Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Clipi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    82
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Clipi névjegye

  • Születésnap 1981-08-16

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Pécs

MOTE klubkártya

  • Város
    Pécs

Clipi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. MA megnéztem a csöveket. A front radiátorhoz menő és jövő csövek is melegek. Nem bluggyog a kiegyenlítő tartály. Gázadásra se.... Nincs benne hab. Olajam is "tiszta". Viszont ami a kasztniba megy be 2 vékonyka cső abból az egyik langyos a másik HIDEG !!!!! A hideg az az amelyik ha szembe álsz a kocsival akkor a jobboldali. Tehát nem a termosztat oldali, hanem a másik. Az mondjuk hüvösebb is mint a termosztat oldali.... Gondolom az a kifolyóág a hűtőből. Lelevegősödhet a fűtőradiátor? vagy eldugulhat ? Ma is az első 5 km meleg és utána síri csend... A bovdent néztem és szépen forgatja a műszerfal alatt a váltó részt...
  2. Sziasztok ! Nem volt időm visszaolvasni ezért elnézést, de érdekesen viselkedik a kocsim fűtése. Indulás után elkezd melegedni és a cm3 miatt ugyebár lassan de elkezd melegíteni, holott a hőmérő még meg sem moccan. Majd amikor már élvezném, akkor egyszercsak lehül. Gondolom ekkor nyit a termosztát a kis körről a nagyra ?! Bár én korainak tartom. Utána meg szinte fel sem akar melegedni, holott a vízhőfokom hosszabb használat után eléri az "üzemi" 90-100 fokot. Majd megint visszahül a mutató alapján is a víz kék fölé de már jócskán a 90 alá. A lökhárítónál az orrmaszknál kitakarva minden és alúl hagytam a teljes gyári nyitást szabadon a rendszám alatt... Nem a melegedés zavar mert nem melegszik túl hanem hogy meleg motor mellett is szinte teljesen hideget fúj... 5let ? És az elején miért fúj meleget(langyosat) ha utána nem hajlandó? Köszi -------------------- ui.: vízpumpának milyen hibái lehetnek és hogyan hibásodik meg ill mik ezek a tünetek. néha eltünik a víz, de néha meg meg se mozdúl. Az olajomnál nincs habosodás. Hengerfejesség tünetei? Termosztát cserélve 1 éve. Hűtőt még nem néztem hogy mennyire meleg az alja és a teteje 1xe... Fogyasztásom jelenleg 10L :-O És az alapjáratom is néha magától ingadozik felfelé de nagyon ritkán inkább a hideg reggeliindtásnál. + Néha ki ki hagy alapjáraton a masina de nagyon nehezen észrevehető. Gyertyák+kábel+rotor már cserélve. Jah és lambdaszonda is.
  3. Clipi

    Fogyasztás

    Már mondtad 1x de elfelejtettem... Én barom... Akkor megpróbálom 2500 alatt tartani... :-( Hátha... :-) Bár ma is le akart tolni az elkerülő úton (2500 ford / 5-dik sebesség 80 km/h) egy 1.0 TURBO-s Charade :-) Hát kénytelen voltam 2500 és 130 fölé menni ... Utána nem keménykedett mikor utolért 90 re visszalassítva. megmaradt vagy 3-4 autónyi távolság... :-) 200-250 körül mire tudnám lecserélni vajon? 6 lityis fogyasztás lenne a pénztárcámnak megfelelő :-) Opel Corsa-k mennyit kajolnak? 1.0 1.2 es gömbölydedek...
  4. Clipi

    Fogyasztás

    Sziasztok ! Rég jártam erre :-( Visszaolvastam pár oldalt mert sajna nem sok időm van nyomozni. Májustól mostanáig csak akkor használtam a kocsim ha muszáj, tehát heti max 1x 10 km. Töbit Robogtam 2 keréken mert olcsóbb. Problémám több mint 1 éve fennt áll, de nem tudom eldönteni hogy én szeretném hogy keveset egyen a Vectram vagy tényleg tudja is. 9-10 L eszik napi aktív használat mellett városban. Ha rugom neki ha nem akkor is ennyi elfogy. Cseréltem lambda szondát, gyertyákat + kábel + rotor+fedél. Motor hőmérő elvileg jó. Mit lehetne még cserélni hogy kevesebb legyen? Ill vectranal mennyi a városi fogyasztás ? 1.8 GT - C18NZ motorkód Tanácsolták az 1.6 os injektorát rakjam bele de az 1-1 be belefér a mostani helyére? Vagy az egész öntvényrésszel együtt érdemes cserélni? Talpánál a csatlakozásuk megeggyezik? Ha jól emlékszem 0.7 bar os az AC-nyomásom. A coputernél OBD 1 es csatlakozóval ha rámászok akkor tudok visszavenni a befecskendezett benzin mennyiségből? Nem baj ha lomha de ne zabáljon. Jön a tél és nincs pénzem kis cm3-s kis kasztnis autót venni. Ezt jó ha 150-180 ért el tudom adni és max 250 ig nézelődök de nincs semmi. így tutira megmarad még 1 darabig. Motort már kérdeztem és mondtátok hogy 1.7D ill TD re nem cserélhetem legálisan. DE 1.6 ill 2.0-s blokkra igen ? Abból írtatok valami SE kódot, de csak NZ-ket találok. Erős a talpam vezetésnél mert élvezem hogy szalad a gép, de ezt egy kicsit sokallom. Próbáltam már hogy 2500 fölé nem forgatom és a kigyorstás is eléggé nagypapás volt, akkor se volt sokkal jobb. 2000km Horvát nászút 2 éve 7.7 es átlag. Köszi ! Levi
  5. C18NZ - GT Vectra. azaz ha jól vettem ki a fórumról akkor rövidebb váltós. Bosh Lambdaszondát vettem. Gyertyák, gyertyakábel, rotor cserélve. Elosztó még kopottas (drága) Olaj, termosztat cserélve. Szelepek és szelepszár szimering nem lett még cserélve... Gyakorlatilag ami befolyásolná a talpamon kívül az cserélve lett. 7 km a melóhelyem. tehát napi szinten 14 km...
  6. Azért mert sokat eszik. 9 liter körül. Erős a lábam és arra gondoltam visszavetetek a benzin hozzákeverésből hogy kevesebb anyagot kapjon és kevésbé menjen. Akkor talán kevesebbet enne...
  7. Sziasztok ! c18nz Computer-énél át lehet írni valahogy a benzin levegő arányt vagy hogy ne adjon annyi anyagot a kocsinak? Tudom hogy lomhább lesz de mekkora meló? Módosítható egyáltalán? Pécsett ill Pécs környékén tudtok ajánlani olyat aki ezt megcsinálná ?
  8. A motorháztetőt felnyitod. Az ablak alatti vízterelő puha műanyagot felhajtod (elötte a gumicsíkot simán csak le kell húzni) és máris hozzáférsz a ventilátorhoz. A keretet szedd le mert nem fog kiférni. 4 db 8-as kulcsnyílású hatlapfejű 40mm hosszú lemezcsavar. Majd a motort magát 2 db kereszthornyú csavar fogja. ehhez kis csavarhúzóval férsz csak hozzá. Az a baj hogy egy puha anyagú fém leszorító bilincs fogja és könnyen mozog alatta a motor. ki kell ékelni gumilappal vagy valamivel hogy jobban tartson, és alaposan visszahúzni a csavarokat. Akkor nem fog hozzáérni se a terelőburkolathoz, se a kasztnihoz. könnyen mozog még így is indításnál 3-5 mm-t a hossza miatt. Nézd meg 1x indításnál mekkorát rándul. Sok sikert.
  9. 500 ft volt a 2db. (inkább biztosra mentem és lesz egy tartalék.) Kicsit szorul a motor része, de gond nélkül indul és forog. Kitakarítottam és wd 40 -el a forgópontokat befújtam... Remélem nem fogja olyan hamar kiverni a biztosítékot ...
  10. Ami rá van írva: PAT MICROTEMP 4415A ZBAQF 216 C Elviekben ILYEN kéne nekem?
  11. Sziasztok ! Beállt a fűtőventillátorom előtét ellenállása. Gyakorlatilag a nagy zöld bumszli oldalán levő izé nem engedi át az átamot. ha rövidre zárom tehát áthidalom akkor minden fokozat gond nélkül megy és a motor is jó még. Meg tudná nekem valaki mondani hogy mi az az izé az oldalán ? http://pics.coldline...1014-0gRcwS.jpg Bal oldali verzió Ellenállás vagy egyenirányító ? És mekkora pontosan? Kereskedelmi forgalomban beszerezhető? Ha csak simán áthidalom és nem engedem a legnagyobb fokozatban menni max 1-2, hogy ne vegyen fel nagy áramot és égjen le akkor használható vajon? Köszönöm ! Jah ! 1.8 GT Vectra - Nincs klíma.
  12. Sziasztok ! C18NZ - motornál az injektoron van egy poti amire 3 szál kábel megy. Barna - Fekete/fehér(FF) - Kék Melyik micsoda? Ide kell bekötnöm egy elektronikát ami átveri a computert és benzinszegény lesz a keverék de hho val kibővítve semmi se változik vezetéskor. A lényeg hogy az elektronika 0.5 V ot ad rá kb és tudom szabályozni a fesz. nagyságát egy potival. Amit ma kimértem: Ellenállás, ha rámérek 2 drótra a 3 ból: Barna - kék: 2.05 - 3.15 ha max gázt adok (járó motor nélkül) Barna - FF: 2.05 - 1.07 fixen Kék - FF : 3 - 3.15 ha max gázt adok Feszültség járó motornál : Barna - kék: 0.5 V -tól felfelé ha gázt adok Barna - FF: 5 V fix Kék - FF : 4.55 V -tól lefelé ha gázt adok A gyári vectra könyv (így csináld) nekem nem tartalmazza a kapcsolási rajzokat...) nekem az is elég lenne ...
  13. Köszi az infókat mindenkinek ! Megnézem mit tudnék kezdeni a potival :-) Ill javasoltak visszajelző bekötését a vákum szenzorra, így olyan mint régen a trabinál a fogyasztásmérő :-)
  14. Akkor a váltó rövidebb... az nem rossz. :-) Mondjuk elég szépen megyeget a vas alapból is. C18NZ és GT gyári matricázás van a kocsin. Ezek a vákumos cuccok és a poti mennyire befolyásolja? Ill hamár poti. átverhetem a computert mint pl a suzu swift versenyautómban anno, hogy poti tekergetésével több anyagot kapott és jobban mennt, de itt pl fordítva ?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.