.

Azert jard korbe a temat mert en ugy tudom hogy a szelep ara 35 ezer!! (plusz olaj bele 15, szuro 3-5, tomites ha kell uj 15-20, munkadij 20-40). Jart mar igy a bartfainal haverom.

Link to comment
Megosztás:

Azert jard korbe a temat mert en ugy tudom hogy a szelep ara 35 ezer!! (plusz olaj bele 15, szuro 3-5, tomites ha kell uj 15-20, munkadij 20-40). Jart mar igy a bartfainal haverom.

Az lesz. Lehet hogy valami elektromos baj van. Mert 35-be nem hinném hogy belefér minden. Mondjuk nekem a szüröhöz adtak tömitést is 3500ért a Csergőnél.

Link to comment
Megosztás:

Az lesz. Lehet hogy valami elektromos baj van. Mert 35-be nem hinném hogy belefér minden. Mondjuk nekem a szüröhöz adtak tömitést is 3500ért a Csergőnél.

A szurohoz, de van meg egy par amit a szetszedes merteketol fuggoen nem illik/nem erdemes visszarakni.

http://www.valtoalkatresz.hu/index.php?opt...mp;limitstart=0.

Ezen az oldalon megnezheted, hogy ha mond valamit a szerelo akkor az micsoda, hol van meg egyaltalan mennyi minden van egy ilyenben. Ott vannak az arak is az oszes alkatreszere.

Amikor eloszor lattam dobtam egy hatast <_<.

Egyebkent ebayen 129 USD ert meg lehet venni a 4db magnesszelepet ujonnan. 4L30E neven keress ra.

/p

Link to comment
Megosztás:

A szurohoz, de van meg egy par amit a szetszedes merteketol fuggoen nem illik/nem erdemes visszarakni.

http://www.valtoalkatresz.hu/index.php?opt...mp;limitstart=0.

Ezen az oldalon megnezheted, hogy ha mond valamit a szerelo akkor az micsoda, hol van meg egyaltalan mennyi minden van egy ilyenben. Ott vannak az arak is az oszes alkatreszere.

Amikor eloszor lattam dobtam egy hatast <_<.

Egyebkent ebayen 129 USD ert meg lehet venni a 4db magnesszelepet ujonnan. 4L30E neven keress ra.

/p

Köszi. Este megnézem. A fönököm osztrák,minden héten jön-megy,még lehet hogy Ő is tudna nekem hozni. Csak azt nem tudom,mennyi mágnesszelep van,mert már halottam 2..,3..,4-et is. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Az lesz. Lehet hogy valami elektromos baj van. Mert 35-be nem hinném hogy belefér minden. Mondjuk nekem a szüröhöz adtak tömitést is 3500ért a Csergőnél.

Azt a tömítést nagyon óvatosan húzd meg, mert könnyen szétszakad <_< Tapasztalat. A gyári érték sok neki.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Állítanom kellene a fékszalagon, mert vissza váltásnál csúszik.

Valaki tudja hol található az állító csavar?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Szia. Ha leszeded az olajteknőt, akkor a váltó alján lesz egy csésze, amit 3 csavar tart. Leszeded, akkor alatta van a fékszalag állítócsavarja. 5Nm-rel meg ell húzni, majd két fordulatot vissza. Ha nincs ilyen nyomatékkulcsod, akkor kerékpárszervízben próbálj kölcsönkérni. Sajnos ilyen kicsi kulcs autószerelőknél nem szokott lenni. Mondjuk én vettem egyet 12e-ért, de azt is kerékpár alkatrészekkel foglalkozó boltból rendeltem.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Ha leszeded az olajteknőt, akkor a váltó alján lesz egy csésze, amit 3 csavar tart. Leszeded, akkor alatta van a fékszalag állítócsavarja. 5Nm-rel meg ell húzni, majd két fordulatot vissza. Ha nincs ilyen nyomatékkulcsod, akkor kerékpárszervízben próbálj kölcsönkérni. Sajnos ilyen kicsi kulcs autószerelőknél nem szokott lenni. Mondjuk én vettem egyet 12e-ért, de azt is kerékpár alkatrészekkel foglalkozó boltból rendeltem.

[/quote Olajcsere után,tényleg kell állitani a fékszalagon? Mert az nálam elmaradt. Az olajszürő melett van az a csésze? Arra mondta nekem a szerelő,ha el van kopva,akkor 160E a javitása.

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere után,tényleg kell állitani a fékszalagon? Mert az nálam elmaradt. Az olajszürő melett van az a csésze? Arra mondta nekem a szerelő,ha el van kopva,akkor 160E a javitása.

Azt írja a nagykönyv és a tis2000, hogy olajcserekor állítani kell. Sztem az lesz, mert más olyan fomájú nincs.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Amúgy mentél már a géppel? Jó lett a váltó?

Hat ocsem baromira beletrafaltal!!

A valto utan 200km mulva ment a verda masik mesterhez a szelepfedeleket ledobtuk meg minden olajfojas eliminalva lett. Aztan elkezdtem hasznalni, de csak nem akart szunni az olajszag, de mar csak

lampanal allaskor lehetett erezni. Aztan szoget utott a fejembe, hogy ez marpedig nem motorolaj. Ma a cegnel bealltam egy szep tiszta helyre, munka utan arrebgurultam es b**** meg, ott a malnaszorp a

padlon! Egybkent meg kezd is erezhetoen valtani minden iranyba, es kellemetlen vele az emelkedo.

Reggel megy vissza gariba a valtoshoz. <_< Ez van.

szerk.: 750km van benne a teljes felujitas ota.

Link to comment
Megosztás:

Hat ocsem baromira beletrafaltal!!

A valto utan 200km mulva ment a verda masik mesterhez a szelepfedeleket ledobtuk meg minden olajfojas eliminalva lett. Aztan elkezdtem hasznalni, de csak nem akart szunni az olajszag, de mar csak

lampanal allaskor lehetett erezni. Aztan szoget utott a fejembe, hogy ez marpedig nem motorolaj. Ma a cegnel bealltam egy szep tiszta helyre, munka utan arrebgurultam es b**** meg, ott a malnaszorp a

padlon! Egybkent meg kezd is erezhetoen valtani minden iranyba, es kellemetlen vele az emelkedo.

Reggel megy vissza gariba a valtoshoz. <_< Ez van.

szerk.: 750km van benne a teljes felujitas ota.

Hány milla, az annyi?

Link to comment
Megosztás:

Hat ocsem baromira beletrafaltal!!

A valto utan 200km mulva ment a verda masik mesterhez a szelepfedeleket ledobtuk meg minden olajfojas eliminalva lett. Aztan elkezdtem hasznalni, de csak nem akart szunni az olajszag, de mar csak

lampanal allaskor lehetett erezni. Aztan szoget utott a fejembe, hogy ez marpedig nem motorolaj. Ma a cegnel bealltam egy szep tiszta helyre, munka utan arrebgurultam es b**** meg, ott a malnaszorp a

padlon! Egybkent meg kezd is erezhetoen valtani minden iranyba, es kellemetlen vele az emelkedo.

Reggel megy vissza gariba a valtoshoz. <_< Ez van.

szerk.: 750km van benne a teljes felujitas ota.

Az olajbeoltonel nyomta ki. Uj tomites rezbol, uj csavar bele, mehetek erte. Fel liter olaj hianyzott belole.

/p

Link to comment
Megosztás:

<_< Ott a pont! :wacko: De ezt pl siman megcsinalna barmelyik. Nem hiszem hogy sok 200e km feletti omega rohangal

amire ne ferne ra egy valtopucolas. Egyelore meg garin belul van, maradunk az 1 nel.

Ha rendesen karban volt tartva, egész életén át (rendszeres, és alapos olaj, szűrőcsere, kopó-fogyóalkatrészek cseréje, stb), akkor sztem fölösleges a nagyobb beruházás rá. De ugye ez a jómagyar honban rendszeresen elmarad. Itt vannak 300e+-os Omegák, és még érintetlenek motorikusan-váltóügyileg. Igaz hogy egyik másik már olajos, taknyos, de hát 300e km az nem kevés.

Legalábbis szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ha rendesen karban volt tartva, egész életén át (rendszeres, és alapos olaj, szűrőcsere, kopó-fogyóalkatrészek cseréje, stb), akkor sztem fölösleges a nagyobb beruházás rá. De ugye ez a jómagyar honban rendszeresen elmarad. Itt vannak 300e+-os Omegák, és még érintetlenek motorikusan-váltóügyileg. Igaz hogy egyik másik már olajos, taknyos, de hát 300e km az nem kevés.

Legalábbis szerintem.

Itt azert a GM is ludas, ugyanis a kezikony szerint a valtohoz szerintuk SOHA nem kell hozzanyulni az extrem esetektol eltekintve. A 4L30E -nek meg vannak gyerekbetegsegei amiket

kivedhetetlenul elohoz a futasteljesitmeny, par helyen muanyag alkatreszek a bronz helyett pl...

Ezt arra ertettem ha pl a "rendes karbantartast" definialjuk a trivialis esettel, azaz hogy minden eloirt szervizt es felulvizsgalatot a gyari eloiras szerint kap meg akar 15 even keresztul.

/p

Link to comment
Megosztás:

Itt azert a GM is ludas, ugyanis a kezikony szerint a valtohoz szerintuk SOHA nem kell hozzanyulni az extrem esetektol eltekintve. A 4L30E -nek meg vannak gyerekbetegsegei amiket

kivedhetetlenul elohoz a futasteljesitmeny, par helyen muanyag alkatreszek a bronz helyett pl...

Ezt arra ertettem ha pl a "rendes karbantartast" definialjuk a trivialis esettel, azaz hogy minden eloirt szervizt es felulvizsgalatot a gyari eloiras szerint kap meg akar 15 even keresztul.

/p

Ja, ezt hallottam, hogy vannak szutyok megoldások a 4L váltókban. De hát sajnos már akkor sem az örökkévalóságnak építették a dolgokat...

De hát a kézikönyv az kézikönyv, nem a szentírás! Megfelelő helyeken felül kell bírálni <_<

Link to comment
Megosztás:

Nekem vegul az Arany-Toth Zsolt csinalta ismerosi ajanlasra. Ok kispesten vannak a kispesti uszoda mogott (Derkovits 19)

/p

Nekem is hozzájuk kell majd vinnem,ök cserélnek mágnesszelepet állitolag. Az mondták 99% az a baja. Legalább nem 150ezertől indul az árlistájuk mint a többi váltos szakinak. Egyébként olajcsere után csavart meg réz tömitést én sem cseréltem és nyomta ki nekem is,de már orvosolva lett azota. Az olaj nem folyik,de sajnos nem ez a legnagyobb baja. Pénteken szakadó esőben városban,már egyesből sem akart váltani,de másnap megjavult. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Ha rendesen karban volt tartva, egész életén át (rendszeres, és alapos olaj, szűrőcsere, kopó-fogyóalkatrészek cseréje, stb), akkor sztem fölösleges a nagyobb beruházás rá. De ugye ez a jómagyar honban rendszeresen elmarad. Itt vannak 300e+-os Omegák, és még érintetlenek motorikusan-váltóügyileg. Igaz hogy egyik másik már olajos, taknyos, de hát 300e km az nem kevés.

Legalábbis szerintem.

Szerintem meg sajnos nem. 2002 óta van nálam, akkor volt 7 éves, most 15. Minden megkapott, jó olajat, időben szűrőcserét, kopó, elhasználódott alkatrészek ki lettek cserélve. Óra szerint 200E-nél teljes vezérléscsere. Most 260 van benne, 1 hónapja, volt olajcsere, mégis csapágyas lett a főtengely. Friss olajjal, szűrőkkel, meg sem volt kergetve mostanában. Na erre mit lépsz?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg sajnos nem. 2002 óta van nálam, akkor volt 7 éves, most 15. Minden megkapott, jó olajat, időben szűrőcserét, kopó, elhasználódott alkatrészek ki lettek cserélve. Óra szerint 200E-nél teljes vezérléscsere. Most 260 van benne, 1 hónapja, volt olajcsere, mégis csapágyas lett a főtengely. Friss olajjal, szűrőkkel, meg sem volt kergetve mostanában. Na erre mit lépsz?

Ki tudja mit kapott előtte. Meg ha magyar autó volt, ki tudja hogy annyi-e a km állás, amennyi az órában van (ugye tudjuk hogy pl a szervízkönyv, meg ilyesmi az csak papír... az a biztos ha első gazda vagy, és null km-el veszed át)...

De ellenpéldaként tudom felhozni havert, aki vett egy szép állapotú 94es Omit, 200e km környékén. Nyilvántartásokból kiderült hogy közel 10 évvel ezelőtt már majdnem annyi km volt benne, mint amivel vette. Azután még 2 gazda. szal most közel a duplája lehet, és még bontatlan a motor (x20xev, nem füstöl, nem eszik sokat, nyomatékos, indul hidegen-melegen, stb). Nekem is 220e van az órában, de gyanítom hogy tekergetve lett (és nem előre <_< ), mert németből behozott autó... És a motor még nem volt megbontva.

Mást nem tudok rá mondani. A svéd autók állapota alátámasztja, hogy sokat el lehet menni egy autóval, ha karban van tartva. Persze nem azt mondom, hogy ez a kánaán, sőt... itt is vannak lógó belű, széthajtott rozsdakupacok. De nem az a domináns, szerencsére. Viszont legalább a bennük levő km reálisabb, mert itt rögzítik minden műszaki vizsgán (nomeg állítólag fejlövés értékű ha manipulál vki a km-órával). Csak a teljesség kedvéért, pár szépet futott gép: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=opel+...;md=th&sp=1 (1mil=10km) Ahogy nézem van ezek között is motorcserés, de nem az a jellemző.

Link to comment
Megosztás:

Ki tudja mit kapott előtte. Meg ha magyar autó volt, ki tudja hogy annyi-e a km állás, amennyi az órában van (ugye tudjuk hogy pl a szervízkönyv, meg ilyesmi az csak papír... az a biztos ha első gazda vagy, és null km-el veszed át)

...

Mást nem tudok rá mondani. A svéd autók állapota alátámasztja, hogy sokat el lehet menni egy autóval, ha karban van tartva. Persze nem azt mondom, hogy ez a kánaán, sőt... itt is vannak lógó belű, széthajtott rozsdakupacok. De nem az a domináns, szerencsére. Viszont legalább a bennük levő km reálisabb, mert itt rögzítik minden műszaki vizsgán (nomeg állítólag fejlövés értékű ha manipulál vki a km-órával). Csak a teljesség kedvéért, pár szépet futott gép: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=opel+...;md=th&sp=1 (1mil=10km) Ahogy nézem van ezek között is motorcserés, de nem az a jellemző.

Nekem volt mar szerencsem uj autohoz. Annyira jutottam hogy soha tobbet nem lesz!!!! Lehet hogy most a 300e -s bontoszokevenyre raboritunk egy millat. De 6 millaert vett japan fapaddal ugyanennyi a szivas, kurvadraga a szerviz, szar is volt az auto es masfel ev mulva 4 alatt ert.

Utobbi evekben eleg sokat jartam melo miatt Stockholmban. Az egy mas vilag valoban. Latni neha ott is oreg csotroganyokat, de legutoljara amikor mentem egy 2 eves V70 D5 bolt a taxi (ez a legaltalanosabb, meg a prius), 372000km volt benne 2 evesen <_<

A pornep futasteljesitmenyere meg tenyleg jellemzo, hogy nemes egyszeruseggel sved merfoldben szamolnak, ami bizony az elozo hozzaszolasban emlitett 10km-nek felel meg.

Skyrangr kinti forumokat nem olvasol? Azert arra is kivancsi lennek hogy ez a sok szep allapot mennyi szivas es anyagi raforditas eredmenye! Ez lenne a lenyeg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.