-
Hozzászólások
121 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
-
Days Won
1
BéCsé last won the day on Október 25 2016
BéCsé had the most liked content!
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Budapest Kelenvölgy
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Astra Cl2 Z14 XEP (LPG)
-
Város
Budapest
BéCsé's Achievements
Newbie (1/14)
15
Hírnév
-
Dupla kuplungolás akkor szükséges, ha nem szinkronizált sebességváltó van az adott járműben. Ezek főleg a 20-30 évvel ezelőtt, vagy még korábban gyártott tehergépkocsik voltak. Előfordulhatott személyautóban is de talán még annál is régebben. Ha egy mozgó járműnél kinyomjuk a kuplungot, akkor a kerekek felől kap hajtást a váltó kimenő tengelye. Ez a fogaskerekeken keresztül kapcsolódik a váltó bemenő tengelyéhez. Amikor a váltót üres fokozatba tesszük ez a kapcsolat megszűnik, a bemenő tengely meg fog állni, de legalábbis jelentősen lassulni fog a forgás. A fogaskerekek fordulatszáma jelentősen eltér egymáshoz képest, ilyenkor nehéz őket összekapcsolni. Ezért szoktak aszinkron váltó esetében váltáskor két fokozat között egy gázfröccsöt adni, azáltal a bemenő tengely felpörög és könnyebben lehet váltani. A modern váltóknál szinkrongyűrűkkel megoldották, hogy a fogaskerekek közel azonos fordulatszámmal forogjanak, ezért nem szükséges a kétszeri kuplungolás. Ha a szinkrongyűrűk eltörnek, akkor nehéz a sebességváltás, recseg a váltó.
-
Ha néhány fogat ugrik a lánc akkor is "nagy bibi" lesz. Ugyanis a dugattyú belever a nyitva levő szelepekbe, azok mindenképp elgörbülnek. Továbbá a beveréstől a lánc is elszakadhat.
-
Egyet értek azzal, hogy csak panasz esetén kell cserélni. Nekem 135 ezernél lett cserélve a vezérlés. A hidraulikus láncfeszítő volt rossz. Talán elment volna még sokáig, de engem zavart hogy indítás után pár másodpercig csörgött. Új, gyári szettet kapott. A vízpumpa nálam sem folyt vagy kotyogott, de azzal is úgy voltam hogy ha már szét van szedve ne kerüljön vissza a régi. 16 ezer Ft körül volt az új, igy tudom hogy min.130-150 ezer kilométerig nem lesz rá gondom. Sajnos én (és mások is ) már hallottunk láncszakadásról.
-
Igen, mindegyikben benne van a menetes furat, ami ehhez a motorhoz való.
-
Szia! Nem kötelező, de én mindenképp cseréltetném . Nem a vezérlés körben van, de sokkal egyszerűbb cserélni ugyanakkor. (ha jól emlékszem a vezérműház fedelére van ráépítve) A 120 ezer km nem kevés, szerintem már bizonytalan hogy meddig bírja. A csonk mellett a hőmérséklet jeladó van. Olyan pumpát kell venni amiben nincs benne, és azt áttenni a kiszereltből. Ezenkívül cserélném a hosszbordás szíjat és annak a feszítőgörgőjét is.(amennyiben ezek még gyáriak)
-
Szia! Igen, arra gondoltam hogy kirepedhetett. Ahogy Janó32 írta, ez a tankon belül van. Persze más is lehet a hibás, ez csak egy tipp. Nálam már kétszer kellett cserélni.
-
Szia! Én először ezt nézném meg: https://cromax.hu/uzemanyagrendszer/uzemanyag_tartaly_cso_szuro/uzemanyagcso/uzemanyagcso_ac-tol_a_tankig_opel_astra_g_91500
-
Szia! Szerintem nem szabálytalan. Azonos szerkezetűnek kell lenni az összes abroncsnak, és tengelyenként azonos méretűnek valamint mintázatúnak. Tengelyenként lehet más a méret. Vannak gyárilag elöl-hátul különböző méretű abronccsal szerelt járművek. (szgk. esetében pl. Smart).
-
Szia! Nekem a Cromaxból rendelt, gyári csomagolású Contitech volt. (made in Romania) Még nem telt el egy év a csere óta, de nincs vele gond.
-
Szia! Attól függ melyik. Ha a vezérlés felőli akkor nem nagyon, ha a váltó oldali akkor nagyon.
-
Szia! Pár éve sokat jártam oda, semmi gond nem volt az ottani üzemanyaggal. Vigyázz, nagyon sok a trafipax, és drága.
-
Szia! Itt kapható sokféle értékben. http://www.hqelektronika.hu/hu/product/pico_0_063a
-
Lehet, nem tudom. Én mindenesetre rendelek egy gyárit, ha esetleg kell legközelebb az megy bele. Az eredeti mégiscsak 7 és fél évig bírta. :icon1: