Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Csá

Ez egy könyök alakú cső?

Mert ha igen akkor:

katalógus szám: 0656234

Csergő ár: után gyártott :818ft

gyári : 1708ft

szia!

Elméletileg igen. Köszönöm h megnézted nekem, ma fel is hívom őket h kéne egy mert szét van jőve és sztem nem egészséges dolog így :)

Közben megoldódott a dolog, találtam XVII.-ben bontót ahol volt gyári. Köszönöm a helpet :)

Link to comment
Megosztás:

Nos :lol: üdv az ápoltaknak (és gazdáiknak) újra - ezúttal kedvenc szülőhazánkból. :)

5,4 literes átlagfogyasztással megvolt a túra két hosszú nap alatt, a Kislila jól ment, eltekintve az emelkedőket :)

Azóta átesett egy kisebb felújításon, két első lengéscsillapító-, izé, toronycserén, új féktárcsákat és betéteket kapott elöl. A régi tulaj elvileg felújította a fékeket... Ebből annyi volt igaz, hogy a fékbetétek voltak újak és a bal féktárcsa. Mindkét tárcsa belső oldalán csak 1/3-ad sáv volt fényes, a többi rozsdás. Nem is akarom tudni, hogy miért, de aki ennyire sóher, az még biciklivel se járjon :D (Persze néztem volna meg vételkor.) Sebaj, most kapott újat mindenből :D tömítéseket a motorhoz, vezérműszíjat és a hozzávaló cuccokat.

Ja, és termosztátot, így a hőmérséklet fixen 90 fok fölött van kicsivel.

Meglett a vaterás TID is félig-meddig Mc-elek jóvoltából. Üzenem, hogy az F-Astra valóban ugyanaz a kijelző, de a beépítő keret más, ami nekem szintén meg volt halva, amikor a macska lelökte az asztalról és... Na mindegy, el tudjátok képzelni. Szerencsére az eladónak volt corsás kerete is, úgyhogy mindenki jól járt :D .

A csomagtartó világítás baja is meglett hamar: a kapcsolónál el volt korrodálva a réz, ezért nem érintkezett. Tisztítás és kész. :D A hátsó ablakmosó csöve viszont valóban el van törve az említett átvezetésnél, úgyhogy mindenképp széjjel kell szedni hátul az autót. Ejh. :D

A megtorpanós hibára a haver srác a MAP-szenzort tippelte... majd meglátjuk. ;)

Vasárnap reggel indulok vissza Fagyföldre Finnországba :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv szakértők.

Corsa 1,5td autóm van.

A kérdésem a következő lenne. Amikor bekapcsolom a klímát akkor a hűtőventilátor elkezd a lassú fordulaton forogni, de a klíma ventilátora meg se nyikkan. amikor bekapcsolja a hűtőventilátor a gyors fokozatot akkor a klíma ventilátora is bekapcsol.

Tehát ez normális vagy nem?

( mert nekem úgy tűnne normálisnak, hogyha bekapcsolom a klímát akkor bekapcsol a klíma hűtőventije)

Ez lenne az egyik problémám , márha probláma.

Valamint a hűtővizem hőmérséklete is ingadozik. Volt problémám már vele. forralta a vizet. De még úgy is hogy a hűtő és a csövek ki lettek mosva és a termosztát sem volt benne, de valahogy nem fordult meg benne a víz.

Az opelnél is csak második nekifutásra tudták megcsinálni.

Elsőnek ők is kimosták a hűtőt, csöveket, új gomba, hűtősapka.megnézték a vízpumpát De csak forralta.

Másodjára azt mondták valami szelep volt beragadva, és most nagyából jó, nem forralja, de ingadozik a hőmérséklet.

Szóval szerintetek milyen cuccot tisztíthattak meg?

Link to comment
Megosztás:

Sajna a MAP-ot nem lehet javítani vagy takarítani. 8-10e körül van

Nézd meg az EGR-t ,szereld ki és takarítsd meg féktisztítóval.

Az is lehet a megtorpanás oka.....

Az EGR kapott már fürdőt (többet is), ellenben mikor "ledugóztam", ugyanúgy vacakolt a motor. Persze ettől lehet az a hibás, vagy az is.

A MAP-szenzor légnyomásmérő, jól sejtem? Ha "csak" egy statikus mérő, akkor le lehetne ellenőrizni a kimenő jelét, szerencsés esetben talán kap egy tápot, egy földet, és légvezérelt nyomásbélyeg módjára ad egy kimenő egyenfeszt. Gondolom én. :)

Mondjuk már úgyis csak otthon fogok hozzányúlni, mert itt Mediterrániumban nincs időm a kocsival törődni. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy hülye kérdés, de mennyit kellene kattanni a kéziféknek behúzáskor? Nálam alig kattan 5öt, valahogy ez kevésnek tűnik. Most figyeltem csak fel erre, mert két napja folyamatosan ég a kézifék visszajelzője, aztán vizsgálgattam, hogy mi a rák van. Lehet, hogy az 5 kattanás elég és csak a kapcsolója szar?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy hülye kérdés, de mennyit kellene kattanni a kéziféknek behúzáskor? Nálam alig kattan 5öt, valahogy ez kevésnek tűnik. Most figyeltem csak fel erre, mert két napja folyamatosan ég a kézifék visszajelzője, aztán vizsgálgattam, hogy mi a rák van. Lehet, hogy az 5 kattanás elég és csak a kapcsolója szar?

Ahoj!

Szerintem öt még sok is. Nálam az okosok egy, azaz egy kattanásra állították, az meg hihetetlenül kevés. Szerintem három körül van az ideális, amikor jól meg tudod rántani, de azért nem annyira, hogy a kezedben maradjon.

Sajna nálam hidegben befagy, ezért max. nyáron használom :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy hülye kérdés, de mennyit kellene kattanni a kéziféknek behúzáskor? Nálam alig kattan 5öt, valahogy ez kevésnek tűnik. Most figyeltem csak fel erre, mert két napja folyamatosan ég a kézifék visszajelzője, aztán vizsgálgattam, hogy mi a rák van. Lehet, hogy az 5 kattanás elég és csak a kapcsolója szar?

Ahoj!

Szerintem öt még sok is. Nálam az okosok egy, azaz egy kattanásra állították, az meg hihetetlenül kevés. Szerintem három körül van az ideális, amikor jól meg tudod rántani, de azért nem annyira, hogy a kezedben maradjon.

Sajna nálam hidegben befagy, ezért max. nyáron használom :)

2-3 katt a jó.

Link to comment
Megosztás:

Üdv szakértők.

Corsa 1,5td autóm van.

A kérdésem a következő lenne. Amikor bekapcsolom a klímát akkor a hűtőventilátor elkezd a lassú fordulaton forogni, de a klíma ventilátora meg se nyikkan. amikor bekapcsolja a hűtőventilátor a gyors fokozatot akkor a klíma ventilátora is bekapcsol.

Tehát ez normális vagy nem?

( mert nekem úgy tűnne normálisnak, hogyha bekapcsolom a klímát akkor bekapcsol a klíma hűtőventije)

Mióta van ez? Így szerezted a kocsit? Vagy most kezdett ilyen lenni?

Amúgy szerintem ez a normális. Gondolom ilyen takaérkossági üzemmód ez, hogy csak akkor működjön 100%osan a klíma be rendezés, hogy ha tényleg izzadsz, és fel csavarod maxra a ventint.

Valamint a hűtővizem hőmérséklete is ingadozik. Volt problémám már vele. forralta a vizet. De még úgy is hogy a hűtő és a csövek ki lettek mosva és a termosztát sem volt benne, de valahogy nem fordult meg benne a víz.

Az opelnél is csak második nekifutásra tudták megcsinálni.

Elsőnek ők is kimosták a hűtőt, csöveket, új gomba, hűtősapka.megnézték a vízpumpát De csak forralta.

Másodjára azt mondták valami szelep volt beragadva, és most nagyából jó, nem forralja, de ingadozik a hőmérséklet.

Szóval szerintetek milyen cuccot tisztíthattak meg?

Én a vízpumpára gyanakszok, mert ahogy írtad, lettek új dolgok bele rakva...ki lett mosva...szóval minden szinte ki lett cserélve, de a pumpát csak meg nézték. Lehet hogy alaposabban kellett volna? :)

Ha jól tudom, olyan 10-20 ezer között mozognak a vízpumpák. Nem ártana utána járni a dolognak, mert +35 fokba problémáid lehetnek! :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint nem sok mindenkinek van klímás corsája. De ez így került hozzám is, Ezzel nincs is semmi bajom.

Inkább ez a hűtővizes dolog aggaszt.

Télen a hőmérsékletjelzőm a 90 száránál van fixen, meleg is van bent semmi probléma.

Ha huzamosabb ideig megyek most tavasszal, akkor kb 92 -95 ig felmegy. de egy idő után elkezd felfele kúszni ha egy picit odalépek. 100-ig felmegy.

Nyáron meg felment a pirossig és csak akkor kapcsolt be a lassú fokozat.

(Amikor forralta akkor a hómérsékletjelzőt akasztotta).

Mintha a hűtőben és a motorban a hőmérséklet nem lenne ugyonaz.

Amúgy annak a vízpumpának mi baja lehet azon kívül, hogy csepeg vagy beragad stb. Ha forog akkor szállítja a vizet nem?

Bár már én is csak erre tudok gondolni.

Más mi lehet szerintetek, hengerfejes esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint nem sok mindenkinek van klímás corsája. De ez így került hozzám is, Ezzel nincs is semmi bajom.

Inkább ez a hűtővizes dolog aggaszt.

Télen a hőmérsékletjelzőm a 90 száránál van fixen, meleg is van bent semmi probléma.

Ha huzamosabb ideig megyek most tavasszal, akkor kb 92 -95 ig felmegy. de egy idő után elkezd felfele kúszni ha egy picit odalépek. 100-ig felmegy.

Nyáron meg felment a pirossig és csak akkor kapcsolt be a lassú fokozat.

(Amikor forralta akkor a hómérsékletjelzőt akasztotta).

Mintha a hűtőben és a motorban a hőmérséklet nem lenne ugyonaz.

Amúgy annak a vízpumpának mi baja lehet azon kívül, hogy csepeg vagy beragad stb. Ha forog akkor szállítja a vizet nem?

Bár már én is csak erre tudok gondolni.

Más mi lehet szerintetek, hengerfejes esetleg?

Állítólag Corsa betegség, hogy picit túl melegednek...én is tapasztalom, hogy néha 92-95 körül mozog nyáron, de nem vettem komolyan. De nekem még nem forralt! Nem tudom, milyen bajai lehetnek a vízpumpának. Lehet hogy néha le lassul valamiért, vagy néha megy,néha nem (bár akkor pikk-pakk forrna).

Link to comment
Megosztás:

Az EGR kapott már fürdőt (többet is), ellenben mikor "ledugóztam", ugyanúgy vacakolt a motor. Persze ettől lehet az a hibás, vagy az is.

A MAP-szenzor légnyomásmérő, jól sejtem? Ha "csak" egy statikus mérő, akkor le lehetne ellenőrizni a kimenő jelét, szerencsés esetben talán kap egy tápot, egy földet, és légvezérelt nyomásbélyeg módjára ad egy kimenő egyenfeszt. Gondolom én. :)

Mondjuk már úgyis csak otthon fogok hozzányúlni, mert itt Mediterrániumban nincs időm a kocsival törődni. :)

Valami olyasmi

5 volt a bemenő ág,és a beömlőben lévő vákum mértéke határozza meg a kimenő ág feszültségét,és az megy vissza az ECU ba és a potméterhez.

Link to comment
Megosztás:

Állítólag Corsa betegség, hogy picit túl melegednek...én is tapasztalom, hogy néha 92-95 körül mozog nyáron, de nem vettem komolyan. De nekem még nem forralt! Nem tudom, milyen bajai lehetnek a vízpumpának. Lehet hogy néha le lassul valamiért, vagy néha megy,néha nem (bár akkor pikk-pakk forrna).

Ja amúgy mikor felmelegszik a motor, olyan fagyállószaga van, és a víz is fogyik, mert utánna kell önteni. De nem gyakran.

Nem csepeg sehol, mert a garázsban látnám a csempén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Goldolkodom egy etanol átalakító beszerelésén.

Két kérdésem van mindössze:

1. Az X12XE motor ami nekem van az központi vagy hengerenkénti befecskendezéses?

2. A beszerelést meg tudom oldani, de a finombeállítás hogyan történik, kell hozzá valami spec műszer, vagy csak a lambda szondán kell egy bizonyos feszt. beállíani?

Link to comment
Megosztás:

Inkább valahol olyan helyen ereszti,ahol eltud párologni,meleg helyre csöpög/folyik.

Az 1.5TD-n emlékeim szerint van valahol a hengerfejben egy másik termosztát,azt kellene megkeresni,amiatt forralja a vizet.

Jhonny te vagy az én emberem, a szervízbe is valami hasonlót mondtak anno.

Te már ezek szerint láttál ilyet.

Hol keressem azt a másik termosztátot.?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Goldolkodom egy etanol átalakító beszerelésén.

Két kérdésem van mindössze:

1. Az X12XE motor ami nekem van az központi vagy hengerenkénti befecskendezéses?

2. A beszerelést meg tudom oldani, de a finombeállítás hogyan történik, kell hozzá valami spec műszer, vagy csak a lambda szondán kell egy bizonyos feszt. beállíani?

1. nekem az X14XE hengerenkénti! sztem neked is az

2. azt sajnos nem tudom

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy hülye kérdés, de mennyit kellene kattanni a kéziféknek behúzáskor? Nálam alig kattan 5öt, valahogy ez kevésnek tűnik. Most figyeltem csak fel erre, mert két napja folyamatosan ég a kézifék visszajelzője, aztán vizsgálgattam, hogy mi a rák van. Lehet, hogy az 5 kattanás elég és csak a kapcsolója szar?

A fékolaj szintet megnézted? akkor is ég a lámpa ha kevés fékolaj van a tartályban ,vagy a visszajelző beakadt ,nehogy féknélkül maradjál ,( én tavaly megjártam igaz father kocsija volt nálam 1 hétig) :)Üdv Pety79

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint nem sok mindenkinek van klímás corsája. De ez így került hozzám is, Ezzel nincs is semmi bajom.

Inkább ez a hűtővizes dolog aggaszt.

Télen a hőmérsékletjelzőm a 90 száránál van fixen, meleg is van bent semmi probléma.

Ha huzamosabb ideig megyek most tavasszal, akkor kb 92 -95 ig felmegy. de egy idő után elkezd felfele kúszni ha egy picit odalépek. 100-ig felmegy.

Nyáron meg felment a pirossig és csak akkor kapcsolt be a lassú fokozat.

(Amikor forralta akkor a hómérsékletjelzőt akasztotta).

Mintha a hűtőben és a motorban a hőmérséklet nem lenne ugyonaz.

Amúgy annak a vízpumpának mi baja lehet azon kívül, hogy csepeg vagy beragad stb. Ha forog akkor szállítja a vizet nem?

Bár már én is csak erre tudok gondolni.

Más mi lehet szerintetek, hengerfejes esetleg?

Szia!

Nekem is 1.5 TD Corsám van, a hűtővizes jelenség ismerős. Télen csontra beállt 90 C-ra, de rövidebb utakon fel sem melegedett rendesen. Most 15 C fölött a normális érték 92 körül van, néha fel szokott menni 95-re, csak dugóban szokott 100 körülire menni, de nem forralta még a vizet.

Igaz, az enyémben nincs klíma, így nem tudom, hogy a klíma lenne-e a ludas.

A kiegyenlítő tartályban üzemmeleg motornál (hűtővíz 90 C) bugyborékol a víz? Ha igen, akkor a vízpumpa is működik, tehát akkor szerintem a vízpumpát ki lehet lőni. Ha nem keringet, bugyborékolás sincs, és akkor nagyon sanszos a hibás vízpumpa.

Ahogy tudom, nem nagyon jellemző a hengerfej probléma az Isuzu dízelekre, elég masszív "traktormotorok".

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.