Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Kérdés. 99es corsára tennék fel gumis koptatót de nincsenek lyukak amikre felpattintsam. Szerintetek hogyan tudnám feltenni?

Nem lehetséges, hogy utángyártott a lökhárítód? Gyárilag ki vannak alakítva a lyukak. 97' után már a faceliftes lökhárítóval szerelték ami több elemből áll.

hűtőrács - jellel

maga a vészhárító

alsó beömlő rács

és a gumi koptató

A nem gyári vészhárítóknál szeretik az alsó rácsot egybe önteni meg a koptatós is műanyagból sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Az sem jó, ha túl sokáig öntögeted csak vízzel, mert a sima víz kikezdi a rendszert, desztvízzel ellentétben, mivel ebből ki van vonva minden ásványi anyag. Nem véletlenül javasolják a desztvizes hígítást, illetve ahányszor felöntötted, meg elfolyattad a vizet, már lehet, hogy egy csepp fagyálló sincs a rendszeredben, viszont, ez adja a kenést a vízpumpának is, így jó ha van és nem ajánlott sokáig húzni a dolgot.

Nyilván desztvízzel töltögetem, de tény hogy fagyálló az már bizti nincs benne.

Link to comment
Megosztás:

Pont akkor lesz "hengerfejes" ha annyira elfogy a víz a rendszerből,hogy a hengerfej járatai levegősek lesznek,úgy el is szokott repedni,így összefolyik víz az olajjal is általában.Olyankor gőzmozdonnyá változik az autó.

Kicsit folyni (ereszteni) inkább a hűtő szokott. Csöveknél,bilincseknél,vagy belső tömítetlenség gond van akkor 100km/5liter víz szokott elfolyni.

Utóbbi valószínü. Mondom már több mint 1 éve és 7000 városi km óta áll fenn a probléma, 1-2 hónap múlva olajcsere akkor ránézetek. Otthon nem bütykölöm csak töltögetem + szemem a hőmérőn van.

Én úgy láttam hogy a kiegyenlítőtartály alatt van kb. 20 cm-rel a motortérben (1.0xe) keresztben egy vastag fekete müanyag cső, aminek a teteje mindig nedves, tehát a tartály v. alatta a kivezető csőnél szivároghat, de azért egy 5 literes desztvíz kitart 1,5 hónapot....viszont parkolás közben is csepereg.

Link to comment
Megosztás:

Ja ha vki szaki akkor írja meg pls a tanulság kedvéért hogy mennyi a teljes vízmennyiség a vízkörben(1.0xe)...merthogy már párszor volt olyan, hogy a víz nem melegedett gyorsabban mint szokott (ez így nyáron 2,5-3 kisvárosi lájtos km az üzemmelegségig), mégis belenéztem az elejébe, 'zt száraz volt a tartály. Ennek ellenére is tartotta a 90-92 fokot, nagyjából mindig ennyi volt mióta nálam az autó.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehetséges, hogy utángyártott a lökhárítód? Gyárilag ki vannak alakítva a lyukak. 97' után már a faceliftes lökhárítóval szerelték ami több elemből áll.

hűtőrács - jellel

maga a vészhárító

alsó beömlő rács

és a gumi koptató

A nem gyári vészhárítóknál szeretik az alsó rácsot egybe önteni meg a koptatós is műanyagból sajnos.

az előző koptatóm műanyag volt és leszakadt. Egy volt forrasztva a lökössel. Erre sehogyse tudnám feltenni ahogy nézem esetleg h készíttetnék egy sínt a lökös alá a koptató mögé. És arra már fel lehetne pattintani.
Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek

Még új vagyok itt, remélem megfelelő topicban teszem fel a kérdésem.

Egy megbízható szervizest keresek, aki korrekt áron dolgozik.

Van egy 94'es B Corsa-m,1.2i Swing, a kuplung szerkezet teljesen tönkre ment.

Legutolsó használat során nagyon nehezen vette be a sebességet, a kuplung pedál teljesen beesett.

Kérem írjon egy korrekt szervizes, valahogy eljutatom az autót, jelenleg a belvárosban parkol.

Link to comment
Megosztás:

Ja ha vki szaki akkor írja meg pls a tanulság kedvéért hogy mennyi a teljes vízmennyiség a vízkörben(1.0xe)...merthogy már párszor volt olyan, hogy a víz nem melegedett gyorsabban mint szokott (ez így nyáron 2,5-3 kisvárosi lájtos km az üzemmelegségig), mégis belenéztem az elejébe, 'zt száraz volt a tartály. Ennek ellenére is tartotta a 90-92 fokot, nagyjából mindig ennyi volt mióta nálam az autó.

Feltöltöd, felmelegíted a motort, hogy megforduljon a víz és beinduljon a venti, lehűtötte leállítod, kihűl a motor és a szintnek hidegen a kiegyenlítő tartály közepéig kell érnie, ahol a két féldarabot összegyógyították, kell ott lennie egy nyílnak is ami oda mutat.

az előző koptatóm műanyag volt és leszakadt. Egy volt forrasztva a lökössel. Erre sehogyse tudnám feltenni ahogy nézem esetleg h készíttetnék egy sínt a lökös alá a koptató mögé. És arra már fel lehetne pattintani.

Tudom melyik típust mondod, találkoztam ilyennel, ez a gány verzió, mert egyben öntötték ki a lökhárítót az alsó koptatóval, pontosabban összegyógyították, mert az alsó inkább gumi. Ez sajnos ha leszakad akkor bukta és az utángyártottal már nem lehet gond nélkül megoldani.

Max azt lehetne, hogy kicsit feljebb teszed az újat és szegecsekkel rögzíted, de valljuk be ez hülyén nézne ki, másik megoldás, hogy egy sínt készítesz neki mint a gyári, ez nehéz és időigényes, legszebben és legjobban műgyantából, üvegszálas anyagból lehetne megcsinálni egy forma segítségével, de sokkal egyszerűbb ha veszel egy másik lököst. Vagy ami még szóba jöhet, ha találsz egy törött lököst, ami az ütköző részén sérült és alul ép, levágod a sín részét és a sajátodra rögzíted, glett (gitt, kinek melyik tetszik, csak hogy belekössetek ;) ) csiszolás, festés, ez a második leggyorsabb megoldás, az első, hogy veszel egy másikat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vízpumpa cserén agyalgattam ma, de valamit sehogy sem értek. A képeken látható tárcsa támasztott bennem kérdést:

http://kepfeltoltes.hu/view/121002/2012-10-02_19.24.57_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/121002/2012-10-02_19.26.48_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezen tárcsa levételéhez miért kell egybeállítani a jeleket? Nem lehet ezt a tárcsát simán levenni és utána egybeforgatni a vezérlés jeleit? Köszi és bocs ha nagyon nagy marhaságot kérdezek. Nyugalom, a hosszú élet ritka! :DKöszi előre is ! G.

Link to comment
Megosztás:

Nyilván desztvízzel töltögetem, de tény hogy fagyálló az már bizti nincs benne.

A sima desztillált víz sem jó, mert elkoszosítja a rendszert. Nekem egy jó fél évig azzal futott a kocsim, ocsmány színű húgylé jött le belőle. "Elrozsdásítja" a rendszert. A fagyálló-keverék neki a legjobb, mert passziválja a hűtő rendszert.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vízpumpa cserén agyalgattam ma, de valamit sehogy sem értek. A képeken látható tárcsa támasztott bennem kérdést:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ezen tárcsa levételéhez miért kell egybeállítani a jeleket? Nem lehet ezt a tárcsát simán levenni és utána egybeforgatni a vezérlés jeleit? Köszi és bocs ha nagyon nagy marhaságot kérdezek. Nyugalom, a hosszú élet ritka! :DKöszi előre is ! G.

Az kérlek szépen a főtengely tárcsa, legalábbis azt vettem ki a fényképeidből. A kérdésedre a válasz pedig, azért nem jó az elméleted, mert a tárcsa hátulján van egy vágat, tengelyen van egy bütyök, azok illeszkednek egymásba, ergo nem tudod másképp feltenni a tárcsát ezért kell jelre állítani és úgy levenni. Ez igaz a fenti vmtárcsára is, ott is van egy kiálló darab, a tárcsán egy furat, szintén egyféleképpen tudod feltenni a helyére. :)

Link to comment
Megosztás:

A sima desztillált víz sem jó, mert elkoszosítja a rendszert. Nekem egy jó fél évig azzal futott a kocsim, ocsmány színű húgylé jött le belőle. "Elrozsdásítja" a rendszert. A fagyálló-keverék neki a legjobb, mert passziválja a hűtő rendszert.

Rendben, de mivel hígítod akkor a tömény fagyállót? Egymagában nem öntheted bele, mert túl erős, sima víz nem jó, desztvíz azt mondod nem jó... akkor mi jöhet még szóba? Páramentesító gépben kicsapódott pára mondjuk? :D Esetleg kondensz víz?

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, félreértést szagolok ki a sorok közül: Adam1 feltehetően teljesen sima desztvizet (vagy csak nagyon gyengén fagyállósítva) töltött bele a rendszerbe, és természetesen korroziót okoz, ebből lett a sárga lé. Keverni a fagyállót desztvízzel a legjobb (jó, akkor ioncserélt víz - nem ugyanaz, de nekünk megfelel így is), mással nemigen van értelme. (Vagy?...)

Link to comment
Megosztás:

Elmondom én hogy gondoltam. Főtengely tárcsa lelazít, aztán beállít jelre. Azért gondoltam, hogy be lehet vele, mivel a retesz és a horony úgy is megakad egymásban elforgatva ezáltal a vezérműtengelyt is. Nem lehet ez így? Nem akadékoskodni akarok, mielőtt bárki félre értené, csak tényleg szeretném tudni, mert szeretem az elméleteimet vagy megcáfolni úgy hogy értem is miért, vagy beigazolni. Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Elmondom én hogy gondoltam. Főtengely tárcsa lelazít, aztán beállít jelre. Azért gondoltam, hogy be lehet vele, mivel a retesz és a horony úgy is megakad egymásban elforgatva ezáltal a vezérműtengelyt is. Nem lehet ez így? Nem akadékoskodni akarok, mielőtt bárki félre értené, csak tényleg szeretném tudni, mert szeretem az elméleteimet vagy megcáfolni úgy hogy értem is miért, vagy beigazolni. Köszi! G.

Fogsz 1 krovát betekered a tárcsát a jelre, kiékeled a lendkereket leszeded a tárcsát..... Ahogy csigi is írta, a tárcsát nem tudod ide oda forgatni van hátul 1 rész ahol összeakad, a tárcsát 1 féle módon tudod visszarakni. Ha rendesen kiékeled sehova nem fog elmozdulni így nem értem a problémád...

78956_1334395364_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

78956_1334395344_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha jól emlékszek a tárcsán is van valami bevágás amire rámutat valami kis cucc, hogy ott is lásd, hol kell állnia de elég ha felül beállítod. Akkor az alsó is jó helyen lesz. Ja és értelem szerűen a felső tárcsát másképp kell kiékelni ugyanis azt nem fogja meg a lendkerék.

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat, félreértést szagolok ki a sorok közül: Adam1 feltehetően teljesen sima desztvizet (vagy csak nagyon gyengén fagyállósítva) töltött bele a rendszerbe, és természetesen korroziót okoz, ebből lett a sárga lé. Keverni a fagyállót desztvízzel a legjobb (jó, akkor ioncserélt víz - nem ugyanaz, de nekünk megfelel így is), mással nemigen van értelme. (Vagy?...)

Mi ez a hülyeség?

Olasz, görög, brazil Opel piacokon azt se tudják mi a fagyálló. Attól(desztvíztől) nem lehet rozsdás a rendszer, mert akkor vastag betüvel benne lenne a gépkönyvekben hogy ne használd.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

2000-es évjáratú Corsám van,és ha feltekerem a fűtést,fagyálló szagot érzek. A hűtővíz havi pár decit fogy.

A radiátor szokott inkább tönkremenni,esetleg a csövek/csatlakozás? Nem szeretném többször szétszedni,vagy letenni az autót hosszabb időre,hanem alkatrészekkel felszerelkezve minnél hamarabb megoldani,ha lehetséges :)

Az autó egyébként X17DT motoros,bár gyanítom a radiátor ugyanolyan a benzinesekben is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem tapogasd meg a kárpitot a középkonzol aljánál a lábtérben, ha nedves akkor tuti a radiátorod ment ki. Cső, bilincs elvileg nem lehet, mert az az utastéren kívűl helyezkedik el. Egyébként nem egy nagy meló kiszedni, ha már megbontod a fűtőradiátort alulról takaró tálcát, és áll benne a fagyálló, akkor meg is van a hiba! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy apró kérdésem. Van egy 96-os 1,2i-s B corsám, amelyen szemmel láthatólag a gyújtáselosztó mögül szivárog az olaj. A kérdésem az lenne, hogy ez valami hibás szimering miatt van-e és hogy házilag mennyire bonyolult ezt kicserélni? Kell-e valamire külöm figyelni? A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Rendben, de mivel hígítod akkor a tömény fagyállót? Egymagában nem öntheted bele, mert túl erős, sima víz nem jó, desztvíz azt mondod nem jó... akkor mi jöhet még szóba? Páramentesító gépben kicsapódott pára mondjuk? :D Esetleg kondensz víz?

Ha jól emlékszem, fagyálló-keveréket írtam, ami jelentheti a boltokban kapható, hígított hűtőfolyadékot is, meg az ioncserélt vízzel hígított tömény fagyállót is.

Én anno azért öntöttem fel sima deszt vízzel, mert útközben durrant el az egyik vízcsövem, elfolyt a rendes fagyálló folyadék, útközben egy szerelő orvoslota a problémát, de csak deszt víz volt éppen nála. Utánna meg késő őszuig lusta voltam lecserélni a deszt vizet.

Bocsánat, félreértést szagolok ki a sorok közül: Adam1 feltehetően teljesen sima desztvizet (vagy csak nagyon gyengén fagyállósítva) töltött bele a rendszerbe, és természetesen korroziót okoz, ebből lett a sárga lé. Keverni a fagyállót desztvízzel a legjobb (jó, akkor ioncserélt víz - nem ugyanaz, de nekünk megfelel így is), mással nemigen van értelme. (Vagy?...)

Ahogy mondja :)

Mi ez a hülyeség?

Olasz, görög, brazil Opel piacokon azt se tudják mi a fagyálló. Attól(desztvíztől) nem lehet rozsdás a rendszer, mert akkor vastag betüvel benne lenne a gépkönyvekben hogy ne használd.

Pedig az lett. A Vectrámé is, meg a Corsáé is. A vectrából barnás lé jött le, mikor leengedtem. A Corsából pedig vörös rozsdalé, megértem kimosni a hűtőjét. Ha nem hiszed, próbáld ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy apró kérdésem. Van egy 96-os 1,2i-s B corsám, amelyen szemmel láthatólag a gyújtáselosztó mögül szivárog az olaj. A kérdésem az lenne, hogy ez valami hibás szimering miatt van-e és hogy házilag mennyire bonyolult ezt kicserélni? Kell-e valamire külöm figyelni? A válaszokat előre is köszönöm!

Helló!

Ha DIS kocka van fenn neked, akkor csak egy O gyűrűt kell kicserélni. Egyáltalán nem nagy cucc, ha gondolod este tudok feltenni képeket, hogy könnyebb legyen! G.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Igazából nem tudom melyik a "DIS kocka", de az a lényeg, hogy nekem a régebbi, a külön gyújtótrafós autóm van, amelyiknél még hengeres alakú a gyújtáselosztó.

Rotoros elosztód van mint nekem, szintén o gyűrű lapult ki azért enged, maga az o gyűrű 100 kemény magyar forint, le kell pattintani az elosztó fedelét, összejelölöd az elosztó fémet és a blokkot, hogy tudd hol volt a gyújtásod (két karc, vagy filc ahogy tetszik), ezután alul lelazítod a tartóvilla csavarját, majd kiveszed lejön a villa és ki tudod húzni az egész gyújtásrészt a vezérműtengely végéről. Rajta lesz az o gyűrű, leveszed, ráteszed a másikat, kitörlöd a helyét, egy kevés olajjal az ujjaddal körbekened az új tömítést, és a helyére nyomod ugyan az ahogy levetted, nem tudod másként feltenni, mert illeszkednie kell, ha nem akar a helyére menni, addig mozgatod a rotort a túloldalán amíg a helyére ugrik. Utána már nem fog engedni az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Rotoros elosztód van mint nekem, szintén o gyűrű lapult ki azért enged, maga az o gyűrű 100 kemény magyar forint, le kell pattintani az elosztó fedelét, összejelölöd az elosztó fémet és a blokkot, hogy tudd hol volt a gyújtásod (két karc, vagy filc ahogy tetszik), ezután alul lelazítod a tartóvilla csavarját, majd kiveszed lejön a villa és ki tudod húzni az egész gyújtásrészt a vezérműtengely végéről. Rajta lesz az o gyűrű, leveszed, ráteszed a másikat, kitörlöd a helyét, egy kevés olajjal az ujjaddal körbekened az új tömítést, és a helyére nyomod ugyan az ahogy levetted, nem tudod másként feltenni, mert illeszkednie kell, ha nem akar a helyére menni, addig mozgatod a rotort a túloldalán amíg a helyére ugrik. Utána már nem fog engedni az olaj.

Köszönöm szépen az útmutatást!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.