Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Combo X14SZ olajteknő tömítés cserét ki lehet vitelezni otthon? Kell valamire különös figyelmet fordítani, vagy csak olaj le, csavarok ki, tömítés csere csavarok vissza, olaj bele és kész? Köszi szépen! G.

Jó minőségű victor reinz tömítés + paszta! Ráadásul a kipuffot is le kell szednem egyébként a teknőt soha az életben nem szeded le... Ezt tartsd szem előtt :)

Link to comment
Megosztás:

segítséget kérnék,

mennyi a reális eladási ára egy 2000-es évjáratos x12xe 3 ajtós corsának, 162ezer km, klíma, légzsák, sérülésmentes,

köszönöm

Négy hónapig árultam egy 97-es x14xe klímás,szervós,dupla-lufis 119ekm-t futott korzát vezérléscserével,friss műszaki+névreírással együtt 390eft-ért,egy vevőimitátor zarándok jött tesztvezetni ezen idő alatt. Inkább nekiadtam mutteromnak. Régebben hoztam több autót is,többet nem fogok,mert úgy beállt a piac,mint a gerely.

Szal rokonoknak,ismerősöknek ha el tudod,akkor szerintem 4kiló,ha ott nem megy el csak hirdeted és várod a vevőjelölteket,akkor 250. 350-400ra felteszed senkit nem fog érdekelni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kézifékkel kapcsolatban lenne kérdésem.

Asszem elszakadt valamelyik oldal, nem fog semmit, simán felhúzom a kart derékszögben.

Gondoltam kicserélem. Tudja vki hogyan kell? Nem értek hozzá de attól tartok a dobot is le kell vennem vagy?

üdv., Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer nézz alá az autónak, hátha elszakadt a kézifék kábele, ha meg tudod mozdítani az autót akkor nem maradt bent a fék, de ha elszakadt akkor valószínű, a hátsó hidra megy rá és ott van egy rögzítési pontja onnan megy a fékek felé.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer nézz alá az autónak, hátha elszakadt a kézifék kábele, ha meg tudod mozdítani az autót akkor nem maradt bent a fék, de ha elszakadt akkor valószínű, a hátsó hidra megy rá és ott van egy rögzítési pontja onnan megy a fékek felé.

igen gondolom elszakadt mert kissé belóg a föld felé. csak azt nem tom hogyan fogjak hozzá? tudok vele menni meg minden csak hát

igyekszem egyenes terepen megállni :)

mi az h jobbos meg balos és miért ilyen különböző a két oldal bowden?

most gondolom kicsit ledermedtél .... alapvető hiányosságok tudom :)

Link to comment
Megosztás:

igen gondolom elszakadt mert kissé belóg a föld felé. csak azt nem tom hogyan fogjak hozzá? tudok vele menni meg minden csak hát

igyekszem egyenes terepen megállni :)

mi az h jobbos meg balos és miért ilyen különböző a két oldal bowden?

most gondolom kicsit ledermedtél .... alapvető hiányosságok tudom :)

Bal meg a jobb a beépítési oldalt jelenti, ha jól tudom a kormánytól függ, bal vagy jobb kormányos-e az autó, szerintem innen már nem kell részleteznem a dolgot.

3-4000 ezer között mozog egy bowden, le kell bontani a fékdobot, kiakasztani a régit és be az újat a helyére, illetve fékkar végén is kicserélni, de akna kell hozzá, tulajdonképp az jelenlegi alapján átépíted az újat, a kar felől viszont nem tudom pontosan hogyan is kell, ott még nem is néztem soha :)

Itt van egyébként:

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/CORSA/1994/1_4/BENZIN/fekrendszer---absasresp/kezifek-bowden

Ha a képre rányomsz látsz is egy ábrát róla, hogyan megy hátra.

Link to comment
Megosztás:

Bal meg a jobb a beépítési oldalt jelenti, ha jól tudom a kormánytól függ, bal vagy jobb kormányos-e az autó, szerintem innen már nem kell részleteznem a dolgot.

3-4000 ezer között mozog egy bowden, le kell bontani a fékdobot, kiakasztani a régit és be az újat a helyére, illetve fékkar végén is kicserélni, de akna kell hozzá, tulajdonképp az jelenlegi alapján átépíted az újat, a kar felől viszont nem tudom pontosan hogyan is kell, ott még nem is néztem soha :)

Itt van egyébként:

http://www.bardiauto.../kezifek-bowden

Ha a képre rányomsz látsz is egy ábrát róla, hogyan megy hátra.

köszi szépen!

tudnál küldeni nekem egy 94-es benzines B Corsa-hoz (C12NZ) szervizkönyvet? légyszíves! köszönöm.

címem: zoltan.glozer@gmail.com

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne két rövid kérdésem.

1. Amint már bemelegedett a motor 1, 2 sebességekben hajalmos rángatni az autó (1999 city, 1,2-es 16 szelepes), elveszi a gázt majd belendül, de a szerelő haverom azt mondta az ezeknél normális, tényleg így van?

2. Nincs valakinek egy jó szerelési útmutatója magyar, angol vagy német nyelven?

Köszönöm!

Ez minden csak nem normális..... Ahogy a szerelő sem aki ezt állította... Lambda szonda milyen? Légtömegmérő?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is B.U.É.K. Mindenkinek!

Lenne egy kérdésem. Adott egy Corsa B 1993-ból 1.4 8v C14NZ motorral.

Szerintetek mi okozhatja azt, hogy az alapjáratom csak akkor áll vissza a normális értékre ha már az autó teljesen megállt? Ezt úgy értem, hogy ha gurulok pl. 40-nel és kiteszem üresbe, az alapjáratom olyan 1100-1200 körül van, sőt, van úgy hogy néha 1800-ig is felmegy és csak akkor esik vissza mikor már megálltam. Ez a jelenség nem sebességfüggő és hidegen - melegen is csinálja. A lényeg, hogy ha az autó mozgásban van magasabb fordulatszámon pörög a motor. Egyébként az alapjárat stabil, kb 800.

Az alapjárati motort már kitakarítottuk, ezt a hibaforrást kilőném, hacsak nem maga a motor adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is B.U.É.K. Mindenkinek!

Lenne egy kérdésem. Adott egy Corsa B 1993-ból 1.4 8v C14NZ motorral.

Szerintetek mi okozhatja azt, hogy az alapjáratom csak akkor áll vissza a normális értékre ha már az autó teljesen megállt? Ezt úgy értem, hogy ha gurulok pl. 40-nel és kiteszem üresbe, az alapjáratom olyan 1100-1200 körül van, sőt, van úgy hogy néha 1800-ig is felmegy és csak akkor esik vissza mikor már megálltam. Ez a jelenség nem sebességfüggő és hidegen - melegen is csinálja. A lényeg, hogy ha az autó mozgásban van magasabb fordulatszámon pörög a motor. Egyébként az alapjárat stabil, kb 800.

Az alapjárati motort már kitakarítottuk, ezt a hibaforrást kilőném, hacsak nem maga a motor adta meg magát.

Vákuum probléma lehet, legtöbbször a fő vákuumcsőnél jelentkezik ez a hiba, ez a cső a fékrásegítő és a szívócsonk között megy. Legjellemzőbb hiba a felénél található osztó/visszacsapó szelepnél szokott lenni, a tankszellőztető egyik csöve onnan van leágaztatva és ott szív fals levegőt, végig kell nézni ezeket a csatlakozásokat, a rásegítőnél is meg kell nézni a helyén van-e, az injektor fedélnél is van 2 hátul, a légszűrőház oldalán a zsalu mozgatónál (piros vagy néha fekete cső), érdemes utánahúzni a szívócsonknál hátha kilazult.

Szívó oldali tömítésnél tud még szívni, vagy a tankszellőztetődnél.

Ami a legrosszabb verzió, hogy szétesett az aktív szénszűrőd és a széndarabok elindultak a csövekben, úgy tudod kideríteni ha a tankszellőztetőnél a vastag csövet lehúzod és belenézel, ha hullik belőle a szén akkor ott a baj.

Link to comment
Megosztás:

Vákuum probléma lehet, legtöbbször a fő vákuumcsőnél jelentkezik ez a hiba, ez a cső a fékrásegítő és a szívócsonk között megy. Legjellemzőbb hiba a felénél található osztó/visszacsapó szelepnél szokott lenni, a tankszellőztető egyik csöve onnan van leágaztatva és ott szív fals levegőt, végig kell nézni ezeket a csatlakozásokat, a rásegítőnél is meg kell nézni a helyén van-e, az injektor fedélnél is van 2 hátul, a légszűrőház oldalán a zsalu mozgatónál (piros vagy néha fekete cső), érdemes utánahúzni a szívócsonknál hátha kilazult.

Szívó oldali tömítésnél tud még szívni, vagy a tankszellőztetődnél.

Ami a legrosszabb verzió, hogy szétesett az aktív szénszűrőd és a széndarabok elindultak a csövekben, úgy tudod kideríteni ha a tankszellőztetőnél a vastag csövet lehúzod és belenézel, ha hullik belőle a szén akkor ott a baj.

Nagyon szépen köszönöm! Megnézem amiket írtál! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is B.U.É.K. Mindenkinek!

Lenne egy kérdésem. Adott egy Corsa B 1993-ból 1.4 8v C14NZ motorral.

Szerintetek mi okozhatja azt, hogy az alapjáratom csak akkor áll vissza a normális értékre ha már az autó teljesen megállt? Ezt úgy értem, hogy ha gurulok pl. 40-nel és kiteszem üresbe, az alapjáratom olyan 1100-1200 körül van, sőt, van úgy hogy néha 1800-ig is felmegy és csak akkor esik vissza mikor már megálltam. Ez a jelenség nem sebességfüggő és hidegen - melegen is csinálja. A lényeg, hogy ha az autó mozgásban van magasabb fordulatszámon pörög a motor. Egyébként az alapjárat stabil, kb 800.

Az alapjárati motort már kitakarítottuk, ezt a hibaforrást kilőném, hacsak nem maga a motor adta meg magát.

Ez nem bug,hanem feature.

Gázfröccsöt ad,hogy ne fejeld le a szélvédőt,ha 40nél gurulva visszarakod kettesbe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A kérdésem az lenne hogy milyen acélfelni jó a corsára?Mi az amit nézni kell? R13 asat szeretnék de azt mondták csak az a lényeg hogy 4x100 as osztóköre legyen.Ez igaz?Ezek milyen autófelnik mármint a 4x100 as?

4X100 legyen és 56.5mm középagyméretű tehát opel.

A fordot az pl tudom,hogy 56mm középagya van,suzukinak is kisebb,mint 56.5,mert nem megy fel,aztán a fiatok 4X98asok szoktak lenni 58mm-es középpel,tehermentesítő gyűrű nincs 56.5-58ra tehát fiat felejtő.

Lehet létezik 4X100 60mm furatú felni,de mivel 1000ft/db értékű felnikről van szó,ezért visszatérhetünk az első mondatomra.

Link to comment
Megosztás:

Vákuum probléma lehet, legtöbbször a fő vákuumcsőnél jelentkezik ez a hiba, ez a cső a fékrásegítő és a szívócsonk között megy. Legjellemzőbb hiba a felénél található osztó/visszacsapó szelepnél szokott lenni, a tankszellőztető egyik csöve onnan van leágaztatva és ott szív fals levegőt, végig kell nézni ezeket a csatlakozásokat, a rásegítőnél is meg kell nézni a helyén van-e, az injektor fedélnél is van 2 hátul, a légszűrőház oldalán a zsalu mozgatónál (piros vagy néha fekete cső), érdemes utánahúzni a szívócsonknál hátha kilazult.

Szívó oldali tömítésnél tud még szívni, vagy a tankszellőztetődnél.

Ami a legrosszabb verzió, hogy szétesett az aktív szénszűrőd és a széndarabok elindultak a csövekben, úgy tudod kideríteni ha a tankszellőztetőnél a vastag csövet lehúzod és belenézel, ha hullik belőle a szén akkor ott a baj.

Hali!

Megnéztem mindent amit írtál, de nem találtam semmi rendelleneset. Minden a helyén van, nincs repedés laza bilincs, látszólag minden oké!

Valami egyéb ötlet?

Link to comment
Megosztás:

4X100 legyen és 56.5mm középagyméretű tehát opel.

A fordot az pl tudom,hogy 56mm középagya van,suzukinak is kisebb,mint 56.5,mert nem megy fel,aztán a fiatok 4X98asok szoktak lenni 58mm-es középpel,tehermentesítő gyűrű nincs 56.5-58ra tehát fiat felejtő.

Lehet létezik 4X100 60mm furatú felni,de mivel 1000ft/db értékű felnikről van szó,ezért visszatérhetünk az első mondatomra.

A Fordok amennyire tudom amúgyis 4x108-asok, viszont ha minden kötél szakad akkor a régebbi VW felnik is jók rá, azoknak is 4x100-as az osztóköre. De sztem is rávalót keress inkább (Opelt)...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.