Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok

Tudom visszatérő téma itt a légtömegmérő mint típus betegség, és most nekem is aktuális a téma. Így ennek megfelelően el is mentem a jól bevált szervizembe. Többek között ez volt az egyik elintéznivaló a kocsin így a többivel kezdtem a tárgyalást (gumiharangok, lengéscsillapítók előre, végül futómű beállítása csak hogy oké legyen a télre)

Mikor mondom hogy ha már itt vagyok hozassanak már a lengéscsillapítókkal együtt egy légtömegmérőt is, akkor ott állt meg nálik a tudomány, ugyanis a beszállító szerint a C14NZ 1.4i 1995ös évjárat esetén nincs légtömegmérő.

Segítsetek kérlek hogy most én zakkantam-e meg, vagy nem, de a többetek által leírt gázadáskori kegtorpanásos tünetei vannak az autónak, hozzá teszem hogy jellemzően hideg motornál.

Ha továbbra is ez a legvalószínűbb hiba ok, kérlek mellékeljetek képet hogy hol keressem azt a nem létező alkatrészt a motortérben. Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudom visszatérő téma itt a légtömegmérő mint típus betegség, és most nekem is aktuális a téma. Így ennek megfelelően el is mentem a jól bevált szervizembe. Többek között ez volt az egyik elintéznivaló a kocsin így a többivel kezdtem a tárgyalást (gumiharangok, lengéscsillapítók előre, végül futómű beállítása csak hogy oké legyen a télre)

Mikor mondom hogy ha már itt vagyok hozassanak már a lengéscsillapítókkal együtt egy légtömegmérőt is, akkor ott állt meg nálik a tudomány, ugyanis a beszállító szerint a C14NZ 1.4i 1995ös évjárat esetén nincs légtömegmérő.

Segítsetek kérlek hogy most én zakkantam-e meg, vagy nem, de a többetek által leírt gázadáskori kegtorpanásos tünetei vannak az autónak, hozzá teszem hogy jellemzően hideg motornál.

Ha továbbra is ez a legvalószínűbb hiba ok, kérlek mellékeljetek képet hogy hol keressem azt a nem létező alkatrészt a motortérben. Előre is köszönöm.

Ebben nincs légtömegmérő. MAF szenzor van, fojtószelep potméter, vízhőfok jeladó, lambdaszonda, ami valamiféle érzékelő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudom visszatérő téma itt a légtömegmérő mint típus betegség, és most nekem is aktuális a téma. Így ennek megfelelően el is mentem a jól bevált szervizembe. Többek között ez volt az egyik elintéznivaló a kocsin így a többivel kezdtem a tárgyalást (gumiharangok, lengéscsillapítók előre, végül futómű beállítása csak hogy oké legyen a télre)

Mikor mondom hogy ha már itt vagyok hozassanak már a lengéscsillapítókkal együtt egy légtömegmérőt is, akkor ott állt meg nálik a tudomány, ugyanis a beszállító szerint a C14NZ 1.4i 1995ös évjárat esetén nincs légtömegmérő.

Segítsetek kérlek hogy most én zakkantam-e meg, vagy nem, de a többetek által leírt gázadáskori kegtorpanásos tünetei vannak az autónak, hozzá teszem hogy jellemzően hideg motornál.

Ha továbbra is ez a legvalószínűbb hiba ok, kérlek mellékeljetek képet hogy hol keressem azt a nem létező alkatrészt a motortérben. Előre is köszönöm.

Szerintem a gyújtás, illetve a gyújtókábelek körül kell elsősorban keresni a hibát, ha rángat. A rotoros gyújtás elég gagyi egy konstrukció, nemtudom az van-e vagy DIS kocka. X12XE esetén azt mondanám, hogy légtömegmérő hiba, de ugye C14NZ-ről beszélünk. Esetleg még a fojtószelep állás jeladó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello!

Remélem ide is írhatok ha van egy kis problémám a kocsimmal?!?!?!

Jelenleg van egy Opel Corsa B 1.2 8v C12NZ motorkódú autóm!A probléma a következő.Ha a motor 90fok felé megy néha az autó alapjárata megnő majd leáll!Néha beindul rögtön utána néha meg várni kell vele pár percet!Jelzem az autóba van Etanol átalakító,immo!Ötlet esetleg?Nem nagyon akarja senki vállalni a javítást!Segítsetek!!!Köszi előre is!!!

Kérdés, hogy jó volt-e valaha ezzel az etanol átalakítóval, vagy azóta szarakodik a kocsi, mióta bent van...
Link to comment
Megosztás:

És mi lett belőle faragás után? :)

:)

baromi jól megy :)

most szabályzás nélkül megy a csiga :) most olyan 1-1.1 BAR töltés van :)

az off ford fusion 1.6tdci nem bírt vele :D

már ez is siker :D :D

a kipuf még nincs rajta ... :(

kap egy nyitott 50es rendszert kati nélkül :)

meg van már minden csak idő nincs rá hogy összerakjam meg fel ...

Link to comment
Megosztás:

:)

baromi jól megy :)

most szabályzás nélkül megy a csiga :) most olyan 1-1.1 BAR töltés van :)

az off ford fusion 1.6tdci nem bírt vele :D

már ez is siker :D :D

a kipuf még nincs rajta ... :(

kap egy nyitott 50es rendszert kati nélkül :)

meg van már minden csak idő nincs rá hogy összerakjam meg fel ...

A szívósort hogy sikerült levenned? Főleg az alsó csavarokra vagyok kíváncsi.

Link to comment
Megosztás:

ha jól emlékszek van ott 13as és valami speckós fejű csavar ami hasonlít a torxra de mégse :)

van egy olyan fejű készletem .

ilyen ni

http://www.lincos.eu/hu/3-8-os-spline-dugokulcsok

Nem a krovafejre gondolok. Ma néztem, a felső csavarokat még csak ki lehet tekerni valahogy, de pl a 2-es hengernél lévő alsó csavarhoz hogy fértél hozzá? Az adagolótól nem lehet odaférni még krova hosszabbítóval se. Felülről meg eleve esélytelen a porlasztóhoz menő csövek miatt.

Link to comment
Megosztás:

Nem a krovafejre gondolok. Ma néztem, a felső csavarokat még csak ki lehet tekerni valahogy, de pl a 2-es hengernél lévő alsó csavarhoz hogy fértél hozzá? Az adagolótól nem lehet odaférni még krova hosszabbítóval se. Felülről meg eleve esélytelen a porlasztóhoz menő csövek miatt.

Tesóm levette már egyszer, a magasnyomású csöveket is bontotta hozzá, utána hozzáfért.

Link to comment
Megosztás:

Nem a krovafejre gondolok. Ma néztem, a felső csavarokat még csak ki lehet tekerni valahogy, de pl a 2-es hengernél lévő alsó csavarhoz hogy fértél hozzá? Az adagolótól nem lehet odaférni még krova hosszabbítóval se. Felülről meg eleve esélytelen a porlasztóhoz menő csövek miatt.

Jah :D

Hosszú fejű crova + toldó

Könnyen szerelhető

A csavar amit állítani kell ,,gyárilag van rajta egy kupak. Na azt f@sza leszedni.

Csak roncsolással jön le

Kalapács + csavarhúzó kombó :-)

Meg valami fogó

Link to comment
Megosztás:

Jah :D

Hosszú fejű crova + toldó

Könnyen szerelhető

A csavar amit állítani kell ,,gyárilag van rajta egy kupak. Na azt f@sza leszedni.

Csak roncsolással jön le

Kalapács + csavarhúzó kombó :-)

Meg valami fogó

Én kb. fél órát kínlódtam anno vele :D A fehér gyűrűt is kiszedted?

Link to comment
Megosztás:

Jah :D

Hosszú fejű crova + toldó

Könnyen szerelhető

A csavar amit állítani kell ,,gyárilag van rajta egy kupak. Na azt f@sza leszedni.

Csak roncsolással jön le

Kalapács + csavarhúzó kombó :-)

Meg valami fogó

Gondolom eleve csak úgy lehet hozzáférni, ha le van véve a szívósor.

Amikor hengerfejezték a motoromat, azt láttam, hogy kompletten szívósorral, porlasztókkal, termosztátházzal együtt vették le a hengerfejet.

Azt viszont nem láttam, hogy tették vissza, de valószínűleg ugyanígy.

Link to comment
Megosztás:

Adam1 és Isi köszönöm a válaszokat.

Kérdés hogy akkor mi okozhatja a légtömegmérőnek tulajdonított hibát. Rángatni nem rángat. Egészen pontosan azt csinálja, hogy mikor gázt akarok adni mondjuk elindulásnál vagy intenzívebb gyorsításnál, akkor nemhogy gyorsulna az autó, hanem lassít. Nem fulladozik, nem rángat egyszerűen lelassul. Olyankor kuplung be, nagy gáz, és csúsztatott kuplunggal megy ahogy rendesen kellene neki. Jellemzően hidegebb motornál fordul elő.

Amásik ilyesmi tünet, hogy lámpához közeledve lassítok, benyomom a kuplungot, teljes megállásig fék, és ebben a szakaszban mintha le akarna fulladni, és hirtelen mintha ráléptem volna a gázra (de nem teszem) felpörög a motor és beáll a normál alapjáratra.

Az utóbbi hiba annyira nem zavar mint az első, ami elég sűrűn veszélyhelyzetet is okoz, így az van a csillapítandó,megszüntetendő lista elején.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom eleve csak úgy lehet hozzáférni, ha le van véve a szívósor.

Amikor hengerfejezték a motoromat, azt láttam, hogy kompletten szívósorral, porlasztókkal, termosztátházzal együtt vették le a hengerfejet.

Azt viszont nem láttam, hogy tették vissza, de valószínűleg ugyanígy.

igen másképpen nem lehet hozzáférni ....

Link to comment
Megosztás:

Nem a krovafejre gondolok. Ma néztem, a felső csavarokat még csak ki lehet tekerni valahogy, de pl a 2-es hengernél lévő alsó csavarhoz hogy fértél hozzá? Az adagolótól nem lehet odaférni még krova hosszabbítóval se. Felülről meg eleve esélytelen a porlasztóhoz menő csövek miatt.

Egyetértek; én (X12SZ) a generátor levételével, oldalról fértem csak hozzá, de nem volt könnyű. Krova hosszabbítóból is csuklós kell, mert (nálam legalábbis) a szívócső pont annyit ereszkedik, ahogy egyenesen már nem férsz hozzá.

(Vizet le kell engedni a szívócső szintje alá.)

Link to comment
Megosztás:

Adam1 és Isi köszönöm a válaszokat.

Kérdés hogy akkor mi okozhatja a légtömegmérőnek tulajdonított hibát. Rángatni nem rángat. Egészen pontosan azt csinálja, hogy mikor gázt akarok adni mondjuk elindulásnál vagy intenzívebb gyorsításnál, akkor nemhogy gyorsulna az autó, hanem lassít. Nem fulladozik, nem rángat egyszerűen lelassul. Olyankor kuplung be, nagy gáz, és csúsztatott kuplunggal megy ahogy rendesen kellene neki. Jellemzően hidegebb motornál fordul elő.

Amásik ilyesmi tünet, hogy lámpához közeledve lassítok, benyomom a kuplungot, teljes megállásig fék, és ebben a szakaszban mintha le akarna fulladni, és hirtelen mintha ráléptem volna a gázra (de nem teszem) felpörög a motor és beáll a normál alapjáratra.

Az utóbbi hiba annyira nem zavar mint az első, ami elég sűrűn veszélyhelyzetet is okoz, így az van a csillapítandó,megszüntetendő lista elején.

Ez akkor inkább torpanásos hiba, gyújtás körül kellene keresni a hibát. Először megnézném a gyertya hézagokat, majd esetleg állítanék a gyújtáson. Tűzfal felé tekerve az elosztót adsz neki előgyújtást, plusz egy benzinszűrőt is cserélnék azért. Esetleg a vízhőfok jeladója, motor hátulján van, azon tudsz ellenállást mérni.

Másik hibára pedig az alapjárati motort mondanám, ki kellene első körben takarítani féktisztítóval.

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek; én (X12SZ) a generátor levételével, oldalról fértem csak hozzá, de nem volt könnyű. Krova hosszabbítóból is csuklós kell, mert (nálam legalábbis) a szívócső pont annyit ereszkedik, ahogy egyenesen már nem férsz hozzá.

(Vizet le kell engedni a szívócső szintje alá.)

Tudom, mire gondolsz, mert van a családban C12NZ, de az Isuzu motornál picit más a helyzet.

Más: tegnap a kiegyenlítő tartályt sikerült kitisztítanom, undorító rozsda lerakódásos volt. 2-3 deci rozsdamaró, és apró éles kavicszúzalék csodákra képes. Csak jól össze kell rázni, mint valami jóféle koktélt :) Olyan tiszta lett, mintha új lenne :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. 94-es 1.4-es nz-s 3 ajtós corsában a központizár távirányítval való nyitásakor és zárásakor csipog a kocsi. de elég idegesítően hangosan. és szeretném valahogy elhalgattatni , hogy csak nyisson és zárjon de ne szóljon közben :) van esetleg valami ötletetek h hol lehet a hang forrása ? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném a segítségetek kérni egy kis indításgátlós problémában!

B Corsa 1.2 C12NZ 1995-ös évjárat. A gyári indításgátló van benne, és szeretnék tőle megszabadulni. Az ok igen egyszerű, csupán egy kulcsom van hozzá és igen horribilis árakat adtak a kulcs/chip másolására. Immo nélkül egy ezres, de az meg nem indítja be az autót. Kérdésem az volna, hogy ha kicserélném a motorvezérlő egységet egy olyanra amiben nincsen indításgátló akkor indulni fog e az autó egy a fentebb említett, egyszerű 1000 Ft-os másolt kulcsal? Persze tudom, hogy akkor buktam a "védelmet", amiben azért annyira nem is hiszek, de ezen kívül még ezer módja van annak, hogy egy autót "nehezen" ellophatóvá tegyünk! Pl: Mr. Bean Mini Mark III-ában elkövetett módszerek... :D . Na de tényleg, manapság egy egyszerű megszakító is tökéletesen megteszi, mert mindenki valami sokkal komolyabbra számít. Néha a kevesebb több! Kulcsot mindenképpen be kell szereznem, mert a napokban fordult elő, hogy életem értelme egy laza mozdulattal bezárta az egyetlen kulcsot a kocsiba, és csak nagy nehézségek árán sikerült kinyitni....

A segítséget előre is köszönöm! Üdv mindenkinek!

T. Tamás

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.