Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ilyen köll neköm is. :)

Habár én úgy hallottam, hogy általában a nagyobb fényerejű izzók hőkiobácsátása is nagyobb és emiatt sárgulhat/mattulhat a lámpabúra belseje. Ezért nem próbálkoztam még más fajátval. Ennél nincs ilyen gond?

nincs, mert ugyanolyan teljesítményű mint a hagyományos izzóké (ez is 12V 55W)

és ezt írják róla:

"A H7 Night Breaker +90% fényszóró lámpák különleges anyagában kékes színű üvegből készülnek, amely kiszűri a fény sárga összetevőjének nagy részét és így a nappali körülményekhez hasonló, ragyogó fehér fényt állít elő.

A fehér fény kevésbé fárasztja a szemet és fenntartja a vezető koncentrálóképességét. Fehér fényben sokkal tisztábban, élesebben látszanak az útjelző táblák és útburkolati jelek, egyszóval sokkal biztonságosabb feltételek teremthetők az éjszakai vezetéshez. 35 méterrel hosszabb fénycsóva.

A KRESZ előírásoknak megfelel, engedélyezett."

és ez igaz is mert tényleg nagyon jó! nekem bejött :)

Link to comment
Megosztás:

nincs, mert ugyanolyan teljesítményű mint a hagyományos izzóké (ez is 12V 55W)

és ezt írják róla:

"A H7 Night Breaker +90% fényszóró lámpák különleges anyagában kékes színű üvegből készülnek, amely kiszűri a fény sárga összetevőjének nagy részét és így a nappali körülményekhez hasonló, ragyogó fehér fényt állít elő.

A fehér fény kevésbé fárasztja a szemet és fenntartja a vezető koncentrálóképességét. Fehér fényben sokkal tisztábban, élesebben látszanak az útjelző táblák és útburkolati jelek, egyszóval sokkal biztonságosabb feltételek teremthetők az éjszakai vezetéshez. 35 méterrel hosszabb fénycsóva.

A KRESZ előírásoknak megfelel, engedélyezett."

és ez igaz is mert tényleg nagyon jó! nekem bejött :)

Értem, köszi.

Akkor holnap shoppingolok. :) Múltkor már nézegettem párat, de akkor nem vettem semmit, mert nem ismertem egyiket sem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ti raktatok ki piros szalagot az autótokra a Sláger és Danubius miatt?? Én igen... :) :) Ja és reggel 8-kor nyomtam a dudát is :lol:

Én Kossuth-ot hallgatok :D

Más:

Egyébként Pootj cartárs nagyon jól világította meg a kérdést. Valóban szét kell választani a dolgot.

Alapvetően én is motorfékkel járok és nem gurulok üresben az M3-ason sem a lejtőkön.

De sajnos ez a hegyrőn indulás télen hideg motorral mindennapos ezért nem mindegy a módszer. Ha nem számítana a kopás akkor fel sem tettem volna a kérdést, de nekem számít. Nem szándékozom holnapután eladni a kocsit, de ha így is lenne a természetemből fakadóan akkor is vigyázni szeretnék rá. Szóval az eddigiek alapján talán a motor szempontjából az a kedvezőbb, ha ezt az első 800-1000 métert (ahol egyébként is 30 km/h övezet van) nem motorfékkel teszem meg, kvázi olyan ez mintha laposról indulnék, de előtte melegíteném egy kicsit alapjáraton. Persze így a fék látja kárát, de talán az a kisebbik problem

Link to comment
Megosztás:

Ilyennel?

Ha megkapom a fizum meglepem vele magam! :)

Elég változatos árakon és gyakran hamisítványokkal találkoztam. Eredeti és gagyi. Nem csak a csomagolás, hanem az izzók közti különbség is feltűnő.

Jó estét Mindenkinek !

Anno még 1999-ben mikor elkezdték nyomni ezeket a +30%-kal megnövelt fényerejű izzókat ( amiket mára már +50% / +90%-ra !! fejlesztettek ) én vettem Németországban 12 Márkáért 2db " világújdonság " Phillips izzót az akkori F-Astrámba.

Nem állítom, hogy a garázsban fehérebbnek láttam a falat, de a forgalomban már nem vettem észre semmit, viszont sokkal hamarabb kiégett, mint a normál izzó.

Ezt a rövidebb élettartamot maguk a gyártók is alátámasztották, mert az izzószálat jobban megterhelik.

Azért 5 rugóért 6db normál izzót lehet kapni..., ezt is vegyétek figyelembe!

Én ezeket a dolgokat tartom maszlagnak, ráadásul ezt sokan be is szippantják...lépést kell tartani a divattal ! :)

Link to comment
Megosztás:

Én Kossuth-ot hallgatok :D

Más:

Egyébként Pootj cartárs nagyon jól világította meg a kérdést. Valóban szét kell választani a dolgot.

Alapvetően én is motorfékkel járok és nem gurulok üresben az M3-ason sem a lejtőkön.

De sajnos ez a hegyrőn indulás télen hideg motorral mindennapos ezért nem mindegy a módszer. Ha nem számítana a kopás akkor fel sem tettem volna a kérdést, de nekem számít. Nem szándékozom holnapután eladni a kocsit, de ha így is lenne a természetemből fakadóan akkor is vigyázni szeretnék rá. Szóval az eddigiek alapján talán a motor szempontjából az a kedvezőbb, ha ezt az első 800-1000 métert (ahol egyébként is 30 km/h övezet van) nem motorfékkel teszem meg, kvázi olyan ez mintha laposról indulnék, de előtte melegíteném egy kicsit alapjáraton. Persze így a fék látja kárát, de talán az a kisebbik problem

Palóc Testvérem ! :lol:

Ha jót akarsz a motorodnak, akkor holnap add el a házadat a hegyen és költözzél le a faluba... :) :)

Ott aztán nyomhatod neki az első 800-1000 métert kis gázon, had melegedjen minden !

Link to comment
Megosztás:

Kár, hogy nincs ilyen (vagy csak én nem találtam még) H7-ből valami erősebb izzó, ami teljesítménnyel éri el a nagyobb fényerőt. H4-ből szereztem 140/100W-os cuccot (ampermérővel mérve is ennyi, nem csak felirat), na annál észrevehető a változás az 55W-hoz képest. De ekkora teljesítményhez már be kell relézni a fényszórókat, a gyári, kispórolt vezetékezésen túl nagy feszültség esik, meg a hosszú/rövidfény váltókarja se birja sokáig a kiképzést. Mondjuk érdemes rámérni, hogy mekkora feszültség jut az izzókra gyári állapotban is, legtöbbször a standard izzóknál is érdemes berelézni és húzni tisztességes keresztmetszetű vezetékeket, célszerűen a generátortól, nem pedig az akkutól. Már 10% feszültségesés 19%-os teljesítménycsökkenést és közel 30%-os fényáramcsökkenést jelent. A fényáram egy adott izzónál nagyjából a feszültség harmadik hatványával arányos a névleges feszültség közelében!

Link to comment
Megosztás:

Palóc Testvérem ! :D

Ha jót akarsz a motorodnak, akkor holnap add el a házadat a hegyen és költözzél le a faluba... :) :)

Ott aztán nyomhatod neki az első 800-1000 métert kis gázon, had melegedjen minden !

Miért érzem úgy, hogy jelentéktelennek látod a kérdést?

Link to comment
Megosztás:

Jó estét Mindenkinek !

Anno még 1999-ben mikor elkezdték nyomni ezeket a +30%-kal megnövelt fényerejű izzókat ( amiket mára már +50% / +90%-ra !! fejlesztettek ) én vettem Németországban 12 Márkáért 2db " világújdonság " Phillips izzót az akkori F-Astrámba.

Nem állítom, hogy a garázsban fehérebbnek láttam a falat, de a forgalomban már nem vettem észre semmit, viszont sokkal hamarabb kiégett, mint a normál izzó.

Ezt a rövidebb élettartamot maguk a gyártók is alátámasztották, mert az izzószálat jobban megterhelik.

Azért 5 rugóért 6db normál izzót lehet kapni..., ezt is vegyétek figyelembe!

Én ezeket a dolgokat tartom maszlagnak, ráadásul ezt sokan be is szippantják...lépést kell tartani a divattal ! :)

Ha ezen múlik, hogy nem ütöm el a balf*sz bicajost (lámpa, mellény, prizma nuku), akkor már megérte az a pár ezer forint. Lehet, hogy téged nem, de engem idegesít, hogy ha szembe jön valaki, akkor 5 méterre látok el...

Link to comment
Megosztás:

Ha ezen múlik, hogy nem ütöm el a balf*sz bicajost (lámpa, mellény, prizma nuku), akkor már megérte az a pár ezer forint. Lehet, hogy téged nem, de engem idegesít, hogy ha szembe jön valaki, akkor 5 méterre látok el...

Kolléga!

Ezt Te sem gondolhatod komolyan, hogy egy izzócserétől majd megoldódnak a problémáid!

Az első lépés az lenne, ha mindenki rendszeresen beállíttatná a fényszóróit - sokat segít !

Halt már meg az általad specifikált humanoidból több is, akiket xenonos autóval nyomták át a túloldalra.

Az meg azért sokkal jobban világít az ilyen tuning izzóknál...

Este ill. korlátozott látási viszonyok mellet Neked is alkalmazkodóan - az út -és látási viszonyoknak megfelelően, vagyis lassabban !! - kell hajtanod, ezt a KRESZ is elvárja mindenkitől. ( Relatív gyorshajtás fogalma? )

Ami meg az idegesítést illeti, azon nem lehet segíteni, bár a szembejövő vakítása nem a Te izzódon múlik! :)

Ettől még persze vedd meg nyugodtan, én csak leírtam a tapasztalataimat.

( Azt csak zárójelben súgom meg, hogy a 9 éves besárgult lámpáimat most cseréltem ki újakra, amin még víztiszta a búra és a világításomon zongorázni lehet a különbséget - izzócsere nélkül! )

Link to comment
Megosztás:

Jó estét Mindenkinek !

Anno még 1999-ben mikor elkezdték nyomni ezeket a +30%-kal megnövelt fényerejű izzókat ( amiket mára már +50% / +90%-ra !! fejlesztettek ) én vettem Németországban 12 Márkáért 2db " világújdonság " Phillips izzót az akkori F-Astrámba.

Nem állítom, hogy a garázsban fehérebbnek láttam a falat, de a forgalomban már nem vettem észre semmit, viszont sokkal hamarabb kiégett, mint a normál izzó.

Ezt a rövidebb élettartamot maguk a gyártók is alátámasztották, mert az izzószálat jobban megterhelik.

Azért 5 rugóért 6db normál izzót lehet kapni..., ezt is vegyétek figyelembe!

Én ezeket a dolgokat tartom maszlagnak, ráadásul ezt sokan be is szippantják...lépést kell tartani a divattal ! :)

üdv,

én szerintem egy ilyen izzó nem "divat" kérdése mert ha divatolni szeretnék, akkor xenon-t raknék,vennék bele (eszemben sincs)

Meg amúgy egy H7-es izzónak rövidebb az élettartama mint egy H4-esnek, és egyébként egy ilyen izzóra adnak 1 év garanciát, igazad van ezért lehet kapni "hagyományos" izzókat is sőt nem is 2db-ot......

Link to comment
Megosztás:

Ma megjött a 2db szép új lámpám:) szolíd Osram izzókkal megspékeltem:)

Milyen, gyári, vagy vmi tuning?

nincs, mert ugyanolyan teljesítményű mint a hagyományos izzóké (ez is 12V 55W)

és ezt írják róla:

"A H7 Night Breaker +90% fényszóró lámpák különleges anyagában kékes színű üvegből készülnek, amely kiszűri a fény sárga összetevőjének nagy részét és így a nappali körülményekhez hasonló, ragyogó fehér fényt állít elő.

A fehér fény kevésbé fárasztja a szemet és fenntartja a vezető koncentrálóképességét. Fehér fényben sokkal tisztábban, élesebben látszanak az útjelző táblák és útburkolati jelek, egyszóval sokkal biztonságosabb feltételek teremthetők az éjszakai vezetéshez. 35 méterrel hosszabb fénycsóva.

A KRESZ előírásoknak megfelel, engedélyezett."

és ez igaz is mert tényleg nagyon jó! nekem bejött :)

A Yard attól még assziszi xenon nem? Osztrákok még beutalót is adnak kpmbe.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként egy kis érdekesség:

http://konteo.blog.hu/2009/11/03/nikola_tesla_1_0

Ejha!

Megnéztem az oldalt, és lestem mi ez... ? :)

Elkezdtem olvasni, gondoltam hát ezt a f..szságot minek linkelte be? :)

Olvastam tovább ... ejha... :D

Tovább ... tök jó... :lol:

Végén ... Hol az a film, ide vele! B)

Szóval köszi! Könyvjelző mentve, várom a folytatást. :lol:

Link to comment
Megosztás:

igen a lámpán gyári! tehát semmi tuning!!

az izzókat ne úgy képzeljétek el, hogy kéken,zölden,sárgán világít és nem is vakít csak jobb a fénye....

Tényleg jó lehet az ilyen pilács, én is akartam már venni. (Talán nem eléggé, mert még nem vettem)

Viszont akinek ilyen van az jól teszi ha ügyel a lámpája tisztaságára, mert a kosz meg a karc nem csak a megvilágítást csökkenti, de a szembejövőket is rendkívül zavarja. Ezért is nem lehet lámpa mosó nélkül xenont használni.

Amúgy aki a kreszben megengedte anno a sárga fényű izzót, azt bottal kergetném. Főleg anno a Zsigába pakolták oxt awót a tuning. Mégjobb ha a zseni fordítva rakta bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is üdv mindenkinek, a minap léptem be az Opel Astra G tulajok körébe.

Egy X14XE típusú autót vettem. Nagyon örülök neki, nagyon meg vagyok vele elégedve. Szeretném megkérdezni tőletek, hogy mi a véleményetek az autóról?

Cseréltettem rajta vezérlést (szíj, görgők, vízpumpa), légszűrőt, gyertyákat. Olajat nem cseréltem még benne, mert papírral igazolva van az előző csere. Tavasszal az is aktuális lesz.

Viszont, van egy érdekes dolog, hogy ha hosszabb útra megyek, és folyamatos sebességgel haladok, akkor egyszer csak kivillan egy kis sárga lámpa. Ez azonban egy nagyobb gázadásra el is tűnik. Mitől lehet ez?

Valamint még egy olyan kérdésem van, hogy tudok e mondani egy jó/nem rabló/Opelhez értő szerelőt mondani itt Győrben?

Válaszotokat előre is köszi. :)

Link to comment
Megosztás:

Tényleg jó lehet az ilyen pilács, én is akartam már venni. (Talán nem eléggé, mert még nem vettem)

Viszont akinek ilyen van az jól teszi ha ügyel a lámpája tisztaságára, mert a kosz meg a karc nem csak a megvilágítást csökkenti, de a szembejövőket is rendkívül zavarja. Ezért is nem lehet lámpa mosó nélkül xenont használni.

nincs lámpamosóm se xenon-om :)

Bár az előző lámpám is karcmentes volt csak azért kellett cserélnem mert a jobb első elkezdett párásodi (mögötte elvolt repedve és nem lehetett javítani mert mindig visszapárásodott)

De az új lámpa nagyon jó, majd ha hazaértem rakok fel képet róla

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.