Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

10w-40-es olajból?

Én most próbaképpen beletettem 10w-60ast. 10w-40ből nekem is simán ennyit evett. Most 500km-t mentem vele,ilyenkor már min-nél volt a nívó kb, ebből az olajból meg ennyi km alatt kért 1decit kb.

Hidegen alapjáraton is füstöl vagy csak magas fordulaton?

Igen 10w 40-est használok. Az a vicc, hogy nem füstöl. De még csak nem is folyik sehol az olaj. Van hogy 1 hétig 1 helyben áll, de nincs alatta olajfolt. A hűtővízben viszont annál több.

Link to comment
Megosztás:

De igen.

Akkor első körben ledugóznám a vákum oldalát és megnézném úgy az alapjáratot.

Aztán lehet keresni ilyen szelepet, szerintem van a gyári megoldáson kivül más is.

például

Igen a tankszellőztető, csak nem jutott eszembe tegnap :lol: Végül is amikor szétbontottam a vákuum rendszert ennek a környékén akkor mindent átnéztem, ezt ugyebár szét tudtam pattintani, ha jól gondolom akkor ez egy üres kis doboz, tehát semmi szűrő féle dolog nincs bent, magát a kis dobozt megoldottam, sziloval körbenyomtam vékonyan a belső peremét, aztán összeraktam, miután megszáradt rendesen már a levegő szűrőnél lévő zsalu mozgatónál (nem tudom milyen néven fut :D ) állandó vákuum volt rendesen, amíg nem nyúltam hozzá addig ott vákuum nem is volt, végül is ebből indult az egész szétbontás! Most úgy tűnik rendben lesz ez a rész, emiatt nem veszek egy másik kis dobozt mert nem igen látom értelmét! Viszont a másik alapjárati problémám nem oldódott meg ezzel sem, mint kiderült 2 hengerem "félgázon" üzemel, ennek az okát kutatom most, ha valakinek van ötlete azt szívesen fogadom :lol: (Vákuum rész most rendben van)

Akihez vittem diagra a kocsit azt mondta a vezérműszíj is okozhatja ezt a hibát, másik szerelő azt mondja nem, minden esetre pénteken ki lesz cserélve a vezérműszíj rész, így azt is kizárom! (mindenképp ráfér!)

Link to comment
Megosztás:

Igen 10w 40-est használok. Az a vicc, hogy nem füstöl. De még csak nem is folyik sehol az olaj. Van hogy 1 hétig 1 helyben áll, de nincs alatta olajfolt. A hűtővízben viszont annál több.

De égett olajszaga az van,nem?

Egyrészt a hf tömítésed gyengélkedik,de szerintem te is úgy járnál,mint én. Hf felújítás önmagában kevés lenne.

Az van,hogy vagy 120-150ért tuti jó motorgenerál vagy kezded a csak hf-t, gyűrűt..stb hátha jó lesz játékot. Lutri.

Inkább nézz egy erősebb kisblokkos motort. Lehet az sem lesz tökéletes,de legalább jobban fog menni. :lol:

Dörti motroja esetleg? 40pénz...

Link to comment
Megosztás:

Igen a tankszellőztető, csak nem jutott eszembe tegnap :lol: Végül is amikor szétbontottam a vákuum rendszert ennek a környékén akkor mindent átnéztem, ezt ugyebár szét tudtam pattintani, ha jól gondolom akkor ez egy üres kis doboz, tehát semmi szűrő féle dolog nincs bent, magát a kis dobozt megoldottam, sziloval körbenyomtam vékonyan a belső peremét, aztán összeraktam, miután megszáradt rendesen már a levegő szűrőnél lévő zsalu mozgatónál (nem tudom milyen néven fut :D ) állandó vákuum volt rendesen, amíg nem nyúltam hozzá addig ott vákuum nem is volt, végül is ebből indult az egész szétbontás! Most úgy tűnik rendben lesz ez a rész, emiatt nem veszek egy másik kis dobozt mert nem igen látom értelmét! Viszont a másik alapjárati problémám nem oldódott meg ezzel sem, mint kiderült 2 hengerem "félgázon" üzemel, ennek az okát kutatom most, ha valakinek van ötlete azt szívesen fogadom :lol: (Vákuum rész most rendben van)

Akihez vittem diagra a kocsit azt mondta a vezérműszíj is okozhatja ezt a hibát, másik szerelő azt mondja nem, minden esetre pénteken ki lesz cserélve a vezérműszíj rész, így azt is kizárom! (mindenképp ráfér!)

Hát igazából ha elugrott a vezérlés már ha erre gondolt az első szerelő, akkor mindegyik hengernél gondok lennének , nem csak kettőnél.

Link to comment
Megosztás:

De égett olajszaga az van,nem?

Egyrészt a hf tömítésed gyengélkedik,de szerintem te is úgy járnál,mint én. Hf felújítás önmagában kevés lenne.

Az van,hogy vagy 120-150ért tuti jó motorgenerál vagy kezded a csak hf-t, gyűrűt..stb hátha jó lesz játékot. Lutri.

Inkább nézz egy erősebb kisblokkos motort. Lehet az sem lesz tökéletes,de legalább jobban fog menni. :lol:

Dörti motroja esetleg? 40pénz...

Ja az van, hogy rohadjon meg.

Dörty sajnos eladta már a mociját. Szerintem akkor motorgenerál marad a vége. De akkor legalább tudom, hogy jó lesz a gép.

Link to comment
Megosztás:

1.4 benzin. 44kw 60le

Szar egy dilemma. Nem tünik rossz 5letnek a motorcsere, csak az a baj hogy a turkálós motor előélete bizonytalan...aki nem olajos kézzel született, nemigen vállal be ilyen manővereket. Mindenesetre felénk 500 euróért hozzádvágnak egy komplett, néha egész jó állapotú jobbkormányos Corsát, és akkor van alkatrészed pár évig. Motor/váltó stb. gondolom ugyanaz, nemrég láttam 800ért balkormányost is.

Link to comment
Megosztás:

Szar egy dilemma. Nem tünik rossz 5letnek a motorcsere, csak az a baj hogy a turkálós motor előélete bizonytalan...aki nem olajos kézzel született, nemigen vállal be ilyen manővereket. Mindenesetre felénk 500 euróért hozzádvágnak egy komplett, néha egész jó állapotú jobbkormányos Corsát, és akkor van alkatrészed pár évig. Motor/váltó stb. gondolom ugyanaz, nemrég láttam 800ért balkormányost is.

Hát igen. megoldanám szívesen használt motorból, de kinek hiányzik az hogy 1 év múlva ugyanitt tartsak. Akkor inkább most rendesen megcsináltatom, és akkor nyugtom lesz egy ideig.

Link to comment
Megosztás:

Milyen márka? Mekkora az emelése?

Asszem dbilas. Emelését passzolom. Örültünk,hogy belement.

Szerelőmnél kukáztuk ahol astrából van a kerítés. :lol:

5000 felett is élénkebb tőle.

Egyszer ha nagyon unatkozni fogok faragok rá SE szívósort. Valahogy megoldom a különböző csatlakozások kérdését a HFen. Szomszéddal esztergáltatok valami adaptert vagy ilyesmi :lol:

De most viszonylag összhang van a fékek,váltó, futómű és motor között. Megmaradt kisfogyasztású autónak 5.8at kér országúton 110es tempóval.

Link to comment
Megosztás:

Asszem dbilas. Emelését passzolom. Örültünk,hogy belement.

Szerelőmnél kukáztuk ahol astrából van a kerítés. :lol:

5000 felett is élénkebb tőle.

Egyszer ha nagyon unatkozni fogok faragok rá SE szívósort. Valahogy megoldom a különböző csatlakozások kérdését a HFen. Szomszéddal esztergáltatok valami adaptert vagy ilyesmi :lol:

De most viszonylag összhang van a fékek,váltó, futómű és motor között. Megmaradt kisfogyasztású autónak 5.8at kér országúton 110es tempóval.

Én 110 fölött országúton félni kezdek a Corsában...:(Még egyenesben is. Nem mintha nem lenne nekem elég, de akkor már elég repülőszőnyeg a 165/70 13as gummákon....

Komoly lehet a gyári 145/70eseken.

Link to comment
Megosztás:

Én 110 fölött országúton félni kezdek a Corsában...:(Még egyenesben is. Nem mintha nem lenne nekem elég, de akkor már elég repülőszőnyeg a 165/70 13as gummákon....

Én is félek felette. 120-130nál már olyan mintha egy normális autóval 200at mennél. :lol:

De ilyenkor fékezni is utálok vele, hiába új az egész futómű, nagy tempóról történő intenzív fékezésnél emeli a farát, érzem,hogy nagyon instabil lesz. Mondjuk erről a rövid tengelytáv is tehet.

Rakhatsz alá 225öt is,akkor sem lesz stabilabb, főleg nem a jó kis nyomvályúkon. :lol: Gumisom azt mondta corsára 175-185 az ideális. A 205 az ő f astráját is dobálja rossz úton.

Link to comment
Megosztás:

210-nél még stabil az enyém, többel még nem mentem. :lol:

Nekem több ló nem nagyon hiányzik. Számtalanszor előfordul,hogy előzöm a sort, aztán valamelyik okos rámhúzza a kormányt a sorból. Nagy fékkel éppen be tud férni és nem b*sz bele az árokba. :lol: Ezt utálom a kisautóban,hogy sz*rba sem vesznek,ezen nem segít a nagyobb teljesítmény. Tiszta küzdelem a közlekedés vele.

Audival, mercivel észrevesznek és előzékenyek érdekes módon.

Link to comment
Megosztás:

Én is félek felette. 120-130nál már olyan mintha egy normális autóval 200at mennél. :lol:

De ilyenkor fékezni is utálok vele, hiába új az egész futómű, nagy tempóról történő intenzív fékezésnél emeli a farát, érzem,hogy nagyon instabil lesz. Mondjuk erről a rövid tengelytáv is tehet.

Rakhatsz alá 225öt is,akkor sem lesz stabilabb, főleg nem a jó kis nyomvályúkon. :D Gumisom azt mondta corsára 175-185 az ideális. A 205 az ő f astráját is dobálja rossz úton.

Jaja ha - nagy ritkán - 100zal közlekedőt előzök (enyém 1.0 12v), akkor 120szal fejezem be az előzést 3masban/4esben, akkor pakk 5ös oszt motorfék mer húbazz! Igaz 90-100 között ésszel haladva 4,5et kajázik amit szeretek. Libegős futómüvön kívül még a szivacsos kormány is elég félelmetes magasabb sebességen, fáziskésés meg holtjáték az enyémen mndig érezhető, csak alacsonyabb sebességen nem zavaró. De nem fikázni akarom, hisz nem erre való. Mindehhez (nagyon keveset használom) Debica Frigo (teszkó) téligumik voltak fenn nyáron a 35 fokban, 35tel vett kanyarban is nyikorogtak, tiszta TJ Hooker fíling volt...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát igen. megoldanám szívesen használt motorból, de kinek hiányzik az hogy 1 év múlva ugyanitt tartsak. Akkor inkább most rendesen megcsináltatom, és akkor nyugtom lesz egy ideig.

Aha. Végül is ez jó 5let, elkölteni 150 ezret egy 300 ezres kocsira. :lol: Ennyi pénzből veszek 3-4 corsát mellé. 10 darab használt hengerfejet. 4 darab motort. Ja és ha még ehhez hozzá teszel kicsit már 2.0 motort lehet építeni bele. Logikusan nézne eladod és veszel 1 másikat is kb jobban jössz ki. Többet ésszel mint pénzzel. De én nem értek ehhez. Kit izgat ha 1 év múlva szétesik? Ennyi pénzből veszek 40ért 1 motort komplett + másik 2-3mat mellé. :lol: Nyilván megéri elkölteni ennyi pénzt egy ócska 60 Lovas motorra. Mellesleg te pont olyan helyzetbe vagy, hogy olyan motort teszel a kocsidba ami jól esik oszt jóccakát mert a magyar hatóságnak semmi köze hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mi az oka, hogy ennyire instabilnak érzitek a Corsákat.

Nekem ez a GSI először gyári 14-es kerekeken és 175-ös gummákon gurult és semmi bajom nem volt az úttartásával.

Utána, amikor felkerültek a 195/45R15-ös gumik, nem igen éreztem különbséget, csak hogy direktebb és kicsit jobban ráz, ami az alacsonyabb oldalfal miatt normális.

Mindkét verzióval simán vitte a 200-at és egyáltalán nem éreztem soha, hogy ki akarna esni alólam.

A futómű csak ezután lett cserélve, amikor bekerült az XE és onnantól kezdve nagyon stabil lett.

Link to comment
Megosztás:

Jaja ha - nagy ritkán - 100zal közlekedőt előzök (enyém 1.0 12v), akkor 120szal fejezem be az előzést 3masban/4esben, akkor pakk 5ös oszt motorfék mer húbazz! Igaz 90-100 között ésszel haladva 4,5et kajázik amit szeretek. Libegős futómüvön kívül még a szivacsos kormány is elég félelmetes magasabb sebességen, fáziskésés meg holtjáték az enyémen mndig érezhető, csak alacsonyabb sebességen nem zavaró. De nem fikázni akarom, hisz nem erre való. Mindehhez (nagyon keveset használom) Debica Frigo (teszkó) téligumik voltak fenn nyáron a 35 fokban, 35tel vett kanyarban is nyikorogtak, tiszta TJ Hooker fíling volt...:lol:

A libegés valószínűleg a fáradt hátsó lengéscsillapítóktól van. Azokat cseréled valami normális gázosra (darabja 7-8eft) akkor olyan lesz,mintha másik autóban ülnél.

A hátsó merev híd frankón elpattog rosszabb úton kanyarban fáradt lengéscsillapítóktól.

Nem tudom mi az oka, hogy ennyire instabilnak érzitek a Corsákat.

Nekem ez a GSI először gyári 14-es kerekeken és 175-ös gummákon gurult és semmi bajom nem volt az úttartásával.

Utána, amikor felkerültek a 195/45R15-ös gumik, nem igen éreztem különbséget, csak hogy direktebb és kicsit jobban ráz, ami az alacsonyabb oldalfal miatt normális.

Mindkét verzióval simán vitte a 200-at és egyáltalán nem éreztem soha, hogy ki akarna esni alólam.

A futómű csak ezután lett cserélve, amikor bekerült az XE és onnantól kezdve nagyon stabil lett.

Én a fékerő eloszlást és súlyelosztást találom problémásnak.

Kiesni nem esik ez ki csak a kis kasztni érezteti az emberrel,hogy nagy tempónál elég egyszer hibázni,aztán nem biztos,hogy lesz legközelebb.

Link to comment
Megosztás:

Én a fékerő eloszlást és súlyelosztást találom problémásnak.

Kiesni nem esik ez ki csak a kis kasztni érezteti az emberrel,hogy nagy tempónál elég egyszer hibázni,aztán nem biztos,hogy lesz legközelebb.

Akkor nincs mese, ültetni kell, én minden szívbaj nélkül bele merek taposni a fékbe 200-nál is és stabil, irányítható marad a kocsi végig.

Pedig az én súlyelosztásom messze nem ideális.

A fékerőelosztással mi a bajod? Túl sok megy hátra, vagy túl kevés?

Ha túl erős hátul, akkor előre nagyobb fék kell. Ha az a probléma, hogy elemi a seggét, akkor pedig nem ártana az autó stabilitásán dolgozni.

Link to comment
Megosztás:

A libegés valószínűleg a fáradt hátsó lengéscsillapítóktól van. Azokat cseréled valami normális gázosra (darabja 7-8eft) akkor olyan lesz,mintha másik autóban ülnél.

A hátsó merev híd frankón elpattog rosszabb úton kanyarban fáradt lengéscsillapítóktól.

Én a fékerő eloszlást és súlyelosztást találom problémásnak.

Kiesni nem esik ez ki csak a kis kasztni érezteti az emberrel,hogy nagy tempónál elég egyszer hibázni,aztán nem biztos,hogy lesz legközelebb.

A fáradt lengéscsillapítót ki lehet házilag szürni? Mert ha simán kézzel lengetem a kasztnit akkor 1-2 lengés és beáll. De a hátulja biztos hogy elkönnyül fékezéskor, télen olvadt latyakos havon 50ről fékezgettem városban éjszaka, egyszer elkezdett előzni a feneke....megfogtam úgyhogy visszagondolva jó móka volt de felállt a szőr a hátamon mert körforgalom bejáratnál történt. Eszembe nem jutna 100ról próbálkozni. Meg a Corsán kívül vagy G Astrát vagy Mondeo3mat vezetek, lehet ezért érzem támolygósnak a Corsát(igaz a korábbi Puntómat is stabilabbnak éreztem és az ugyanez a müfaj). Mindenesetre a megszokott országúti 100nál ez nem zavaró, biztonságban érzem magam és jó messzire előre nézek hogy ne kelljen satuzni 100ról.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.