Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Azt nem tudom, csak annyit hogy ha hirtelenül benyomom tövig de nem nagy sebességnél akkor visszarúgdossa

Most lehet, hogy hülyeséget kérdezek és ne kövezzetek meg érte :wacko: , de mi van akkor ha valamelyik kerékcsapágy szorul? Olyankor nem fékez be és csúszik meg a kerék hamarabb? Csak egy ötlet! <_<

Link to comment
Megosztás:

Vagyis lehet csapágyas az egyik kerék?

Ez csak egy ötlet volt ami hajnalban jutott eszembe. Menj az autóval vagy egy pár km-t és amikor megálltál nézd meg mind a 4 kerékagyat kézzel, hogy meleg-e. Valamennyire meleg lesz az tuti, mert a fék is melegíti de amelyik csapágyas az jóval melegebb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Igen akörül és méghozzá téli

Akkor ne csodálkozz semmin se! Kell egy normális gumi és azzal már lesz normális tapadásod.

Úgy lehet ránézni, hogy melyik kerék blokkol először, hogy kiveszed a 14-es biztit és csinálsz pár fékezést. Így nem fog beavatkozni az ABS és látni fogod, hogy melyik kezd rosszalkodni először. Ha kész, simán vissza a biztit és lehet reparieren a rossz féket. Ez lesz nálam is (jobb hátsó).

Link to comment
Megosztás:

Ez csak egy ötlet volt ami hajnalban jutott eszembe. Menj az autóval vagy egy pár km-t és amikor megálltál nézd meg mind a 4 kerékagyat kézzel, hogy meleg-e. Valamennyire meleg lesz az tuti, mert a fék is melegíti de amelyik csapágyas az jóval melegebb lesz.

Vagy emelje fel és kézzel tekerje körbe. Így lehet érezni, hogy szorul e vagy nem. Bár akkor már akkora hangja lenne, hogy azt mindenki hallaná.

Link to comment
Megosztás:

Kéziféken csak a hátsóhídnál lehet állítani? Jah meg mitől van az hogy a jobb hátsó kerék előbb befog ha behúzom a kéziféket, mint a bal? Esetleg azért mert én ott ülök a bal oldalán az autónak és az leterheli a bal oldalát?<_<

:(

Nem hiszem, hogy ez volna az ok :wacko:

Be kell állítanod manuálisan a kéziféket a féktárcsa mögötti állítókával (egy kis lyukon csavarhúzóval pl.). Így csináldban elég jól leírják, a jól rémlik.

Én így csináltam műszaki előtt: szétszedtem, letakarítottam mindent amit lehet, utána vissza minden és beállítottam úgy az állítókát, hogy éppen fel tudjam rakni a tárcsát. Utána mehet vissza a tárcsa, majd jön az összehangolás: Kézifékkel 1-2 kattanásig megfeszítem a kötelet, majd addig sakkozok az állítókkal amíg ugyanolyan nehezen tudom forgatni mindkét tárcsát. Így elméletben (ha nincs óriási kopáskülönbség a két pofa között), akkor pár % különbség lehet a két kerék között.

Link to comment
Megosztás:

Nekem dobfékes a hátsó fékrendszerem, egyszer már odaraktam magamat hogy beállitom a kéziféket, de ahogy csavarnám kulcsal, a másik csavart meg megfogom, úgy elforog az egész kötél meg minden, és 1mm nem tudtam rajta állitani :S

Miért? Annyira rozsdás a menet? Mert ha össze van rohadva és a drótkefe sem segít rajta, akkor abból csere lesz.

Nekem is cserés lesz majd, mert már az egyik bowdenben 2 szál elpattant.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy a nyomásszabályzóval van gond.

Az Astrában volt szó róla a napokban.

Az lesz a ludas, köszke még egyszer a tippet. Most már csak 'ocsóé' kellene párban szerkózni. A donorból nem igazán látom értelmét átdobni őket, mert ha az enyém ratyi, akkor ezek is azok lehetnek.

Link to comment
Megosztás:

Miért? Annyira rozsdás a menet? Mert ha össze van rohadva és a drótkefe sem segít rajta, akkor abból csere lesz.

Nekem is cserés lesz majd, mert már az egyik bowdenben 2 szál elpattant.

Sztem igen annyira összevan rohadva :S Nehéz kicserélni egy komplett hátsó dobrendszert vagy tárcsafékrendszert is meglehet oldani??

Egyik vectrás most árul komplett hátsó dobfékrendszert 6e ft új betétekkel. de ha a tárcsásat is meglehetne inkább azt csinálnám

Link to comment
Megosztás:

Sztem igen annyira összevan rohadva :S Nehéz kicserélni egy komplett hátsó dobrendszert vagy tárcsafékrendszert is meglehet oldani??

Egyik vectrás most árul komplett hátsó dobfékrendszert 6e ft új betétekkel. de ha a tárcsásat is meglehetne inkább azt csinálnám

Astra GYIK-ben van hátsó tárcsafékesítési leírás.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap csináltuk a rugótányér és a nyúlvány környékét, így lekaptuk a hidat is. Gondoltam megpróbálom a csodát és megpucolom a fékerőszabályzókat.

Sajna nem nyert piros hangszórót, csak az első nagyobb fékezésnél csodálkoztam el amikor még együtt fogott mind a 4... <_< Ez ilyet is tud?! Olyat fogtak a Yokohamák, hogy majd' kiugrottak a szemeim... :wacko:

Sajna ezen csak a csere segít...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap csináltuk a rugótányér és a nyúlvány környékét, így lekaptuk a hidat is. Gondoltam megpróbálom a csodát és megpucolom a fékerőszabályzókat.

Sajna nem nyert piros hangszórót, csak az első nagyobb fékezésnél csodálkoztam el amikor még együtt fogott mind a 4... <_< Ez ilyet is tud?! Olyat fogtak a Yokohamák, hogy majd' kiugrottak a szemeim... :wacko:

Sajna ezen csak a csere segít...

Képeket kérek:) Holtalálható ez a fékerő szabályzó? Én is majd megakarom pucolni a hátsó fékeim, megnézni a betéteket, meg lecserélni a fékolajat, mert kitudja mióta van benne, meg picit már zavaros.:( Milyen fékolajat szoktatok ABS-hez önteni? 5.0 5.1?

Link to comment
Megosztás:

Képeket kérek:) Holtalálható ez a fékerő szabályzó? Én is majd megakarom pucolni a hátsó fékeim, megnézni a betéteket, meg lecserélni a fékolajat, mert kitudja mióta van benne, meg picit már zavaros.<_< Milyen fékolajat szoktatok ABS-hez önteni? 5.0 5.1?

Sajna még nincsenek képek, de majd varázsolok valamit :wacko:

Ahogy Druszám (Gabi) is írta DOT4től jöhet a cucc :(

Kicsit utánaolvastam ennek a DOT5.1-nek. Lehet ez lesz a kövi, amit kipróbálok.

Pár hasznos gondolat:

"Fékfolyadékok

A fékfolyadékok olyan hidraulikus folyadékok, amelyek szerepe a fékerő továbbítása a pedáltól a kerekekig. Működésük lényege, hogy szinte összenyomhatatlanok, ezért a pedálra kifejtett erő a folyadékon keresztül minimális veszteséggel továbbítódik.

Elvárások

FékA fékfolyadékkal szembeni legfontosabb követelmény, hogy magas legyen az úgynevezett száraz forráspontja. A fékfolyadékok ugyanis higroszkópikusak, ami azt jelenti, hogy vízmegkötő tulajdonsággal rendelkeznek. A légkör nedvességtartalmát megkötve, egyre nő a folyadék víztartalma, ezzel pedig csökken a forráspontja. A száraz forráspont az a forráspont, amit akkor lehet mérni, amikor a folyadék még új, és nem kötött meg nedvességet. Minél magasabbról indul, annál tovább marad a folyadék használható.

A forráspont azért kritikus a fékfolyadék esetében, mert ha – például hosszantartó nagy igénybevétel esetén – felforr, akkor folyadék helyett részben gáz lesz az az anyag, aminek a fékerőt továbbítania kellene. Márpedig a gáz, a folyadékkal ellentétben, összenyomható, így nem képes az erő továbbítására.

Fékfolyadék minőségi szintek

A hétköznapi életben leginkább DOT 3, DOT 4 illetve DOT 5.1 kategóriájú fékfolyadékokkal találkozunk. Ezek, az amerikai közlekedési minisztérium (Department of Transportation) által felállított kategóriák a fékfolyadék összetételére, valamint száraz és nedves forráspontjára vonatkozóan fogalmaz meg követelményeket (1. ábra).

Összetétel Száraz forráspont (°C) Nedves forráspont (°C)

DOT 3 polietilén-glikol 205 140

DOT 4 polietilén-glikol 230 155

DOT 5 szilikon 260 180

DOT 5.1 polietilén-glikol 270 191"

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.