Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Ha ingyen van a C14NZ motor akkor oké, de ha fizetsz érte, akkor már minimum C14SE, szerintem. De te tudod.

A c14se-vel az a baj hogy elég ritka, legalábbis nem sokat lehet találni.

Kb 3szor annyiba lenne a bepakolása mint a 14nz-é. Persze lóerőben nem mindegy, de akkor már lehet érdemesebb lenne venni egy okmányok nélküli donorautót mert akko megvan minden, legalábbis a nagyja hozzá, ami meg nem kell az eladóvá válik vagy az afrikaiak elviszik a méhbe :)

Link to comment
Megosztás:

A c14se-vel az a baj hogy elég ritka, legalábbis nem sokat lehet találni.

Kb 3szor annyiba lenne a bepakolása mint a 14nz-é. Persze lóerőben nem mindegy, de akkor már lehet érdemesebb lenne venni egy okmányok nélküli donorautót mert akko megvan minden, legalábbis a nagyja hozzá, ami meg nem kell az eladóvá válik vagy az afrikaiak elviszik a méhbe :)

Értem én, de az a helyzet, hogy a C14NZ-vel meg nem érdemes bajlódni, mert a Haka-féle tuninggal az 1,2-est is fel tudod kb 60LE-re tornászni.

Link to comment
Megosztás:

Értem én, de az a helyzet, hogy a C14NZ-vel meg nem érdemes bajlódni, mert a Haka-féle tuninggal az 1,2-est is fel tudod kb 60LE-re tornászni.

Na majd akkor kérek egy kis segítséget Haka-tól hogy pontosan mit lehetne cserélni, húzni a kis szamáron :)

Mondjuk egyszer volt egy levegőszűrős módosítás is, de nem nagyon tetszett a mocinak.

Majd meglátjuk :)

Link to comment
Megosztás:

Hello nem tudja valaki honnan lehet szerezni a kormány alatt lévő szallagot ami a duda illetve a légzsák áramellátásáért felelős?

Az enyém annyira öreg már, hogy állandòan eltörik töbször nem akarom forrasztani mert kb 1 honapig jò.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekesség halmazok?, vagy csak bénázok! :D

Szóval van egy corsa amiben elszállt a fék, gyakorlatilag a hátsó dobban leszakadtak a ferodolréteg maradványai, bele a dobba, persze megáll, és betol a garázsba. Szétszedés után a helyzet, hogy elöl hátul új pofák, betétek tárcsák rugók.

Új fékfolyadékot is tettünk bele, légtelenítés. Jó is lenne, de...

- A fékpedált pumpálva olyan mintha levegős lenne, beindításnál, meg lassan jön vissza, majdnem beesik a padlóig, minimális nyomással.

- Megnéztük a főfékhengert is, semmi baja, minden az előírásnak megfelelő, persze most még fékcsövet szerezhetek, mert rá volt rohadva :D :D

- megnéztük a fékmunkahengereket, régiek, de nincs folyás a gumik alatt szárazak, megnyomásra mozognak.

- Hátul a pofatávolság állító izéket alaphelyzetbe tettük, majd megnéztük és tekeri magának ha kell.

Mit érdemes megnézni még ?

Van-e ötlet a mélyen tisztelt távgyógyítóknak :)

Köszönöm.

ui.:

35- ös hibakód nekem is van, kipucoltam -> semmi, kicseréltem -> semmi, a következő hogy fényesre takarítóm az egész befecskendezőt, leszedem a beömlőről és adok neki fogkefével, fülpiszkálóval és társaival :)

Ha elmúlt mondom az eredményt.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekesség halmazok?, vagy csak bénázok! :D

Szóval van egy corsa amiben elszállt a fék, gyakorlatilag a hátsó dobban leszakadtak a ferodolréteg maradványai, bele a dobba, persze megáll, és betol a garázsba. Szétszedés után a helyzet, hogy elöl hátul új pofák, betétek tárcsák rugók.

Új fékfolyadékot is tettünk bele, légtelenítés. Jó is lenne, de...

- A fékpedált pumpálva olyan mintha levegős lenne, beindításnál, meg lassan jön vissza, majdnem beesik a padlóig, minimális nyomással.

- Megnéztük a főfékhengert is, semmi baja, uminden az előírásnak megfelelő, persze most még fékcsövet szerezhetek, mert rá volt rohadva :D :D

- megnéztük a fékmunkahengereket, régiek, de nincs folyás a gumik alatt szárazak, megnyomásra mozognak.

- Hátul a pofatávolság állító izéket alaphelyzetbe tettük, majd megnéztük és tekeri magának ha kell.

Mit érdemes megnézni még ?

Van-e ötlet a mélyen tisztelt távgyógyítóknak :)

Köszönöm.

ui.:

35- ös hibakód nekem is van, kipucoltam -> semmi, kicseréltem -> semmi, a következő hogy fényesre takarítóm az egész befecskendezőt, leszedem a beömlőről és adok neki fogkefével, fülpiszkálóval és társaival :)

Ha elmúlt mondom az eredményt.

Üdv

Csak egy kérdés az ùj fékolajat hogy kapta kipumpáltátok az összes régit és ugy rá az újat, vagy tartály kiürít bele az uj és az ujjal pumpálva kinyomtátok a régit?

Ha az kinyomtátok az összeset akkor tele van levegővel jò játék kilégtelenìteni, ha a második akkor passz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak egy kérdés az ùj fékolajat hogy kapta kipumpáltátok az összes régit és ugy rá az újat, vagy tartály kiürít bele az uj és az ujjal pumpálva kinyomtátok a régit?

Ha az kinyomtátok az összeset akkor tele van levegővel jò játék kilégtelenìteni, ha a második akkor passz.

Kinyomogattuk, jóóóó sokáig :D

Közben a 35.-ös hibakódra lett megoldás:

Injektorház (vagy mi) leszerel és addig pucoltam, míg csillogott mint a Salamon t*ke. Úgy ketyeg mint egy sváci óra :)

Robbantott ábra szerte a neten, én angolul kerestem rá. "opel corsa b injector gasket" ott mutatott robbantott ábrát is, de ezzel speciel a tömítés formájára kerestem rá :)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Nem bírod leszívni,mert van egy rács a csőben.

Nem rács van bent, hanem egy fékező gumi, hogy ne locsogjon a benzin, azon pedig át lehet nyomni gond nélkül.

Egyébként a AC felőli megoldást javasolom jobban, mert alacsonyabban van és könnyebben kijön.

Link to comment
Megosztás:

átlagosan kb. mennyibe fáj, négy lengéscsillapító, két hátsó szilent, két toronycsapágy plusz egy jobb oldali kormánygömbfej cseréje. thx

Én most vettem egy garnitúrát kompletten 58-ért. 4 bilstein lengéscsillapító, 2 első toronycsapágy és szilent.

Vennem kellett rugót is, mert eltörött az egyik, darabja 4 pénz.

Hátsó szilentek 1000-1500 ft között mozognak /db

Kormányösszekötő 2500-5000 között /db

Ha lengéscsillapítókat cserélsz és toronycsapágyakat, a szilentet is kell cserélned, illetve rugótörést is érdemes belekalkulálni.

A kormányösszekötőket, mint minden más futóműalkatrészt párban szokás és illik cserélni.

Első lengéscsillapító cseréről itt találsz leírást!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én most vettem egy garnitúrát kompletten 58-ért. 4 bilstein lengéscsillapító, 2 első toronycsapágy és szilent.

Vennem kellett rugót is, mert eltörött az egyik, darabja 4 pénz.

Hátsó szilentek 1000-1500 ft között mozognak /db

Kormányösszekötő 2500-5000 között /db

Ha lengéscsillapítókat cserélsz és toronycsapágyakat, a szilentet is kell cserélned, illetve rugótörést is érdemes belekalkulálni.

A kormányösszekötőket, mint minden más futóműalkatrészt párban szokás és illik cserélni.

Első lengéscsillapító cseréről itt találsz leírást!

köszi, a szerelést szakértőre bízom most, az olcsóbb lengéscsillapítók nagyon szarok amúgy?
Link to comment
Megosztás:

köszi, a szerelést szakértőre bízom most, az olcsóbb lengéscsillapítók nagyon szarok amúgy?

Nekem az astrában Lip van jó ideje, semmi bajom vele.

Kayaba, Sachs is szóba jöhet.

Kormányösszekötőn és a talpason ne spórolj, ezek törése elég kellemetlen élményt okozhat.

Szilenteknél leginkább a stabrúd első szilentjeinek kopása okozza a corsa futóművének bizonytalanságát.

Link to comment
Megosztás:

köszi, a szerelést szakértőre bízom most, az olcsóbb lengéscsillapítók nagyon szarok amúgy?

az 1.2-esben flennor van hátul, bírja, de nem olyan azért mint a bilstein.

Johnny által említett márkák is jók szerintem a Lip kivételével, mert azt nem ismerem.

Ja és ami fontos és elfelejtettem írni az előbb, semmiképp ne vegyél gázos csillapítót, csak olajosat.

Link to comment
Megosztás:

Johnny által említett márkák is jók szerintem a Lip kivételével, mert azt nem ismerem.

Ja és ami fontos és elfelejtettem írni az előbb, semmiképp ne vegyél gázos csillapítót, csak olajosat.

Mint írtam, van vele tapasztalatom és jók. ;)

Miért is ne vegyen gázost? :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis Corsa-m motorhangját feltöltöttem, az alábbi linken érhető el:

Szerintetek hidrotőke vagy himba csere oldaná meg ezt a kopogó hangot? Melyik esetében mit érdemes/kell még cserélni? Otthon végezhető? Előre is köszi! Ja, és kb milyen nagyságrend ez anyagilag? Köszi még1x! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis Corsa-m motorhangját feltöltöttem, az alábbi linken érhető el:

Szerintetek hidrotőke vagy himba csere oldaná meg ezt a kopogó hangot? Melyik esetében mit érdemes/kell még cserélni? Otthon végezhető? Előre is köszi! Ja, és kb milyen nagyságrend ez anyagilag? Köszi még1x! G.

Szelepfedelet levehetnéd, kicsit olyan hangja van, mintha nem kapna a vezérműtengely kenést.

Nincsenek a bütykök megkopva a tengelyen?

Link to comment
Megosztás:

az 1.2-esben flennor van hátul, bírja, de nem olyan azért mint a bilstein.

Johnny által említett márkák is jók szerintem a Lip kivételével, mert azt nem ismerem.

Ja és ami fontos és elfelejtettem írni az előbb, semmiképp ne vegyél gázos csillapítót, csak olajosat.

Most ez azért érdekes, amit írsz, mert minden gátló olajos. A különbség annyi, hogy a gázosban van még valami gáz is, ami fokozza az erejét, illetve növeli a hatásfokát.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, meg van-e kopva vagy nincs, mert nem volt szétszedve! Azt tanácsolod szedjem le? Utána kell alá egy új tömítés ha jól gondolom?! Nagyságrendileg milyen összegek ezek? Kb? Köszi! G.

Amíg nem tudod mi a pontos hiba, nem tudod mennyibe is fog kerülni! ;)

Szedd le nyugodtan, nem kell új tömítés, ha óvatos vagy, visszarakásnál óvatosan húzd meg a csavarjait, belülről kifelé haladva, mintha hengerfejet húznál le. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.