Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Szerintem is légtömegmérő lehet koszos féktiszìtòt neki.

Köszi a tippet.

Hol van ezen a motoron a légtömegmérő? (esetleg kép róla, hogy merre lehet?)

(lambda nem csinálhat amúgy ilyet?)

Kipróbáltam és azt mutatja, hogy intenzív gyorsításkor csinálja néha.

Ha megtalálom a légtömegmérőt, akkor kipucolom. :)

Szóval, hol van, hogy néz ki?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hogyan tudom eldönteni, hogy a kormánymű vagy a kormányoszlop " kopott", mert a kormányt tudom jobbra-balra lötyögtetni úgy, hogy a kerekek nem mozdulnak. Gondolom ezt hívják ugye holtjátéknak?! :)

Néha hallani is valami fémes koppanás szerü hangot amikor én nem mozgatom a kormányt, és az autó sebességben halad előre uthibákon át. Sajnos kavicsos gödrös az utca amiben lakunk, így itt hallom többször, de a héten megjártam Balatont oda vissza és 100-110 körül is érezhető volt némi kocogás a kormánykeréken, de ettől függetlenül stabil volt és kormányozható.

Gondolom ezen állítani nem nagyon lehet?!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hogyan tudom eldönteni, hogy a kormánymű vagy a kormányoszlop " kopott", mert a kormányt tudom jobbra-balra lötyögtetni úgy, hogy a kerekek nem mozdulnak. Gondolom ezt hívják ugye holtjátéknak?! :)

Néha hallani is valami fémes koppanás szerü hangot amikor én nem mozgatom a kormányt, és az autó sebességben halad előre uthibákon át. Sajnos kavicsos gödrös az utca amiben lakunk, így itt hallom többször, de a héten megjártam Balatont oda vissza és 100-110 körül is érezhető volt némi kocogás a kormánykeréken, de ettől függetlenül stabil volt és kormányozható.

Gondolom ezen állítani nem nagyon lehet?!

Ha nem szervós a gépsas akkor a kormányoszlopon nincs sok lehetőség, két csuklópont van ami kophat, bár én még nem találkoztam kotyogásig kopottal.

Inkább a kormánymű fogasléce kopik vagy nyúlik.

De tovább is lehet menni és megnézni a kormányösszekötő gömbfejeket is, mert a három közül elsőnek én erre tippelnék.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha nem szervós a gépsas akkor a kormányoszlopon nincs sok lehetőség, két csuklópont van ami kophat, bár én még nem találkoztam kotyogásig kopottal.

Inkább a kormánymű fogasléce kopik vagy nyúlik.

De tovább is lehet menni és megnézni a kormányösszekötő gömbfejeket is, mert a három közül elsőnek én erre tippelnék.

Nem szervós az autó, viszont ma volt egy kis időm és befeküdtem az első ülés elé, hogy megnézzem mit mutat a kormányoszlop. Annyi látszik, hogy a kormányt tudom úgy mozgatni jobbra-balra, hogy csak a 2 csukló közötti rögzítésig mozog a kormány, alatta a kormánymű felé nincs elmozdulás.

http://kepfeltoltes.hu/view/130708/K_perny_k_p___8211__2013-07-08_20_45_41_www.kepfeltoltes.hu_.png

Tehát a két fehér pöcök még mozog jobbra-balra, az alatta lévő rész már nem.

Így én csak a kormányoszlopra gondolnék, hogy ezzel nagyon nem OK valami :)

Link to comment
Megosztás:

Nem szervós az autó, viszont ma volt egy kis időm és befeküdtem az első ülés elé, hogy megnézzem mit mutat a kormányoszlop. Annyi látszik, hogy a kormányt tudom úgy mozgatni jobbra-balra, hogy csak a 2 csukló közötti rögzítésig mozog a kormány, alatta a kormánymű felé nincs elmozdulás.

http://kepfeltoltes.hu/view/130708/K_perny_k_p___8211__2013-07-08_20_45_41_www.kepfeltoltes.hu_.png

Tehát a két fehér pöcök még mozog jobbra-balra, az alatta lévő rész már nem.

Így én csak a kormányoszlopra gondolnék, hogy ezzel nagyon nem OK valami :)

Akkor kikopott a gömbcsukló a kormányoszlopon, külön nem tudom lehet-e kapni ilyet, utána kell nézni, vagy bontottan.

Link to comment
Megosztás:

Srácok, nincsen véletlenül valakinek szüksége kábelvédő csőre? Flexibilis fekete gégecsőről van szó, ami UV, hő és lépésálló, autóban, motortérben első osztályúan használható vezeték védő. 9,8 és 11,4 mm-esről lenne szó. Ez nem a hasított verzió, a kocsiban szinte minden kábel ilyennel van körülvéve, egy pillanat alatt felhasítható.

A problémám az, hogy csak nagyker mennyiségben hajlandóak kiszolgálni, 2x 100 méteres tekerccsel, ami ~30 e Ft. Ennyit nem akarok áldozni, rá, mert nekem max 30-30 m kellene, ami így is sok, kb 10 évre elég lenne nekem. 150 Ft körül tovább tudnám adni, akit érdekel, mennyiségtől függően.

Én mindig ezt használom a kocsiban, ha vezetek valamit. Tavaly nagy nehezen ugyanettől a nagykertől sikerült kikincsorognom 20 métert. A klíma beszerelésnél elment kb 15 méter, a maradékot meg egyéb helyekre feléltem. Most megint kellene...

Akit érdekel az ajánlatom, szóljon...

Link to comment
Megosztás:

Hali,

mekkor meló x10xe-n hosszbordásszíjat cserélni? Mit kell lebontani hozzá, illetve milyen sorrendben? :)

Eléggé be van már repedezve a szíjam.

Köszi a tippeket!

Zs.

Nekem ugyan x12xe-m van,de ez gyakorlatilag ugyanaz.Cserélt már benne ékszíjat a szerelőm...hát nem volt egyszerű.Ki kellett kötni még a motortartó bakot is,alig lehetett hozzá férni.Csak akkor állj neki,ha van szerszámod bőven és nem árt egy akna sem,mert alulról elég macerás hozzáférni a motortartó bak alsó csavarjához.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet.

Hol van ezen a motoron a légtömegmérő? (esetleg kép róla, hogy merre lehet?)

(lambda nem csinálhat amúgy ilyet?)

Kipróbáltam és azt mutatja, hogy intenzív gyorsításkor csinálja néha.

Ha megtalálom a légtömegmérőt, akkor kipucolom. :)

Szóval, hol van, hogy néz ki?

A légtömegmérő a légszűrő ház és a folytószelepház között van (elektromos csatlakozó megy bele).Speciális csavarhúzó kell a légtömegmérő szétszedéséhez (nem a bilincsekre gondolok).Tisztítani féktisztítóval szokták.

Link to comment
Megosztás:

A légtömegmérő a légszűrő ház és a folytószelepház között van (elektromos csatlakozó megy bele).Speciális csavarhúzó kell a légtömegmérő szétszedéséhez (nem a bilincsekre gondolok).Tisztítani féktisztítóval szokták.

Kösz a tippet!

A spéci kulcsnál a fúrt torx-ra gondolsz? (az van a házon)

Egyelőre simán kivettem és átfújtam féktisztítóval a légjáratba belógó részét, gondolom koszolódni is ott szokott.

Szemre nem tűnt koszosnak, de a hiba azóta nem jelentkezett. (napi 70km megy az autó, de nem minden nap jött elő ez a jelenség)

Ez a koszolódás normális, vagy ilyenkor kezd gyengülni már a szonda? (várható, hogy előbb-utóbb feladja a harcot?)

Link to comment
Megosztás:

Kösz a tippet!

A spéci kulcsnál a fúrt torx-ra gondolsz? (az van a házon)

Egyelőre simán kivettem és átfújtam féktisztítóval a légjáratba belógó részét, gondolom koszolódni is ott szokott.

Szemre nem tűnt koszosnak, de a hiba azóta nem jelentkezett. (napi 70km megy az autó, de nem minden nap jött elő ez a jelenség)

Ez a koszolódás normális, vagy ilyenkor kezd gyengülni már a szonda? (várható, hogy előbb-utóbb feladja a harcot?)

Igen,a spéci torx-ra gondoltam.Ha azzal szereled,jobban hozzá lehet férni.A kosz az csak egy nagyon vékony réteg (jó esetben,hisz előtte van a légszűrő) de hatással van a működésére.Az élettartamuk sajnos teljesen kiszámíthatatlan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég lettem corsa B (1999) 1.0i tulaj!

Mivel eleve úgy vettem ,hogy motorikus problémák vannak vele így rá google-ztam!

A probléma:Az autó alapjáraton rángat "szabálytalanul" jár, mintha egy henger nem menne.Viszont nagyobb gázadásnál illetve magasabb fordulat számon "megugrik" és a check engine izzó is elalszik. Az autó fogyasztása fokozatosan nő..hamar eléri a 15-20 L/100km!!! JAVASLASTOK gyerta csere nem segít, de amikor cseréltem akkor feltünt, hogy az egyik gyertya(3.henger)csupa benzin!mivel szelepek nem csörömpölnek gondoltam a vezérlés nem ugrott át. Előszőr az EGR szelep cseréjét javasolták! Mivel az nem más csak egy elektromágnes egy szeleppel,elég volt rá mérnem az 1-5 lábakon van -e közte ellenálás érték, valamint hogy a szelep a szelepülékbe szépen illeszkedik-e.Volt mérhető ellenálás viszont a szelep nem tudott zárni rendesen.Egy háztartási zsíroldóval befujtam hagytam 10 percig majd fogkefével megsikáltam végül kifújtam a maradékot féktisztítóval.Vissza szereltem (4csavar)vizet vissza pótóltam.Szebben járt a motor de sajna nem oldotta meg a problémát!

Ezután furamód az olaj szint emelkedett!!!Azt mondták, hogy az EGR bedolgozta az elnem égetett benzint az olajba merthogy a trafóm rossz és nincs szikra.vettem egyet bontóba.nem javult! Ekkor mondták hogy a lánc átugrott egyet és a vezérlésem elcsúszot.

EKKOR UNTAM MEG! szétszedtem. AZ injektor folyamatosan nyomja a benzint ki magából a hengerbe, mihelyst rá adom a gyújtást.Felcseréltem az injektorokat...mindig ugyanahoz a hengerhez tartozó injektor csinálta a problémát és rá adásul csak akkor amikor rá volt dugva az elektronika az injektorra!

MEGOLDÁS! copmputer csere.

Ha baj van és kicseréltetek mindent, viszont a probléma nem múlik és a motorhibaolvasás nem mutat gebaszt akkor a computer öndiagnosztikájával is lehet a baj.Mint ezesetben is!

remélem tudtam segíteni valamit, ha mást nem is legalább pár nap idegbeteg alkatrészutánrohangálástól meg kímélni XD

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elinduláskor való remegés, olyan mintha teljesen nem fogna a kuplung vagyis fogna és nem is, ez mitől adódhat? De csak, ha nem adok neki elég gázt, azaz alacsony a fordulat, viszont nem mindig csinálja. Ezzel a jelenséggel már találkoztam anyósék 6 éves G astrájánál is (50ezer km van benne). Ja C14NZ a corsa.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elinduláskor való remegés, olyan mintha teljesen nem fogna a kuplung vagyis fogna és nem is, ez mitől adódhat? De csak, ha nem adok neki elég gázt, azaz alacsony a fordulat, viszont nem mindig csinálja. Ezzel a jelenséggel már találkoztam anyósék 6 éves G astrájánál is (50ezer km van benne). Ja C14NZ a corsa.

Nem volt cserélve a kuplung mostanában?

Link to comment
Megosztás:

Nem volt cserélve a kuplung mostanában?

passz, nem rég lett véve az autó, hengerfejezés tuti volt. Menet közben semmi gond nincs vele, nem csúszik meg, már próbáltam kézifékkel álló helyben is. Vagy lehet még mindig az alapjárati moci csinálja a fesztivált? Mert azt még mindig nem cseréltem ki:), de mivel most alapjárattal nincs gond, ezért hanyagoltam. Érzetre akkor is olyan, mintha nem teljesen fogna a kuplung és olyankor kinyomom a kuplungot, mintha kiakarna szakadni a motor:D Aztán kicsit több gázt adok neki, akkor már semmi gond.

Link to comment
Megosztás:

Udv olyan problemam van, hogy adott egy 1996-os 1.4 literes 60le corsa b 5 ajtos auto r14 185/55os gumikkal

Szeretnek ra egy ta technixes sportfutomuvet (40,40), de eleg neccesen ferne el szerintem...

Az lenne a kerdesem hogy ki hogyan oldotta meg szelesites vagy kisebb gumik esetleg elfer gond nelkul? Tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Udv olyan problemam van, hogy adott egy 1996-os 1.4 literes 60le corsa b 5 ajtos auto r14 185/55os gumikkal

Szeretnek ra egy ta technixes sportfutomuvet (40,40), de eleg neccesen ferne el szerintem...

Az lenne a kerdesem hogy ki hogyan oldotta meg szelesites vagy kisebb gumik esetleg elfer gond nelkul? Tapasztalatok?

Koni 35/35 185/60 r14 ET35 14X6. Négy személlyel,hullámos úton sem ért bele soha.Patent.

20130625815_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elinduláskor való remegés, olyan mintha teljesen nem fogna a kuplung vagyis fogna és nem is, ez mitől adódhat? De csak, ha nem adok neki elég gázt, azaz alacsony a fordulat, viszont nem mindig csinálja. Ezzel a jelenséggel már találkoztam anyósék 6 éves G astrájánál is (50ezer km van benne). Ja C14NZ a corsa.

Nálam is hasonló a szituáció, bármilyen finoman próbálom felengedni a kuplungot, ugrál mint egy kenguru, nálam kuplung a hibás egyértelműen, sajnos még nem jutottam el a cseréig addig ez van, el van kopva a tárcsám, illetve a kinyomószerkezetem is legyengült.

Nem azt mondom, hogy nálad is ez van, de ilyen korban már esélyes.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is hasonló a szituáció, bármilyen finoman próbálom felengedni a kuplungot, ugrál mint egy kenguru, nálam kuplung a hibás egyértelműen, sajnos még nem jutottam el a cseréig addig ez van, el van kopva a tárcsám, illetve a kinyomószerkezetem is legyengült.

Nem azt mondom, hogy nálad is ez van, de ilyen korban már esélyes.

93ezer van a gépben:D:D:D persze nehéz elhinni, de állapotából ítélve elképzelhető, viszont a 150 vagy 190ezer az hihetőbb:)

Link to comment
Megosztás:

93ezer van a gépben:D:D:D persze nehéz elhinni, de állapotából ítélve elképzelhető, viszont a 150 vagy 190ezer az hihetőbb:)

ja a 1.2-esben is 73 ezer volt annak idején, aztán amikor átfordult a 100-as látszott a feszegetés nyoma a keréken, szóval ennyit erről...

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Kollégák!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy 1.0 12V (X10XE) Corsa B, gyárilag nem volt benne fordulatszámmérő, gondoltam rakok bele másikj műszeregységet, vettem is egy ugyanolyan számút (K16676), beszereltem, minden frankón működik, csak a fordulatszámmérő túl sokat mutat, rákötöttem OP-COM-ra, amely szerint ha 2800-as a fordulat ,akkor a műszer már 4500-at mutat!!!!

Találkozott már valaki ilyennel? Lehet pontosan olyan kell ami X10XE-ben volt?? Tanácstalan vagyok! :S

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Kollégák!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy 1.0 12V (X10XE) Corsa B, gyárilag nem volt benne fordulatszámmérő, gondoltam rakok bele másikj műszeregységet, vettem is egy ugyanolyan számút (K16676), beszereltem, minden frankón működik, csak a fordulatszámmérő túl sokat mutat, rákötöttem OP-COM-ra, amely szerint ha 2800-as a fordulat ,akkor a műszer már 4500-at mutat!!!!

Találkozott már valaki ilyennel? Lehet pontosan olyan kell ami X10XE-ben volt?? Tanácstalan vagyok! :S

A K szám csak a sebességgel kapcsolatos, a fszámmérőhöz nincs köze, ezeket az órákat lehet kalibrálni, ha kiveszed a foglalatból találsz egy fehér vonalat a bal alsó részén a számlapnak, az a gyári kalibrálási pont, oda beállítod a mutatót, visszanyomod rá aztán próba, csak plexi nélkül és bepattintva. Több fordulaton érdemes, addig játszol vele amíg a mért értéket nem kapod.

Link to comment
Megosztás:

A K szám csak a sebességgel kapcsolatos, a fszámmérőhöz nincs köze, ezeket az órákat lehet kalibrálni, ha kiveszed a foglalatból találsz egy fehér vonalat a bal alsó részén a számlapnak, az a gyári kalibrálási pont, oda beállítod a mutatót, visszanyomod rá aztán próba, csak plexi nélkül és bepattintva. Több fordulaton érdemes, addig játszol vele amíg a mért értéket nem kapod.

Igen, csak az az érdekes, hogy nem sima eltolódás van, mert az alapjáratnál 1200-at mutat 900 helyett, majd 4000-nél már 7000-et! mutat, szóval minél nagyobb a fordulat, annál nagyobb az eltérés is.

Link to comment
Megosztás:

Koszi a valaszt holnal reggel megy bele a tutube remelem nalam is jo lesz s helyzet...

Kesz lett a tutum! Szepen uldogel viszont huzosabb kanyarban bele er elol picit:( attol tartok negy szemelyel...

Az en felnin et38-as

Megoldasnak vmi tipp? Nem szivessen adnam el sem a felnit sem a gumit... viszont ha szelesebb sarvedo vagy vmi akkor az jo lenne...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.