Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Van egy útjeladó a váltó tetejébe betekerve az is szét szokott törni. Azt nézném meg előbb, iiletve nem is, van más tapasztalatom. :D

Jártam már úgy,hogy nem ment az elektromos km-óra,cseréltem jeladót semmi,cseréltem órát semmi,végül spirálosra alakítottam, Meg észrevettem,hogy a klíma kompresszor sem kapcsol illteve a tolatólámpa is ugyanígy megszivatott,hogy jeladó semmi,égőcsere semmi.

Aztán megnéztem a biztosítéktáblát....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss hús lévén lenne pár kérdésem, a tulajdonomba került egy 2000es évjáratú 1.7D Corsa ami motorikusan bár jó állapotú azért van mit rajta csinálni itt-ott:((((

A kérdések a következők a kérdések:

1. Kiégtek az izzók a fűtéskonzolon keresgettem kicsit a neten és találtam egy videót a szétszedésről:

Igen ám de nekem lehet a klíma miatt máshogy kellett volna nekiállni mert sikerült úgy leszednem a fűtésállító (amivel azt lehet állítani hogy hová fújja a levegőt) gombot hogy nem tudom rendesen visszatenni:(((

Hiába nyomom vissza egyszerűen nem akad be gondolom valami fül törhetett le rajta:((((

Lehet ilyen gombot külön venni vagy csak bontani tudok???

A másik kérdés más pedig az lenne hogy a reggeli hidegindításnál csak 2-3. -ra sikerül elindítanom a gépet, de azt is csak úgy ha ráállok a gázra.

Amit még észrevettem hogy az izzítási idő ugyanannyi -5fokba mint +5be és kb. csak 3mp ami eléggé rövid.

De a relé kattanását hallom.

Viszont ha egyszer már beindult akkor hiába áll kint a hidegbe 3-4-5órát utánna pöccre simán megy.

Mi lehet a gond én a következőkre gondolok:

- Izzitógyertya egy vagy több darab rossz.

- Gázolajszürő levegősödik.

- Mive az nincs kézi dúsítás ezért gondolom az adagolón van valami ami az előtöltést változtatja (a nevét ha valaki megmondja azt megköszönném!!)

A motorral nem lehet gond mert nem füstöl a hangja is szép nem csattogós az alapjárat is rendben van.

Link to comment
Megosztás:

Mive az nincs kézi dúsítás ezért gondolom az adagolón van valami ami az előtöltést változtatja (a nevét ha valaki megmondja azt megköszönném!!)

Ugyanarra a karra húz rá egy picit, mint amit a gázpedállal mozgatsz. Olyan, mintha kb 1 centire benyomnád a gázt. Lehet hogy ez nálad épp nem működik, vagy nincs beállítva, de nem ettől indul szarul.

Egyenletesen indul minden henger? Vagy rángatózva indul, később kisimul?

Link to comment
Megosztás:

Ugyanarra a karra húz rá egy picit, mint amit a gázpedállal mozgatsz. Olyan, mintha kb 1 centire benyomnád a gázt. Lehet hogy ez nálad épp nem működik, vagy nincs beállítva, de nem ettől indul szarul.

Egyenletesen indul minden henger? Vagy rángatózva indul, később kisimul?

Egy pár másodpercet rángatózik utánna szépen jár.

Link to comment
Megosztás:

Egy pár másodpercet rángatózik utánna szépen jár.

Ilyenkor egy vagy két izzótógyertya gyengébb, mint a többi. Amelyik hengerben gyengébb, az később indul el, addig csak kapja az üzemanyagot, és tolja ki féliog meddig elégett füst formájában magából. Viszont ha ezt hosszú indítás előzi meg, akkor vagy mindegyik gyertya rossz, vagy nincs izzítás, vagy más gond van. Azért mielőtt ész nélkül beruházol 4 új gyertyára (úgy már nem olcsó mulatság, ha 4 kell egyszerre) nézd meg, egyáltalán eljut-e a 12 V a gyertyákig. Ha eljut, akkor fűzd fel mind a 4 gyertyát a +12V-ot adó hídra, adj mindegyiknek testet és próba. Ha egyenletesen felizzik mindegyiknek a vége vörösre 2-3 mp alatt, akkor sajnos más gond lesz, és feleslegesen veszel 4 új gyertyát.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a segítséget ezt a hídba kötős módszert nem is ismertem, de jobbnak tűnik mint amivel én akartam próbálkozni hogy ellenállást mérek a gyertyákon!

Hát, ennél az ellenállás mérős módszernél még az is jobb, ha egyenként táplálod meg a gyertyákat, és nézed izzanak-e, mert attól még nem biztos, hogy együtt a 4 is izzik rendesen :)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon remélem hogy csak valami ilyen egyszerűbb problémája van mert nem szeretném szétbontati a motort.

Bár semmi nem utal arra hogy rossz lenne (nem füstöl, nem csattog, szépen jár) a kisördög sohasem alszik.

Holnap majd többet tudok neki esek és szétszedem, meg elviszem beméretni a porlasztócsúcsokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudom nem ebbe a fórumba való de itt talán hamarabb kapok rá választ!

Pár hónapja vett a család egy tigrát,én szinte alig használom de a mai napon mentem vele egy kicsit. Délelőtt leesett a hó tehát csúszik az út, és amikor rálépek a fékre amint megcsúszna az autó a fékpedál úgy kerreg,beremeg mint amikor az ember kuplung nélkül akar váltani,mintha két fogaskerék darálná egymást. Semmi hibát nem jelez az autó,mitől lehet ez?

Köszi

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Tudom nem ebbe a fórumba való de itt talán hamarabb kapok rá választ!

Pár hónapja vett a család egy tigrát,én szinte alig használom de a mai napon mentem vele egy kicsit. Délelőtt leesett a hó tehát csúszik az út, és amikor rálépek a fékre amint megcsúszna az autó a fékpedál úgy kerreg,beremeg mint amikor az ember kuplung nélkül akar váltani,mintha két fogaskerék darálná egymást. Semmi hibát nem jelez az autó,mitől lehet ez?

Köszi

Üdv

ABS, a modern kor egyik csodája.

Link to comment
Megosztás:

Hogy érted, hogy nem jön össze a megfeszítés? Tövig tekered és még akkor sem feszes?

ugy ertem, hogy nem tudom osszehozni a ket bowdent, mert nem eleg a hossza.

ha be van akasztva elol a kezifeknel, es hatul a fekpofaban, akkor a kozosito a rovid bowdenig el sem er (kb 1 cm van a menetes reszig),

tehat szerintem valami a sorrenddel nem oke, ahogy osszeraktam, mert a bowden tutira belevalo.

annyi tippet ma kaptam egy szerelo havertol, hogy lehet a 2 bowdent a kozositonel kell osszerakni, es

csak aztan hatra a fekpofakba.

Van egy útjeladó a váltó tetejébe betekerve az is szét szokott törni. Azt nézném meg előbb, iiletve nem is, van más tapasztalatom. :D

Jártam már úgy,hogy nem ment az elektromos km-óra,cseréltem jeladót semmi,cseréltem órát semmi,végül spirálosra alakítottam, Meg észrevettem,hogy a klíma kompresszor sem kapcsol illteve a tolatólámpa is ugyanígy megszivatott,hogy jeladó semmi,égőcsere semmi.

Aztán megnéztem a biztosítéktáblát....

"jo, hogy szo'sz..." a tolatolampa sem megy :) csak az sokadlagos volt, ezert nem foglalkoztam vele, de ezekutan megnezem a biztijet, koszonom a tippet :)

muszerfallal kapcsolatban ma annyi tortent, hogy nagy meglepetesemre menet kozben egyszercsak lement 0-ra, majd vissza 40 km/h-ra, majd kicsit kesobb 20-ra, es ujra vissza 40 km/h-ra. nos ennel szerintem (sajnos) nem egy egyszeru bizti lesz a bunos, persze ezt is megnezem majd. megegyszer koszonom a tanacsot, ellenorizni fogom.

udv

Link to comment
Megosztás:

ugy ertem, hogy nem tudom osszehozni a ket bowdent, mert nem eleg a hossza.

ha be van akasztva elol a kezifeknel, es hatul a fekpofaban, akkor a kozosito a rovid bowdenig el sem er (kb 1 cm van a menetes reszig),

tehat szerintem valami a sorrenddel nem oke, ahogy osszeraktam, mert a bowden tutira belevalo.

annyi tippet ma kaptam egy szerelo havertol, hogy lehet a 2 bowdent a kozositonel kell osszerakni, es

csak aztan hatra a fekpofakba.

Valami rémlik nekem is, hogy nehezen tudtam összeakasztani, de ne kérdezd, hogy csináltam.

Szerintem is akasztd ki a pofánál és először a közösítőnél rakd össze.

Link to comment
Megosztás:

Valami rémlik nekem is, hogy nehezen tudtam összeakasztani, de ne kérdezd, hogy csináltam.

Szerintem is akasztd ki a pofánál és először a közösítőnél rakd össze.

viszont akkor szet kell szedjem az osszes rugot, es kiakasztani a jobbos pofat, majd azzal megfesziteni,

es ugy beakasztani ? ez biztos, hogy igy ok ?

Link to comment
Megosztás:

viszont akkor szet kell szedjem az osszes rugot, es kiakasztani a jobbos pofat, majd azzal megfesziteni,

es ugy beakasztani ? ez biztos, hogy igy ok ?

Ha jól emléxem, én a balost akasztottam ki, dobot levettem, kiakaszt, aláfekve a közösítőnél össze, persze a leglazábbra véve és utána raktam össze a dobot.

Amikor azt összeraktam és belőttem az autómatáját, utána kezdtem el feszíteni a kötelet és úgy lőttem be, hogy 3 kattanás után már ne guruljon el a gépsas.

Link to comment
Megosztás:

A Corsájában jelenleg X17D-s Isuzu motor van, és ezt kellene X17TD-re cserélni. A két blokk ugyanaz. fizikailag össze fog menni az F13WR váltójával. Ami kritikus lehet, az a motor nyomatéka, de ha nem szerel fel coolert, akkor kb 75 LE-nél és 150 Nm-nél lesz, amit még talán kibír az F13WR.

Nekem X17TD van a Corsában (eredetileg X17D volt),ha segít,akkor kérdezz,és megnézem,fényképezem.

Intercooler nincs benne,ezt (és az általa hozott kis erőtöbbletet) néhanapján hiányolom :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.