Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

...

kérdés: mennyit lehet/szabad eljárni könnyező fékhengerrel, mielőtt nekiálltam a cserének semmi kínja nem volt :(

az normális hogy amikor levettem a régi pofákat akkor a fékhenger elkezdett nyitni?

mennyire problémás az hogy az utánálító lefelé menő rugóját 180 fokkal elfordítva raktam vissza, nem fejjel lefele hanem az alsó szárát nem belülről akasztottam be hanem kívülről, ebből kifolyólag fent is fordítva van. hangja nincs.

ezt már csak akkor vettem észre amikor összeraktam a bal oldat, és szétszedtem a jobbot :D

A könnyező fékhengert cserélni kell mielőbb, mert rossz esetben újra cserélni kell a fékpofát is. ;)

Normális, mert van belül egy rugó, az nyomja széjjel a dugattyúkat (össze szokták fogni őket) :icon1:

Az is lehet csak azért könnyezik, mert nagyon kijött a dugattyú, bár azt láttad szétszedés előtt is könnyezett-e. :huh:

A rugót az utánállítónál érdemes jól visszarakni, mert esetenként nem állít utána, ha fordítva van. Semeddig nem tart szétszedni (összerakni nehezebb :P ) és most már jobb idő lesz. ;)

Link to comment
Megosztás:

hello!

fékpofa vásárlás előtt állok, a kérdés a következő lenne 5 ajtós c 14 nz-hez gondolom a legkisebb pofa kell, tehát a 200as átmérő 28 széles. jelenleg még nem tudom szétkapni, azt majd csak ha megvan a csere akkor fogom.

(a webshop a 200/28-ast hozza a típushoz évjárathoz, de a biztonság kedvéért rákérdezek)

Másik, a unix webshopban nézegettem hogy kb 10000 körül van egy szett, na az most a 4 darabra vonatkozik, vagy csak 1 oldalra?

Milyen márkát érdemes venni? a boschal nem szimpatizálok egyáltalán, tehát a boschon kívül..

Köszöntem! :D

már tárgytalan, csere letudva.

kérdés: mennyit lehet/szabad eljárni könnyező fékhengerrel, mielőtt nekiálltam a cserének semmi kínja nem volt :(

az normális hogy amikor levettem a régi pofákat akkor a fékhenger elkezdett nyitni?

mennyire problémás az hogy az utánálító lefelé menő rugóját 180 fokkal elfordítva raktam vissza, nem fejjel lefele hanem az alsó szárát nem belülről akasztottam be hanem kívülről, ebből kifolyólag fent is fordítva van. hangja nincs.

ezt már csak akkor vettem észre amikor összeraktam a bal oldat, és szétszedtem a jobbot :D

A szerelőm, akivel a kocsit szoktam javíttatni mindig egyszerre cseréli a hátsó pofákat és a fékhengereket, mert már megunta, hogy fékpofacsere után egy-két héttel azzal hordták vissza neki a kocsikat, hogy folyat a fékhenger. Mikor az enyémet cserélte, akkor meg is mutatta egy csavarhúzóval, hogy már ott állt az olaj a gumi tömítés alatt, mikor a dobot levette.

Link to comment
Megosztás:

A szerelőm, akivel a kocsit szoktam javíttatni mindig egyszerre cseréli a hátsó pofákat és a fékhengereket, mert már megunta, hogy fékpofacsere után egy-két héttel azzal hordták vissza neki a kocsikat, hogy folyat a fékhenger. Mikor az enyémet cserélte, akkor meg is mutatta egy csavarhúzóval, hogy már ott állt az olaj a gumi tömítés alatt, mikor a dobot levette.

valóban jobb lett volna úgy cserélni, mindent egyben, de nem gondolkoztam előre, nem volt dolgom még ilyennel, így hogy elolvastam a hozzászólásod már rémlik hogy ezt már leírtad legalább egyszer :D, vagyis én olvastam legalább egyszer.

egyébként egész jó legójáték lehetne ez a hátsófék, ha kosárba rakják elém hogy nesze rakd össze, nem biztos hogy sikerül :D

és mint kiderült a fékpofa miatt volt hurka a kézifékem is, kétkézzel betépős üzemmódban fogott valamit, a fékkulcs, vagy nem is tudom hogy hívják amit a kézifékkötél húz az úgy össze volt rohadva a pofával hogy alig bírtam széthajtani, igazából ezért cseréltem, amúgy nem sokkal nagyobb a ferodol réteg az újon mint a régin. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

1,8 Astra 1992-es c18nz milyen méretű betétet kíván a kisebbet/140/ vagy a nagyobbat /156/ ezt a találós kérdést tették fel nekem az autó alkatrészesnél de nem sok kedvem van leszedni ilyen hidegben a kereket ha valaki találkozott már ilyennel megírja

Köszönöm szépen

Eszerint, 141miliméter bár nem tudom milyen bódé, sedán, lépcsős, caravan? http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&1828&9900117&9900108&0&7&1&0&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|61|2|3|1 De igazából tényleg a legjobb lenne ránézni az a tuti.

Link to comment
Megosztás:

Eszerint, 141miliméter bár nem tudom milyen bódé, sedán, lépcsős, caravan? http://webshop.langa...x?IGCB|61|2|3|1 De igazából tényleg a legjobb lenne ránézni az a tuti.

5ajt

nem tudok ujat irni

válasz

bizony én is ettől féltem de olyan ritka ez a motor tipus ismerőseim körében is csak 1,4 1,6 meg ilyesmik meg persze gsi de az má más téma mindegy holnap kerékcsere :-)

Igen lehet dawid tippjét fogom választani ha az se akkor marad a méricskélés-...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis fék infó nagy valószínűséggel legalábbis az enyémbe ilyen méretek kellenek :

Astra 1,8 C18NZ 14254439 motorszámtól:

A betét méretei:

Szélesség: 140,1 mm

Magasság: 48,2 mm

Szélesség. 141,3 mm

Magasság: 58,1 mm

A tárcsa:

Átmérő: 256 mm

Agymagasság: 41 mm

Agyátmérő: 60 mm

Vastagság: 20 mm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astrán cseréltem komplett féket tárcsa, dob, pofát, betétet, kézifék kötél ,fékcső hátul új munkahengerek, le lett légtelenítve jobb hátul kezdve, bal elől, jobb elől, bal hátul. Ha jól tudom ez a helyes sorrend légtelenítésnél. A fék kis nyomásra már fékez, úgyhogy tökéletes. De a problémám az, hogy ha nagyot fékezek akkor a két hátsó kerék leblokkol. A fékerőszabályzót kicseréltem, mert be volt rohadva, ami most benne van az tuti jó, de a probléma továbbra is fenn áll, hogy a hátsó kerekek erős fékezéskor blokkolnak. Nem ABS-es. Ha valaki tudna valamit jó tippet adni, hogy mit nézzek meg az jó lenne. Autószerelők csak a vállukat vonogatják és azt mondják, hogy még nem koptak össze. De szerintem más baja van, meg így nem biztonságos. Egy hirtelen fékezésnél eldobja a hátulját, mert kb. olyan mint ha a kézit ráhúznám.........egy 100 km/h-nál biztos élvezném :)

Hali!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astrán cseréltem komplett féket tárcsa, dob, pofát, betétet, kézifék kötél ,fékcső hátul új munkahengerek, le lett légtelenítve jobb hátul kezdve, bal elől, jobb elől, bal hátul. Ha jól tudom ez a helyes sorrend légtelenítésnél. A fék kis nyomásra már fékez, úgyhogy tökéletes. De a problémám az, hogy ha nagyot fékezek akkor a két hátsó kerék leblokkol. A fékerőszabályzót kicseréltem, mert be volt rohadva, ami most benne van az tuti jó, de a probléma továbbra is fenn áll, hogy a hátsó kerekek erős fékezéskor blokkolnak. Nem ABS-es. Ha valaki tudna valamit jó tippet adni, hogy mit nézzek meg az jó lenne. Autószerelők csak a vállukat vonogatják és azt mondják, hogy még nem koptak össze. De szerintem más baja van, meg így nem biztonságos. Egy hirtelen fékezésnél eldobja a hátulját, mert kb. olyan mint ha a kézit ráhúznám.........egy 100 km/h-nál biztos élvezném :)

Hali!

Hello!

Írtad,hogy cseréltél elől féktárcsát meg mindent!És olyan kérdésem lenne,hogy milyen féktárcsát vettél és milyen árban?És ugyan ugy milyen fékdobot meg fékpofát és azok is milyen árban voltam?Na meg a kézifékkötél is érdekelne!

Csak azért érdeklődök mert én fékjavítás elött állok és kiváncsi vagyok,hogy mire számítsak!

A féked meg szerintem nagyon szét van állítva a hátulja!Nehezen ment fel a dob?És mikor hirtelen fékezel akkor csak a hátúlja blokkol?Az eleje nem?

Előre is köszi!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Írtad,hogy cseréltél elől féktárcsát meg mindent!És olyan kérdésem lenne,hogy milyen féktárcsát vettél és milyen árban?És ugyan ugy milyen fékdobot meg fékpofát és azok is milyen árban voltam?Na meg a kézifékkötél is érdekelne!

Csak azért érdeklődök mert én fékjavítás elött állok és kiváncsi vagyok,hogy mire számítsak!

A féked meg szerintem nagyon szét van állítva a hátulja!Nehezen ment fel a dob?És mikor hirtelen fékezel akkor csak a hátúlja blokkol?Az eleje nem?

Előre is köszi!

Üdv.:zozo

Nincs szétállítva, mert nullára tekertem be az önállítót és magának állította be, tehát a dobot csak rátettem és a csavarjával rögzítettem. hirtelen fékezéskor és és csak a hátulja blokkol, ha még erősebben rányomok akkor az elsők is,

dob brembo: 27.000 Ft a pár tárcsa Freedo: 13.000 a pár. pofa szett Ferodo: 8000: betét szett Remsa: 5500 Ft. kötél: 6000 Ft. az Cofle, ez mind gyári minőségű termék, gagyikkal nem szoktam foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

Nincs szétállítva, mert nullára tekertem be az önállítót és magának állította be, tehát a dobot csak rátettem és a csavarjával rögzítettem. hirtelen fékezéskor és és csak a hátulja blokkol, ha még erősebben rányomok akkor az elsők is,

dob brembo: 27.000 Ft a pár tárcsa Freedo: 13.000 a pár. pofa szett Ferodo: 8000: betét szett Remsa: 5500 Ft. kötél: 6000 Ft. az Cofle, ez mind gyári minőségű termék, gagyikkal nem szoktam foglalkozni.

Az utánállító sajnos nem mindig működik jól, érdemes kézzel betekergetni a megfelelő helyre.

Műszakikor is így jártam, nem volt elég a fékerő hátul, és a szerelő srác mondta hogy első körben megpróbált állítani rajta, játszott vele kicsit és jó lett. Pedig más szaki már dobot, betétet mindent akart cseréltetni..

Link to comment
Megosztás:

Nincs szétállítva, mert nullára tekertem be az önállítót és magának állította be, tehát a dobot csak rátettem és a csavarjával rögzítettem. hirtelen fékezéskor és és csak a hátulja blokkol, ha még erősebben rányomok akkor az elsők is,

dob brembo: 27.000 Ft a pár tárcsa Freedo: 13.000 a pár. pofa szett Ferodo: 8000: betét szett Remsa: 5500 Ft. kötél: 6000 Ft. az Cofle, ez mind gyári minőségű termék, gagyikkal nem szoktam foglalkozni.

Köszi és ezeket hol vetted?

Nekem tárcsára a zimmerman-ra mondtak 18.000Ft a pár!Mondjuk az jó minőség is én ugy tudom!

Link to comment
Megosztás:

Az utánállító sajnos nem mindig működik jól, érdemes kézzel betekergetni a megfelelő helyre.

Műszakikor is így jártam, nem volt elég a fékerő hátul, és a szerelő srác mondta hogy első körben megpróbált állítani rajta, játszott vele kicsit és jó lett. Pedig más szaki már dobot, betétet mindent akart cseréltetni..

Az a baj, hogy többször szét szedtem már és mindig beállítja magát, hiába tekerem bármerre, akkor is visszaállítja magát a megfelelő helyre. Tehát úgy állítja be magát, hogy egyáltalán nem surlódik a pofa a dobbal, de kis fékezésre már fogja.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy többször szét szedtem már és mindig beállítja magát, hiába tekerem bármerre, akkor is visszaállítja magát a megfelelő helyre. Tehát úgy állítja be magát, hogy egyáltalán nem surlódik a pofa a dobbal, de kis fékezésre már fogja.

UNIX-ban a dobot és a tárcsát a Trosban pedig a betétet és a pofát.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy többször szét szedtem már és mindig beállítja magát, hiába tekerem bármerre, akkor is visszaállítja magát a megfelelő helyre. Tehát úgy állítja be magát, hogy egyáltalán nem surlódik a pofa a dobbal, de kis fékezésre már fogja.

Akkor nézzük a másik oldalról, első fékeknél a munkahenger könnyen jár?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.