Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

akár az is lehet...

de ha valami alkatrészt cserélünk X10XE,vagy X12XE be akkor nem árt tanult értékeket törölni

szerintem :)

Ez most mit jelent pontosan?Arra gondolsz,hogy tech2-vel ki kell törölni a hibát és úgy betenni az új alkatrészt?Vagy valami másra gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Ez most mit jelent pontosan?Arra gondolsz,hogy tech2-vel ki kell törölni a hibát és úgy betenni az új alkatrészt?Vagy valami másra gondolsz?

igen is meg nem is :)

amit idáig megtanult az ecu azt ki kell törölni

ezért fordulhat elő hogy az új jó alkatrésszel nem működik rendesen

tehát a folyamat

-kiderít melyik a hibás alkatrész

-kicserél/orvosol

-tanult értékek törlése

-gyújtás le (mert ugye másképpen nem lehet törölni,csak gyújtáson )

-vár egy pár percet

-indít,próbakőr, és közben ellenőrizni a kicserélt alkatrész/ek mért értékeit

kb ennyi

jó motorok a x10xe és x12xe ,csak kissé macerásabb a szerviz igénye ,sajnos sok szerelő nem ért hozzá....

sajnos nálam is volt már olyan x10xe hogy fél nap ment rá mire beállítottam... pedig márkaszervizben is volt (ahol megvan minden hozzá!!! ),mégse lett jó...na mindegy :)

mert elcsavargatták a fojtónál a csavarokat...

sok sikert :)

Link to comment
Megosztás:

igen is meg nem is :)

amit idáig megtanult az ecu azt ki kell törölni

ezért fordulhat elő hogy az új jó alkatrésszel nem működik rendesen

tehát a folyamat

-kiderít melyik a hibás alkatrész

-kicserél/orvosol

-tanult értékek törlése

-gyújtás le (mert ugye másképpen nem lehet törölni,csak gyújtáson )

-vár egy pár percet

-indít,próbakőr, és közben ellenőrizni a kicserélt alkatrész/ek mért értékeit

kb ennyi

jó motorok a x10xe és x12xe ,csak kissé macerásabb a szerviz igénye ,sajnos sok szerelő nem ért hozzá....

sajnos nálam is volt már olyan x10xe hogy fél nap ment rá mire beállítottam... pedig márkaszervizben is volt (ahol megvan minden hozzá!!! ),mégse lett jó...na mindegy :)

mert elcsavargatták a fojtónál a csavarokat...

sok sikert :)

Köszönöm, akkor próbálkozok valahol ahol tech2-vel operálnak :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! még új vagyok itt, szóval bocsi, ha valamit rossz helyre posztolnék.

Keresek valakit,aki profi szinten ért, a corsa b elektromos ablak rendszeréhez,rádió/hangfal rendszerhez.Akadt itt némi gondom, amit megkell oldanom amilyen gyorsan csak lehet.

Corsa b 1.2 '99 jobbkormányos autó.

Tehát:

A minap szétszedtem a kis 3 ajtós gépezet elejét,és szomorúan tapasztaltam a káoszt ami a kábelezéssel, valamit a jelenlegi működéssel láttam.

Az aksiról abszolút szigetelésmentesen van behozva 2db vezeték.Az egyik a bal a másik a jobb oldali ajtóba megy.

A bal oldalon ez a vezeték közvetlen be van kötve az elektromos ablak/hangfal csatlakozójába,majd földelve van a csatlakozóból az ajtóra.

Innen megy egy vezeték a kocsi ISo csatlakozójához,ahol hozzávan kötve a rádió bejövöjére.Néztem is mi ez a kókálmány...:S de ez így ne maradhat.

A Jobb oldalon szintén 2 vezeték megy,az egyik ugye az aksiról, a másik pedig a hangfal csatlakozójáról ismételten van behozva a rádióhoz,

A kérdésem az lenne:Az aksi részre ha teszek rendes csatikat, rögzitem ahogy azt kell, majd egy 30A biztosítékot teszek rögtön ahogy a tűzfal után a kábelre, mennyire stabilizálja a dolgokat?

Valamint hogyan tudom megoldani, hogy az elektromos ablakok ne a rádió bekapcsolásával legyenek használhatóak, és eltakarítani azt a 2 kábelt a rádióm csatlakozójáról.

Előre is köszönöm a segítséget.

Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! még új vagyok itt, szóval bocsi, ha valamit rossz helyre posztolnék.

Keresek valakit,aki profi szinten ért, a corsa b elektromos ablak rendszeréhez,rádió/hangfal rendszerhez.Akadt itt némi gondom, amit megkell oldanom amilyen gyorsan csak lehet.

Corsa b 1.2 '99 jobbkormányos autó.

Tehát:

A minap szétszedtem a kis 3 ajtós gépezet elejét,és szomorúan tapasztaltam a káoszt ami a kábelezéssel, valamit a jelenlegi működéssel láttam.

Az aksiról abszolút szigetelésmentesen van behozva 2db vezeték.Az egyik a bal a másik a jobb oldali ajtóba megy.

A bal oldalon ez a vezeték közvetlen be van kötve az elektromos ablak/hangfal csatlakozójába,majd földelve van a csatlakozóból az ajtóra.

Innen megy egy vezeték a kocsi ISo csatlakozójához,ahol hozzávan kötve a rádió bejövöjére.Néztem is mi ez a kókálmány...:S de ez így ne maradhat.

A Jobb oldalon szintén 2 vezeték megy,az egyik ugye az aksiról, a másik pedig a hangfal csatlakozójáról ismételten van behozva a rádióhoz,

A kérdésem az lenne:Az aksi részre ha teszek rendes csatikat, rögzitem ahogy azt kell, majd egy 30A biztosítékot teszek rögtön ahogy a tűzfal után a kábelre, mennyire stabilizálja a dolgokat?

Valamint hogyan tudom megoldani, hogy az elektromos ablakok ne a rádió bekapcsolásával legyenek használhatóak, és eltakarítani azt a 2 kábelt a rádióm csatlakozójáról.

Előre is köszönöm a segítséget.

Attila

Nem semmi lehet a leírásod alapján, eltörném a kezét annak aki csinálta.

Az ablakemelőket úgy tudod függetleníteni, visszaállítani az eredeti állapotba ha újrakötöd az egészet, mert akkor biztos úgy lesz ahogy kell.

Gondolom gyári ablakemelőről van szó.

Magának az ablakemelőnek kell egy direkt pozitív és negatív szál, amit pozitív oldalról meg kell biztosítani minimum 20-as biztosítékkal, ha minden igaz a biztosítéktáblában bent is van az aljzat és le van vezetve a lábrésznél található nagy csatlakozóig (de lehet, hogy a kp záré az, már pontosan nem tudom), negatív oldalról pedig egy biztos pont kell neki, általában az oldalfalon van egy 8-as menetes furat, abba hajtott csavarral egy biztos testet tudsz adni neki (persze alatta érdemes kicsit felcsiszolni a felületet.).

Ezen kívül kell neki még1 pozitív, ami gyári szerint gyújtás utáni pozitív, ez a vezérlő szál, így csak gyújtás után tudod mozgatni az ablakot (biztonság miatt van így), ezen kívül már csak a túl oldalra menő vezetékek vannak ha az emlékeim nem csalnak, azért, hogy a vezető oldalról is tudd vezérelni az anyós oldalt (gyári esetében).

A rádiónál nem tudom mit kokányoltak, pontosítani kellene akkor tudom jobban, de szerintem az antenna vezérlőről vették le a kapcsoló szálat, azért van az, hogy csak rádiónál tudod mozgatni az ablakot, azt szimplán kiszórod onnan és kész, ha az elméleten helytálló.

Link to comment
Megosztás:

Nem semmi lehet a leírásod alapján, eltörném a kezét annak aki csinálta.

Az ablakemelőket úgy tudod függetleníteni, visszaállítani az eredeti állapotba ha újrakötöd az egészet, mert akkor biztos úgy lesz ahogy kell.

Gondolom gyári ablakemelőről van szó.

Magának az ablakemelőnek kell egy direkt pozitív és negatív szál, amit pozitív oldalról meg kell biztosítani minimum 20-as biztosítékkal, ha minden igaz a biztosítéktáblában bent is van az aljzat és le van vezetve a lábrésznél található nagy csatlakozóig (de lehet, hogy a kp záré az, már pontosan nem tudom), negatív oldalról pedig egy biztos pont kell neki, általában az oldalfalon van egy 8-as menetes furat, abba hajtott csavarral egy biztos testet tudsz adni neki (persze alatta érdemes kicsit felcsiszolni a felületet.).

Ezen kívül kell neki még1 pozitív, ami gyári szerint gyújtás utáni pozitív, ez a vezérlő szál, így csak gyújtás után tudod mozgatni az ablakot (biztonság miatt van így), ezen kívül már csak a túl oldalra menő vezetékek vannak ha az emlékeim nem csalnak, azért, hogy a vezető oldalról is tudd vezérelni az anyós oldalt (gyári esetében).

A rádiónál nem tudom mit kokányoltak, pontosítani kellene akkor tudom jobban, de szerintem az antenna vezérlőről vették le a kapcsoló szálat, azért van az, hogy csak rádiónál tudod mozgatni az ablakot, azt szimplán kiszórod onnan és kész, ha az elméleten helytálló.

Valószínű gyári bontott ablakemelők lettek beszerelve a kocsiba utólag.

Gondolom a vezérlő szálat azért így oldották meg, hogy ne csak gyújtásról menjen az elektromos ablak, hanem ha a kulcs benne van, akkor még menjen. Tök idegesítő, ha leállítod a motort, és lent maradtak az ablakok. Amúgy nem biztos, hogy a rádió elektromos antenna kimenetére van kötve, lehet hogy arra a szálra, amiről a rádió kapja a tápot, ha bent van a kulcs a helyén. Nem rossz megoldás, sőt szerintem teljesen jó.

Corsánál nemtudom, hogy van a gyári rendszer, de B Vekinél úgy, hogy ha leveszed a gyújtást, akkor addig még mennek az ablakok, amíg be nem csukod a vezető oldali ajtót. Szóval nincs az az állandó idegesítő szitu, hogy leállítottad a motort, az ablakok meg lent maradtak. Ha utólag kötsz be gyári elektromos ablakot, akkor vagy gyújtásról vezéreled, vagy fix pozitívról (mint én a Vectránál), vagy marad ez a rádiós megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Valószínű gyári bontott ablakemelők lettek beszerelve a kocsiba utólag.

Gondolom a vezérlő szálat azért így oldották meg, hogy ne csak gyújtásról menjen az elektromos ablak, hanem ha a kulcs benne van, akkor még menjen. Tök idegesítő, ha leállítod a motort, és lent maradtak az ablakok. Amúgy nem biztos, hogy a rádió elektromos antenna kimenetére van kötve, lehet hogy arra a szálra, amiről a rádió kapja a tápot, ha bent van a kulcs a helyén. Nem rossz megoldás, sőt szerintem teljesen jó.

Corsánál nemtudom, hogy van a gyári rendszer, de B Vekinél úgy, hogy ha leveszed a gyújtást, akkor addig még mennek az ablakok, amíg be nem csukod a vezető oldali ajtót. Szóval nincs az az állandó idegesítő szitu, hogy leállítottad a motort, az ablakok meg lent maradtak. Ha utólag kötsz be gyári elektromos ablakot, akkor vagy gyújtásról vezéreled, vagy fix pozitívról (mint én a Vectránál), vagy marad ez a rádiós megoldás.

Lehetséges, hogy utólagos, majd a kolléga megmondja, tény, hogy nem a legjobb megoldás ha gyújtás nélkül nem megy az ablak, viszont biztonságos, nem a semmiért van így gyárilag.

Az, hogy a rádióról kötöd le az egy undorító megoldás, ha valamit csinálsz csináld rendesen, ha az autóban ülsz rá tudod tenni a gyújtást, az ablak mozgatásához, vagy mielőtt leállítod, lehúzod az ablakot.

A felhúzásra, pedig van elektronika, ami 2-4 ezer ft körül van attól függ hány ablakos, ami az összes verziójú ablakot felhúzza, akár riasztóval vezérled, akár kp zárral, a gyári komfortos ablakoknak pedig ha olyan riasztó van bőven elég a záráskor kiadott jel, hogy felhúzzák magukat.

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, hogy utólagos, majd a kolléga megmondja, tény, hogy nem a legjobb megoldás ha gyújtás nélkül nem megy az ablak, viszont biztonságos, nem a semmiért van így gyárilag.

Az, hogy a rádióról kötöd le az egy undorító megoldás, ha valamit csinálsz csináld rendesen, ha az autóban ülsz rá tudod tenni a gyújtást, az ablak mozgatásához, vagy mielőtt leállítod, lehúzod az ablakot.

A felhúzásra, pedig van elektronika, ami 2-4 ezer ft körül van attól függ hány ablakos, ami az összes verziójú ablakot felhúzza, akár riasztóval vezérled, akár kp zárral, a gyári komfortos ablakoknak pedig ha olyan riasztó van bőven elég a záráskor kiadott jel, hogy felhúzzák magukat.

Kényelmi szempontból jó, ha gyújtás nélkül megy az ablak, viszont a biztonság szempontjából pedig gyújtás a jó. Köztes megoldás, ha berakott kulcsnál, amikor a rádió is szól, menjenek már az ablakok. Ezt pedig az ISO csatlakozóról levenni a legegyszerűbb. Nincs ebben semmi undorító. Ennek semmi köze a rádióhoz. Persze ezt a jelet az automata antena szálról levenni az tényleg kókány dolog.

Persze hogy rá tudod adni a gyújtást, ha vissza akarod húzni az ablakot, de ennyi erővel villanyablak sem kell, mert le tudod tekerni kurblival is.

Ízlések és pofonok, nekem gyújtás nélkül mennek, és jó is így. Nyáron csak beülök, és már megy is le mind a 4 ablak, nem kell szórakoznom a gyújtással.

Link to comment
Megosztás:

Valószínű gyári bontott ablakemelők lettek beszerelve a kocsiba utólag.

Gondolom a vezérlő szálat azért így oldották meg, hogy ne csak gyújtásról menjen az elektromos ablak, hanem ha a kulcs benne van, akkor még menjen. Tök idegesítő, ha leállítod a motort, és lent maradtak az ablakok. Amúgy nem biztos, hogy a rádió elektromos antenna kimenetére van kötve, lehet hogy arra a szálra, amiről a rádió kapja a tápot, ha bent van a kulcs a helyén. Nem rossz megoldás, sőt szerintem teljesen jó.

Corsánál nemtudom, hogy van a gyári rendszer, de B Vekinél úgy, hogy ha leveszed a gyújtást, akkor addig még mennek az ablakok, amíg be nem csukod a vezető oldali ajtót. Szóval nincs az az állandó idegesítő szitu, hogy leállítottad a motort, az ablakok meg lent maradtak. Ha utólag kötsz be gyári elektromos ablakot, akkor vagy gyújtásról vezéreled, vagy fix pozitívról (mint én a Vectránál), vagy marad ez a rádiós megoldás.

Nos, az ötlettel semmi gondom, a kivitelezés az ami mocskosul zavar... a kesztyűtartón keresztül menő vezetéktől, az ablaktörlő alatti vízelvezető alatt elhuzott vezeték már jobban darálja az idegrendszeremet, az ajtó-kaszni közti szintén szabadon logó kábellel együtt...ezért szeretném ezt kicsit rendszerezetté tenni, mert írdatlanul zavar.

Link to comment
Megosztás:

Nem semmi lehet a leírásod alapján, eltörném a kezét annak aki csinálta.

Az ablakemelőket úgy tudod függetleníteni, visszaállítani az eredeti állapotba ha újrakötöd az egészet, mert akkor biztos úgy lesz ahogy kell.

Gondolom gyári ablakemelőről van szó.

Magának az ablakemelőnek kell egy direkt pozitív és negatív szál, amit pozitív oldalról meg kell biztosítani minimum 20-as biztosítékkal, ha minden igaz a biztosítéktáblában bent is van az aljzat és le van vezetve a lábrésznél található nagy csatlakozóig (de lehet, hogy a kp záré az, már pontosan nem tudom), negatív oldalról pedig egy biztos pont kell neki, általában az oldalfalon van egy 8-as menetes furat, abba hajtott csavarral egy biztos testet tudsz adni neki (persze alatta érdemes kicsit felcsiszolni a felületet.).

Ezen kívül kell neki még1 pozitív, ami gyári szerint gyújtás utáni pozitív, ez a vezérlő szál, így csak gyújtás után tudod mozgatni az ablakot (biztonság miatt van így), ezen kívül már csak a túl oldalra menő vezetékek vannak ha az emlékeim nem csalnak, azért, hogy a vezető oldalról is tudd vezérelni az anyós oldalt (gyári esetében).

A rádiónál nem tudom mit kokányoltak, pontosítani kellene akkor tudom jobban, de szerintem az antenna vezérlőről vették le a kapcsoló szálat, azért van az, hogy csak rádiónál tudod mozgatni az ablakot, azt szimplán kiszórod onnan és kész, ha az elméleten helytálló.

Akkor pontosítok:)

Szóval, nem az ISO csatiról vették le a tápot, hanem az ISO csati után a rádió csatlakozójáról...pontosan azért, amit itt lejebb is leírtak a srácok, hogy így gyújtás nélkül is megy a motyó, viszont hogy, ez az antennának a tápja ,vagy a rádió-é,ahhoz kikell mérjem a kábeleket.. mert itt aztán van millió egy szín, és persze a gyári színek sem teljesen passzolnak,nehogy egyszerű legyen... imádom mikor egy tizenéves kölyök elkezd mókolni...(tisztelet a kivételnek, ami ritka).

A módszerrel igazából nincs gondom,hogy van rádió és ablak is gyújtás nélkül is, de a vezeték kókányolást mindenképp meg akarom szüntetni, és az ablakot átkötni az ISO csatira, a rádióé helyett, mert ez így rémálom...főleg,ha a rádiót bmi okból bontani kell.

Tehát, ha átforrasztom a 2 vezetéket az ISo csatin egy szálra, amin folytonos a +12V akkor jó vagyok így igaz?

A másik, hogy a vezetékek ami az aksira vannak kötve 2db azokra érdemes tenni egy-egy 15A biztit vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Látom problémás a magnód. Nos nálam sincs csatlakozó levágtam mert minek! Azonbam ha szeretnéd kiszedem a kocsiból a magnót és leírom a szineket. Nem kell hozzá atomtudósnak lenni h kitaláld mi micsoda! Ugye van 4 vezeték a hangszóroknak (gyárilag). Van egy +12v meg egy test. Ha van multimétered vagy 12v lampad akkor adsz gyujtást a kocsira és megkeresed az a vezetéket amin van +12v és ha leveszed a gyújtást nincs rajta semmi! A TID kijelző kicsit nehezebb. Amúgy azt is ki lehet találni! Vagy megvárod mig szétszedem az enyémet ( mostaság néha elmegy a rádisomagnom tápja ezét elég hamar neki esek) Esetleg ha nagyon nem értesz ezekhez jobban jársz egy ügyes autó villamosság szerelővel. kb 20 perces dolog az egész ( nekem legalábbis ennyi szokott lenni)

Link to comment
Megosztás:

Látom problémás a magnód. Nos nálam sincs csatlakozó levágtam mert minek! Azonbam ha szeretnéd kiszedem a kocsiból a magnót és leírom a szineket. Nem kell hozzá atomtudósnak lenni h kitaláld mi micsoda! Ugye van 4 vezeték a hangszóroknak (gyárilag). Van egy +12v meg egy test. Ha van multimétered vagy 12v lampad akkor adsz gyujtást a kocsira és megkeresed az a vezetéket amin van +12v és ha leveszed a gyújtást nincs rajta semmi! A TID kijelző kicsit nehezebb. Amúgy azt is ki lehet találni! Vagy megvárod mig szétszedem az enyémet ( mostaság néha elmegy a rádisomagnom tápja ezét elég hamar neki esek) Esetleg ha nagyon nem értesz ezekhez jobban jársz egy ügyes autó villamosság szerelővel. kb 20 perces dolog az egész ( nekem legalábbis ennyi szokott lenni)

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: gyári elektromos abalakom van sikeresen eldarálta a fogakat a motor az emelő szerkezeten. Nos kiszedni nem bírtsm még ebbe kérnék tanácsot illetve abba hogy lehet külön emelő szerkezetet venni vagy az egybe van a motorral?

Amúgy régebben volt termostát gondom. Hála istennek újra előjött a probléma. Menet közben meg sem közeliti a viz hőfoka a 90 fokot. Meleget se nyomja a fütés. Ha gyorsabban megyek a kocsival (90km/h) valamikor totálisan lehül a viz. Melyik termosztátot érdemes megvenni bele ( folyadék alu blokkhoz van) motorkód: x14xe

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: gyári elektromos abalakom van sikeresen eldarálta a fogakat a motor az emelő szerkezeten. Nos kiszedni nem bírtsm még ebbe kérnék tanácsot illetve abba hogy lehet külön emelő szerkezetet venni vagy az egybe van a motorral?

Amúgy régebben volt termostát gondom. Hála istennek újra előjött a probléma. Menet közben meg sem közeliti a viz hőfoka a 90 fokot. Meleget se nyomja a fütés. Ha gyorsabban megyek a kocsival (90km/h) valamikor totálisan lehül a viz. Melyik termosztátot érdemes megvenni bele ( folyadék alu blokkhoz van) motorkód: x14xe

Link to comment
Megosztás:

Látom problémás a magnód. Nos nálam sincs csatlakozó levágtam mert minek! Azonbam ha szeretnéd kiszedem a kocsiból a magnót és leírom a szineket. Nem kell hozzá atomtudósnak lenni h kitaláld mi micsoda! Ugye van 4 vezeték a hangszóroknak (gyárilag). Van egy +12v meg egy test. Ha van multimétered vagy 12v lampad akkor adsz gyujtást a kocsira és megkeresed az a vezetéket amin van +12v és ha leveszed a gyújtást nincs rajta semmi! A TID kijelző kicsit nehezebb. Amúgy azt is ki lehet találni! Vagy megvárod mig szétszedem az enyémet ( mostaság néha elmegy a rádisomagnom tápja ezét elég hamar neki esek) Esetleg ha nagyon nem értesz ezekhez jobban jársz egy ügyes autó villamosság szerelővel. kb 20 perces dolog az egész ( nekem legalábbis ennyi szokott lenni)

Nem problémás, csak szimplán még nem volt időm nekiesni rendesen.. elég zsúfoltak a napjaim manapság,aztán nem szeretném elkapkodni,ha egy mód van rá.Megköszönöm ha leírod, amikor megcsinálod, már csak ellenőrzésképpen is.

Link to comment
Megosztás:

Akkor pontosítok:)

Szóval, nem az ISO csatiról vették le a tápot, hanem az ISO csati után a rádió csatlakozójáról...pontosan azért, amit itt lejebb is leírtak a srácok, hogy így gyújtás nélkül is megy a motyó, viszont hogy, ez az antennának a tápja ,vagy a rádió-é,ahhoz kikell mérjem a kábeleket.. mert itt aztán van millió egy szín, és persze a gyári színek sem teljesen passzolnak,nehogy egyszerű legyen... imádom mikor egy tizenéves kölyök elkezd mókolni...(tisztelet a kivételnek, ami ritka).

A módszerrel igazából nincs gondom,hogy van rádió és ablak is gyújtás nélkül is, de a vezeték kókányolást mindenképp meg akarom szüntetni, és az ablakot átkötni az ISO csatira, a rádióé helyett, mert ez így rémálom...főleg,ha a rádiót bmi okból bontani kell.

Tehát, ha átforrasztom a 2 vezetéket az ISo csatin egy szálra, amin folytonos a +12V akkor jó vagyok így igaz?

Nem lesz így jó. Nem a folytonos 12V-ra kell kötnöd az ablakok kapcsoló szálját, hanem arra, amelyiken csak akkor van áram, amikor a kulcs be van dugva a helyére, de nincs gyújtáson a kocsi.

Iso átalakító kábelen a piros vagy a sárga, már nem emlékszem pontosan.

A másik, hogy a vezetékek ami az aksira vannak kötve 2db azokra érdemes tenni egy-egy 15A biztit vagy sem.

Ez az alap. Biztosíték nélkül nem kötünk be semmiféle elektromos cuccot. A legjobb, ha a biztosítékdobozban egy nem használt, de becsatlakozózott foglalatot használsz erre a célra. Magyarul keresel olyan stekkert, amelyikben nincsen biztosíték, viszont fém érintkező van. Rámérsz multiméterrel gyújtás nélkül. Vagy az alsó, vagy a felső fém érintkezőben jönnie kell +12V-nak. Ennek a stekkernek megkeresed az elmenő ágát, általában a bal oldali A oszlopban lévő nagy csatiban találod. És innen veszed le a tápot az elektromos ablakoknak. Beraksz egy 20 vagy 30 A-es biztosítékot, ekkor már jönnie kell az előbb említett szálon a +12V-nak.

Ha gyújtásról akarod, hogy menjenek az ablakok, akkor keresel egy olyan nem használt stekkert is, amin gyújtás ráadása mellett van csak áram. Megkeresed a végét, biztosítékolod, majd erről adod az elektromos ablak csatlakozóknak a tápot. Ezzel gyárival egyenértékű rendszered lesz.

Bármilyen fogyasztót kötsz be utólag, így csináld. Sose lesz gondod velük. Csak jegyezd meg, hogy melyik fogyasztót melyik stekkerről biztosítottad.

Remélem érthető voltam.

Link to comment
Megosztás:

Nem lesz így jó. Nem a folytonos 12V-ra kell kötnöd az ablakok kapcsoló szálját, hanem arra, amelyiken csak akkor van áram, amikor a kulcs be van dugva a helyére, de nincs gyújtáson a kocsi.

Iso átalakító kábelen a piros vagy a sárga, már nem emlékszem pontosan.

Ez az alap. Biztosíték nélkül nem kötünk be semmiféle elektromos cuccot. A legjobb, ha a biztosítékdobozban egy nem használt, de becsatlakozózott foglalatot használsz erre a célra. Magyarul keresel olyan stekkert, amelyikben nincsen biztosíték, viszont fém érintkező van. Rámérsz multiméterrel gyújtás nélkül. Vagy az alsó, vagy a felső fém érintkezőben jönnie kell +12V-nak. Ennek a stekkernek megkeresed az elmenő ágát, általában a bal oldali A oszlopban lévő nagy csatiban találod. És innen veszed le a tápot az elektromos ablakoknak. Beraksz egy 20 vagy 30 A-es biztosítékot, ekkor már jönnie kell az előbb említett szálon a +12V-nak.

Ha gyújtásról akarod, hogy menjenek az ablakok, akkor keresel egy olyan nem használt stekkert is, amin gyújtás ráadása mellett van csak áram. Megkeresed a végét, biztosítékolod, majd erről adod az elektromos ablak csatlakozóknak a tápot. Ezzel gyárival egyenértékű rendszered lesz.

Bármilyen fogyasztót kötsz be utólag, így csináld. Sose lesz gondod velük. Csak jegyezd meg, hogy melyik fogyasztót melyik stekkerről biztosítottad.

Remélem érthető voltam.

Igen érthető köszönöm:)

Az, hogy gyújtásról menjen nem fontos, igazából jó lesz a jelenlegi állapot is,csak a tápot kell átvariálni. A biztis dolgot meg szerintem megcsinálom mindenképpen.

Ami még gond, hogy ugye a kábeleket a szigetelt gyári kábelátvezetó mellett húzta be ez az örűlt indián... gondolom lusta volt behúzni a kábelt normálisan, de erre is ki kellene találnom valamit, mert az ajtó nyitás-csukás egy idő után megfogja enni a kábelt,az időjárás okozta mellékhatásokkal együtt:/ félő,mivel tizenpáréves autóról van szó, ezek a gyári cuccok azért elöregedtek annyira,hogy ne tudjam átvariaálni a szigetelésen belűlre,bár ahogy így első ránézésre láttam,lehet a kábelezés nem jó az ajtó bejövőjénél,és ezért a külső megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.