Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Még egy tanácsot kérnék mindenkitől.Kipufogó ügyben.Szeretnék egy sport dobot,legyen hangja,de ne túl nagy,mert van egy 11hónapos fiam,és nem akarom hogy féljen.Most van fent egy proex dob,de már kezd szétesni,meg már nem is igazán tetszik.Ki mit tud,milyen márka vagy hol érdemes szétnézni.Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában egyre több helyen hallom, hogy Z14XEP motorban eltört a kipufogó sor vezérműtengely. Valószínűleg ez szériahiba lehet. Arra lennék kíváncsi, hogy mi okozza ennek a tengelynek a törését. (Anyaghiba, vagy valami más) Hallottam olyat, hogy a tengelyt lefogató csészék csavarjai lazulnak meg a motorban keletkező rezonancia miatt, és a nem megfelelő lefogatás miatt törik el a tengely. Van valami módszer ennek a törésnek a megelőzésére? (Pl.: ha a lefogatás meglazulása okozza, akkor a csavarokat LOCTITE 243 rezgésálló csavarrögzítővel bekenni és úgy meghúzni a 8Nm-es nyomatékra).

Üdv.: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Még egy tanácsot kérnék mindenkitől.Kipufogó ügyben.Szeretnék egy sport dobot,legyen hangja,de ne túl nagy,mert van egy 11hónapos fiam,és nem akarom hogy féljen.Most van fent egy proex dob,de már kezd szétesni,meg már nem is igazán tetszik.Ki mit tud,milyen márka vagy hol érdemes szétnézni.Előre is köszi

Üdv!

Szerintem ha jó hangot akarsz, akkor ne dobot tegyél rá. A sok dörmögő-dömötör hangtól mindenki csak azt hiszi, hogy ne, egy újabb hülyegyerek. Az igazán lúdbőröztető hangja a sportlégszűrőnek van. Szerintem próbálj ki egyet és utána minden kövérgázt élvezni fogsz ;D

U.i.: Mit fogok most ezért kapni! De vessetek a mókusok elé, nekem akkor is a sportlégszűrő hangja tetszik és falnak megyek a brummogástól!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában egyre több helyen hallom, hogy Z14XEP motorban eltört a kipufogó sor vezérműtengely. Valószínűleg ez szériahiba lehet. Arra lennék kíváncsi, hogy mi okozza ennek a tengelynek a törését. (Anyaghiba, vagy valami más) Hallottam olyat, hogy a tengelyt lefogató csészék csavarjai lazulnak meg a motorban keletkező rezonancia miatt, és a nem megfelelő lefogatás miatt törik el a tengely. Van valami módszer ennek a törésnek a megelőzésére? (Pl.: ha a lefogatás meglazulása okozza, akkor a csavarokat LOCTITE 243 rezgésálló csavarrögzítővel bekenni és úgy meghúzni a 8Nm-es nyomatékra).

Üdv.: Zoli

Üdv!

Ez engem is érdekelne, ősök kocsijában Z14XEP motor van (az enyémben sima Z14XE).

Melyik évjáratot érinti? Van erről hivatalos gyári értesítés?

Minden jót!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én úgy tudom, hogy csak a Z14XEP motorokat érinti.

Üdv.: Zoli

korábban már volt erről szó, ha jól emlékszem ott még évjárat is meg volt jelölve

vagy link volt egy cikkre a totalcaron.. már nem tudom, de sztem visszakereshető

nem biztos, hogy ebben a topicban.

Még fotó is volt a töröttről

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én úgy tudom, hogy csak a Z14XEP motorokat érinti.

Üdv.: Zoli

Üdv!

Én is úgy értem, de segítenék szüleimnek, időben figyelmeztetni őket, nehogy pórul járjanak. Decemberben lejár a gari a kocsiról, kellemetlen lenne egy vezérműtengelytörés márciusban...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én is úgy értem, de segítenék szüleimnek, időben figyelmeztetni őket, nehogy pórul járjanak. Decemberben lejár a gari a kocsiról, kellemetlen lenne egy vezérműtengelytörés márciusban...

valahol ekörül van a dolog, de télleg úgy emléxem, hogy volt valami konkrétabb infó is az evjáratról valahol, most előtte ennek vagy utána már nem tudom :rolleyes:

de keress utána sztem

Link to comment
Megosztás:

Kösz a linket, megpróbálok utánajárni, mert most kicsit izgulni kezdtem.

A linken látott képeken ahogy elnézem nem egy helyen jellemző a törés. Ebből én arra következtetnék, hogy nem a tengely lehet a ludas. Vagy ilyen gyenge rideg anyagból gyártják? A megelőzésére kellene kitalálni valamit. A neten elég széles km tartományban látom a töréseket. Van akinek 50e km, van akinek 70e km és van akinek 180e km után következik be a hiba. Elméletben ez a Z14XEP a Z12XE és Z12XEP-re épül nagyobb lökethosszal. Azoknál nem fordul elő ez a hiba. Nem lehet, hogy a vezérműtengely is ugyan az? De akkor a Z14XEP motornál miért törik el?

Link to comment
Megosztás:

A linken látott képeken ahogy elnézem nem egy helyen jellemző a törés. Ebből én arra következtetnék, hogy nem a tengely lehet a ludas. Vagy ilyen gyenge rideg anyagból gyártják? A megelőzésére kellene kitalálni valamit. A neten elég széles km tartományban látom a töréseket. Van akinek 50e km, van akinek 70e km és van akinek 180e km után következik be a hiba. Elméletben ez a Z14XEP a Z12XE és Z12XEP-re épül nagyobb lökethosszal. Azoknál nem fordul elő ez a hiba. Nem lehet, hogy a vezérműtengely is ugyan az? De akkor a Z14XEP motornál miért törik el?

valahogy nekem is az rémlik, hogy abban a cikkben amire emlékeszem, arról volt szó, hogy bizonyos évjáratnál a tengelyt lefogó bölcső (ha így hívják) csavarjai lazultak meg, vagy valami más hasonló dolog történt és ez okozta a töréseket. Csak sajnos nem találom sehol, pedig emlékszem arra is, hogy én reflektáltam rá, hogy ez megmagyarázza törvényenkívüli problémáit is. De ha ezen a logikai vonalon haladunk, akkor a 2005 ös évjáratról lehet szó, miv el törvényenkívüli ekkori autókról beszélt

Link to comment
Megosztás:

Hi,

ahogy ígértem itt vannak a képek: 1. 2.

Ami a gond az az ablaktörlő és a lapát közé való ( U alakú műanyag).

Két vájat van benne a tengelynek ami a lapáton van, s a belsőbe kell beerőltetni ami nem kis munka..

Én nem kínlódtam vele, bepattintottam és jó lett (igaz szerintem nem a helyén van..) de nem is esett ki egy év alatt.. :rolleyes:

Ha félsz hogy esetleg nem passzol, ne vedd meg..nehogy aztán rám mutogass!! <_<

üdv.

Mennyibe kerül egy szett? Jobban néz ki, mint a gyári.

Link to comment
Megosztás:

valahogy nekem is az rémlik, hogy abban a cikkben amire emlékeszem, arról volt szó, hogy bizonyos évjáratnál a tengelyt lefogó bölcső (ha így hívják) csavarjai lazultak meg, vagy valami más hasonló dolog történt és ez okozta a töréseket. Csak sajnos nem találom sehol, pedig emlékszem arra is, hogy én reflektáltam rá, hogy ez megmagyarázza törvényenkívüli problémáit is. De ha ezen a logikai vonalon haladunk, akkor a 2005 ös évjáratról lehet szó, miv el törvényenkívüli ekkori autókról beszélt

Az enyém 2005. 05. havi gyártás, és 2005. 06. havi üzembe helyezés. Akkor nagy valószínűséggel előfordulhat nekem is ez a törés? LOCTITE 243 megoldaná a problémát? Ha bekenem csavarrögzítővel akkor az okozhat valamilyen problémát? Amúgy neten olvasgatva találtam más évjáratnál is hasonló problémákat.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 2005. 05. havi gyártás, és 2005. 06. havi üzembe helyezés. Akkor nagy valószínűséggel előfordulhat nekem is ez a törés? LOCTITE 243 megoldaná a problémát? Ha bekenem csavarrögzítővel akkor az okozhat valamilyen problémát? Amúgy neten olvasgatva találtam más évjáratnál is hasonló problémákat.

Mekkora bontással járna ez a történet?

Hali

ha jól emlékszem a 45cm volt 900Ft kb a hosszabb meg valahol 1300Ft környékén.

De azóta biztos változtak az árak, meg kellene nézni.

üdv.

Annyit megér :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hali

ha jól emlékszem a 45cm volt 900Ft kb a hosszabb meg valahol 1300Ft környékén.

De azóta biztos változtak az árak, meg kellene nézni.

üdv.

Nekem is ilyenem van már egy ideje,szépen töröl és jobban is néz ki mint a gyári.

Nekem mondjuk a jobb oldalán nem töröl végig,mert eláll a legszéle az ablaktól alapállásban,de a gyári is ilyen volt sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megen van egy kis problémám. Nem müxik a közp.zár távirányítója. Hétfőn sikeresen lenulláztam az aksit, feltöltöttem, rádió + óra beállít, zár meg kampec. Lehet hogy elfelejtette a kódot vagy lemerült az elem? (Ez sem kizárt) Cserélt már valaki sk. elemet? Hogyan lehet kódolni? TIS-em van, kábelem nix.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megen van egy kis problémám. Nem müxik a közp.zár távirányítója. Hétfőn sikeresen lenulláztam az aksit, feltöltöttem, rádió + óra beállít, zár meg kampec. Lehet hogy elfelejtette a kódot vagy lemerült az elem? (Ez sem kizárt) Cserélt már valaki sk. elemet? Hogyan lehet kódolni? TIS-em van, kábelem nix.

próbáltad már kódolni a kulcsot?

módszer:

Beteszed a slussz zárba, benyomva tartod a kulcson a gombot, elfordítod.

Ekkor bezárni és kinyitni kell neki, az ajtókat ha minden jól megy. Utána elengedheted a gomot. Kész.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.