Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Holnap megnézem, és cserélem, ha kell.

A pontosabb alapjáratra tudnál valamit mondani? Vagy ilyenkor már inkább javasolt ezeknek a cseréje?

Nem elég beleönteni, ki kell szedni az alapjárati motort. Féktisztító sprayvel befújni. Én még egy régi fogkefével is körbedörzsöltem. B)

A folytószelep házat is ki kell takarítani, leszedni puha, nem szöszölő ronggyal, féktisztítóvan adni neki. B)

Link to comment
Megosztás:

Nem elég beleönteni, ki kell szedni az alapjárati motort. Féktisztító sprayvel befújni. Én még egy régi fogkefével is körbedörzsöltem. B)

A folytószelep házat is ki kell takarítani, leszedni puha, nem szöszölő ronggyal, féktisztítóvan adni neki. B)

C20NE-ben máshogy van kicsit megoldva, úgytudom.

Link to comment
Megosztás:

Nem elég beleönteni, ki kell szedni az alapjárati motort. Féktisztító sprayvel befújni. Én még egy régi fogkefével is körbedörzsöltem. :D

A folytószelep házat is ki kell takarítani, leszedni puha, nem szöszölő ronggyal, féktisztítóvan adni neki. ;)

Úgy néz ki hogy az alapjáratot sikerült megcsinálni.

A következő gondom az hogy sajnos a vizet még mindig forralja. Na most megvettem a hőmérsékleti-jeladót és a hőgombát meg kértem egy új termosztátot is.

Na most a termosztátot kivettem, de úgy néz ki hogy normálisan nyit és zár. Szóval az nem lehetett a probléma. Az elején még a hőgomba és a hőmérsékleti-jeladó is jó volt.

Viszont egyszer csak megadta mind kettő egyszerre magát. Viszont nem tudom hogy miért? B) A gond az hogy 5-8km után képes a vizet felforralni, de elvileg nem szabadna(normális városi közlekedés folyamán). Megnéztem a radiátort is tiszta nem tűnt koszosnak, bár lehet hogy veszek ilyen hűtőfolyadék tisztítót. Mi lehet a gond hogy mégis felforralja a vizemet? Hogy tudom, tudnám ellenőrizni a vízpumpa

helyes, megfelelő működését? Abban biztos vagyok hogy a vízet rendesen forgatja, a kimenő cső is meleg,forró(a fűtés is működik).

Hengerfejesnek biztos nem hengerfejes, mert az olaj nem habos, szóval nem üti ki ilyen fehéres trutyi.

Kellene valami megoldás, mert egyszerűen nem tudunk már rájönni hogy mi a fenétől nem jó. B)

Jah és még valami, pontosan hány foknál kellene nyitnia a termosztátnak? 92 fok körül?

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki hogy az alapjáratot sikerült megcsinálni.

A következő gondom az hogy sajnos a vizet még mindig forralja. Na most megvettem a hőmérsékleti-jeladót és a hőgombát meg kértem egy új termosztátot is.

Na most a termosztátot kivettem, de úgy néz ki hogy normálisan nyit és zár. Szóval az nem lehetett a probléma. Az elején még a hőgomba és a hőmérsékleti-jeladó is jó volt.

Viszont egyszer csak megadta mind kettő egyszerre magát. Viszont nem tudom hogy miért? B) A gond az hogy 5-8km után képes a vizet felforralni, de elvileg nem szabadna(normális városi közlekedés folyamán). Megnéztem a radiátort is tiszta nem tűnt koszosnak, bár lehet hogy veszek ilyen hűtőfolyadék tisztítót. Mi lehet a gond hogy mégis felforralja a vizemet? Hogy tudom, tudnám ellenőrizni a vízpumpa

helyes, megfelelő működését? Abban biztos vagyok hogy a vízet rendesen forgatja, a kimenő cső is meleg,forró(a fűtés is működik).

Hengerfejesnek biztos nem hengerfejes, mert az olaj nem habos, szóval nem üti ki ilyen fehéres trutyi.

Kellene valami megoldás, mert egyszerűen nem tudunk már rájönni hogy mi a fenétől nem jó. B)

Jah és még valami, pontosan hány foknál kellene nyitnia a termosztátnak? 92 fok körül?

Igen, 92 foknál. De ha már megvan az új termosztát, ugye azt raktad bele, és nem a régit tetted vissza?

Lehet, hogy a hűtő belülről nagyon vízköves, és ezért nem hűt rendesen. A hűtőventi bekapcsol?

Link to comment
Megosztás:

Igen, 92 foknál. De ha már megvan az új termosztát, ugye azt raktad bele, és nem a régit tetted vissza?

Lehet, hogy a hűtő belülről nagyon vízköves, és ezért nem hűt rendesen. A hűtőventi bekapcsol?

Ebben az új állapotában még nem szereltem össze, mivel kiderült igazából nem termosztáttal volt a gond, és az elején még a hűtőventi is működött.

Holnap beinvitálom az autóboltosomat az üzletbe és elkérem tőle azt a víztisztítót. Honnan tudhatnám meg hogy koszos a radiátor?

A vízpumpa szerinted rendben van akkor?

Link to comment
Megosztás:

Ebben az új állapotában még nem szereltem össze, mivel kiderült igazából nem termosztáttal volt a gond, és az elején még a hűtőventi is működött.

Holnap beinvitálom az autóboltosomat az üzletbe és elkérem tőle azt a víztisztítót. Honnan tudhatnám meg hogy koszos a radiátor?

A vízpumpa szerinted rendben van akkor?

A vízpumpát tudtommal annál a motornál is a vezérműszíj hajtja, úgyhogy ha még beindul a motorod, akkor valószínűleg forog az is. Nem hinném, hogy annak baja lehetne. Azt hogyan állapítottad meg, hogy a termosztát jó? A hűtőt sztem ki kéne venni, és vízkőoldóval jól átmosni. Azt a víztisztítót nem ismerem, de sztem kiszedve lehet ezt igazán kipucolni. Mit jelent az, hogy megadták magukat a hőgombák, és az elején még a venti is ment? Ha elektromos hibái vannak az autónak, először azt kéne megnézni, mert ha a hűtőventi el sem indul, akkor ne csodálkozz, ha felforr a motor.

Link to comment
Megosztás:

A vízpumpát tudtommal annál a motornál is a vezérműszíj hajtja, úgyhogy ha még beindul a motorod, akkor valószínűleg forog az is. Nem hinném, hogy annak baja lehetne. Azt hogyan állapítottad meg, hogy a termosztát jó? A hűtőt sztem ki kéne venni, és vízkőoldóval jól átmosni. Azt a víztisztítót nem ismerem, de sztem kiszedve lehet ezt igazán kipucolni. Mit jelent az, hogy megadták magukat a hőgombák, és az elején még a venti is ment? Ha elektromos hibái vannak az autónak, először azt kéne megnézni, mert ha a hűtőventi el sem indul, akkor ne csodálkozz, ha felforr a motor.

Amikor először elhoztam akkor nem volt baja, mért rendesen, bár néha azt hittem felforr a víz, mert elégé benne volt már a pirosban, de utána vissza hűtötte.

Egyszer mikor sikerült úgy felforralnom a vízet hogy pont akkor állítottam le a kocsit mikor a venti beindult volna, na akkor forralta fel először, mint megtudtam ennél a típusnál legalább gyújtáson kell hagyni hogy

vissza hűtse a vízet. Utána, ha az emlékeim nem csalnak már nem mért semmit a hőmérséklet-jeladó, aztán a ventilátort se kapcsolta a hőgomba. Direktbe kötöttem a ventilátort, úgy működött.

Termosztátot úgy néztem meg hogy lassan elkezdtem vízet forralni egy edényben amibe beletettem a termosztátot és az elejét a termosztátháznak amibe ez a szerkentyű bele ül.

Úgy kb. lehettet sejteni hogy hány fokos a víz, a lényeg hogy forráskor már elégé nyitva volt. Így néztem meg az újat is, kb. egyszerre nyitottak.

Igen a vízpumpát itt is szíj hajtja. Holnap össze lesz szerelve és kiderül hogy mégis mi a helyzet. Milyen elektromos hibákra gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

...Milyen elektromos hibákra gondolsz?

Erre: "Utána, ha az emlékeim nem csalnak már nem mért semmit a hőmérséklet-jeladó, aztán a ventilátort se kapcsolta a hőgomba."

Cserélted azóta a venti hőgombáját? Sztem próbáld meg kimosni a hűtőt úgy, ahogy írtam. Hagyd állni benne a vízkőoldót úgy negyed óráig, aztán öblítsd át, és mehet vissza.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos hogy forr a víz, belül nem mutat semmit, hűtőventi még 10-15km után sem kapcsol be. Úgy hogy most viszont cserélve lett benne minden.

Hőgomba,

Hőjeladó

Termosztát

Kiszedtük a radiátort kimostam vízkőoldóval is, átmostam normális vízzel is, de ugyan úgy semmi. Kezdek hülyét kapni.

Ventilátort külön kipróbáltam, működik, mit lehet még ellenőrizni? Belül továbbra sem méri a hőfokot.

Annyi van még hogy a felső cső hamarabb melegszik, mint az alsó. Ez gond? Néztem a hűtő alja langyosabb, mint a teteje.

Pontosan még mindig nem értem a keringési rendszert, hogy-hogyan működik, nem tudom azt sem hogy honnan lehetne megtudni hogy a termosztát nyit.

Kicsit részletesebben letudnátok írni nekem, ha van kedvetek és időtök persze.

Előre is köszi.

Próbáltam egy olyat is, hogy nyitott hűtőfolyadék tartálynál járattam a motort. Először a termosztát utáni vízcsőnél tapasztaltam, hogy forrósodik, a hűtő alsó csöve

nem melegedett aztán olyan 6-7 perc után egyszer csak hirtelen elkezdte kinyomni a vizet a tartályból és az egész hűtőrendszer átforrósodott (szerintem még nem forrt a víz).

Szerintetek ez normális, vagy mire lehet ebből következtetni?

Amit még elfelejtettem, hogyan tudom azt biztosra megállapítani hogy nem hengerfejes a gép?

Vectra

Csináltam pár képet, az ezmi.jpg -n van egy termosztátházból kiálló akármi, az mi lehet, mi célt szolgál(szolgált)?

A másik emi.jpg -n van egy kábel ami nincs csatlakoztatva sehová, az szerintettek mi lehet, vagy hová kellhet?

A többit csak azért csináltam hogy talán képekről könnyebb magyarázni. Tudom koszos a gép, amíg nem végzek a tömítés cserékkel és a folyamatos szervízeléssel B): addig nem pucolom ki.

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy forr a víz, belül nem mutat semmit, hűtőventi még 10-15km után sem kapcsol be. Úgy hogy most viszont cserélve lett benne minden.

Hőgomba,

Hőjeladó

Termosztát

Kiszedtük a radiátort kimostam vízkőoldóval is, átmostam normális vízzel is, de ugyan úgy semmi. Kezdek hülyét kapni.

Ventilátort külön kipróbáltam, működik, mit lehet még ellenőrizni? Belül továbbra sem méri a hőfokot.

Annyi van még hogy a felső cső hamarabb melegszik, mint az alsó. Ez gond? Néztem a hűtő alja langyosabb, mint a teteje.

Pontosan még mindig nem értem a keringési rendszert, hogy-hogyan működik, nem tudom azt sem hogy honnan lehetne megtudni hogy a termosztát nyit.

Kicsit részletesebben letudnátok írni nekem, ha van kedvetek és időtök persze.

Előre is köszi.

Amit még elfelejtettem, hogyan tudom azt biztosra megállapítani hogy nem hengerfejes a gép?

Vectra

Csináltam pár képet, az ezmi.jpg -n van egy termosztátházból kiálló akármi, az mi lehet, mi célt szolgál(szolgált)?

A másik emi.jpg -n van egy kábel ami nincs csatlakoztatva sehová, az szerintettek mi lehet, vagy hová kellhet?

A többit csak azért csináltam hogy talán képekről könnyebb magyarázni. Tudom koszos a gép, amíg nem végzek a tömítés cserékkel és a folyamatos szervízeléssel B): addig nem pucolom ki.

A légszűrő felé kiálló balra fordított T alakú a műszerfal hőgombája, a másik képen sztem a hozzá tartozó vezeték van. Csúsztasd rá, és lehet, hogy működni fog a hőfokmérőd. B)

Előtte azonban szigeteld le a saru tövénél a vezetéket, nehogy ott kapjon testet a műszer.

Link to comment
Megosztás:

A légszűrő felé kiálló balra fordított T alakú a műszerfal hőgombája, a másik képen sztem a hozzá tartozó vezeték van. Csúsztasd rá, és lehet, hogy működni fog a hőfokmérőd. B)

Előtte azonban szigeteld le a saru tövénél a vezetéket, nehogy ott kapjon testet a műszer.

Köszi, visszatettem. Soha nem gondoltam volna hogy az oda kellene.

Kicsit szerkesztettem a hozzászólásomat, légyszíves olvasd el azt is talán arra is tudod a választ. B)

Szerk.:

A hőfokjelző most így már jó hogy vissza lett dugva az a kábel.

Viszont a ventilátor még mindig nem kapcsol be, innen is lehet hogy hiányzik valami kábel? Merre kellene néznem vagy hogyan tudnám kipróbálni hogy hol van a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, visszatettem. Soha nem gondoltam volna hogy az oda kellene.

Kicsit szerkesztettem a hozzászólásomat, légyszíves olvasd el azt is talán arra is tudod a választ. B)

Szerk.:

A hőfokjelző most így már jó hogy vissza lett dugva az a kábel.

Viszont a ventilátor még mindig nem kapcsol be, innen is lehet hogy hiányzik valami kábel? Merre kellene néznem vagy hogyan tudnám kipróbálni hogy hol van a hiba?

Azt kell megfigyelni, hogy mikor a termosztátnak nyitnia kéne (92oC) a hűtő melegszik-e.

A ventinek kb 100oC-nál kell bekapcsolnia. A műszer szerint felmegy addig a hőfok?

A hűtőrendszer zárt tipusú, ezért a folyadék kb 115-120oC-nál forr fel. Ha leveszed a hűtősapkát, azzal megszünteted a túlnyomást, és a víz egyből fel fog forrni, ez természetes. Ezért nem kell levenni a hűtősapkát, csak hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Azt kell megfigyelni, hogy mikor a termosztátnak nyitnia kéne (92oC) a hűtő melegszik-e.

A ventinek kb 100oC-nál kell bekapcsolnia. A műszer szerint felmegy addig a hőfok?

A hűtőrendszer zárt tipusú, ezért a folyadék kb 115-120oC-nál forr fel. Ha leveszed a hűtősapkát, azzal megszünteted a túlnyomást, és a víz egyből fel fog forrni, ez természetes. Ezért nem kell levenni a hűtősapkát, csak hidegen.

Holnap megfigyelem a termosztát nyitását, a hűtő melegszik. A műszer szerint már bőven meg volt a 100fok, elég gyorsan haladtunk a piros felé. Annyi hogy megnéztem nem e kábel hiba okozza a hibát, de lehet hogy lesz vele valami gond, mert csak az egyik állásban kezdte el rövidre zárva tekerni a ventilátort. A másik állásban már nem tekerte a ventit. Holnap megpróbálom végig követni a kábelt, hátha sikerül.

Lehet hogy pont az alacsonyabbik fordulatszám érzékelője nem működik. Viszont fogalmam sincs hogy hová csatlakozik be a hőgomba érzékelői az autóba.

Link to comment
Megosztás:

Holnap megfigyelem a termosztát nyitását, a hűtő melegszik. A műszer szerint már bőven meg volt a 100fok, elég gyorsan haladtunk a piros felé. Annyi hogy megnéztem nem e kábel hiba okozza a hibát, de lehet hogy lesz vele valami gond, mert csak az egyik állásban kezdte el rövidre zárva tekerni a ventilátort. A másik állásban már nem tekerte a ventit. Holnap megpróbálom végig követni a kábelt, hátha sikerül.

Lehet hogy pont az alacsonyabbik fordulatszám érzékelője nem működik. Viszont fogalmam sincs hogy hová csatlakozik be a hőgomba érzékelői az autóba.

A háromvezetékes hőgomba egyik lába a testre megy, a másik 2 a ventibe.

Link to comment
Megosztás:

A háromvezetékes hőgomba egyik lába a testre megy, a másik 2 a ventibe.

Igen a testet megtaláltam, viszont csak az egyik lábával indult meg a venti, a másikkal nem, valószínű hogy az valahol hibás esetleg nem érintkezik/kontaktos.

Szóval akkor ez a két vezeték megy a venti egyik lábához, a test a másikhoz, viszont csak akkor indul be, eléri a bizonyos hőfokot a víz a gomba ezt érzékeli és zárja az egyik lábat(polust) ebben az esetben

az alacsonyabb fordulatszámét. Jól értem? B)

Link to comment
Megosztás:

Most már majd nem minden hiba kizárva. A radiátor alsó felében ahol a gomba is van nem melegszik fel a víz annyira, mint ahogy kellene.

Na most már elég sok hiba lehetőséget kizártam/kizártunk.

Ami még maradt a radiátor nem jó, el van már nagyon tömődve. Elvittem megnézetni majd pár óra múlva kipróbálható lesz.

Így maradt két hiba amit én tudok, vízpumpa és a hengerfej.

Az utóbbit talán kitudom zárni hogy erre utaló egyéb jelek nem voltak.

A vízpumpát viszont nem tudom hogy lehetne kizárni ebből a körből.

Szerk.:

Most hívtak hogy szétrobbant a vízhűtőm nem bírta a nyomást annyira koszos volt. Mehetek szerezni egyet.

Mégsem a kosztol ment szét hanem attól hogy nyomáson hagyták, most néznek nekem egy másikat. B)

Link to comment
Megosztás:

Most már tényleg minden hiba kizárva, a víz a radiátor alsó felében ahol a gomba is van nem melegszik fel annyira, mint ahogy kellene.

Na most már elég sok hiba lehetőséget kizártam/kizártunk.

Ami még maradt a radiátor nem jó, el van már nagyon tömődve. Elvittem megnézetni majd pár óra múlva kipróbálható lesz.

Így maradt két hiba amit én tudok, vízpumpa és a hengerfej.

Az utóbbit talán kitudom zárni hogy erre utaló egyéb jelek nem voltak.

A vízpumpát viszont nem tudom hogy lehetne kizárni ebből a körből.

Szerk.:

Most hívtak hogy szétrobbant a vízhűtőm nem bírta a nyomást annyira koszos volt. Mehetek szerezni egyet.

Mégsem a kosztol ment szét hanem attól hogy nyomáson hagyták, most néznek nekem egy másikat. B)

Lehet jobban jársz B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.