Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

várom a további ajánlatokat! :lol:

na a csapágy nem a méret, vissza kell vinnem.

a kézifék pofákról a fékbetétek le voltak szakadva a bal oldalon mindkettő.

a biztosító rugó amiben a szög van fordítva volt benne.

a féltengelyt rögzítő csavarok meg voltak szaggatva, és mivel az inbusz már nem vitte így hegesztettek rá 8-as anyát.

szétszedtük a jobb oldalt is, az valamivel jobb állapotban van.

most megcsináljuk, így viszont csak késő éjjel tudok indulni a Balatonra...teringettét neki használt autó

A bal oldalira akkor hevtöltek anyát, mikor cserélték előzőleg, mert már akkor szét volt tépve :D Elfelejtettem volna mondani? ^_^ :huh:

kézifék? Hja azt is mondtam, hogy sztem vagy 2x volt nálam behúzva, soha nem használtam.. most se nagyon használom - azé van a P .... (jó meredek emelkedőn ja, de oda meg nem megyek B) ) A csapágy méretben nem érzem magam hibásnak! :P :lol:

Link to comment
Megosztás:

A bal oldalira akkor hevtöltek anyát, mikor cserélték előzőleg, mert már akkor szét volt tépve :D Elfelejtettem volna mondani? ^_^ :huh:

kézifék? Hja azt is mondtam, hogy sztem vagy 2x volt nálam behúzva, soha nem használtam.. most se nagyon használom - azé van a P .... (jó meredek emelkedőn ja, de oda meg nem megyek B) ) A csapágy méretben nem érzem magam hibásnak! :P :lol:

hibásnak ne érezd magad! :lol:

de a javítás nem volt szakszerű!

Link to comment
Megosztás:

hibásnak ne érezd magad! ^_^

de a javítás nem volt szakszerű!

Mármint a csapágy? (Mega fék?... mondjuk sajna már nem tom lecseszni őket, mert már nem dolgoznak ott ahol csinálva volt a kocsi, ) de a fékpofa lejövetel az nem első és utolsó, mivel nem megállításra használ(nám) ezért az mindig (1x az Omegához 2x az A Omihoz) az Egressy úton süttettem. Occó jó B) kéziféknek király, 2 évente vagy kiderül vagy nem... mondjuk fura, mert vizsgán nézik a kéziféket, nem csókos hely volt, és nem szóltak, hogy nem fog... :huh: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket és tanácsotokat kérni egy 96-os x25td-s B Omegával kapcsolatban. A problémám az, hogy menet közben 1500-2500 ford. tartományban erőteljesen rángat a motor bármely fokozatban (magasabb fokozatban kevésbé, de érezhető). Üresben történő fordulatszám növelésnél nem tapasztalható és padlógázas gyorsításnál sem jelentkezik a probléma. Alapjáraton is ven némi egyenetlensége (ami szerintem nem kellene hogy legyen). A sok olvasgatás ellenére sincsen ötletem. :huh: Sajnos hibakódot nem ír. Adagolósnál járt az autó, habár akkor még a menetközbeni rángatás nem jelentkezett, csak a motorbillegés alapjáraton (motorbakok rendben), de ő is csak széttárta a kezét (igaz, megbontás nélkül, szemrevételezéssel). :lol: Amik eddig történtek: lendkerék cserélve lett, légmennyiségmérő és intercooler tisztítva. Látható hibát nem látok (tömítetlenség vagy sérülés).

Ha van ötletetek vagy javaslatotok örömmel fogadom.

Üdv!

Kuplungot cseréltetek?

Itt keresétek a gondot!

Valszeg a kinyomószerkezett "kínai" kalapja kopott már nagyon vagy a tárcsa kiegyenlítő rugói vannak már kinyúlva.

Inkább az utóbbira tippelnék,az új lendkeréken jobban megtapad a kuplung,de a kitágult rugók miatt berángat nagyobb terhelésen.

Link to comment
Megosztás:

Na ma becsoszogtam a szervízbe.Eredmény zéró. kedvesek, rendesek voltak, de konkrétan a srác rádugta TECH2-t és azt mondta nem érzékeli a gyújtást a kp. zár vezérlő....evvan. Szerintük szét kell szedni és megnézni mi van....na ez nem fog megtörténni mert most frankón működik ezt leszámíta. Szerinte elképzelhető, hogy amikor utólagos riasztót szerelték akkor kötöttek, vágtak el vmit ami ez okozza ..meg persze bármi más. Mindenestre az utólagos riasztóm jól működik mint a huszártiszt húzza fel a 4 ablakot, szóval benne marad.Kulcsra nem tudtak semmi okosat mondani sajnos..amit mondtak hagyjuk.

Megpróbálom egy másik szervízben is....

Utólagosan van egy olyan gyanúm is hogy a kp zár vezérlőm esetleg riasztós verzió (KIEKERT 09146039) csak nincs teljesen kiépítve. Sztem a srác nem riasztósként próbált vele kommunikálni (mert gyári riasztóónak nyoma nincs az autóban) és azért volt ratyi a próbálkozása. Az alarm kapcsoló pl ki van vezetékezve ma megnéztem. Nem lepődnék meg ha az összes többi is kilenne...

Link to comment
Megosztás:

Utólagosan van egy olyan gyanúm is hogy a kp zár vezérlőm esetleg riasztós verzió (KIEKERT 09146039) csak nincs teljesen kiépítve. Sztem a srác nem riasztósként próbált vele kommunikálni (mert gyári riasztóónak nyoma nincs az autóban) és azért volt ratyi a próbálkozása. Az alarm kapcsoló pl ki van vezetékezve ma megnéztem. Nem lepődnék meg ha az összes többi is kilenne...

Mondjuk nem lenne egyedi eset... pl az Elegance 2,2 esemben nem volt tempomat (tudod, ami elvileg széria) a tech2 szerint. Azért pöpecül működött.... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk nem lenne egyedi eset... pl az Elegance 2,2 esemben nem volt tempomat (tudod, ami elvileg széria) a tech2 szerint. Azért pöpecül működött.... :huh:

Akkor én ne is törődjek vele hogy a Bertone QP-ban meg Z18XEL-es motort lát a Tech 2, amit elvileg sosem szereltek G Astrába, csak B Vectrába? (Tech 2 is kompletten B Vectrának ismeri fel az autómat, pedig esküszöm jól megnéztem, de sztem még csak nem is hasonlít)

Link to comment
Megosztás:

Akkor én ne is törődjek vele hogy a Bertone QP-ban meg Z18XEL-es motort lát a Tech 2, amit elvileg sosem szereltek G Astrába, csak B Vectrába? (Tech 2 is kompletten B Vectrának ismeri fel az autómat, pedig esküszöm jól megnéztem, de sztem még csak nem is hasonlít)

próbálkozz 1 évvel korábbi, vagy későbbivel.. nekem az hozta meg a sikert... hogy 2002-esnek tituláltunk az autót, egyből minden a "helyére" került. (az elején kiválasztja a típust, meg az évjáratot)

Link to comment
Megosztás:

Nekem '94-es gyártású, de '95-ös széria az Omi. Elvileg a Tech2 ekkor még nem létezett, de már annak a csatija van benne, ezért rá lehet dugni, majd évjáratnál '97-et kell kiválasztani, mert nincs korábbi. De eddig minden szervizes csodálkozott rajta, hogy Tech2 simán diagnosztizálja. De mint írtam korábban a távirányítót 2 szervízben is próbáltam ráprogramoztatni, de senkinek sem sikerült. Szte az volt, a baj, hogy gyárilag 2 táv lehet ráprogizva, tehát, ha egy újat szeretnék rátanítani, előtte egyet törölni kellene a listából. Ezt azonban meg sem próbálta egyik szervizes sem :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Most ment tönkre a gyujtáskapcsolóm nem fordul benne a kulcs csak nagyon nehezen, van hogy 30-szor is kell probálkozni mire elfordul. Szétkaptam a kormány borítást de tanácstalan vagyok hogyan kell szétkapni a zár mechanikus részét.

Nagyon megköszöném ha tudna valaki segíteni nekem. Csináltam képeket remélem valaki már csinált ilyet.

http://kep.tar.hu/fureszoszkar/50650292#2

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv Oszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Most ment tönkre a gyujtáskapcsolóm nem fordul benne a kulcs csak nagyon nehezen, van hogy 30-szor is kell probálkozni mire elfordul. Szétkaptam a kormány borítást de tanácstalan vagyok hogyan kell szétkapni a zár mechanikus részét.

Nagyon megköszöném ha tudna valaki segíteni nekem. Csináltam képeket remélem valaki már csinált ilyet.

http://kep.tar.hu/fureszoszkar/50650292#2

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv Oszi.

Itt nézd meg és töltsd is le:

Hayn...

Neked a 10.23 kell

Más hasznos is van, pl a magyar nyelvű... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Most ment tönkre a gyujtáskapcsolóm nem fordul benne a kulcs csak nagyon nehezen, van hogy 30-szor is kell probálkozni mire elfordul. Szétkaptam a kormány borítást de tanácstalan vagyok hogyan kell szétkapni a zár mechanikus részét.

Nagyon megköszöném ha tudna valaki segíteni nekem. Csináltam képeket remélem valaki már csinált ilyet.

http://kep.tar.hu/fureszoszkar/50650292#2

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv Oszi.

automata váltós? ha jól látom?

Abban van egy elfordulás gátló ami nem engedi csak P és N állásban kivenni a kulcsot. Ha a váltókaron a függőleges retesz nem csúszik le a helyére vagy a mikrokapcsolója kontakt hibás, nem tudod elfordítani a kulcsot 0 helyzetbe és nem lehet kivenni.

Az a kb 15x15x15mm-es kocka minek a alsó felén van egy kerek nyílás és ott egy réz lapocskát látsz, két szál vezeték csatlakozik rá.

Az egy elektromágnes ami egy reteszt tol a forgórész útjába. Ha leveszed a kábeleket róla ki lehet venni a helyéről és hagyd ott lógva. nem kell az oda :huh:

nekem most így van...

Link to comment
Megosztás:

Azért én el bírom képzelni (úgy mint a biztosítási törvény "apróbetűseit", hogy csak Te mint vevő nem tudod a jogaidat. Mondjuk a magyar átlag, ha tudja se mer, vagy akar semmit tenni (ügyvéd ilyesmi...áá csak költség ) - ezért tartunk ott ahol.

az 5ből 2 be, az igazságügyi szakértő megállapítja pl. (Gondold el, egy repülőbalesetnél párezer métert eshet a cucc, kiég és mégis megállapítják, hogy ez meg az már előtte deformálódott, eltört miegymás. Szal itt is megállapítható, hogy egyszeri okból, vagy más okból tört el, halt meg.)

Naja, megállapítható, nem azt mondom hogy nem... csak pontosan amit mondasz, a költségek, meg az idő! hiszen mire találsz egy hatóságot, aki foglalkozik a dologgal, meg mire idejük lesz vizsgálódni, meg ilyesmi... szerinted addigra mivel autózik a jómadár!?

Persze, tudom hogy erről szól az egész neppervilág, hogy a legtöbb kuncsaft "úgyse' meri kinyitni a száját, még akár ha egyel kevesebb kereket adtam is"...

De azt akkor sem hiszem, hogy törvényileg szabályzott lenne a garancia a használt autóra.

A legbiztosabb megoldás (nem a tutibiztos, mert olyan nincs, csak a lehetőségekhez képest legbiztosabb) ha olyan vizsgálja át az autót, akinek az adásvételhez nemsok köze van, vagy legalábbis nem az eladó oldaláról nézve.

Ez lehet szaki, vagy temagad is, ha ismered az autókat, különösen a típust (amikor az Omit vettem, lógott a kipufogósora, kotyogtak a kutyacsontok, szóltak a feszítők... de a tulaj megmagyarázta, hogy ez csak pár csavar meghúzása. akkor elmeséltem hogy láttam már autót, kétszer is... innen kezdve elég egyoldalú volt az alku :huh: legalábbis részemről... occó is lett)

Mondjuk az más tészta, hogy van pár nepper, aki az ilyen kéréseket visszautasítja, mondván hogy "ne nézegesse az ő autóit valami idegen szakbarbár. vidd csak az ő emberéhez, majd ő megmondja a tutit!"

Link to comment
Megosztás:

Milyen törvény ez?

Tudtommal az adásvételiben benne áll, hogy az eladó kijelenti hogy nem tud semmilyen rejtett hibáról...

ez így van de a ptk-ban megtalálod pl a szolgáltatás - ellenszolgáltatás feltűnő értékaránytalanságát.

ha az autód beszart akkor az nem ér annyit amennyiért vetted mert nem tudja azt amit az eladó állított.

de mondom hívd fel az ügyvéded lehet tud segíteni.

Mondom, nekem már bejött.

Link to comment
Megosztás:

ez így van de a ptk-ban megtalálod pl a szolgáltatás - ellenszolgáltatás feltűnő értékaránytalanságát.

ha az autód beszart akkor az nem ér annyit amennyiért vetted mert nem tudja azt amit az eladó állított.

de mondom hívd fel az ügyvéded lehet tud segíteni.

Mondom, nekem már bejött.

i see... így lehet benne ráció.

szerencsére nincs ügyvédem (még nem volt szükségem rá),

autós esetekben meg inkább bízok a saját szememben, meg hozzá(nem)értésemben, mint egy jogász dogmáiban :huh:

viszont mindenesetre ezt jó tudni!

persze gondolom ha az autót alapból úgy veszed, hogy lóg a fél oldala, hiányzik az ajtó, akkor már elvileg nincsen visszakozás, illetve garancia v. szavatosság (hiszen így vetted).

viszont ha a vétel után pár nappal kiesik a fél futómű, az orvosolható így...

tényleg jó tudni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk az más tészta, hogy van pár nepper, aki az ilyen kéréseket visszautasítja, mondván hogy "ne nézegesse az ő autóit valami idegen szakbarbár. vidd csak az ő emberéhez, majd ő megmondja a tutit!"

az ilyentől köszöntem el azonnal... Komolyan, kérdeztem, hogy elvihetem-e mondjuk egy opelszervízbe (persze úgy hogy jön ő, vagy embere, vagy Autonethez stb, mondta a szomszéd utcában van a szerelője, az megnézi. Mondam hogy visz lát... a csávó csak pillázott, aztán jött utánam, hogy sokallom? vagy mi? Mondtam nem, de nem érdekel már a kocsi, és eljöttem...

ha valaki olyan "hülye" hogy az eladó szerelőjével nézetteti meg...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ma kinullázták alólam az Omegát :huh: Szabálytalanul elémkanyarodtak.Épp csak annyi időm maradt hogy kis fék majd balra elránt a kormány, így viszont a jobb eleje a toronyig leves. Lámpák, hűtők, lufik, minden kuka. Yard, mentő, tűzoltó meg minden.Most meg majd jön (gondolom vagy 1 hónap) a biztosítási hercehurca és a várakozás...

Szerencsére semmmi bajunk, a kislányomnak sem aki 2 éves múlt...szóval hálás vagyok az autónak, mert megvédett Minket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.