Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Opelaner

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    493
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.6 Sedan CDX
  • Város
    Zalaegerszeg

Legutóbbi látogatók

2.283 profile views

Opelaner's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Ez a csík a kupékon volt használva, ha jól tudom ott is a turbós változatokon használták. De majd valamelyik kupés szaki kijavít, ha tévedtem volna... Boldog új évet kívánok mindenkinek! :lol:
  2. Nem állítólag, hanem biztosan! Ezért is szerelik a gyári Opel LPG és CNG motorokat más szelepekkel, szelepülékkel, szelepvezetőkkel. De azért nem kell parázni, haver már 150000km-t letolt gázüzemben az Astrájával és még mindig megy a motorja. ( Az említett olasz cucc valóban a Nr.1 a szakmában. )
  3. Szaktárs! 1. Nem bántásnak szántam, ezért is volt ott a sok nevetős szmájli. :lol: 2. Csak nagy vonalakban -erős túlzással - helytálló. Nagyon sok lényeges, szemmel látható különbség is van a három motor közt. 3. Amennyiben a felhasználót csak ennyire érdeklik a járművében lévő különbségek, mint amit megfogalmaztak, akkor miért van ez a fórum? El kell menni a szervizekbe, ahol mindent tudnak ( ? ), nem kell itt információkra vadászni... Ugye még emlékeznek itt néhányan arra, mikor a szervizben ki akarták cserélni a cartársunk autójában a 16 szelepemelő tőkét ?Mondván, hogy lepuhultak, a cserével megszűnik majd a csattogás. A baj csak az volt, hogy az 1.6 Twinport motorban nem puhul le semmi, mivel az nem hidraulikus rendszerű Ezért gondoltam, hogy nem árt, ha a tulaj tisztában van azzal, mi dolgozik a motorháztető alatt! :D
  4. Nézd meg közelebbről a felniket - ha van rá lehetőséged - mert általában bele van öntve az évjárat! Onnét már könnyű lesz elindulni...
  5. Hát, ha csak ennyi lenne a különbség a fent említett motorok között, akkor az élet igen egyszerű lenne a szervizekben! :lol: :D B) De a valóság - mint mindig - igen messze áll a Google által megadottaktól..., nagyon messze! :D
  6. Először is B.Ú.É.K. mindenkinek! Szerintem a kettő közt kell keresni a legszebbet! Nekem az ezüst konzol tetszik a legjobban... Most " rózsafa betétes" van, ez kicsit gagyi.
  7. Nos, az 1.6-os 110LE-s, 6 sebességes Expression felszereltségű ( ebben széria az ESP, van benne rádió is ) franciát most akciósan tolják 3.790.000-ért. Az általad említett 1.4 Turbo Astra Essentia felszereltséggel 5.140.000 Ft. Az 1.6-os Opelt pedig ( 5-ös váltóval !! ) 5.030.000 Ft-ért adják oda. OK, ezekből az árakból még lehet kicsit faragni, de azért látod, mi a differencia. Hiába akarjuk kikerülni, sajnos ez van, drága lett az Opel! Néztem magamnak egy 1.4-es Turbo Merivát, 4.2M fapadosan, rádió és klíma nélkül. Ha ezekhez is ragaszkodom, akkor 4.7Méter a rokka. Noormááááliiis?? :lol: :lol: Szerintem nem.
  8. Részemről is egy gondolat a Chevyhez: amit írsz, hogy mennyire szarok, biztosan igaz, hiszen Te javítod őket. A Lacettivel kapcsolatban nekem csak a sógorom autója van, mint viszonyítási alap, Ő üti-vágja, de eddig az öt év alatt csak egy elektromos csatlakozója égett szét. Ismerek olyant, akinek egy év alatt kétszer is hengerfejes lett a kocsija..., de azt hiszem, hogy ilyesmi minden márkánál előfordul, ebből még nem kell messzemenő következtetést levonni. Ami a Cruze-t illeti, az valóban új modell és futóművileg a jelenlegi Classic III-as cuccok vannak benne -a padlólemeze is az Astráé - a benzines motorok pedig a GM Global Vehicle and Engine programja alapján szintén Opel termékek. Az 1.6-os XER Chevy motorok és a szentgotthárdi 1.6-os XER motorok közt alig van különbség. Ami van, azt meg senki nem veszi észre... Erre én nem mondanám azt, hogy kimustrált alkatrészekből van összerakva. Ráadásul idén megnyerték a Túraautó Világbajnokságot, tehát aki kételkedik a kocsiban, annak ott a példa, hogy a BMW-t, Seat-ot " agyonverték" idén. Jövőre pedig érkezik az ötajtós kivitel, ami nekem jobban is tetszik mint a lépcsős hátú. Persze, tudom, hogy sokan idegenkednek, mert nem annyira presztízsmárka, de az árcédula előbb utóbb mindenkiben legyőzi az előítéleteket... :D Mindenesetre, amíg a tradicionális német autók árai az egekbe szöknek, addig a piacot szépen lehalásszák a franciák és a " második vonalas " gyártók. Például az új Megane és az új Astra közt 2 Milla a differencia, ennyiért már az én hajam is korpásodhatna! :lol: :lol: :)
  9. Ehhez a témához kapcsolódóan szeretnék némi háttérvilágítást kapcsolni! :lol: Bizonyára emlékeztek még a nem is olyan régmúlt eseményre, mikor téma volt, hogy a GM eladja az Opelt a Magnának. ( Illetve bárkinek, de a Magna volt az egyetlen komoly érdeklődő, meg a kínaiak, de ez most off. ) Az üzlet nem jött össze, így maradt az Opel a GM egyik húzómárkája, viszont lett egy új irányvonal, hogy a cég megveti a lábát az európai piacon a " koreai Opellel", vagyis a Chevrolet-tel. Ez a brand lenne az elérhető árú gépjármű, míg az Opelt a prémium szegmens felé pozicionálják, megszüntetve az olcsóságot. ( Nem lesz fapados kivitel, stb.stb. ) Ennek a következménye, hogy ma ahogy uhuhu is írta, olyan áron mérik a korábbi " népautó " Astrát, hogy elmegy az ember kedve a vásárlástól. Csak egy érzékletes példa: egy Chevrolet Cruze A16XER motorral 4M alatt van, míg egy hasonlóan motorizált új Astra 5M fölött. Ha azt vesszük, hogy a Chevrolet Opel részegységekből építkezik, akkor ez elgondolkodtató. Én tavaly egészen közelről megnéztem pár Cruze-t és azt kell mondjam, hogy bármikor elfogadnám magamnak! Az 1.6-os és az 1.8-as ugyanúgy nem megy, mint az Astra, de legalább olcsóbban megkapom. Ja, és Insignia kormánykereke van... :lol: :)
  10. Szerintem ez nem így van, pontosabban az Opelnél nem így van. A Ladán, meg a korábbi szoc. típusokban így volt... Az mai modern gépkocsik legtöbbjén a fűtőradiátor állandóan rajta van a rendszeren, abban a motor melegedésével arányosan melegszik fel a folyadék. A fűtés forgókapcsolójával pusztán az utastérbe beáramló levegőt irányítod, hogy az áthaladjon a radiátoron - és ott felmelegedve érkezzen be a kabinba - vagy azt kikerülve a kinti hőmérséklettel megegyezően érkezzen be. Szóval az Astrában nincs az a klasszikus fűtéscsap, mint a Ladán, amivel a folyadék áramlását szabályoztad a fűtés karral. Vagy rosszul tudom?? Majd javítanak, ha szükséges.
  11. Jól tudod, az összes Classic ( F-G-H ) Lengyelországban készül és készült, továbbá az összes Z14XEP motort Ausztriában szerelik össze. Vagyis a labancok a hibásak..., ehhez a problémához a lengyel barátainknak nincs sok közük!
  12. Nem feltétlenül kell kezet törni! Elugorhat az akkor is, ha valaki nem önindítóval indít, hanem begurítja az autót, mondjuk dombon lefelé..., vagy sebességbe rakva löködik az autót. De ha valaki 5.-ből visszavált 2.-ba, mert Massa is így keni a Hungaroringen, nos akkor is ugorhat a szíj pár fogat.
  13. Csak megerősíteni tudom PGA-t, a cucc a Z16XEP motoré, amit 2000- től kezdtek el gyártani és az idén be is fejezték. Az árat illetően érdeklődjél egy kereskedésben, aztán döntsd el, mit kérsz érte.
  14. Hát, ha az erő előállításához csak annyi kéne, amit leírtál, akkor egy csomó vasat megspórolhatnának a gyártók! :rolleyes: Szerintem kell oda egy tökéletes állapotban lévő- nem kopott, megfelelően tömített mechanika - mert ha ez nincs, akkor állítgathatsz benzinnyomást, adhatsz neki levegőt sőt, még időben is gyújthatsz, az a motor gyenge lesz, mint a harmat. Az autógáz, az etanol a hagyományos motorokat szép lassan " megeszi", a szelepek idővel nem záródnak rendesen, a gyűrűk besülhetnek a dugattyúban, továbbá az elégtelen kenés miatt kophat maga a hengerfal is, amit ki kéne mérni. Ha minden hibátlan, akkor jöhetnének a szenzorok, meg az elektronika. Nálad ezek mind ki lettek cserélve, ennek ellenére elégedetlen vagy a leadott teljesítménnyel, sőt azt írtad, minél többet használod, annál rosszabb lesz! Még egy megjegyzés: gázzal jó időpontban gyújt! Benzinnel nem?? Amennyiben én tudom, a gázüzemhez kicsit " buherálni kell" az ECU-t is, mert ugye a gáznak az oktánszáma erősen változó, 90- 105 közt cirkál, ami szabályzás nélkül kopogásos égést idéz elő. Minden estere én a mechanika ellenőrzését tenném előre! Zachi példája igen találó: vissza kéne állítani a " szűzlány " állapotát, főleg ha beigazolódik, hogy inkább hasonlít a tömítettsége az útszéli virágszálakéhoz. Ez azonban nem kis munka! Ingyen meg pláne nem.... További sok sikert a javításhoz!
  15. 1. Mennyi km van a kocsidban? 2. Mióta mész gázzal? 3. Milyen gáz szett van a kocsiban? 5. Miért gondolod azt, hogy szívsz két éve ezzel a nem mondom ki milyen kocsival, akkor majd azt 5 perc alatt ingyen és alkatrészek beépítése nélkül megoldják Neked, pusztán szakmaszeretetből? Amúgy ha tényleg olyan gyenge a motor benzinnel - de gázzal sem tökéletes - akkor gondold végig, hogyan működik egy belsőégésű motor, miből lesz az erő! Ha ez sikerül, akkor kapsz egy irányt, merre menjél a javításokkal. Mert amit eddig csináltatok, az inkább csak próbálkozások voltak vak tyúk is talál szemet alapon - Te meg fizettél a semmiért!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.