Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Pedig nemrég cseréltem, de úgy látszik nem tett neki jót, hogy mostanában elég sűrűn lett szétkapva a műszerfal ;)

Mondjuk inkább ezt cserélem mint vmi komolyabb baja legyen ;)

Nalam is neha produkalt erdekes dolgokat, nem ment az index, villogott a tolatolampa, a muszerfalon a kodlampa-visszajelzo es ez mind egyszerre. Utoljara riasztoszereles kozben jelentkezett, amikor meregettem az indexek vezetekeit, igy benyomtam az elakadasjelzot. Utana meg ettem a kefet, h vajon mitol lehet. Eltelt egy kis ido mig rajottem, hogy valoszinu a kapcsolo a ludas. Azota nem is hasznalom, mivel van riaszto, igy eleg ha felkapcsolom a kabinvilagitast, es mar mennek is az indexek:P Hisz a riaszto azt hiszi, hogy nyitva van valamelyik ajto:)

Link to comment
Megosztás:

Leeresztő csavar nincs, az egyik csőbilincset kell oldani a vízcsöveknél, leengedni belőle és pótolni hűtőfolyadékkal.

A váltóólajat itt tudod ellenőrizni:

362589-20111019-DIo23f.jpg

Kitekered a csavart a lyuk alatt legyen 1.5-2-centira az olaj.

Leereszteni csak az alsó fedél eltávolításával lehet, itt lehet feltölteni:

362590-20111019-PzP4IL.jpg

És GM-menjen bele.

Nos a hűtőfolyadékot sikerült kicserélni, sikerült megtalálni a váltó olaj ellenőrző és a légtelenítő szelepét is. Megtaláltam a tolató lámpa hibát is, ez a kapcsoló mondta be az unalmast http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alka...a+b/tipus/5535/

Találtam neten GM váltóolajat is, de nem akarom netről rendelni.... lehet ilyet kapni valamelyik benzinkúton vagy inkább autósboltban érdeklődjek??

A napokban mindenképpen kicserélem az olajat mert fogalmam sincs mikori meg hogy milyen van benne, de amúgy lenne valami észrevehető tünete annak ha túl régi az olaj, vagy annak ha nincs benne elég?

Link to comment
Megosztás:

Nos a hűtőfolyadékot sikerült kicserélni, sikerült megtalálni a váltó olaj ellenőrző és a légtelenítő szelepét is. Megtaláltam a tolató lámpa hibát is, ez a kapcsoló mondta be az unalmast http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alka...a+b/tipus/5535/

Találtam neten GM váltóolajat is, de nem akarom netről rendelni.... lehet ilyet kapni valamelyik benzinkúton vagy inkább autósboltban érdeklődjek??

A napokban mindenképpen kicserélem az olajat mert fogalmam sincs mikori meg hogy milyen van benne, de amúgy lenne valami észrevehető tünete annak ha túl régi az olaj, vagy annak ha nincs benne elég?

Én kimondottan Opel alkatrészboltban vettem az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hónapja kuplungszerkezetet cseréltem a C12NZ 1994-ben, és gondoltam hamár úgy is alatta fekszem, kicserélem a váltóolajat. Eredeti OPEL GM olajat öntöttem bele. Azóta sokkal lágyabban veszi be a fokozatokat. Ez persze nem olaj márkától függ.

MÁS!

Van Valaki köztetek, akinek nem tetszik a régi amerikai cirkálók himbálózása amikor megálnak?

Mert nekem igen. Az én rugóim már ki vannak lágyulva, mert kissé hintázik az autóm. Azon gondolkodom, hogy veszek egy garnitúra használt rugót, és azokat kilágyíttatom. Olvastam, hogy a lágyabb rugók jobban tapadnak, persze van hátránya is!

http://reki.fw.hu/page.php?38

Ötlet, észrevétel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hónapja kuplungszerkezetet cseréltem a C12NZ 1994-ben, és gondoltam hamár úgy is alatta fekszem, kicserélem a váltóolajat. Eredeti OPEL GM olajat öntöttem bele. Azóta sokkal lágyabban veszi be a fokozatokat. Ez persze nem olaj márkától függ.

MÁS!

Van Valaki köztetek, akinek nem tetszik a régi amerikai cirkálók himbálózása amikor megálnak?

Mert nekem igen. Az én rugóim már ki vannak lágyulva, mert kissé hintázik az autóm. Azon gondolkodom, hogy veszek egy garnitúra használt rugót, és azokat kilágyíttatom. Olvastam, hogy a lágyabb rugók jobban tapadnak, persze van hátránya is!

http://reki.fw.hu/page.php?38

Ötlet, észrevétel?

De most pont attól, a váltóba éppen a GM-olaj ajánlott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hónapja kuplungszerkezetet cseréltem a C12NZ 1994-ben, és gondoltam hamár úgy is alatta fekszem, kicserélem a váltóolajat. Eredeti OPEL GM olajat öntöttem bele. Azóta sokkal lágyabban veszi be a fokozatokat. Ez persze nem olaj márkától függ.

MÁS!

Van Valaki köztetek, akinek nem tetszik a régi amerikai cirkálók himbálózása amikor megálnak?

Mert nekem igen. Az én rugóim már ki vannak lágyulva, mert kissé hintázik az autóm. Azon gondolkodom, hogy veszek egy garnitúra használt rugót, és azokat kilágyíttatom. Olvastam, hogy a lágyabb rugók jobban tapadnak, persze van hátránya is!

http://reki.fw.hu/page.php?38

Ötlet, észrevétel?

Szerintem a gyári rugók pont jól tapadnak. Vagyis gyengébb rugóktól billegni,dőlni fog össze-vissza. Nem lesz előnye az biztos.

Link to comment
Megosztás:

De most pont attól, a váltóba éppen a GM-olaj ajánlott.

Bementem ma Dunaújvárosba egy autósboltba, és kérdeztem, hogy van-e GM váltóolajuk Opel Corsa B GSI-be, erre visszakérdezett a csóka, hogy eredeti GM olajra gondoltam-e, mondom igen és elkezdett hablatyolni, hogy az nincs de nem is ajánlja mert a legtöbb ilyen GM-nek árusított cuccban nem is az van és hogy volt már rá panasz... helyette inkább Castrolt ajánlott... Ti ilyenről hallottatok már?

Link to comment
Megosztás:

Bementem ma Dunaújvárosba egy autósboltba, és kérdeztem, hogy van-e GM váltóolajuk Opel Corsa B GSI-be, erre visszakérdezett a csóka, hogy eredeti GM olajra gondoltam-e, mondom igen és elkezdett hablatyolni, hogy az nincs de nem is ajánlja mert a legtöbb ilyen GM-nek árusított cuccban nem is az van és hogy volt már rá panasz... helyette inkább Castrolt ajánlott... Ti ilyenről hallottatok már?

Ez engem is érdekelne, hogy esetleg Castrol 75W90-es az nem lenne bele jobb?

*****

Valamint a rugózásra visszatérve, ma sajnos tapasztaltam a lágy rugózást, mert a lengéscsillapítóm levált a karosszériáról és csak a rugó van rajta.

Olyan, mint egy hajó..., főleg most esőben meg majdnem kicsúsztam vele egy kanyarban... Szóval csak óvatosabban azokkal a lágy rugókkal... Szerintem pont jó az a gyári variáns!

************************

Valamint: Kedves Corsások!

Nektek milyen típusú váltó van az autótokban?

Nekem 94'-es 1.4Si C14SE-ben: F15-ös.

Link to comment
Megosztás:

Bementem ma Dunaújvárosba egy autósboltba, és kérdeztem, hogy van-e GM váltóolajuk Opel Corsa B GSI-be, erre visszakérdezett a csóka, hogy eredeti GM olajra gondoltam-e, mondom igen és elkezdett hablatyolni, hogy az nincs de nem is ajánlja mert a legtöbb ilyen GM-nek árusított cuccban nem is az van és hogy volt már rá panasz... helyette inkább Castrolt ajánlott... Ti ilyenről hallottatok már?

Motorolajban valóban nem nagyon ajánlják a GM-et bár én azzal járok, de a váltóba legjobb a gyári. Ez több ember tapaszatalata itt a fórumon, aki mást rakott bele az is lecserélte egy idő után GM-re.

Link to comment
Megosztás:

Valamint: Kedves Corsások!

Nektek milyen típusú váltó van az autótokban?

Nekem 94'-es 1.4Si C14SE-ben: F15-ös.

F10/4, ha létezik ilyen, mert 3 éve nem találom az ötödiket.. ;)

Ha már ez a téma, valaki tudja-e hogy mi búghat be kábé 2100 - 2300 fordulatszám között de csak negyedikben? Váltó vagy már a motor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi a rugós hozzászólásokat!

Tudom, hogy mindenki betartja a kreszt, de ha még is lenne a parkolással kapcsolatban kétely, akkor itt egy jó segítség: http://corollablog.wordpress.com/2010/12/0...zhatod-segitek/

Az M3-on befelé a Szerencs utcánál buszt előzve beleszaladtam a piros elejébe. Vajon kapok fotót? Mit tudtok róla? Mert a neten semmi konkrétum nincs fent arról, hogy készülnek-e autómatn fotók a piroson való áthajtásról!

A válaszokat előre is köszönöm, hátha lesz egy nyugott hónapom!

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

F10/4, ha létezik ilyen, mert 3 éve nem találom az ötödiket.. ;)

Ha már ez a téma, valaki tudja-e hogy mi búghat be kábé 2100 - 2300 fordulatszám között de csak negyedikben? Váltó vagy már a motor?

Szia!

Esetleg a sebváltó pozición kellene állítani. Lehet, hogy a morgás is onnan származik, hogy nincs megfelelő kapcsolat a fogaskerekek között. Vagy le volt írv korábban hogy kell csinálni, vagy ha nem, megpróbálhatom pdf-ben elküldeni azt a néhány oldalt amiben leírja a beállítási folyamatot.

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Esetleg a sebváltó pozición kellene állítani. Lehet, hogy a morgás is onnan származik, hogy nincs megfelelő kapcsolat a fogaskerekek között. Vagy le volt írv korábban hogy kell csinálni, vagy ha nem, megpróbálhatom pdf-ben elküldeni azt a néhány oldalt amiben leírja a beállítási folyamatot.

Gyuri

Azt megköszönném ha elküldenéd. Már így vettem hogy 4 sebességű, sokan azt mondják hogy nem az ő váltója van benne vagy rosszul van beállítva a rudazat. Igazából 3000 fordulaton megyek 90km/h-el és félek hogy széthajtom. Még nem mentem 110 fölé mert sajnálom. ;)

Megírom az e-mail címem, oda küldheted a pdf-t is. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nekem C12NZ 1994 5 ajtós Corsa B City-m van, 5 fokozattal.

Az Övé C12NZ 1993 lehet?

A kolléga Nő 1993-as Corsa Swing-je is 5 fokozatú volt, a motor kódjára nem emlékszik

Akkor most végkép nem értem, hogy lehet 4 fokozata!

Corsa A-ja van?

En is hozza szolok. ;)

Tehat: 94 elott c12nz corsakba 4-es valto az alap, viszont kerhettel bele + penzert, extrakent 5os valtot. Ha jol tudom a swing c14nz, aminek nagyobb motra van es abban alapbol 5-os valto van.

Link to comment
Megosztás:

'95-től X12SZ volt, azokhoz már alapban 5sebességes járt, úgyhogy csak annál öregebb lehet...

Az enyém ráadásul valami eco váltós is,mert f13wr volt összerakva az x12szvel amit tetéztek egy extra hosszú 5.fokozattal,amivel óra szerint 100nál pörög 2500at. A 3000nél 120nál jár.Tehát az elméleti végsebessége (5.ben leszabályzás) kb. 240km/h. ;) Kellett ez egy 88nm-es erőgéphez nagyon.

A gyár közleménye szerint kisebb lesz a fogyasztás cserébe némileg rosszabbul gyorsul.Ez a valóságban annyit tesz,hogy az 1.2 nem tudott semmit gyorsulni ezzel az ötödikkel.(értsd:tövig nyomod és a mutató meg sem mozdul)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém ráadásul valami eco váltós is,mert f13wr volt összerakva az x12szvel amit tetéztek egy extra hosszú 5.fokozattal,amivel óra szerint 100nál pörög 2500at. A 3000nél 120nál jár.Tehát az elméleti végsebessége (5.ben leszabályzás) kb. 240km/h. ;) Kellett ez egy 88nm-es erőgéphez nagyon.

A gyár közleménye szerint kisebb lesz a fogyasztás cserébe némileg rosszabbul gyorsul.Ez a valóságban annyit tesz,hogy az 1.2 nem tudott semmit gyorsulni ezzel az ötödikkel.(értsd:tövig nyomod és a mutató meg sem mozdul)

Egy jo kis turbo es a kozeleben jarhatsz :-D

Gyari adat mennyi?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.