Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Ha valaki bont B Corsát, és van csomagtérajtóba való központi zár motorja, kérem jelezze. Megvenném.

Már tárgytalan. Sikerült szereznem egy F Astráét, ami teljesen csere kompatibilis. A csavarhelyek egyeznek, meg a Z alakú rúd is jó helyen van. Két átmenő csavarral lesz majd rögzítve. Ez az a fajta zár, aminél bezárt állapotban a csomagtérnyitó gombot nem lehet benyomni, mert a Z alakú rúd nem engedi.

Először egy másfajtát akart adni a bontós, ami a B Vectrában is van, azt mondja csak ilyen van. De láttam, hogy ez nem lesz jó nekem, mármajdnem eljöttem onnan, mikor eszembe jutott, hogy nézzük meg a telepen álló központis F Astrát, abban milyen van. És az lett a jó

IMG03003-20120917-2009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

4000 Ft volt, rohadt zsivány bontó... Nem ér többet 2-nél, de látják az emberen, hogy kell, és elkérik érte a dupláját...

Központi zárat szerelek amúgy a kocsiba, az ajtókba univerzális fog menni, csomagétajtóba meg gyári. Abban nem lehet megoldani univerzálissal,m legalábbis nem egyszerűen.

Az első ajtóknál a zárszerkezetre csavaroztam egy kis L alakú pöcköt, abba fogom beakasztani rudat, amit a motor húzogat majd.

A hátsó ajtóknál pedig úgy lesz megoldva, hogy az ajtó nyitott illetve zárt állapotát jelző kis pöcök rúdjára lesz ráerősítve a motor rudazata. Majd csinálok fényképet.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem csomagtér zárcsere nélkül nem fog menni a dolog.

Dehogynem :) Be is szereltem a zár motort, olyan, mintha "oda öntötték" volna ezt az F Astra zár motort. Minden klappol, a csavarhelyek, és a Z alakú rúd is. Tökéletesen működik, egyelőre csak külső áramforrásról működtetve.

IMG03006-20120918-2211_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A Z alakú rúd vége be van vezetve egy furatba a zárszerkezeten, és ha teljesen betolom, akkor nem lehet benyomni kívülről az ajtónyitó gombot.

IMG03009-20120918-2212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG03008-20120918-2211_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezek a zárak úgy lettek anno kitalálva, hogy a központis és a manuális ugyanaz, csak a motor nincs beépítve. A helye viszont megvan.

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem :) Be is szereltem a zár motort, olyan, mintha "oda öntötték" volna ezt az F Astra zár motort. Minden klappol, a csavarhelyek, és a Z alakú rúd is. Tökéletesen működik, egyelőre csak külső áramforrásról működtetve.

A Z alakú rúd vége be van vezetve egy furatba a zárszerkezeten, és ha teljesen betolom, akkor nem lehet benyomni kívülről az ajtónyitó gombot.

Ezek a zárak úgy lettek anno kitalálva, hogy a központis és a manuális ugyanaz, csak a motor nincs beépítve. A helye viszont megvan.

Persze, hogy be lehet tenni, anno én sem cseréltem zárat csak motort tettem be, annyi hogy amikor elfordítod a kulcsot, a vágás a korongon úgy fordul, hogy nem tudod lenyomni a gombot, ezt veszi át a motoron található z alakú rúd, ha bezár becsúszik a korong alá és nem tudod lenyomni, ugyan az mintha elfordítanád.

Az ajtóknál kellene zárat cserélni ha eredetit tennél be, mert ott a nyelvrészével egyben van a motor illetve magát a kulcsos zárrészt is cserélni kellene mert mikrokapcsolós és a fordító nyelv is más, hogy meg tudja nyomni a kapcsolót, legalábbis a vezető oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Kedvet kaptam így már én is hozzá,hogy motoros legyen a csomagtér is.

Astra hátsó motort már szereztem,univerzális motorok távirányítós vezérlővel már régóta vannak elöl.

Az a legszebb,hogy amikor szereltettem az egyik ilyen autóextrákkal foglalkozó elég nagy műhelyben,akkor csak sírtak,hogy milyen bonyolult lenne megoldani hátra a zárat univerzálissal.

Így már látom,hogy mekkora problémát kellett volna áthidalni.... <_< ..inkább magyarázkodtak meg tereltek.

Link to comment
Megosztás:

Kedvet kaptam így már én is hozzá,hogy motoros legyen a csomagtér is.

Astra hátsó motort már szereztem,univerzális motorok távirányítós vezérlővel már régóta vannak elöl.

Az a legszebb,hogy amikor szereltettem az egyik ilyen autóextrákkal foglalkozó elég nagy műhelyben,akkor csak sírtak,hogy milyen bonyolult lenne megoldani hátra a zárat univerzálissal.

Így már látom,hogy mekkora problémát kellett volna áthidalni.... <_< ..inkább magyarázkodtak meg tereltek.

Univerzális motorral is megoldható hátul, csak egyrészt úgy felfogatási hely kell neki, másrészt a rúd amit hozzá adnak ezekhez az univerzális motorokhoz, semmire valók, ki kellene cserélni egy vastag legalább 5-6mm átmérőjű rúdra, és azt fixálni a motor végére, pl beönteni kétkomponensű ragasztóval vagy hasonlók. Bekötése meg ugyan az lenne, az egyik első 4 szálas motor ami vezérlőmotor, vinné a hátsót is, tehát nem kivitelezhetetlen csak van mit pöszmötölni vele, az eredetihez képest amit csak felcsavarozol és bekötsz.

Link to comment
Megosztás:

Univerzális motorral is megoldható hátul, csak egyrészt úgy felfogatási hely kell neki, másrészt a rúd amit hozzá adnak ezekhez az univerzális motorokhoz, semmire valók, ki kellene cserélni egy vastag legalább 5-6mm átmérőjű rúdra, és azt fixálni a motor végére, pl beönteni kétkomponensű ragasztóval vagy hasonlók. Bekötése meg ugyan az lenne, az egyik első 4 szálas motor ami vezérlőmotor, vinné a hátsót is, tehát nem kivitelezhetetlen csak van mit pöszmötölni vele, az eredetihez képest amit csak felcsavarozol és bekötsz.

Ja,azért írtam,hogy inkább tereltek és az elejét gyorsan bekötötték aztán mehetek is fizetni... <_<

Link to comment
Megosztás:

Ja,azért írtam,hogy inkább tereltek és az elejét gyorsan bekötötték aztán mehetek is fizetni... <_<

Biztos megcsinálták volna, csak sokkal többért, meg az ilyen szereldékben nem szoktak szórakozni ilyenekkel, de nincs lehetetlen :)

Sutyoki Swift2-be képest voltam beszerelni rudas kp.zárat, holott bowdenes :D

Link to comment
Megosztás:

Kedvet kaptam így már én is hozzá,hogy motoros legyen a csomagtér is.

Astra hátsó motort már szereztem,univerzális motorok távirányítós vezérlővel már régóta vannak elöl.

Az a legszebb,hogy amikor szereltettem az egyik ilyen autóextrákkal foglalkozó elég nagy műhelyben,akkor csak sírtak,hogy milyen bonyolult lenne megoldani hátra a zárat univerzálissal.

Így már látom,hogy mekkora problémát kellett volna áthidalni.... <_< ..inkább magyarázkodtak meg tereltek.

B Vectra tanksapka ajtó zármotorja is majdnem jó, a motor maga ugyanolyan, a felfogatási pontok is egyeznek, csak a rúdját kell átalakítani olyan Z alakúra, és elvágni belőle. És ami a jó ezekben, hogy ugyanúgy polaritás cserére zár-nyit, mint az univerzális motorok. Az univerzális vezérlő simán tudja nyitni-zárni.

Univerzális motorral úgy lehetne megoldani, hogy egy 5 mm-es rudat megvezetni, ez helyettesítené a motor rúdját, azt pedig egy vékony rúddal, amilyet az univerzális motorokhoz adnak. Csak ez minimum egy fél napos szopás, felfogatást készíteni neki, fűrészelni, fúrni, reszelni, csavarozni. Célra vezetőbbnek láttam, ha szerzek egy gyárit.

Egyébként a későbbi corsákban nem ilyen a motor, nekem egész mást akartak adni először a bontóban. Szóval mindez csak a ráncfelvarrás előttiekre igaz :)

Neked hogy oldották meg az ajtózárak mozgatását?

Én az első ajtóknál úgy fogom, hogy ahova a zárást nyitást jelző pöcök rúdja be van akasztva, oda felcsavaroztam egy picike "L" alakú konzolt a zárra, és abba fogom beakasztani a motorok rúdját. Hátul pedig direktben a zárását-nyitást jelző pöckökre fogom akasztani a zár motor rudakat, azok meg egy másik hosszú rúdon keresztül nyitják zárják a zármechanikát.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém háromajtós,ott úgy van,ahogy a tiéden tervezed.

Az enyém is három ajtós, nálam full gyári kp. zár az egész, a tanksapkát is lezárja.

Gyári az ablakemelő is, riasztó ami univerzális, bezárásnál felhúzza az ablakokat, illetve úgy csináltam, hogyha "riasztóra" zárom kulcsal (teljesen vízszintes a kulcsnyílás) akkor is felhúzza.

Link to comment
Megosztás:

Hy J0hnny Ha ez a tiéd lesz akkor sok sikert hozzá, nekem nem jön be ez a váltó út rövidités... Viszont ha már feltűntél régen volt kérdezve ás fényképet is mellékeltél: Hogy is van neked 60\40-es ültetés R14 175\65?Csak mert nekem így van és minden ok, míg el nem vittem beállítani a futóművet, mert most beleér a doblemezbe a kerék kanyarban. - olni kellene a dőlés szöget szerintem, mert van dőlés állító csavar, csaK Érdekes, h a futómű korrekkt beállítása után ilyen jelentkezett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előjött egy gondom. Szükebb kanyarokban sírás, magas hangú hang jön az első kerekek felől. A gumisíráshoz hasonló hang, de nem hiszem hogy gumi-gond mert pl. akkor is hallani 1-2 mp-ig, amikor 10zel beállok egy parkolóba erősen kitekert kormánnyal. Mintha hőmérsékletfügő is lenne, minnél hidegebb van annál kevésbé hallható.

Valakinek van 5lete?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előjött egy gondom. Szükebb kanyarokban sírás, magas hangú hang jön az első kerekek felől. A gumisíráshoz hasonló hang, de nem hiszem hogy gumi-gond mert pl. akkor is hallani 1-2 mp-ig, amikor 10zel beállok egy parkolóba erősen kitekert kormánnyal. Mintha hőmérsékletfügő is lenne, minnél hidegebb van annál kevésbé hallható.

Valakinek van 5lete?

Kormánymű, gömbcsuklók, szilentek, vagy lapos gumi :)

Felemelve alá kell nézni, nagyjából kideríthető mi kopott el, de így távgyógyítás módszerével ez nem megoldható sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Nálam 60/40 +két személlyel szerintem a kartert oda tudnám verni egy-két felgyűrt barázdába. <_<

Nem olyan vészes ez, én földutakon is közlekedek vele, csak lassan kell....

viszont plusz 2 személlyel valóban figyelni kell, ugyan az a fekvőrendőr amin át megyek 5-el, azon csak 3-al lehet menni:D

mert leér a lökös eleje, nekem még a katalizátor is fent van és az szokott először hozzáérni dolgokhoz, ez a durvábbik eset, amúgy meg a lökháritó eleje.

Ilyenkor tanul meg az ember vezetni és a kátyúktól kímélni az autóját.

1 dolog idegesít, az a vasúti átjáró... Van egy pár ami ultrasz@r és csak lassan lehet átmenni és vannak akik 50-60al átszáguldanak rajta, ezek szoktak rám állni ilyenkor, de mit csináljak... Miatta nem fogok annyival átmenni.

Szükebb kanyarokban sírás, magas hangú hang jön az első kerekek felől. A gumisíráshoz hasonló hang, de nem hiszem hogy gumi-gond mert pl. akkor is hallani 1-2 mp-ig, amikor 10zel beállok egy parkolóba erősen kitekert kormánnyal.

Valakinek van 5lete?

Szervós? Ha igen akkor ott a baj!

Link to comment
Megosztás:

Hy J0hnny Ha ez a tiéd lesz akkor sok sikert hozzá, nekem nem jön be ez a váltó út rövidités... Viszont ha már feltűntél régen volt kérdezve ás fényképet is mellékeltél: Hogy is van neked 60\40-es ültetés R14 175\65?Csak mert nekem így van és minden ok, míg el nem vittem beállítani a futóművet, mert most beleér a doblemezbe a kerék kanyarban. - olni kellene a dőlés szöget szerintem, mert van dőlés állító csavar, csaK Érdekes, h a futómű korrekkt beállítása után ilyen jelentkezett.

Azóta cseréltem és csak 40/30 van alatta, mert a 60/40 nekem nem tetszett. Szörnyen pattogós volt, most sem az igazi, szal valszeg egy komolyabb szettet teszek majd alá.

R14 185/60 van fent, de tavasszal cserélve lesz R15 195/50-re valszeg, csak megfelelő ET számú felnit keresek.

VAlami ilyesmi lesz: http://n1.vatera.hu/photos/83/00/ad16_2_big.jpg

Dőlés szöget a corsa futóművén nem tudsz állítani, max mókolással. Inkább cserélj egy megfelelő ET számú felnire.

Ez most hogy?

Mi az a mentes szár rajta? Mit lehet állítani egy váltóútrövidítőn, és főleg minek?

Corsán nem igazodok ki...

Mit nem lehet ezen látni? Csalódtam benned. :)

Ez nem a váltóút megrövidítésére szolgál, hanem annak a műanyag faudi fejes műanyag szarnak a lecserélésére, ami minden opel váltórudazat szörnyű lógását okozza.

Ha valaki ült már japán autóban, akkor tudja, hogy mennyire szar bármelyik európai talicska kapcsolási érzete.

Én azonnal meg is csinálnám ezt az átlakítást, csak nekem elég nehéz a motortól hozzáférni a rudazathoz.

Link to comment
Megosztás:

Oké.

De a képen két szett van. Az egyiken állítható a faudi fejek távolsága menetes szárral a másikon nem. Azt nem értem hogy ennek mi a jelentősége? Miért jobb az állítható, ha egyszer a váltórudazat attól lóg hogy kikopik a műanyag faudi fej (ha jól értem)?

Nem a fej kopik ki, hanem a műanyag elem lágyul ki és csavarodik.

A menetes szár pedig azért van, hogy be lehessen állítani a pontos hosszt, nem a rövidítés a cél.

A rövidítést máshol lehet megoldani, egy alkatrészt kell megrövidíteni hozzá, ezt lehet készen is kapni, de akinek van egy kis barkács vénája, simán megoldja otthon is.

Ha láttál már kibontva végig opel rudazatot, elég sok olyan elem van benne, ami a karon a lógást okozza.

Ültem olyan GSi-ben, amiben cserélték ezeket a kopó elemeket (van felújító készlet kb 40EFt), hát fülig ért a szám, mennyire lehet pontos egy opel kulissza, ha jó cuccokból van összerakva.

A bowdenes már más téma (pl B vekiben), az sem tökéletes megoldás, mivel a bowden is nyúlik egy idő után, másrészt télen bele fagyhat a pára (lásd a céges puntom) és baromi röhejes, hogy -10fokban forró vízzel kell locsolni, hogy eltudj indulni reggel. :D

Még mindig meg marad a kérdés akkor is: egy 10 év feletti japán rizs rakétában miért marad pontos a váltó? Ugyanolyan gagyi műanyagból van az is, de mégis valamit jobban tudnak a kis japók...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.