Jump to content

rotel

Forummember
  • Content Count

    165
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

rotel last won the day on July 20 2018

rotel had the most liked content!

Community Reputation

14 Segítőkész

About rotel

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    opel astra h
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

1,632 profile views
  1. Én pont most lesz,hogy 3 éve vettem az autót 118 ezer km-es futással.Szerencsére az autó életének nagy részét Bp-Hamburg között tette meg (valós,mert magánszemélytől vettem,nem kereskedésből).Szervízkönyve szerint viszont sajnos átlag 20-25 ezer km-ként volt olajcsere (igaz évente és némi mentség talán a sok autópálya használat).Én 128 ezer km-nél döntöttem úgy,hogy mindent lecserélek (szolenoid,kerekek,vezérlés).Én többnyire városban használom.Indításnál volt 1-2 mp hang,üzemmelegen a szerelőm szerint nem volt még vészes,de ebben a kérdésben makacs voltam és a csere mellett döntöttem.Most van 133 ezer az autóban (3év alatt 15 ezer km ).Minden alkatrész INA (tehát gyári).A rossz hír,hogy most miután melegszik az idő,valamelyik nap indításnál megint megszólalt kb.1mp-re.Igaz,már ott figyel az új olaj,csak nincs rá nagyon időm.
  2. XER motorban nincs hidrotőke!A vezérlés szíjas megoldású.Igen,van ahol vezérműtengely bordáskeréknek is nevezik.
  3. Ez a hang az XER motorok gyakorlatilag típushibájának tekinthető.A változó szelepvezérlésért felelős "okoskerekek" hangoskodnak.Nem lesz olcsó a javítás,mert szükséged lesz 2 db szolenoid szelepre és 2 db "okoskerékre" ( hivatalos nevén vezérlés módosító kerékre).Mindkét alkatrészből van 1-1 db a szívó- ill.kipufogó oldalon.Mivel a vezérlést bontani kell a kerekek miatt,sajnos egy vezérlésszett is ajánlott a cserére.Szokták néha javasolni,hogy a szolenoid szelepekből vegyék ki először a szűrőket (ha még a gyári van benne).Amennyiben ez nem oldja meg a problémát,akkor van,hogy először csak a szolenoidokat cserélik.Esetleg lehet próbát tenni 0W-s olajjal egyesek szerint.A vége általában úgyis a teljes csere szokott lenni,sajnos.Magam is így jártam,úgyhogy tapasztalatból írok.Hibakódom nekem se volt soha.Az viszont biztos,hogy ezek a motorok fokozottan kényesek az olajra,így a minőségre és az időben elvégzett olajcserékre nagyon kell figyelni.
  4. Nem vagyok benne teljesen biztos,de mintha a "Z"-s motorok esetében lehetőség lenne az EGR szoftveres kiiktatására.
  5. A vezérlés cserét ez esetben nem úszod meg!Magára valamit is adó szerelő egy meglazított vezérműszíjat még egyszer nem fog visszatenni.
  6. Igen,tapasztalatból beszélek.Nekem se volt hibakódom a szolenoidokra és az okoskerekekre sem,de hihetetlen módon zavart az indításkori traktorhang és üzemmeleg motor esetén is kihallottam a zavaró hangot.Egészséges motor ilyet nem csinál!Én 130 ezernél cseréltettem ki az alkatrészeket (az autót 119 ezerrel vettem).Hiába van vezetett szervízkönyvem az autóról,mindenki tudja,hogy az kb.nem sokat jelent.Az én autómban sajnos volt még így is két kb.25-30 ezres olajcsere periódus.Szerencsére az olajat nem eszi a motor.Az eladó állítása szerint az autóm élete nagy részét Bp-Hamburg útvonalon futotta le (magánszemélytől vettem,nem kereskedésben).Én általában maximalista vagyok,nem szeretem,ha valami nem stimmel.A csere óta természetesen a hang eltűnt és észrevehetően rugalmasabb lett az autó.A szerelőm szerint ez logikus is,hiszen most a kellő időben történik meg a szelepek váltakozó vezérlése,nincs késés.Igaz én betartom a 10 ezer vagy 1 év olajcsere periódust és jónak mondható Motul X-Clean 8100 tip.olajat rakok bele (természetesen Dexos2)
  7. Pedig érdemes az okoskerekeket is cserélni.Lehet,hogy kárt nem okoz,de a teljesítmény elég jelentősen kevesebb lesz,hiszen nem lesz optimális a motor működése.Ráadásul csak az amúgy is elkerülhetetlent halogatják későbbre.
  8. Amennyiben 2 soros GID-ed van,akkor a pillanatnyi fogyasztást nem fogja mutatni.Ellenben a megtehető utat annak is meg kellene jelenítenie.3 soros GID esetén valami hiba lesz.
  9. Most akkor mikori évjárat is az autód?1996 vagy 2006?Amennyiben 1996,akkor nem lehet H Astra!H Astra esetén nem javallott a 10W40 olaj.Viszont,ha '96-os igazából az autó akkor rakható bele 10W40-es olaj.
  10. Vegyél gyárit!Nem drága és tökéletes.
  11. Mindkét jelzés megszűnik.
  12. Tech2 vagy OP-COM a megoldás.Ez nálam is ki van iktatva.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.