Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Múlt hétvégén 3 hengerezni kezdett a corsánk, némi matatás után kiderült, hogy a 4. hengerben elment a kompresszió.

A kipuf szelep beégett egy kicsit.

Átesett az autó a héten egy HF felújításon ( síkolás, új szelepek becsiszolva, összes járat tisztítva), kapott új gyertyákat, tömítéseket, rotort, elosztófedelet, és persze új vez szíjat, görgőt......stb

Most pöpecül megy, viszont amint bemelegszik üzemmelegre, 44-es hibakódot dobál ( szegény keverék).

Valakinek ötlete, hogy mitől? :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múlt hétvégén 3 hengerezni kezdett a corsánk, némi matatás után kiderült, hogy a 4. hengerben elment a kompresszió.

A kipuf szelep beégett egy kicsit.

Átesett az autó a héten egy HF felújításon ( síkolás, új szelepek becsiszolva, összes járat tisztítva), kapott új gyertyákat, tömítéseket, rotort, elosztófedelet, és persze új vez szíjat, görgőt......stb

Most pöpecül megy, viszont amint bemelegszik üzemmelegre, 44-es hibakódot dobál ( szegény keverék).

Valakinek ötlete, hogy mitől? :o

Nagy az előgyújtás szerintem. Ha ott keressük a hibát,ahol utoljára belenyúltunk,akkor a gyújtás-beállítás a legkézenfekvőbb szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Nagy az előgyújtás szerintem. Ha ott keressük a hibát,ahol utoljára belenyúltunk,akkor a gyújtás-beállítás a legkézenfekvőbb szvsz.

Valami ilyesmire tippelnék...... tudom ezt itthon, különösebb műszerezettség nélkül ellenőrizni?

Tegnap isminél rádugtunk egy Bosch uni műszert, kizárni a lambdát. Azon nem derült ki semmi rendellenes.

Link to comment
Megosztás:

Az jutott eszembe,hogy érdekes módon a 45le-vel rendelkező emberkéknek jut eszébe nagyobb motort belefaragni.(Én is beletartozom :) )

Akinek 60lovas 1.4 vagy x10xe van 53le-vel ritkábban gondolkoznak el ezen.

A probléma lélektani: nehéz megemészteni azt,hogy 50ló sincs csak 45....

A peugeot-ról olvastam,hogy annyi volt a motor fejlesztése valamelyik faceliftelt változatnál,hogy a kw-ot nem 1.35-tel hanem 1.5-tel szorozták,szóval 33kw*1.5=50le örömbódottá!! :D :o

Meg a VW 1.4-es asszem MPI motorja is 44kw a forgalmiban.

Havernak ilyen van egy cordoba kombiban,felvetettem neki ezt,hogy azémégiscsakqurvagyenge egy kombihoz 60paci.

Azt mondta,hogy az csak papíron ennyi,mert németo-ban így jobb biztosítási besorolást kapott.

Szóval több oldalról is be lehet bizonyítani,hogy van az 50le-is legalább. :)

Hakapeszi mindent megold! :(

Link to comment
Megosztás:

Valami ilyesmire tippelnék...... tudom ezt itthon, különösebb műszerezettség nélkül ellenőrizni?

Tegnap isminél rádugtunk egy Bosch uni műszert, kizárni a lambdát. Azon nem derült ki semmi rendellenes.

Én nem tudok róla,hogy lehetne műszer nélkül jól belőni.Pár ezer Ft-ért diagnosztikával tökéletesre beállítják.

Azt az elosztófedelet nem ismerem,esetleg a szerelési útmutatóban megnézed,aztán addig állítod,mikor már nem gyullad ki a check.

De egyértelművé teszi a szakirodalom szerint a gyertyán képződő beégések,persze csak ha tudja a gyertya,hogy neki így illik viselkedni ilyenkor. :o

KÉPEK

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudok róla,hogy lehetne műszer nélkül jól belőni.Pár ezer Ft-ért diagnosztikával tökéletesre beállítják.

Azt az elosztófedelet nem ismerem,esetleg a szerelési útmutatóban megnézed,aztán addig állítod,mikor már nem gyullad ki a check.

De egyértelművé teszi a szakirodalom szerint a gyertyán képződő beégések,persze csak ha tudja a gyertya,hogy neki így illik viselkedni ilyenkor. :o

KÉPEK

Nem barkácsolok itthon ilyesmivel, főleg, hogy nem én használom az autót. Egyszerűbb lesz hétköznap visszamenni ismihez, és beizzítjuk a 3 négyzetméteres Bosch falat. Az mindent megmutat ami szükséges :D

Köszi a képeket....roppant tanulságos olvasnivaló :)

Link to comment
Megosztás:

Az jutott eszembe,hogy érdekes módon a 45le-vel rendelkező emberkéknek jut eszébe nagyobb motort belefaragni.(Én is beletartozom :( )

Akinek 60lovas 1.4 vagy x10xe van 53le-vel ritkábban gondolkoznak el ezen.

A probléma lélektani: nehéz megemészteni azt,hogy 50ló sincs csak 45....

A peugeot-ról olvastam,hogy annyi volt a motor fejlesztése valamelyik faceliftelt változatnál,hogy a kw-ot nem 1.35-tel hanem 1.5-tel szorozták,szóval 33kw*1.5=50le örömbódottá!! :) :D

Meg a VW 1.4-es asszem MPI motorja is 44kw a forgalmiban.

Havernak ilyen van egy cordoba kombiban,felvetettem neki ezt,hogy azémégiscsakqurvagyenge egy kombihoz 60paci.

Azt mondta,hogy az csak papíron ennyi,mert németo-ban így jobb biztosítási besorolást kapott.

Szóval több oldalról is be lehet bizonyítani,hogy van az 50le-is legalább. :)

Hakapeszi mindent megold! :(

Nos az a bajom hogy volt egy 90 lovas 3 ajtós corsám amit tesóm totálkárra tört. Most egy 45 pónis 5 ajtós van. Amíg a kis piros volt eszem ágában sem volt hozzányúlni a motorhoz, ha kellett akkor megindult, most hogy ez a kis zöld van erősen gondolkozom azon hogy cserélnék motort, de hogy ilyen bajos a papíroztatás azt nem hittem volna típus azonos motornál..... Törvénytisztelő állampolgár vagyok ezért is lettem volna hajlandó lepapíroztatni, de ilyen árak mellett......inkább 2 évente egy 10-20e és egy állandó tizes a forgalmiban. Ugyanakkor ott vannak a kis újoncok akik bizonyítani akarnak és ha trailerrel megyek haza szíven szúrom magam. Dilemma az ha most ezt eladom veszek egy 82-90 le corsát átiratom (50e) Kötelező szervizek(vezérlés, olaj, gyertya+ ami felmerül) majdnem hogy ott vagyok mintha átpapiroztatom.... Mind egy alszom még rá párat + személyesen felkeresem az nkh-t mert telefonálgatni halál :o

Link to comment
Megosztás:

Nos az a bajom hogy volt egy 90 lovas 3 ajtós corsám amit tesóm totálkárra tört. Most egy 45 pónis 5 ajtós van. Amíg a kis piros volt eszem ágában sem volt hozzányúlni a motorhoz, ha kellett akkor megindult, most hogy ez a kis zöld van erősen gondolkozom azon hogy cserélnék motort, de hogy ilyen bajos a papíroztatás azt nem hittem volna típus azonos motornál..... Törvénytisztelő állampolgár vagyok ezért is lettem volna hajlandó lepapíroztatni, de ilyen árak mellett......inkább 2 évente egy 10-20e és egy állandó tizes a forgalmiban. Ugyanakkor ott vannak a kis újoncok akik bizonyítani akarnak és ha trailerrel megyek haza szíven szúrom magam. Dilemma az ha most ezt eladom veszek egy 82-90 le corsát átiratom (50e) Kötelező szervizek(vezérlés, olaj, gyertya+ ami felmerül) majdnem hogy ott vagyok mintha átpapiroztatom.... Mind egy alszom még rá párat + személyesen felkeresem az nkh-t mert telefonálgatni halál :o

Kötelező szervizek a motorcserénél is ugyanúgy kellenek+több ideig leszel corsa nélkül,ha szétborítod az 100%.

Az 5 ajtósokat nagyon viszik igazi családi "válságautónak" is megfelel.350-nél kezdőnek a full fapad változatok,93-94évjáratok.

Az átépítéshez kell 250-körüli összeg.

Átírás+vezérlés csere kb 100 eft,tehát 150-nel drágább autót is vehetsz.

Ez kb belefér az autód+motorcserére szánt összegbe: LINK

De ha 400-ért sikerül eladnod akkor még ez is:GSI

Én inkább autót cserélnék,mint motort.

Kíváncsian várjuk,hogy döntesz! :D

Link to comment
Megosztás:

C20let corsa

Legalább ne látszódna ennyire a képeken,hogy google-ből lett leszedve...

Én valahogy kizártnak tartom,hogy ennyiért adjon valaki egy ilyet! Anyagáron legalább a duplája.

Biztosan előadna a gyerek egy olyan szöveget,hogy egy külföldi barátjáé,aki hazament,de nagyon drága lenne ott forgalomba helyezni, inkább most eladná.A rendszám az ablakban meg csak ideiglenes...

Az autó viszont most is külföldön van és csak a triller-t kéne előlegben kifizetni! :o

Link to comment
Megosztás:

C20let corsa

Legalább ne látszódna ennyire a képeken,hogy google-ből lett leszedve...

Én valahogy kizártnak tartom,hogy ennyiért adjon valaki egy ilyet! Anyagáron legalább a duplája.

Biztosan előadna a gyerek egy olyan szöveget,hogy egy külföldi barátjáé,aki hazament,de nagyon drága lenne ott forgalomba helyezni, inkább most eladná.A rendszám az ablakban meg csak ideiglenes...

Az autó viszont most is külföldön van és csak a triller-t kéne előlegben kifizetni! :o

Ez egy szép darab de, hogy ezt 700 k-ért nem lehet megvenni ilyen paraméterekkel az is biztos. Érvényes magyar okmányokkal, erre is kíváncsi lennék. Az Astra műszerfal viszont kifejezetten ronda szerintem. Amúgy szerintem azért gondolkodnak sokan a motor és nem a komplett autó cserén mert egyrészt ennek ismeri az előéletét, másrészt én is rengeteg dolgot megcsináltam, átalakítottam, kicseréltem az enyémen amit sajnálnék eladni és egy másikon nem biztos, hogy újra végigcsinálnám.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy szép darab de, hogy ezt 700 k-ért nem lehet megvenni ilyen paraméterekkel az is biztos. Érvényes magyar okmányokkal, erre is kíváncsi lennék. Az Astra műszerfal viszont kifejezetten ronda szerintem. Amúgy szerintem azért gondolkodnak sokan a motor és nem a komplett autó cserén mert egyrészt ennek ismeri az előéletét, másrészt én is rengeteg dolgot megcsináltam, átalakítottam, kicseréltem az enyémen amit sajnálnék eladni és egy másikon nem biztos, hogy újra végigcsinálnám.

Csak akkor ismered egy autó pontos előéletét,ha te gurítottad ki a szalonból! :)

Egy B corsa meg nem egy bonyolult autó,hogy ilyen-olyan elsőre nem látható elektronikai bajok miatt lapátolni kell bele a pénzt,mint mondjuk egy Mercinél,Audinál,bimmernél stb...

A motor meg a hajtás bontottan összeszedegetve nem lutri? :o

Ha nem rohad,egyenesen megy,fog a fék,stb akkor mi baj lehet egy ilyen faék egyszerűségű autónál?

"másrészt én is rengeteg dolgot megcsináltam, átalakítottam, kicseréltem az enyémen amit sajnálnék eladni és egy másikon nem biztos, hogy újra végigcsinálnám"

Akkor a B corsádban szeretnél megöregedni? :)

Szvsz más autó is van a világon,mint a corsa és ha mondjuk Mosquito bemegy egy kereskedésbe,aztán mondja,hogy itt a corsa meg mondjuk 2kiló,akkor nagy valószínűséggel tudnak neki adni valami erősebbet hasonló állapotban. Mert úgyis az olcsó kisautókat viszik a mai világban gyorsan kp-re.

Én egy jó indokot nem tudok mondani,miért érdemes belevágni az átépítésbe. :D

Link to comment
Megosztás:

Én véleményem az, ezzel a csili 300LE-s corzival hogy hiába erős milyen fék futómü lehet alatta?Én nem gyorsan akarok mennivagy ha igen akkor nagyon hamar megállni...ugye 130km/h-nál elvileg 160méter a fékút.... Azért ennek kicsit megnyomod a gázt és nem kell költeni koporsóra, merthogy kiskanállal nem szednek össze az biztos...arról nem beszélve, hogy ha ezt lepapirozza valaki....az már tudhat valamit... ez gyagyásoknak való...Itthon, egyébként is előszeretettel küldenek nagyértékü fényképeket...50es táblánál mész 200at :o nade biztosúr...hol megy egy 1.4es corza annyit ne nevettese már ki magát :D

Link to comment
Megosztás:

Élvezeti faktor... :o

Az mondjuk mindenkinek mást jelent 200néhány eFt-ot elihatsz és vagy elnyaralhatsz,síelhetsz nem is túl proli helyen például.. :D

Vagy nekiállsz átépíteni egy autót,15éves alkatrészeket pakolgatsz,kötözgetsz,aztán beindul,de nem az igazi,mert rángat és néha feketét füstöl meg 10 litert eszik.

Szaladgálsz vele ilyen-olyan szerelőkhöz jobb esetben csak egy-két jeladót cseréltetnek veled...és nagyon örülsz amikor matatsz a motortérben és rájössz,hogy csak a kábelköteg volt megtörve. :)

Link to comment
Megosztás:

Az mondjuk mindenkinek mást jelent 200néhány eFt-ot elihatsz és vagy elnyaralhatsz,síelhetsz nem is túl proli helyen például.. :o

Vagy nekiállsz átépíteni egy autót,15éves alkatrészeket pakolgatsz,kötözgetsz,aztán beindul,de nem az igazi,mert rángat és néha feketét füstöl meg 10 litert eszik.

Szaladgálsz vele ilyen-olyan szerelőkhöz jobb esetben csak egy-két jeladót cseréltetnek veled...és nagyon örülsz amikor matatsz a motortérben és rájössz,hogy csak a kábelköteg volt megtörve. :D

Egyszer már végig csináltam... :)

Link to comment
Megosztás:

Nagy az előgyújtás szerintem. Ha ott keressük a hibát,ahol utoljára belenyúltunk,akkor a gyújtás-beállítás a legkézenfekvőbb szvsz.

Úgy tűnik jó volt a tipp. A HF-en és az elosztón levő jel nem találkozott, az előgyújtás felé volt eltekerve. Visszaállítottam jelre, 2 venti bekapcsolást vártam meg, de nem dobott kódot. Este megnéztem hidegen és pöccre indult.

Azért elviszem a héten ismihez műszerrel rendesen belőni.

Köszi a tippet. :o

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik jó volt a tipp. A HF-en és az elosztón levő jel nem találkozott, az előgyújtás felé volt eltekerve. Visszaállítottam jelre, 2 venti bekapcsolást vártam meg, de nem dobott kódot. Este megnéztem hidegen és pöccre indult.

Azért elviszem a héten ismihez műszerrel rendesen belőni.

Köszi a tippet. :D

Egy egyszerű strobinál mi kell több hozzá? :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi, hogy megint zaklatlak titeket :o de mostmár lassan megőrülök. Szombaton hoztam vissza a kocsit a szerelőtől hengerfejtömítés cseréből, ami tulajdonképpen egy komplett motorgenerál lett. Tömítések, szimeringek, csavarok, szelephimba, termosztát csere, stb stb. És most ott tartunk, hogy még mindig az a hiba, mint ezelőtt. Az olajat már nem ereszti, hűtővízbe nem dolgozik bele, de még mindig hamar felszalad a hűtővízvisszajelző mutatója így 10 fokban is. Létezik, hogy még mindig melegszik a hűtővíz? Vagy csak az érzékelő hülyült meg? Víz van benne elegendő. A hűtőfolyadék visszajelzője csinálhat ilyet, hogy nem meleg a motor, de kapcsolja a ventit? Valakinek valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.