Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok ha valaki tud segíteni megköszönném 1,2 corsa b álandóan kigyuladt a hiba jelző elvittem egy ismerős opel szerelőhöz rá tette a számitó gépet ki is irta EGR szelep nem megy azt mondta csere nagy nehezen vettem egy utángyártottat beraktam és rabszódikusan szinte centire ugyan ott ahol eddig kigyuladt a hibajelző kb 12 Km megtétele után mi okozhatja ? jöhetnek a tippek

Bontott gyári kellett volna, esetleg az eredetit kitakarítani és visszatenni.

Mik voltak a kiolvasott hibakódok?

U.i.: légy szives figyelj a helyesírásra ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Lenne hozzátok pár kérdésem. 1.5 TD corsam van, és nem igazán akar kapcsolni a hűtőventilátorom. A ventilátor működik mert direktbe kötve pörög. Kérdésem az lenne, h a termosztát kapcsolja-e a ventit ? Vagy ha jól tudom akkor a termosztátházba van egy cserélhető hőkapcsoló, és az működteti ? A fűtés működik az autóban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Lenne hozzátok pár kérdésem. 1.5 TD corsam van, és nem igazán akar kapcsolni a hűtőventilátorom. A ventilátor működik mert direktbe kötve pörög. Kérdésem az lenne, h a termosztát kapcsolja-e a ventit ? Vagy ha jól tudom akkor a termosztátházba van egy cserélhető hőkapcsoló, és az működteti ? A fűtés működik az autóban.

Nem a termosztát kapcsol, hanem a hűtő aljában van egy gomba, ami közvetlen kapcsolja a ventilátort, az más dolog ha a termosztátod nem nyit ki és nem áramlik a forró hűtővíz a hűtőbe akkor nem fog kapcsolni.

Mielőtt cseréled nézd meg, hogy üzem-meleg motornál ugyan olyan "forró-e" a hűtő is, ha igen akkor cserélni kell a gombát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Lenne hozzátok pár kérdésem. 1.5 TD corsam van, és nem igazán akar kapcsolni a hűtőventilátorom. A ventilátor működik mert direktbe kötve pörög. Kérdésem az lenne, h a termosztát kapcsolja-e a ventit ? Vagy ha jól tudom akkor a termosztátházba van egy cserélhető hőkapcsoló, és az működteti ? A fűtés működik az autóban.

Én is úgy tudom, hogy a hűtőben van a hőkapcsoló, amúgy, ha minden igaz 100 foknál kellene kapcsolnia be és 95-nél ki. A termosztát környékén kettő jeladó van, az egyiknek az izzításhoz van köze, a másiknak meg a vízhőfok mutatóhoz.

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy tudom, hogy a hűtőben van a hőkapcsoló, amúgy, ha minden igaz 100 foknál kellene kapcsolnia be és 95-nél ki. A termosztát környékén kettő jeladó van, az egyiknek az izzításhoz van köze, a másiknak meg a vízhőfok mutatóhoz.

Dízelnél kicsit előbb kapcsol 95-98 körül ha jól emlékszem, de a lényeg ugyan az, csak annyi, hogy a benzinesé nem jó bele.

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy tudom, hogy a hűtőben van a hőkapcsoló, amúgy, ha minden igaz 100 foknál kellene kapcsolnia be és 95-nél ki. A termosztát környékén kettő jeladó van, az egyiknek az izzításhoz van köze, a másiknak meg a vízhőfok mutatóhoz.

Na nálam kicsit komplikáltabb a helyzet. Egész nyáron nem működött megfelelően, aztán egyszer bekapcsolt, és utána nem állt le. 2 napig nem mentem vele, hideg motornál ráadtam a gyújtást, egyből ment a ventillátorom is. Egy pár hétig játszottam vele így, h lehúztam a csatlakozóját, és csak ha nagy útra mentem akkor dugtam rá. De utána már így se működött. A másik problémám pedig a vízhőfok mutatóval van. Ha alacsony fordulaton, vagy városba közlekedek vele, egyből elkezd menni 100-ig, közbe meg a motor még épp h bemelegedett. Indulás után egyből 2-3 percel elkezdi ezt csinálni, még este is, ha hűvős van. Vele együtt az üzemanyag is növekszik, közel egy negyed tankkal mindig többet. Aztán ha kiérek vele a városból, és megyek vele huzamosabban 80-90el akkor szépen visszaáll a víz 91-92 fokra, az üzemanyag is normális értéket mutat, és lehet vele utazni. Viszont nem melegszik fel 94 foknál tovább. Lehetséges , hogy rossz lenne az óracsoportom is ?

Link to comment
Megosztás:

Inkább testelési gond vagy generátor/feszszabályzó.

Ha testelési gond lenne, akkor gondolom nem igazán befolyásolná, az alacsonyfordulat, meg a városi lassú közlekedés.

Generátort vagy feszszabályzót esélyesebbnek tartom, mert már ugyan megszoktam, de csinál néha olyat, h nincs belsőtér világítás, ha pedig ráadom a tompítottat, a TID és a km/h világítása majdnem a felére csökken. Akksi most lett benne cserélve 70 vagy 75 Ah-sra.

Link to comment
Megosztás:

Ha testelési gond lenne, akkor gondolom nem igazán befolyásolná, az alacsonyfordulat, meg a városi lassú közlekedés.

Generátort vagy feszszabályzót esélyesebbnek tartom, mert már ugyan megszoktam, de csinál néha olyat, h nincs belsőtér világítás, ha pedig ráadom a tompítottat, a TID és a km/h világítása majdnem a felére csökken. Akksi most lett benne cserélve 70 vagy 75 Ah-sra.

szerintem is a feszültséggel van a gond sok a volt mérj rá egy voltmérővel az aksinál müködö motornál különböző fordulaton elvileg 14.4v nàl nem nagyon lehet több.

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy tudom, hogy a hűtőben van a hőkapcsoló, amúgy, ha minden igaz 100 foknál kellene kapcsolnia be és 95-nél ki. A termosztát környékén kettő jeladó van, az egyiknek az izzításhoz van köze, a másiknak meg a vízhőfok mutatóhoz.

Elvileg van motoron 2 ,egy a hőfokmérőjé egy jeladó az ecu-nak, a hütöben van ami kapcsolja a ventit plusz a klimásokban 2 gomba van hűtőben.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg van motoron 2 ,egy a hőfokmérőjé egy jeladó az ecu-nak, a hütöben van ami kapcsolja a ventit plusz a klimásokban 2 gomba van hűtőben.

Akkor nagyon nem bántom, mert nálam a 100 fok az olyan, mintha kiakadna a mutató :D Addig azért egyszer se megy el... Azt hittem, h ezek korábban kapcsolnak 92-93 fok környékén. Csak ezzel a mutató ugrálással nem vagyok még megbékélve, holnap rámérek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Megosztanám tapasztalatomat középkonzol /fűtéskonzol izzócsere ügyben.

/ középkonzol izzócsere, középkonzol izzó csere, középkonzol világítás , fűtőkonzol világítás , fűtőkonzol izzócsere , fűtőkonzol izzó csere /

....

tehát nekem 97 corsa b x12sz motor full alap van.

szükség van 2 db 1,2w os 12 voltos tizsszem izzóra /kb 2x90 ft.-/

először is

1 belső levegőztető kapcsoló/ami oldalirányban mozog/ kis csavarhúzóval kipattint

2 belső levegőztető kapcsoló borítás peremén kis csavarhúzóval kipattint./ez egy hosszukás ovális valami./

3 mögötte 2 csillagcsavart kicsavarni

3 középső 2 db levegő fúvót kiszedni.

ami a következőképpen történik:állítsd lefel fújó állásba

föntről sima csavarhúzóval nyulj be a két szélénés pattints egy kicsit rajta.

kb fél centit húzd kifelé,

aztán sréhen felfelé vedd ki

4 a mögötte levő két csillag csavart ved ki

5 a fűtés és a másik két fűtéssel kapcsolatos tekerős gombot vedd ki,/ a gomb oldalán vagy egy kis rés oda nyulj be kis csavarhuzóval és huzd a gombot kifelé,és a vészvillogót is távolítsd el könnyen pattintva

6 huzd ki az egész konzolt kb 10 centit

7 vedd ki a felső kis tartó tálcát

8 válaszd ketté a konzol borítást /nem vogja csavar csavarhúzóval kell a kér perem közé nyúlni végig és közben segíteni hogy szétjöjjön.

9 ha ezt megtetted 3 darabod marad:egy konzol boritás felső,egy alső rész, és a mögötte levő fehér színű egység amin van a két izzó plusz a bowdenek.

10 vedd ki egy lapos fejű fogóval a két izzót,én kézzel nem tudtam kimozdítani a helyéről,viszont igy sem törtem el őket,nem bajonettes nem kell csavargatni egyszerűen kifelé húzni.

11 tedd be a két izzót.

12 próbáld ki működik -e

13 visszafele ellenkező sorrendben tegyél mindent vissza.

remélem segítettem

Köszi!Most lettem vele kész.Annyit szeretnék még hozzá írni hogy a 8as pontnál ha az egész konzolt megfordított hátul van két torzfejes csavar.Ezt amig nem csavarod ki nem tudod darabokra szedni az egészet "három részre".

Még egyszer köszönet a leírásért.Különben darabokra tört volna pár műanyag.

Sokat segített még a You Tube(corsa b panel).

Üdv:

tis77

Link to comment
Megosztás:

Köszi!Most lettem vele kész.Annyit szeretnék még hozzá írni hogy a 8as pontnál ha az egész konzolt megfordított hátul van két torzfejes csavar.Ezt amig nem csavarod ki nem tudod darabokra szedni az egészet "három részre".

Még egyszer köszönet a leírásért.Különben darabokra tört volna pár műanyag.

Sokat segített még a You Tube(corsa b panel).

Üdv:

tis77

Igazság szerint - ha nem tévedek -, akkor csupán a korábbi modellekben ('96 előttiek talán) lelhető fel az ominózus két csavar, a későbbiekben valóban nincs már.

Üdvözlettel,

Greg

Link to comment
Megosztás:

A kis corsa-nk átalakulása:) kezdeti stádium, az autó azóta kész van már, majd dobok fel pár képet. Volt sok idióta matrica rajt, kisebb hólyagosodás, motorháztető hiba, bal első ajtó alja megnyomva-festék megrepedve, tetőn vékony volt a lakk réteg már, itt-ott karcolások, hátsó ablaktörlő körül rozsda képződés, nem volt túl vészes, de a telifény mellett döntöttünk. Így vettük fél éve. KÉPEK

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy X14XE motorkódű B corsám van. Olyan problémám lenne vele, hogy ha gyújtásra rakom akkor elkezd dolgozni a benzinpumpa de nem áll le. Volt egy kábel ami el volt szakadva, de azt javítottam. Előtte volt hogy el sem indult, azóta indul mindig, de idegesít. Ami a jobb első ülés előtt van relé, azt kivettem, szinte teljesen új, kattanik ha ráteszem a gyújtást és ha leveszem akkor is, de a pumpa nem áll le. Mi lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.