Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

sziasztok

Kérdésem az lenne, hogy a fordulatszámmérős óracsoportban lévő T5 izzók azok bele vannak forrasztva a foglalatba vagy simán cserélhetőek?

Találtam használható izzókat , csak sajna nincs hozzá foglalat :P ( http://leddiszkont.hu/autos-ledek/autos-led-t5-canbus-muszerfal-vilagitas-3-led-piros-life-light-led/LLAT5M%C5%B0CAN3L3528R/adatlap.html)

Esetleg honnan tudnék beszerezni ilyen foglalatot, elvileg régi swift-ek km órájában is az volt/van, de talán vki tud egy egyszerűbb megoldást

Köszi

A led amit nézel nem jó bele. Ha az amit a képen láttam!Az helyzet szerintem amit boltok árulnak ledes kivitelbe nem a legjobb. Azért mert kicsi a fény szórás. Én hidegfehér 120 fokos szórásu smd ledekkel oldottam meg. A háttérvilágításnál 3 db került egy lámpa helyére, ha ügyes vagy és jól méretezed az ellenállást a fényerő szabályzó is működni fog. Esetleg olyan led is szóba jöhet amiből belefér 3db. TID világításba az van nekem. Én ráforrasztottam a csatlakozásra. Kell csinálok róla képet. Esetleg segítek ha kell. Az smd led kb 30ft/db volt.

Link to comment
Megosztás:

Amit belinkeltem, azok is 120fokban szórják a fényt (papíron) Ismerős csinálta meg a saját óráját a fentebb linkelt ledekkel. Ilyen lett: (ami ugye a nehézség h foglalatot kell hozzá szerezni)555282_545524595492658_2099522664_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előtte ilyen volt benne neki, de fogta magát és szétolvadt :P Itt jegyezném meg, h ne vegyetek ilyet !! :)

565964_536383839740067_756664566_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Amit belinkeltem, azok is 120fokban szórják a fényt (papíron) Ismerős csinálta meg a saját óráját a fentebb linkelt ledekkel. Ilyen lett: (ami ugye a nehézség h foglalatot kell hozzá szerezni)555282_545524595492658_2099522664_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előtte ilyen volt benne neki, de fogta magát és szétolvadt :P Itt jegyezném meg, h ne vegyetek ilyet !! :)

565964_536383839740067_756664566_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Túl kicsi lehetett a feszültség. Ha nincs helyesen szabályozva az áram ez történik. Nekem is ez az órám van és itt az lehetett a gond meg h le volt tekerve a fényerő szabályzó meg h olcsó pénzből csináltak :-D Keresek pár ledet, összerakom h lássad mire gondolok. Esetleg a régi foglalatba is bele lehet építeni ha van hozzá türelmed, kézügyészség. Amúgy ami elolvadt az is 3 led volt egy "fehér kockába" rakva. Lehet ilyet venni is kb 100-200 ft között van az ára kb.

Link to comment
Megosztás:

Túl kicsi lehetett a feszültség. Ha nincs helyesen szabályozva az áram ez történik. Nekem is ez az órám van és itt az lehetett a gond meg h le volt tekerve a fényerő szabályzó meg h olcsó pénzből csináltak :-D Keresek pár ledet, összerakom h lássad mire gondolok. Esetleg a régi foglalatba is bele lehet építeni ha van hozzá türelmed, kézügyészség. Amúgy ami elolvadt az is 3 led volt egy "fehér kockába" rakva. Lehet ilyet venni is kb 100-200 ft között van az ára kb.

Nem tudom külön művelt e valamit a fényerő szabályzással, sztem nem is volt a kocsiban szabályzó :)

A régi izzók helyére berakta az újakat és kész, lám világosság, egy darabig :)

Kiváncsian várom a képeket arról amit csinálsz..

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom külön művelt e valamit a fényerő szabályzással, sztem nem is volt a kocsiban szabályzó :)

A régi izzók helyére berakta az újakat és kész, lám világosság, egy darabig :)

Kiváncsian várom a képeket arról amit csinálsz..

Az összes B corsában van ilyen szabályzó, ott van a világítás kapcsoló alatt :)

Ami végülis kelleni fog ehhez pár dolog csak. Forrasztó pákó, 3mm led mindenképpen nagy

fényerejű!(olyan színű amilyet szeretnél), kis forrasztó ón és forrasztó zsír vagy olaj

mindegy. Multiméter (voltmérő), 12V tápegység, akkumlátor, akksitöltő mindegy csak 12v

legyen. Esetleg ha nem tudsz forrasztani érdemes vezetékeken kicsit gyakorolni nem nagyon

nehéz! Csak ha szétforrasztod az órán a műanyag nyákot az szívás.

2013-01-31_13.02.15_www.kepfeltoltes.hu_.jpgAz első képen én egy kékes fényű ledet használtam, bontottam :) Ez 3mm-re (bocsi telóval

csináltam nem valami nagy minőség) Ilyen ledből kell annyi x 3db ahány lámpát akarsz

cserélni a háttérvilágításba.

2013-01-31_13.07.42_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezeket a ledekedek kell sorba kötni egy áram szabályzó ellenállással. Fontos az hogy a

ledekek lábait polaritás helyesen forrasszad össze(pozitív, negatív láB) a leden a negatív

lábat úgy jelölik hogy a kör alakú led alsó peremén az egyik lába mellett megcsiszolják egy

részen egyenesen. Magyarul az első led negatív lábához forrasztod a pozítívat és így tovább.

Ha megvan a 3db led összeforrasztva akkor a led lábait szigetelni illik később ez fontos

lesz.(lehet szigetelő szalag, zsugorcső de akár tixó is)

2013-01-31_13.10.07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2013-01-31_13.10.44_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tetszőleges lábra rá kell forrasztani az ellenállást. Ha ez megvan akkor nagyjából be lehet

állítani a ledeket hogy kb kör alakú legyen. Mivel ezek kb 40 foktól-120 fokig szórják a

fényt ezért ha a ledek lapos alját nézed ezt olyan 40 foba behajtod úgy hogy a ledek a

"szélrózsa" 3 irányába nézzen.

Mivel a foglalatban ilyen zöld cilinderes lámpák vannak ezért úgy illik elhelyezni a ledeket

hogy olyan mértékben süllyedjen bele az órába ahogyan kb a lámpák mennének bele. Ezért kell

kb így visszahajtani a lábukat illetve így fogod tudni odaforrasztani a lámpát a helyükre.

Most jön a trükkös része amiről most nem csináltam képet mert ki kéne szednem az órát de

arra most nincs időm. Fogod az órát és kiméred a negatív csatlakozási pontot mert a ledet

polaritás helyesen kell bekötni ha nem így teszel ki is éghet vagy nem fog világítani. A

negatív pontot úgy tudod megtalálni hogy az összes égő egy pontból kapja, de mielőtt mérsz

szedd ki az összes lámpát mert hülyeséget fogsz mérni. Magyarul rövdizárat mérsz (ha olyan a

műszer akkor sípol, ha nem akkor 0 ohm) a más-más helyen található lámpák csatlakozási

pontjain, fontos hogy ne olyan helyeket mérj amik egyszerre világítanak. pl.:

Háttérvilágítás és a légzsák vagy olaj visszajelző között kell mérned így lesz meg melyik a

negatív. Azonban mielőtt nekiállsz forrasztani kell adni a lámpáknak 12V ot és bele kell

dugni az órába. Ez azért kell hogy lássad azt hogy rendesen megvilágítja a számlapot ha nem

vagy vannak olyan foltok ahol nincs fény akkor úgy kell állítani a ledeket. Ez látni fogod.

Ha megvolt a beállítás akkor kis forrasztó zsírt vagy olaját kensz a forrasztási pontokra és

beforrasztod, esetleg beszerelés előtt még egyszer ellenőrizheted hogy helyesen világít!

Ugye

a negatív a negatívra a pozitív a pozitívra forrasztod!

Link to comment
Megosztás:

Sajna nálam nincs fényerőszabályzó :P Viszont nem rossz a leírás, bár én szvsz nem állnék neki, mert ez a része nem nagyon megy

Esetleg van róla képed h milyen lett, este hogy látszódik?

este csinálok képet róla milyen. Nekem a hidegfehér van az órában, kék pedig a TID kijelzőbe. Ha a közelben lennél mondanám hogy megcsinálom neked, de zalai vagyok:) Amúgy szebb mint a gyári megoldás. Legalábbis szerintem. Most lassan indulok visszavarázsolni a hátsó lengéscsillapítót :)

14986371_1_644x461_astra-vectra-corsa-calibra-vilagitas-kapcsolo-elado-kalocsa.jpg

Amúgy a műszerfal fényerő szabályzója az a kis tekerő. Komolyan nincs olyanod? :D

Link to comment
Megosztás:

Én csak azt nem értem, hogy a zöld kis foglalatba, hogyan dugod bele a szárakat? Az a sok minden belefér? G.

Nem kell az összeset, igazából a ledek így is nagyobbak mint a lámpa. Elég ha a tetjén kilóg, a lábakat tőből kell forrasztani és kép pólusra az elleneálás lábakat rátenni és szigetelni mindent ne legyen rövidzár. Annyit érdemes kilógatni hogy lehessen a ledeket olyan pozicióba állítani hogy rendesen megvilágítsák a műszerfalat. Mellé vagy közé mehet az ellenálás mivel teljesen mindegy hova teszed az ellenálást. Ha nagyon kíváncsi vagy jövő héten csinálok egyet képekkel. Elvileg kell hogy legyen ilyen foglalatom is valahol :D

Link to comment
Megosztás:

este csinálok képet róla milyen. Nekem a hidegfehér van az órában, kék pedig a TID kijelzőbe. Ha a közelben lennél mondanám hogy megcsinálom neked, de zalai vagyok:) Amúgy szebb mint a gyári megoldás. Legalábbis szerintem. Most lassan indulok visszavarázsolni a hátsó lengéscsillapítót :)

Amúgy a műszerfal fényerő szabályzója az a kis tekerő. Komolyan nincs olyanod? :D

Komolyan nincs, azt még nem szereztem be :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

(Tudom, hogy Tigra az nem Corsa, de igen nagy a hasonlóság...)

Kb 2 hónapja tilajdonomba került egy Tigra.

Karácsonyra kaptam bele egy autórádiót, amit el is kezdtem beszerelni.

A problémám csak az, hogy a gyári csatlakozót vagy az előző tulaj, vagy a kereskedő lecsipegette, így egyesével megkéne keresnem, hogy a csatlakozó kábelek és a műszerfal alól kilógó kábelek hogyan

passzolnal.

Ha valaki tudna erről infót, azt megköszönném... :/

Üdv.

Killerman

Link to comment
Megosztás:

Elolvastam ezt az autóhifis oldalt.

Még egyszer köszönöm, sokat segített!!!

Olyasmi oldalt tudna nekem valaki linkelni, ahol esetleg színenként fel van sorolva a Corsa/Tigra rádió kábelei???

Az a helyzet, hogy ezt az autót olyan állapotban vettem, hogy mikor menet közben kinyitottam a kesztyű tartót, leesett a fordulatszám mérő (nem állt le az autó), az üzemanyagmutató is leszökött

nullára és a fenti höm. dátum kijelzőm is elsötétült...

Hogy értsétek a helyzetet, egy igen ramatyul összekókányolt szekeret próbálok most helyre hozni.

Előre is köszönöm segítségeteket.

Üdv.

Killerman

Link to comment
Megosztás:

Elolvastam ezt az autóhifis oldalt.

Még egyszer köszönöm, sokat segített!!!

Olyasmi oldalt tudna nekem valaki linkelni, ahol esetleg színenként fel van sorolva a Corsa/Tigra rádió kábelei???

Az a helyzet, hogy ezt az autót olyan állapotban vettem, hogy mikor menet közben kinyitottam a kesztyű tartót, leesett a fordulatszám mérő (nem állt le az autó), az üzemanyagmutató is leszökött

nullára és a fenti höm. dátum kijelzőm is elsötétült...

Hogy értsétek a helyzetet, egy igen ramatyul összekókányolt szekeret próbálok most helyre hozni.

Előre is köszönöm segítségeteket.

Üdv.

Killerman

üdv!

Az hogy így jártak a műszerek szerintem egy biztosíték gond kell hogy legyen. Ellenőrizd mind egyesével! Véletlen se legyen olyan hogy nem tudod melyik helyen volt a biztosíték. Meg szedd ki a kesztyűtartóból a lámpát, lehet h zárlatos lett. Ha nem oldja meg akkor célszerű valami szakihoz fordulni.

A rádiósmagnótól nem kell megijedni. A középkonzolban kb 15 szál vezeték kell hogy legyen. Ebből egy a test vagyis 0 V, egy állandó 12V, és a gyújtás az is 12V. Ezeket kell kezdésnek megkeresni. Ha jól tévedek a TID kijelzőnek 3 vezetéke van ebből 2 rx,tx kommunikációs kábel és a harmadik ha elveszed a tápot róla akkor nem lesz dátum. A hangszórók kábeleit könnyű megkeresni mivel a színek úgy vannak kiosztva hogy pl van egy zöld vezeték és hozzá párba egy zöld fehér csíkkal, barna, barna fehér csíkkal. Ezekből 4 pár kell hogy legyen. Pontos színeket látatlanba ne várj! A hangszóró helyét is könnyen megtalálhatod. Kell hozzá egy 1,5V ceruza elem (ne legyen lemerülve). Fogod pl a zöld, zöld fehér (zöld színű fehér csíkkal) a pozitív és a negatív feléhez hozzá érinted a két kábelt és az egyik vezetéket nekiállod a csatlakozási pontnál kicsit „huzigálni” mint kb egy lemezlovas a bakelit lemezt mikor játssza az eszét. Nos ha minden jó akkor az egyik hangszóró nekiáll recsegni viszonylag halkan és akkor tudod is hová kell kötni mivel a magón szerintem meg van adva a pozíció mit hová kell kötnöd. Ha esetleg valami nem értesz vagy kérdésed lenne írj privátba. Szívesen segítek. Ha írsz akkor csinálj egyből egy jó minőségű képet a kábelekről és küld el nekem! köcc!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Találkozott már valaki olyannal,hogy csak többszöri (5-8) indításra indult el az autója, és akkor is kis gázadás mellett?

Nem mindig, de reggel hideg motorral ezt produkálja. Eddig ez nem volt jellemző.

Beidult,de nem tartotta meg a fordulatszámot és leállt.

Ugye írtam már,hogy volt,hogy 1-1 x menet közben is beránántott a kocsi.

Lehet ez a légtömegmérő hibája szerintetek?

Üdv.

Zsolti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Találkozott már valaki olyannal,hogy csak többszöri (5-8) indításra indult el az autója, és akkor is kis gázadás mellett?

Nem mindig, de reggel hideg motorral ezt produkálja. Eddig ez nem volt jellemző.

Beidult,de nem tartotta meg a fordulatszámot és leállt.

Ugye írtam már,hogy volt,hogy 1-1 x menet közben is beránántott a kocsi.

Lehet ez a légtömegmérő hibája szerintetek?

Üdv.

Zsolti

Milyen motornál? NZ-kben csak MAP szenzor van, légtömegmérő nincs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, Opel Corsa B 1994.évjárat, Swing.

Szeretnék egy SPAL AS80-as riasztót + 2 központi zárat beszerelni, de a kábeldzsungelben nem ismerem ki magam.

A riasztó kábelleírása megvan (bekötési rajz szintén), de az autón belül nem tudom hol kezdjem.

Van valakinek esetleg leírása melyik kábel mire jó?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, Opel Corsa B 1994.évjárat, Swing.

Szeretnék egy SPAL AS80-as riasztót + 2 központi zárat beszerelni, de a kábeldzsungelben nem ismerem ki magam.

A riasztó kábelleírása megvan (bekötési rajz szintén), de az autón belül nem tudom hol kezdjem.

Van valakinek esetleg leírása melyik kábel mire jó?

Köszönöm

szóval a másik fórumon is kérdezted. Egyszerű. kell neki egy állandó 12v. Rá kell kötni a gyújtást. pl szivargyújtóról elvileg ha nincs gyújtás nem kéne mennie. Kell egy vezeték a motortérbe ugye a szirénának.Indításgátló: Személy szerint én a benzinszivattyút használom a relével. Az index, központi zár, és a benzinszivattyú kábeleit corsa b ben a vezető oldalon bal oldali lábnál találod. Műanyaghal el van burkolva. Oda be tudod kötni és nem kell hozzáférhetetlen helyekre bemászni és fel is lehet vezetékezni. A kábeleket meg nem nehéz megtalálni. Pl. Megnézed a jobb első index-re milyen vezeték megy rá, megkeresed rákötöd a riasztó megfelelő vezetékét. ugyan ez a másik oldalon. Központi zár se veszélyes. Vezető oldali ajtó burkolatát leszeded( elég az alját szerintem, vagyis nekem elég volt) ott ha jól emlékeszem 5 kábel jön ki a központi zárról, meg kell keresned melyik nyitja és zárja. Risztón pedig rákötöd a relé kimenetre. A nyitás érzékelő a legegyszerűbb. Kiszeded a vezető oldalon a kis kapcsolót amitől ha kinyitod az ajtót a belsőtér világítás megy, ezt is rákötöd a riasztóra ált. sima test kell nekik. SOKK szenzor ha van hozzá dobjad ki a fenébe, ha nem tudod beállítani normálisan, vagy ha gagyi a riasztató csak visítani fog tőle álladóan... A pontos színeket nem fogom megírni, meg nem is rémlik kb. 2,5 éve csináltam a sajátomba :) Nagyrészt azért mert nem kell reklámozni hogyan érdemes kiiktatni a riasztót :) A hozzá kapott leírást használva így menni kellene neki! smile.png Kérdés?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Találkozott már valaki olyannal,hogy csak többszöri (5-8) indításra indult el az autója, és akkor is kis gázadás mellett?

Nem mindig, de reggel hideg motorral ezt produkálja. Eddig ez nem volt jellemző.

Beidult,de nem tartotta meg a fordulatszámot és leállt.

Ugye írtam már,hogy volt,hogy 1-1 x menet közben is beránántott a kocsi.

Lehet ez a légtömegmérő hibája szerintetek?

Üdv.

Zsolti

Az hogy kis gázadásra indul csak, és ha elengeded akkor le is áll, az az alapjárati motor elkoszolódását, vagy nem működését jelenti!

De neked X10XE -d van akkor azt hiszem abban már van AGR szelep ami szintén a koxosodás miatt szarakodik, ha még nincs le kell falazni!

1012vegrplate.jpg

EGR008@.jpg

x10xe-agr-27040.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az hogy kis gázadásra indul csak, és ha elengeded akkor le is áll, az az alapjárati motor elkoszolódását, vagy nem működését jelenti!

De neked X10XE -d van akkor azt hiszem abban már van AGR szelep ami szintén a koxosodás miatt szarakodik, ha még nincs le kell falazni!

Falazásra az X10XE check lámpával fog visítani.

Az X10XE légtömegmérős, klasszikus alapjárati motorja nincs.

A pillangószelepet megkerülve egy kis mellékágon keresztül ad levegőt az alapjárat tartásához.

Érdemes az egész folytószelepházat levenni és kitakarítani.

d53f9-90529471.1_throttle_body_with_idle_control_valve_x10xe__x12xe_corsa_b.jpg.jpg

Link to comment
Megosztás:

Falazásra az X10XE check lámpával fog visítani.

Az X10XE légtömegmérős, klasszikus alapjárati motorja nincs.

A pillangószelepet megkerülve egy kis mellékágon keresztül ad levegőt az alapjárat tartásához.

Érdemes az egész folytószelepházat levenni és kitakarítani.

Mindig tanul az ember.. Köszönet a helyesbítésért! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.