Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Aha és ha szerinted olyan marha nehéz a motor akkor még a C20XE/NE is miért ekkora bak tartja? A másik 2 bak se komolyabb ezeknél ami még tartja. 1.4-16nál szerintem max 10 kilóval több egy NE. De komolyan le fogok menni a raktárba és meg fogom emelgetni neked a blokkokat :)

http://hirdetotabla.duen.hu/advert_pics/duenhu_067344_1_.jpg

tedd rá mérlegre :D

Link to comment
Megosztás:

Aha és ha szerinted olyan marha nehéz a motor akkor még a C20XE/NE is miért ekkora bak tartja? A másik 2 bak se komolyabb ezeknél ami még tartja. 1.4-16nál szerintem max 10 kilóval több egy NE. De komolyan le fogok menni a raktárba és meg fogom emelgetni neked a blokkokat :)

http://hirdetotabla.duen.hu/advert_pics/duenhu_067344_1_.jpg

Nem azzal van gondom,hogy 10,20,30kg-val nehezebb a kisblokknál a nagy hanem abban nem hiszek,hogy ugyanaz a 2.0 motor ugyanazzal a váltóval 200kgval könnyebb autóban überbrutál állat lesz.

A veki c20ne sofőrrel,ürestank = corsa c20ne,sofőr+ két 70kg emberrel+teletank.

Link to comment
Megosztás:

Nem azzal van gondom,hogy 10,20,30kg-val nehezebb a kisblokknál a nagy hanem abban nem hiszek,hogy ugyanaz a 2.0 motor ugyanazzal a váltóval 200kgval könnyebb autóban überbrutál állat lesz.

A veki c20ne sofőrrel,ürestank = corsa c20ne,sofőr+ két 70kg emberrel+teletank.

teletank=álom

Link to comment
Megosztás:

Nem azzal van gondom,hogy 10,20,30kg-val nehezebb a kisblokknál a nagy hanem abban nem hiszek,hogy ugyanaz a 2.0 motor ugyanazzal a váltóval 200kgval könnyebb autóban überbrutál állat lesz.

A veki c20ne sofőrrel,ürestank = corsa c20ne,sofőr+ két 70kg emberrel+teletank.

Pedig nem bonyolult.

A kulcs a teljesítménytömeg. Ha mondjuk egy C20XE Corsa 900kg menetkészen, akkor az 6kg/LE teljesítménytömeget jelent. Ahhoz hogy ugyanilyen teljesítménytömeget kihozz egy Vectrából, annak minimum 180lóerősnek kéne lennie (és most egy elég alapfelszereltségű 1085kg-os Vectrával számoltam, összehasonlításul egy C20LET Vectra tömege 1385kg, szóval még annak sincs 6kg/LE-s teljesítmény/súly aránya). Azért egy 180LE-s Vectra pedig már nem megy rosszul...

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem bonyolult.

A kulcs a teljesítménytömeg. Ha mondjuk egy C20XE Corsa 900kg menetkészen, akkor az 6kg/LE teljesítménytömeget jelent. Ahhoz hogy ugyanilyen teljesítménytömeget kihozz egy Vectrából, annak minimum 180lóerősnek kéne lennie (és most egy elég alapfelszereltségű 1085kg-os Vectrával számoltam, összehasonlításul egy C20LET Vectra tömege 1385kg, szóval még annak sincs 6kg/LE-s teljesítmény/súly aránya). Azért egy 180LE-s Vectra pedig már nem megy rosszul...

2.0 dci laguna 170ló sokkal jobb mint, 3.0 dízel bmw x5 akár sport akár nem spot autómatában :) a kulcsszó a súly :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem bonyolult.

A kulcs a teljesítménytömeg. Ha mondjuk egy C20XE Corsa 900kg menetkészen, akkor az 6kg/LE teljesítménytömeget jelent. Ahhoz hogy ugyanilyen teljesítménytömeget kihozz egy Vectrából, annak minimum 180lóerősnek kéne lennie (és most egy elég alapfelszereltségű 1085kg-os Vectrával számoltam, összehasonlításul egy C20LET Vectra tömege 1385kg, szóval még annak sincs 6kg/LE-s teljesítmény/súly aránya). Azért egy 180LE-s Vectra pedig már nem megy rosszul...

Tudom,tudom. De a bertone-dba ha beül még két ember tohonya,semmirevaló dög lesz? Ha meg kiszállnak akkor egészen más lesz?

Erről beszélek,hogy számít,számít,érezhető is,de túl sokat nem a forgalomban közlekedve.

Link to comment
Megosztás:

Tudom,tudom. De a bertone-dba ha beül még két ember tohonya,semmirevaló dög lesz? Ha meg kiszállnak akkor egészen más lesz?

Erről beszélek,hogy számít,számít,érezhető is,de túl sokat nem a forgalomban közlekedve.

Hát a Bertone ezzel a motorral alapban sem egy atléta, és egészen más ugyan nem lesz tőle, de én azért megérzem a menetteljesítményen ha ül még valaki mellettem.

Link to comment
Megosztás:

Dörti ezek szerint te is rosszul állsz hozzá a corsa tuninghoz.

A 20ne 30%-al erősebb,mint a c14se,tehát ha corsád súlyából lefaragsz 250kg-t,akkor máris úgy fog menni,mintha c20ne-t raktál volna bele. Hihető? :)

Vagy 250kg val nehezebb corsa c20ne ugyanúgy menne mint a tiéd. Hihető? :D

Volu mellé beülne két 120kg ember és máris legyorsulnád...de lehet annyi sem,mert a gsi alapból nehezebb vagy 100kg-val, tehát egy is elég lenne. Ne máánn...:D

Motorház,ajtók műanyagból,benne plexivel plusz a beltérből ez+meg az és máris kész. Árban lehet ugyanott leszel.

Link to comment
Megosztás:

Dörti ezek szerint te is rosszul állsz hozzá a corsa tuninghoz.

A 20ne 30%-al erősebb,mint a c14se,tehát ha corsád súlyából lefaragsz 250kg-t,akkor máris úgy fog menni,mintha c20ne-t raktál volna bele. Hihető? :D

Vagy 250kg val nehezebb corsa c20ne ugyanúgy menne mint a tiéd. Hihető? :D

Volu mellé beülne két 120kg ember és máris legyorsulnád...de lehet annyi sem,mert a gsi alapból nehezebb vagy 100kg-val, tehát egy is elég lenne. Ne máánn...:D

Motorház,ajtók műanyagból,benne plexivel plusz a beltérből ez+meg az és máris kész. Árban lehet ugyanott leszel.

csak a saját igazát fújja,semmi más nem érdekli :)

Link to comment
Megosztás:

A 20ne 30%-al erősebb,mint a c14se,tehát ha corsád súlyából lefaragsz 250kg-t,akkor máris úgy fog menni,mintha c20ne-t raktál volna bele. Hihető? :)

Vagy 250kg val nehezebb corsa c20ne ugyanúgy menne mint a tiéd. Hihető? :D

Pedig de. A gyorsulást egyértelműen az erő és a tömeg aránya határozza meg. Tudod: F=ma vagy a=F/m Ezt azért nagy butaság lenne megkifogásolni.

Persze ez a kérdés sem ilyen egyszerű, mert egy autó menetdinamikáját nem lehet 3 számmal leírni. Jöhetünk azzal hogy váltóáttételek, meg nyomatékgörbe, meg a súlykülönbségek eloszlása, stb... , de talán, ami ezektől általánosabb és jobban számít az a légellenállás (és gördülési ellenállás, de ettől most tekintsünk el). A légellenállás pedig nem százalékosan, hanem mindig egy adott mértékben csökkenti a rendelkezésre álló erőt (azonos homlokfelületet feltételezve), így a sebesség növekedésével egyre inkább előtérbe kerül az erő és háttérbe kerül a tömeg. Nagyon leegyszerűsítve, ha levonunk 50 lóerőt mindkét motor teljesítményéből, akkor már közel sem lesz ugyanolyan a teljesítmény/tömeg arány.

Tehát, amíg a légellenállás nem számottevő (gyakorlatban 80-100km/h-ig), addig az azonos teljesítmény/tömeg arányú autók ugyanúgy fognak menni. Magasabb sebességtartományban viszont az erősebb egyértelműen jobb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Pedig de. A gyorsulást egyértelműen az erő és a tömeg aránya határozza meg. Tudod: F=ma vagy a=F/m Ezt azért nagy butaság lenne megkifogásolni.

Persze ez a kérdés sem ilyen egyszerű, mert egy autó menetdinamikáját nem lehet 3 számmal leírni. Jöhetünk azzal hogy váltóáttételek, meg nyomatékgörbe, meg a súlykülönbségek eloszlása, stb... , de talán, ami ezektől általánosabb és jobban számít az a légellenállás (és gördülési ellenállás, de ettől most tekintsünk el). A légellenállás pedig nem százalékosan, hanem mindig egy adott mértékben csökkenti a rendelkezésre álló erőt (azonos homlokfelületet feltételezve), így a sebesség növekedésével egyre inkább előtérbe kerül az erő és háttérbe kerül a tömeg. Nagyon leegyszerűsítve, ha levonunk 50 lóerőt mindkét motor teljesítményéből, akkor már közel sem lesz ugyanolyan a teljesítmény/tömeg arány.

Tehát, amíg a légellenállás nem számottevő (gyakorlatban 80-100km/h-ig), addig az azonos teljesítmény/tömeg arányú autók ugyanúgy fognak menni. Magasabb sebességtartományban viszont az erősebb egyértelműen jobb lesz.

na akkor most tukkónak fogok tünni,de: beülök egy 1,4es corsába megy ahogy megy...beülök a 2literes corsába és majd elélvezek...nekem ez elég az összes többi súly/lóerő/légellenállás összetevők pedig hidegen hagynak

Link to comment
Megosztás:

Kellene vinned őt egy kört a corsival és szerintem belátná. :)

dehogy viszem, osztja az észt papíron tapasztalat nélkül, de akkor is belül izgatja hogy milyen lehet egy nagyobb motoros corsában ülni-vezetni...sztem a nemi élete is ilyen,az összes pornó filmet kívülről fújja de élőben csajt meztelenül még soha nem látott :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig de. A gyorsulást egyértelműen az erő és a tömeg aránya határozza meg. Tudod: F=ma vagy a=F/m Ezt azért nagy butaság lenne megkifogásolni.

Persze ez a kérdés sem ilyen egyszerű, mert egy autó menetdinamikáját nem lehet 3 számmal leírni. Jöhetünk azzal hogy váltóáttételek, meg nyomatékgörbe, meg a súlykülönbségek eloszlása, stb... , de talán, ami ezektől általánosabb és jobban számít az a légellenállás (és gördülési ellenállás, de ettől most tekintsünk el). A légellenállás pedig nem százalékosan, hanem mindig egy adott mértékben csökkenti a rendelkezésre álló erőt (azonos homlokfelületet feltételezve), így a sebesség növekedésével egyre inkább előtérbe kerül az erő és háttérbe kerül a tömeg. Nagyon leegyszerűsítve, ha levonunk 50 lóerőt mindkét motor teljesítményéből, akkor már közel sem lesz ugyanolyan a teljesítmény/tömeg arány.

Tehát, amíg a légellenállás nem számottevő (gyakorlatban 80-100km/h-ig), addig az azonos teljesítmény/tömeg arányú autók ugyanúgy fognak menni. Magasabb sebességtartományban viszont az erősebb egyértelműen jobb lesz.

a=F/m-nél belső-égésű motorok esetében árnyaltabb a kép szvsz.

Igen én is ki szoktam számolni a kg/le arányt az összes autónál amivel dolgom van és volt.

Van egy A6 2.4 170LE 1620kg forgalmi szerint az 9.3kg/le a corsám tud kb. 85lovat az pedig 860/85=10.1. Elméletben elég közel esnek ezek az értékek,viszont gyakorlatban sem 100alatt sem felette nem sok közük van egymáshoz gyorsulásban.

Szóval a 100lovas 1tonnás autó mindig gyengébb lesz,mint a 2tonnás 200lovas szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Na ma folyt egy kis gondolatba való tuningolás mert hát tudjuk, hogy ilyen vagyok. Szeretném megosztani veletek milyen kormányom lesz a corsába. Gyári calibra bőr! Már csak a kormány oszloppal kell valamit csinálni mert nem fér rá ha azt cserélem nagyobbra másik kocsiból vectraból pl akkor jó lesz vagy valakinek van ebben tapasztalat? Mert asconaból és vectrából is van kormányoszlop cucc.... Szerintem elég lenne az a csövet amin van a menet. Ja és a kormány.

bpo0os5avw5mhr06zjg9.jpg

o0m82vekss5jkyydy85f.jpg

Link to comment
Megosztás:

Jó,de ebben az esetben nem 200kg-ról hanem 1tonnáról van szó. :)

1.584kg 170 ló =9,3 laguna

2.110kg 306 ló =6,89 x5

850kg 90 ló =9,44 corsa

Tehát a corzának jobban kéne mennie mint az x5-nek! :D Súly LE arányában. Valójában meg sehol se nincsen.

Úgy fest, sikerül 14" ős felnit vennem (ronal A corsa) a 15" helyett. Kérdés, hogy gumiméretben mit tehetek fel, ahogy néztem 165/60 r14 ami ajánlott ettől miképp térhetek el?

Link to comment
Megosztás:

Tehát a corzának jobban kéne mennie mint az x5-nek! :) Súly LE arányában. Valójában meg sehol se nincsen.

Ez hogy jött ki?

Minél kisebb az arányszám, annál kevesebb kg jut egy lóerőre, tehát annál jobban megy az autó. Az általad írt 3 példa közül a Corsa teljesítménytömege a legrosszabb....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.