Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Ja,koppra ez a motor két dolog miatt áll meg. Vagy nincs benya,tehát haldoklik a pumpa (egyéb okokból nem kap benzint) vagy a főtengely jeladó.

Ha trafó romlik el akkor néha elmegy két henger..stb.MAP-ot,vagy lambdát lehúzod még akkor is menni fog csak sokat eszik.Szerintem még lehúzott fojtószelep potival is megy ha jól emlékszem, csak a gázreakció lesz buta.

De lehet még valamelyik testkábel elrohadt,azokat érdemes járó motornál megmozgatni,ha leáll akkor ott a baj.

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy folytószelep tisztítás alapjárati motor tisztítás.. attól meg kicserélted lehet kuka még sajna. A főtengely jeladót meg ki lehet mérni. Vagy csere darabbal tudod ellenőrizni. De ha az hibás akkor semmikor sem tudod beindítani az autót és még hibakódot sem dob.

Az alapjárati motor jónak tűnik, gyújtásra bemozdul. Hogy tudom kimérni a főtengely jeladót?

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárati motort, (tévesen EGR-nek neveztem), én magam cseréltem ki év elején, hallom, hogy működik, zúg amikor a gyújtást ráadom, de most az levestem, elvileg ha beindul akkor a fordulat az egekbe szökik. A 22-es hibakódott akkor hozza, ha lehúzom a fojtószelepállás érzékelő FOJTÓSZELEP SZENZOR csatlakozóját.

A főtengelyjeladó kábelt most kimegyek és megnézem.

Kösz a tippeket!

Még írok.

Gyújtás ráadásakor nem az alapjárati zúgását hallod, hanem az AC pumpát, amikor termel a rendszerben.

Tisztítani kell és testet ellenőrizni ahogyan írják a többiek, falsot végignézni, rosszat nem csinálsz vele.

Link to comment
Megosztás:

Ja,koppra ez a motor két dolog miatt áll meg. Vagy nincs benya,tehát haldoklik a pumpa (egyéb okokból nem kap benzint) vagy a főtengely jeladó.

Ha trafó romlik el akkor néha elmegy két henger..stb.MAP-ot,vagy lambdát lehúzod még akkor is menni fog csak sokat eszik.Szerintem még lehúzott fojtószelep potival is megy ha jól emlékszem, csak a gázreakció lesz buta.

De lehet még valamelyik testkábel elrohadt,azokat érdemes járó motornál megmozgatni,ha leáll akkor ott a baj.

Benyó van, AC-puma pumpál (több mint 3at). Csövek újak. Nem tudod véletlenül, hogy lehet kimérni (vagy ki lehet-e egyáltalán) a főtengely jeladót?

Link to comment
Megosztás:

Benyó van, AC-puma pumpál (több mint 3at). Csövek újak. Nem tudod véletlenül, hogy lehet kimérni (vagy ki lehet-e egyáltalán) a főtengely jeladót?

Szét kell húzni a szelepfedél mögött van a csatija 1 és 2 pin között 500 omnak kell lennie 2 pin és 3 pin között végtelen 1pin és 3 pin között is végtelen tehát ott semmiket nem tudsz majd mérni. De ha ez nem jó nem indul az autó továbbra sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretett kis Combo-mban megfolyósodott a vízpumpa. X14SZ motor van a gépben. Ha jól tudom, akkor bontanom kell a vezérlést is. Ezzel kapcsolatban van egy kérdésem, hogy mivel tudom rögzíteni a vezérműtengely tárcsát, amikor lazítom meg a csavarját? Van erre valami spéci eszkoz, vagy egy fogóval, vagy mi a legbiztosabb, hogy nehogy elbarmoljam a vezérlést. Mit tanácsoltok? Mire kell odafigyelni? Esetleg ha van valakinek képes leírása vagy akár sima is, akkor kérem segítsen. Köszönöm előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretett kis Combo-mban megfolyósodott a vízpumpa. X14SZ motor van a gépben. Ha jól tudom, akkor bontanom kell a vezérlést is. Ezzel kapcsolatban van egy kérdésem, hogy mivel tudom rögzíteni a vezérműtengely tárcsát, amikor lazítom meg a csavarját? Van erre valami spéci eszkoz, vagy egy fogóval, vagy mi a legbiztosabb, hogy nehogy elbarmoljam a vezérlést. Mit tanácsoltok? Mire kell odafigyelni? Esetleg ha van valakinek képes leírása vagy akár sima is, akkor kérem segítsen. Köszönöm előre is! G.

Van rá egy szerkentyű, szelepfedél levétel után lehet megrögzíteni a vmtengelyt, de többféle is létezik.

Igazából én soha nem használtam amikor vezérlést bontottam, szerintem szinte senki nem használ ilyet. :)

Lényeg, állítsd jelre, alul/felül, kézifék be, aztán mehet a móka. Burkolat fedő le, feszítő kiold, szíj le, burkolat alsó rész le, vízpumpa csavarok ki, takarítás, csere, fordítva vissza, összerakod, tekersz egy teljes fordulatot kézzel, ha minden oké mehet a röff.

Persze, vizet előtte engedd le. :D Meg a főtengely tárcsát kell levenni a ház kiszabadításához. Talán úgy nagyjából leírtam a lényeget. ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a részletes leírást. Még annyi, hogy akkor mivel rögzítsem a főtengely tárcsát? Köszi! G.

Légkulccsal le lehet venni elmozdítás nélkül, de racsnis kulccsal is megoldható, ha csak racsnisod van lazítsd meg vele, valószínű elmozdul, de sebességbe rakva tudsz annyit mozdítani rajta, hogy visszaállítsd, tárcsa nem fog elfordulni mert annyira nem lazítod ki és egy pöcök mindig irányban tartja.

Ez az én megoldásom, de mások tudnak mást mondani, nekem ezek váltak be.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom támasztós dolog nem a legjobb megoldás, vagy lecsúszik aztán agyon vágod magad, vagy csak szenvedsz vele. Sebesség 1 vagy curükk, nagy áttétel a lényeg, hogy ne tudd könnyen elmozdítani, néha sikerül úgy "beakasztani" a sebességet, hogy semmit nem tudsz rajta mozdítani, ilyenkor az az előnyös. De a "lökködős" módszer is működik, nemrég amikor termosztátot cseréltem félig lebontottam a vezérlést mert alatta van, akkor is utána löktem hogy jelen legyen, azóta is működik :) Lehet hogy barbár módszernek tűnik de megoldásnak megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, vezérlésnél én 5. be teszem (ha jól tudom ott a legnehezebb megmozdítani a verdát) valaki tapos a féken és a kézi is behúzva, hátha használ.

MÁS:

Kaptam egy első ütközést, nem komoly annyira, motorig nem ért el (épp csak a nívópálca hüvelye görbült meg picit. Azonban kérni szeretnék néhány "szak" tanácsot mit nézzek át esetleg. Nem húz el a verda és nem rezeg, a motor ugyanúgy szépen dorombol, saját lábán ment haza. Elsőre csúnya de nem gondolom vészesnek. Tudom kép jó lenne de nem akarok sokkolni :D ha mégis kell akkor felteszek párat.

Amit cserélnem/kalapálnom kell az:

- hűtő + venti (csere, amúgy is kellett volna már )

- motorháztető (talán kalapálható- fényezhető)

- az az alatti zárhíd vagy mi (cserélhető? mert akkor csere)

- bal oldali sárvédőív eleje (egy ideig csúnya lesz :D )

- műanyag és a fém lökhárító (a fém része is csavaros úgyhogy szerintem csere, a műanyagot már amúgy is ideje volt)

- a bal lámpa ( kuka :) )

Akinek van ötlete, tanácsa, "tippe" még némi pénztől is megszabadulnék. ;)

Az verda most Aszódon áll.

Szebb napokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hűtővizet szeretnék cserélni az autóban, de sehol sem találom a a leeresztő csapot és fényképet sem találtam, hogy hol lehet. :)

1997 Corsa B City

Néztem jobb oldalt, néztem bal oldalt de sehol sem találom a hűtőn.

Tudnátok tanácsot adni, hogy merre találhatom meg a legegyszerűbben?

Valamint még azt szeretném megkérdezni, hogy vettem 3L rózsaszín fagyállós folyadékot. A boltban azt tanácsolták, hogy ezzel töltsem fel, majd ehhez öntsem hozzá a desztilált vizet megfelelő szintig. Ez a megoldás megfelelő?

Előre is nagyon köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hűtővizet szeretnék cserélni ...

A megoldás az alsó cső leszerelése és ott kifolyasztod a vizet, ha szeretnéd ki is veheted a hűtőt és lögyböld ki. Feltöltés után járasd amíg felnem melegszik 90 felé járasd még picit, mehetsz is vele, aztán töltsd utánna ha kell. Itteniek szerint a tólfolyó feléig kell legyen a szint.

A boltban jó mondták nekem is úgy van össz fagyálló és a többi desztvíz és megyek szépen (mostanáig xD )

Üdv

K

Link to comment
Megosztás:

:D pontosan :D

Éló hamár témánál vagyunk....nekem több mint 1 éve folyik a rencerből a víz, valahol a kiegyenlítőtartályból v. alatta a csőből. Én ezt úgy oldom meg hogy kb. 2-3hetente feltöltöm a tartályt a feléig. Ez kb + 1,5 liter szokott lenni szóval amikor rátöltök olyankor a tartály üres...

Vízhőfokot figyelgetem ez nem fáj az autónak ugye? /Egyébként a felmelegedés hőfoka és időtartama OK/ Persze majd megoldja a szerelőm az olajcserekor, remélem.

Link to comment
Megosztás:

Éló hamár témánál vagyunk....nekem több mint 1 éve folyik a rencerből a víz, valahol a kiegyenlítőtartályból v. alatta a csőből. Én ezt úgy oldom meg hogy kb. 2-3hetente feltöltöm a tartályt a feléig. Ez kb + 1,5 liter szokott lenni szóval amikor rátöltök olyankor a tartály üres...

Vízhőfokot figyelgetem ez nem fáj az autónak ugye? /Egyébként a felmelegedés hőfoka és időtartama OK/ Persze majd megoldja a szerelőm az olajcserekor, remélem.

Az sem jó, ha túl sokáig öntögeted csak vízzel, mert a sima víz kikezdi a rendszert, desztvízzel ellentétben, mivel ebből ki van vonva minden ásványi anyag. Nem véletlenül javasolják a desztvizes hígítást, illetve ahányszor felöntötted, meg elfolyattad a vizet, már lehet, hogy egy csepp fagyálló sincs a rendszeredben, viszont, ez adja a kenést a vízpumpának is, így jó ha van és nem ajánlott sokáig húzni a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

...Már csak azért sem érdemes húzni, mert ha netalán hengerfejes a gépsas, akkor - csapjatok a kezemre, ha hülyeségeket írok - szépen összemosódik az olajjal, aminek senki és semmi nem fog örülni. Beálló csapágyak, elszutykosodott hűtő-fűtőkör, gyakran meghaló termosztát, és sorolhatnám.

S ha a hengerfej-probléma nem is áll fent - reméljük -, akkor is sokkal megnyugtatóbb egy hibát orvosolni, mint később ötször annyit, ötszörös áron.

Aztán pedig beszélni róla, hogy az a Corsa nem is olyan jó autó.

Link to comment
Megosztás:

Pont akkor lesz "hengerfejes" ha annyira elfogy a víz a rendszerből,hogy a hengerfej járatai levegősek lesznek,úgy el is szokott repedni,így összefolyik víz az olajjal is általában.Olyankor gőzmozdonnyá változik az autó.

Kicsit folyni (ereszteni) inkább a hűtő szokott. Csöveknél,bilincseknél,vagy belső tömítetlenség gond van akkor 100km/5liter víz szokott elfolyni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.