Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nemtudom ti hogy vagytok vele, de nekem az összes szelleőző rostély olyan lazák voltak le-fel és jobbra-balra állítás irányába is, hogy ha belementem egy nagyobb gödörbe, akkor szinte az összes egyből lefelé állt ;) Na ezen sikerült segítenem ma, meg vagyok elégedve az eredménnyel ;) Olyanok lettek, mint az autó újkorában.

A jobbra-balra állíást úgy sikerült megszorítanom, hogy a kis levegő terelők tengelyeit vékonyan bekentem körbe pillanatragasztóval. Abból a célból, hogy a tengely kicsit vastagabbá váljon:

IMG01881-20111110-2056-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A le-fel állítást pedig úgy "szorítottam meg", hogy kivettem a kis gumi alátétet, ami amúgy arra szolgálna, hogy a rostély ne legyen laza bent a helyén. Ezek alá vágtam egy kis papír alátétet, majd visszament a gumi a helyére, a rostély pedig vissza az autóba.

IMG01882-20111110-2057-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG01883-20111110-2058_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elégedett vagyok az eredménnyel :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam, hogy ma kicserélem a szivargyújtómat. Vettem is egy másikat, régi ki ami úgy volt bekötve, hogy külön a világítás egy világításkapcsoló pozitívval, meg onnan egy testtel, valamint maga a szivargyújtó külön egy pozitívval meg testtel. Amit vettem az beépített világításos, így rákötöttem a réginek a testkábelét, meg a gyújtás 12v-ot magára a szivargyújtóra, de ami külön lámpatest van hozzá, ahhoz csak pozitív van, mert egy fémvázzal van erősítve magához a szivargyújtóhoz. A világításnak így a régi világítás pozitívját kötöttem rá. De itt jön a bibi, hogy az eszköz tökéletesen működik is, csak a világítás akkor nem világít, ha egyszerre gyújtáson van a kocsi meg fel van kapcsolva a tompított ;)

Arra gondolok, hogy a világításnak is a pozitívját akkor onnan kéne vennem ahonnan a maga az eszköz is kapja. Jól gondolom e?

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam, hogy ma kicserélem a szivargyújtómat. Vettem is egy másikat, régi ki ami úgy volt bekötve, hogy külön a világítás egy világításkapcsoló pozitívval, meg onnan egy testtel, valamint maga a szivargyújtó külön egy pozitívval meg testtel. Amit vettem az beépített világításos, így rákötöttem a réginek a testkábelét, meg a gyújtás 12v-ot magára a szivargyújtóra, de ami külön lámpatest van hozzá, ahhoz csak pozitív van, mert egy fémvázzal van erősítve magához a szivargyújtóhoz. A világításnak így a régi világítás pozitívját kötöttem rá. De itt jön a bibi, hogy az eszköz tökéletesen működik is, csak a világítás akkor nem világít, ha egyszerre gyújtáson van a kocsi meg fel van kapcsolva a tompított ;)

Arra gondolok, hogy a világításnak is a pozitívját akkor onnan kéne vennem ahonnan a maga az eszköz is kapja. Jól gondolom e?

Hali!!!

Jól gondolod, de ha jól értem akkor csak akkor lesz áram a szivargyújtóban ha rajta van a gyújtás?

Ha a gyújtás 12 voltját kötöd a világításra és viszel oda egy külön állandó 12v-ot?

más: A szellőző rostélyok fixálása nekem összehajtogatott cigisdoboz tetejével van megoldva. ;) Tiszta gyári

Link to comment
Megosztás:

Igen! Áram csak akkor legyen benne ha gyújtás van, most is így van.

De a világítás (lehet a gyári is) az a világításkapcsolóra van kötve, tehát az gyújtástól függetlenül kap.

De holnap megcsapolom a gyújtás pozitívat, és arról kap majd áramot a világítás is, elméletileg akkor nem kell hogy már bezavarodjon.

Más: Anno mikor szétkaptam a középkonzolt, akkor utána nekem is nagyon gyengén álltak a rostélyok, lötyögtek stb.

Aztán legutóbb rájöttem, hogy nem megfelelően raktam össze, és most már feszesen állnak mint gyárilag ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnen kerni. Van egy 1999es Corsa 1.2 SXI 16V-m. A problemam az lenne vele, hogy olyan 80km/h

korul kigyullad a motorlampa es ilyenkor nincs ero az autoban. Dombon felfele max 50km/h-t bir. Lambdaszonda most lett cserelve.

Szervizben kiolvasas utan erre a problemara gyanakodtak. Ez megoldva, de a hiba meg mindig nem tunt el.

Koszonom elore is az otleteket.

Feri

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnen kerni. Van egy 1999es Corsa 1.2 SXI 16V-m. A problemam az lenne vele, hogy olyan 80km/h

korul kigyullad a motorlampa es ilyenkor nincs ero az autoban. Dombon felfele max 50km/h-t bir. Lambdaszonda most lett cserelve.

Szervizben kiolvasas utan erre a problemara gyanakodtak. Ez megoldva, de a hiba meg mindig nem tunt el.

Koszonom elore is az otleteket.

Feri

Kedves Feri!

Ha megvan a hibakód a gépben azt te is ki tudod olvasni (elvileg)! Sajnos ez így kevés hogy valaki bármit is mondjon rá!

Támpont a hibakód kiolvasásához

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam, hogy ma kicserélem a szivargyújtómat. Vettem is egy másikat, régi ki ami úgy volt bekötve, hogy külön a világítás egy világításkapcsoló pozitívval, meg onnan egy testtel, valamint maga a szivargyújtó külön egy pozitívval meg testtel. Amit vettem az beépített világításos, így rákötöttem a réginek a testkábelét, meg a gyújtás 12v-ot magára a szivargyújtóra, de ami külön lámpatest van hozzá, ahhoz csak pozitív van, mert egy fémvázzal van erősítve magához a szivargyújtóhoz. A világításnak így a régi világítás pozitívját kötöttem rá. De itt jön a bibi, hogy az eszköz tökéletesen működik is, csak a világítás akkor nem világít, ha egyszerre gyújtáson van a kocsi meg fel van kapcsolva a tompított :lol:

Arra gondolok, hogy a világításnak is a pozitívját akkor onnan kéne vennem ahonnan a maga az eszköz is kapja. Jól gondolom e?

Noh megállj csak :lol: Ha világít a tompított nincs világítás ;)

Mielőtt bármit kötöznél nézd meg azt hogy a test vagy a 12V tűnik el ha világít a tompított! Meg nézd meg meg van e a 12V (13V-14,4V kb ha jár a motor) ! Ha lehet tippelnem nekem az az 5letem valamivel sorba kötötted! ;)

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam, hogy ma kicserélem a szivargyújtómat. Vettem is egy másikat, régi ki ami úgy volt bekötve, hogy külön a világítás egy világításkapcsoló pozitívval, meg onnan egy testtel, valamint maga a szivargyújtó külön egy pozitívval meg testtel. Amit vettem az beépített világításos, így rákötöttem a réginek a testkábelét, meg a gyújtás 12v-ot magára a szivargyújtóra, de ami külön lámpatest van hozzá, ahhoz csak pozitív van, mert egy fémvázzal van erősítve magához a szivargyújtóhoz. A világításnak így a régi világítás pozitívját kötöttem rá. De itt jön a bibi, hogy az eszköz tökéletesen működik is, csak a világítás akkor nem világít, ha egyszerre gyújtáson van a kocsi meg fel van kapcsolva a tompított ;)

Arra gondolok, hogy a világításnak is a pozitívját akkor onnan kéne vennem ahonnan a maga az eszköz is kapja. Jól gondolom e?

Nem vagyok villamos szakember, de ez valami "híresember"-híd kapcsoláshoz hasonló feszültség kioltás ;)

Szerintem kösd ki a lámpa pozitívot, és a világításának is gyújtásról adjál áramot.

Vagy szüntesd meg a fémes kapcsolatot a szivargyújtó test és szivatgyújtó világítás test között, és kösd be úgy, ahogy régen volt.

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok villamos szakember, de ez valami "híresember"-híd kapcsoláshoz hasonló feszültség kioltás ;)

Szerintem kösd ki a lámpa pozitívot, és a világításának is gyújtásról adjál áramot.

Vagy szüntesd meg a fémes kapcsolatot a szivargyújtó test és szivatgyújtó világítás test között, és kösd be úgy, ahogy régen volt.

Szerintem az első megoldás lesz, mindjárt megyek le és indulhat a buli ;)

Link to comment
Megosztás:

A Gyik kiemelt téma lett! Egész pofás.

Köszönjük Johnny! ;)

Esetleg valakinek fényképekkel illusztrált fordulatszámmérős órabeépítés folyamata megvan? Kábelbehúzgálós lenne a legjobb.Annak is ott lenne a helye a gyik-ben szvsz.

Asszem Jean trevor mutogatott ilyen képeket régebben.

Hétvégén megcsinálom az első teleszkópcserés leírásom, nemsokára kormányműcseréről is lesz leírás (fényképekkel mindkettő leírás), ha gondoljátok bekerülhet ide is, elsősorban a opelmuhely.com oldalon lesz megtalálható, illetve akinek vannak leírásai bármelyik opel típushoz az ossza meg az Opel Műhelyen is! Köszönöm! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén megcsinálom az első teleszkópcserés leírásom, nemsokára kormányműcseréről is lesz leírás (fényképekkel mindkettő leírás), ha gondoljátok bekerülhet ide is, elsősorban a opelmuhely.com oldalon lesz megtalálható, illetve akinek vannak leírásai bármelyik opel típushoz az ossza meg az Opel Műhelyen is! Köszönöm! ;)

Bemásolni is lusta vagy? ;)

Link to comment
Megosztás:

Na siker ;)

Átkötöttem úgy, hogy a gyújtásról kapja mindkettő, így már ######a minden. A régi kábel ami a világításra volt gondoltam meghosszabbítom és felviszem a kesztyűtartóig, mert mióta megvettem a zárhatót, nem volt bekötve a világítása. Vettem két sarut és most már van világítás ott is ;)

Link to comment
Megosztás:

A Gyik kiemelt téma lett! Egész pofás.

Köszönjük Johnny! ;)

Esetleg valakinek fényképekkel illusztrált fordulatszámmérős órabeépítés folyamata megvan? Kábelbehúzgálós lenne a legjobb.Annak is ott lenne a helye a gyik-ben szvsz.

Asszem Jean trevor mutogatott ilyen képeket régebben.

Nekem meg van az óraegység mögötti csatlakozóról a kép, hogy hova kell húzni a szálat, az ecu-nél meg esetleg az astra f-es kép segítség lehet, mert szinte ugyanúgy néz ki, és annyi a lényeg, hogy a zöld kábelt kell keresni, és azt felhúzni az egységig.

Link to comment
Megosztás:

opelmuhely . com, főoldal,első görgetésre ezt olvasom (minden regisztráció nélkül)

"dirty-handz-->Ma kicsit ráértem azt olvastam a corsa b topicot még mindig vannak beteg emberek benne. Az is érdekes mióta nem írogat j0hnnyna se nem mindig hergelni akart áhh nem. Szar alak. ;) 2 hete 5 napja"

...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a hibakodkiolvasas nem sikerult, mert ebben 16 pin-es csati van. Amit nem mondtam, hogy ez egy Vauxhall es nem Opel. Vauxhall Corsa 1999 1.2 16V SXI.

A kovetkezo amire figyelmes lettem a mai napon, hogy mikor 70-80 km/h-nal kigyullad a motorlampa es nem gyorsulna tovabb, mert lefojt en ekkor benyomom a kuplungot es felporgetem a motort a hiba megszunik. Kovetkezo gyorsitasnal megint kigyullad 70-80-nal ekkor ismet kuplung motor felporget es a hiba sehol. Erdekes...

Valakinek valami tapasztalata, otlete????

Koszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom nem ide kéne irni,de talán ezt sűrübben olvassátok!!

Volna egy opel corsa b 1997-es,és ehhez keresnék bal eslő sárvédőt bordó szinben, aminek a kodja Z549!!

Nagyon fontos volna,aki tud ilyen legyen szives emilt küldeni!!

steffe@freemail.hu

Ez a cimem!

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.